Switch account

I'm only a crack in this castle of glass - zo jun 20, 2021 11:44 am
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart
Rank: 5

I'm only a crack in this castle of glass BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Voordat Chase het oosten van Sinnoh achter zich zou laten zodat hij zich volledig op de eerste gym kon storten, wilde hij eerst nog naar Sendoff Spring gaan. Dat was een plaatsje buiten Veilstone City dat blijkbaar echt de moeite waard zou zijn om het te bezoeken. Chase hield wel van afgelegen, natuurachtige plekken en dus was er voor hem niet veel overtuiging nodig om naar het plaatsje te trekken. Hij had gelezen dat het een vrij lange wandeling was en dus had hij zichzelf voorbereid door extra pokévoer in te kopen, een paar sandwiches meer te maken dan gewoonlijk en zijn slaapzak in zijn rugzak te proppen, welke hij eigenlijk standaard bij had. Hij had het gewicht goed verdeeld zodat hij niet al te veel zou hoeven te sleuren en wilde in eerste instantie pas zijn Pokémon uit hun bal laten als hij op de locatie aan zou komen, maar hij had zich bedacht toen hij zich besefte dat Zuko, Hydro en Flora de reis waarschijnlijk samen met hem zouden willen maken. Hij werd dan ook beloond met vrij vrolijke reacties – voornamelijk van Flora dan, de andere twee waren wat meer gereserveerd wat het delen van hun vrolijke gevoelens betrof – toen hij zijn plan voorlegde. En zo kwam het dus dat hij niet veel later een aantal zware hellingen op aan het gaan was, zijn Pokémon achter zich. Het was een vrij makkelijk pad om te volgen en om de zo veel kilometer toonden een paar bordjes aan hoe lang je nog moest wandelen. Het begon inmiddels al tegen laat in de middag te lopen en Chase liet zich bezweet op de top van de helling zakken, zijn benen bungelend over de rand terwijl hij naar de bomen en hellingen keek dat hij al achter zich had gelaten. Het was nog een goede vijf kilometer wandelen en Chase nam de tijd om zijn Pokémon en zichzelf te laten eten en drinken, blij zijnde met de vooruitgang dat hij al had geboekt.

@Aydin Hatora
Aydin Hatora
Trainer
Aydin Hatora

Karakterkaart
Rank: 3

Hier een quote
84
135
CHARACTER INFO

OOC INFO

I'm only a crack in this castle of glass HsG8VTv
M
et zijn ogen half dichtgeknepen tegen de zon zette Aydin zijn zonnebril op. Met zijn motor naast zich stak hij zijn armen door de banden van zijn rugzak en maakte hem aan de voorkant vast met een kliksluiting. Hij had Veilstone City achter zich gelaten, waar hij een paar dagen verbleef voor hij verder trok. Met in zijn rugzak waar eten voor hen beide in zat met wat flessen water en een slaapzak had hij besloten naar de 'Sendoff Spring' te gaan, zoals het op de kaart stond aangegeven. Het was niet te bereiken met de motor en dat was ook een goed excuus om een keer een hike te maken in het buitengebied van de stad. Zijn conditie was goed en dit zou ook voor Rahlos een mooie uitdaging zijn. Echt veel trainden ze nooit en waren vooral aan het rondreizen om Sinnoh te ontdekken, maar nu zou Aydin toch een keer naar de Gymbadges toe moeten werken met zijn twee Pokémon. En misschien werden daar binnenkort nog wel Pokémon aan toegevoegd. Echt jagen op nieuwe Pokémon deed hij niet, maar had wel interesse in een paar die hij erg gaaf vond. Als hij deze tegen zou komen, zou hij deze ook zeker wel willen vangen en daarvoor zouden zijn Pokémon ook sterk moeten zijn. Opgewekt keek hij naar zijn Charmander, die vrijwel altijd uit zijn Pokébal was en op het zadel van de motor op zijn trainer wachtte die de inhoud nogmaals had gecontroleerd. Daarin was Aydin vrij secuur en wilde nergens onvoorbereid aan beginnen. ''Char!'' bracht Rahlos uit voor hij van het zadel sprong en al in de richting van het pad begon te lopen. Aydin kon geen Pokémon verstaan, maar wist dat zijn Charmander iets in de trant van 'komop!' zou hebben moeten zeggen.
Later, met meerdere kilometers al achter zich, merkte Aydin dat de zon weer op de terugweg naar de horizon was toen hij op een helling stond om de omgeving in zich op te nemen tot hij uit zijn ooghoek een beweging spotte. Een Growlithe? ''Rahlos'' siste Aydin zachtjes en liep langzaam verder, zijn Charmander alert bij het horen van zijn naam en zijn trainer op de voet volgend. Maar toen hij nog een paar Pokémon spotte met een persoon, zuchtte hij zachtjes. Geen wilde Growlithe dus, maar wel een van een andere trainer leek het, van ongeveer dezelfde leeftijd. Aydin schoof zijn zonnebril omhoog en een hoek van zijn mond krulde ietwat omhoog ''Ook onderweg naar het meer?'' vroeg hij, wetend dat er ook een grot was en voor hetzelfde geld was de ander op te terugweg. Terwijl hij de ander zag eten voelde hij ook dat zijn maag wel iets kon gebruiken, maar als de ander liever met rust gelaten zou willen worden zou Aydin dat respecteren en een ander plekje zoeken om ook wat te gaan eten. Rahlos stond de andere Pokémon te observeren, zijn staart met de vlam langzaam heen en weer bewegend.

Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart

Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Chase had een sigaret opgestoken toen hij geritsel achter zich hoorde, ten teken dat er nog iemand hier was. Hij had de persoon niet opgemerkt tijdens zijn trek door het natuurgebied, maar hoewel er één hoofdweg was dat je kon volgen, waren er voor de echte avonturiers ook nog andere paden waar je af kon veren en zo meer een uitdaging voor jezelf had. Misschien kwam die kerel wel van dat pad. Wel, het maakte ook niet zo heel veel uit. Zuko gromde lichtelijk en stelde zich ietwat beschermend voor Flora op toen hij de Charmander zag. Hydro keek alsof het hem niks interesseerde en Chase richtte zijn blik van de Charmander naar de trainer. Een man, ongeveer rond zijn leeftijd, met zo te zien een lichaam die dit soort dingen wel vaker had gedaan. Chase gaf een knikje. ”Ik had zo het gevoel dat een rustige omgeving mij en mijn Pokémon wel in de juiste mindset zou zetten om binnenkort aan ons eerste gymgevecht te beginnen,” sprak hij koeltjes, waarmee hij ook duidelijk maakte welk beroep hij had. Als je het al een beroep kon noemen. Chase schoof lichtelijk op en klopte uitnodigend met zijn hand naast zich. De kerel had hem waarschijnlijk niet aangesproken als hij geen zin had in een gesprek en hoewel Chase het prima alleen kon redden, moest hij toegeven dat het nog niet zo slecht zou zijn als hij een metgezel zou hebben voor die overige vijf kilometer naar dat meer. Misschien zou hij er zelfs wel een vriend bij maken, wie weet. ”Ben je bekend met dit gebied of is het de eerste keer voor je?” vroeg hij koeltjes, zijn blik naar opzij richtend. Flora sprong op Chase’s schoot en keek nieuwsgierig naar de vreemdeling, een vrolijke blik in haar ogen hebbend, waarna ze langs hem heen keek naar de Charmander en vervolgens uit Chase’s schoot sprong om kennis met hem te maken.
Aydin Hatora
Trainer
Aydin Hatora

Karakterkaart

Hier een quote
84
135
CHARACTER INFO

OOC INFO

D
e andere trainer- dat inderdaad voor Aydin bevestigd werd door het antwoord dat hij kreeg- gaf aan een rustige omgeving te zoeken. Daarom ging Aydin er eerst vanuit dat hij alleen wilde zijn en hees zijn rugzak al iets verder op zijn schouders om door te lopen, naar een ander plekje om even te eten voor de laatste loodjes naar de top. Toen hij de ander dan ook net succes wilde wensen maakte deze een uitnodigend gebaar. Even twijfelend bleef Aydin staan, maar kwam toch dichterbij gezien hij de gedachten van de ander leek te delen. Toen de Budew nader kwam bleef Aydin zijn Charmander even twijfelend staan, maar kreeg al snel door dat de gras en gif Pokémon geen kwaad in de zin leek te hebben. Terwijl Rahlos de andere Pokémon begroette in hun eigen taal deed Aydin zijn rugtas af en nam plaats een klein stukje bij de ander vandaan, bij een grote kei. Zijn blik gleed over de omgeving en hij pakte een fles water. Voor hij de vraag antwoordde nam hij even een slok om zijn droge keel te bevochtigen, want ook voor hem was het ruige terrein best pittig om af te leggen bleek achteraf. ''Dit is de eerste keer, al woon ik zelf wel in deze regio van Sinnoh. Vanaf Veilstone city ben ik met mijn motor deze kant op gereden tot ik niet verder kon en ben hier eigenlijk om dezelfde reden als jij.'' antwoordde Aydin rustig, die weer in zijn rugzak keek en er een soort Mueslireep uit pakte. De verpakking haalde hij weg en stopte dit weer netjes in zijn tas terug en leunde tegen de kei terwijl hij zijn zonnebril weer omlaag deed tegen de ondergaande zon. Hij at eerst iets lichts, besloot hij, zodat hij de laatste vijf kilometer niet met al te veel in zijn maag af hoefde te leggen. ''Maar als je er voor open staat, kunnen we ook wel een oefenduel doen zodra we bij de bestemming aangekomen zijn. Ik heb ook nog een Carvanha die wat training kan gebruiken.'' bood Aydin aan, die de rook van de sigaret oppikte. Meteen kreeg hij trek, gezien hij zelf nog niet zo lang geleden was gestopt met roken. De slechte- maar ook aardig prijzige- gewoonte had hij afgezworen toen hij ging reizen. Al dat geld ging nu in zijn motor en spullen voor de Pokémon. Zo nu en dan kluste hij wat bij, maar hij had geen vaste baan zoals de meeste inwoners van Sinnoh. Van zijn spaargeld en door hier en daar wat bij te verdienen kon hij rond komen zonder bij zijn grootouders aan te hoeven kloppen. Hij had al jaren geen contact meer met zijn ouders, die wel genoeg hadden. Maar hij was te trots om ook maar een cent van hen aan te nemen.

Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart

Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een lichte glimlach gleed om Chase’s lippen terwijl hij naar Flora keek, welke een gesprek wist aan te knopen met de Charmander van de man. Eerst had de Charmander afwachtend gereageerd, maar Chase was het inmiddels wel gewend dat Flora veel karakters leek te ontdooien met die van haar. Ze drukte speels haar lichaampje tegen die van de Charmander aan en sprong toen wat verder weg, naar hem gebarend met haar kopje om mee te gaan. ”Niet te ver,” sprak Chase koeltjes tegen haar, waarna hij kort zijn blik op Zuko richtte en een knikje gaf toen de hond-Pokémon overeind kwam om de achtervolging in te zetten. Hydro had er duidelijk wat minder interesse in en bleef gewoon bij zijn trainer zitten. De man voegde zich bij hem en Chase luisterde aandachtig naar zijn reden om hier te zijn, zijn wenkbrauwen wat bewonderend in de lucht schietend toen hij het over een motor had. ”Dat is wel een handige manier van reizen,” sprak hij. Hij zou het zelf ook wel vet vinden om een motor te hebben, al wist hij niet of hij ermee kon rijden. ”Heb je al heel je leven in de Sinnoh regio gewoond?” ging hij verder. De man naast hem begon een mueslireep te eten en dat deed Chase eraan denken dat hij ook honger begon te krijgen, maar hij besloot om zijn voorraad nog even te bewaren tot hij aan zijn bestemming zou zijn. Omdat hij altijd zwaar werk in de mijnen had verricht en daar nooit veel pauzes had gekregen, was hij er inmiddels al wel aan gewend om zijn hongergevoel te onderdrukken tot hij kans zag om te eten. Hij fronste kort toen de jongen het over een oefenduel had en liet zijn blik snel over de Charmander glijden. Hij schatte dat zijn eigen Pokémon iets hoger geleveled waren dan die van de man, maar dat hoefde natuurlijk niks te zeggen. En dus gaf hij een knikje. ”Waarom doen we dan niet jouw Water type tegen de mijne?” stelde hij voor. ”Al lijkt het me inderdaad wel handiger als we dat doen als we effectief bij onze bestemming zijn. Dan hebben we er allebei even veel voordeel van.” Hij vermoedde dat een Carvanha het slechter deed op land dan in het water terwijl Hydro beiden prima kon. Hydro leek ook wel blij te zijn met het vooruitzicht van een gevecht en een uitdagende blik verscheen in zijn ogen terwijl hij zijn blik naar de man richtte. Chase grinnikte en legde zijn hand op het kopje van zijn Poliwag. ”Gefeliciteerd,” zei hij grappend. ”Dit is volgens mij één van de eerste keren dat ik hem niet verveeld heb zien kijken naar een andere trainer.” Hydro was meestal niet zo snel onder de indruk, maar misschien interesseerde het feit dat de ander een Carvanha had hem wel des te meer.
Aydin Hatora
Trainer
Aydin Hatora

Karakterkaart

Hier een quote
84
135
CHARACTER INFO

OOC INFO

D
e Charmander keek eerst even naar Aydin, voor zijn trainer een goedkeurend knikje gaf. Hierop volgde Rahlos de Budew op zijn eigen korte pootjes. ''Ik vind het heerlijk om te motorrijden, maar in de winter zal het misschien nog wel een probleem worden met onder andere gladheid en sneeuw. Zo lang het kan zal ik hem gebruiken en anders zal ik hem thuis laten.'' vertelde hij tussen een paar happen van zijn mueslireep door en schudde zijn hoofd bij de vraag of hij al zijn hele leven in Sinnoh woonde ''Ik en mijn grootouders wonen hier pas een aantal jaren. Ze hadden een spa in Hoenn maar hebben deze verkocht en daarvoor in de plaats een huis aan het strand in Sunyshore City gekocht en ik woon bij hen in. Jij?'' vroeg hij, na een deel van zijn achtergrond te hebben verteld. Meer voelde hij ook nog niet om te vertellen. Hij had geen onderbuikgevoel bij deze man, maar taste hem nog even af. Dat hij kwaad in de zin had leek hem onwaarschijnlijk, in tegenstelling tot sommige mensen die hij ooit tegen was gekomen. Nu hij alleen reisde- al had hij zijn Pokémon wel uit de bal als het kon- had hij gelukkig nog niks raars meegemaakt. De trainer was dan ook wel wat zelfverzekerder geworden en zijn uiterlijk harder, om zo te zeggen. Ook kroegen of clubs bezocht hij niet snel, waar vaak alcohol in het spel kwam en sommige net wat te diep in het glaasje konden kijken. Dat ging niet altijd goed, had hij in Sunyshore City wel eens meegemaakt. Doordat Aydin een oudere broer had om mee op te groeien en vaak samen met hem had gestoeid wist hij een paar rake klappen te voorkomen toen hij lastig werd gevallen. Die avond was hij laat bij de haven vertrokken toen een grote lading vracht binnen was gekomen en ze wel wat extra handen konden gebruiken. Op weg terug naar huis en moe van het werk kwam hij net een paar verkeerden tegen, maar die waren dan ook aardig teut- en hij twijfelde niet anders dan dat er meer dan alleen alcohol bij was komen kijken. Troep waar hij af bleef, in ieder geval. Sigaretten, daar was het bij gebleven en met een koud biertje op een warme dag kon je hem ook altijd blij maken. De voorstel van de ander klonk in ieder geval goed en nogmaals had Aydin geknikt. Zijn ogen gleden naar de Poliwag en glimlachte om de andere trainer zijn commentaar. ''Ik ben vereerd'' grinnikte Aydin en at de rest van zijn mueslireep op. Threx zou het vast geweldig vinden om een uitdaging aan te gaan tegen een andere Pokémon. De Carvanha was soms moeilijk te pijlen. Ondanks dat hij zonder uitgedaagd te worden niemand aan zou vallen, bleef het een vrij agressieve Pokémon. ''Wat is je naam trouwens?'' vroeg hij ''Dan weet ik wie ik straks op mijn lijstje kan schrijven met personen die ik in heb gemaakt'' grapte hij er terug achteraan met een wat speelse ondertoon. De trainer had in feite alleen nog maar met zijn opa getraind en nog nooit een gevecht met iemand anders gehad. De ander had ook een Pokémon meer dus dat wees er al op dat hij waarschijnlijk ook ervarener was. Maar Aydin keek naar het duel uit.

Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart

Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

”Ach, het geeft misschien wel een soort van adrenalinekick als je eenmaal op de baan bent,” grinnikte hij naar de jongen, al zou hij het zelf waarschijnlijk ook niet snel aandurven om met sneeuw op de weg te gaan. Op dat vlak won zijn gezond verstand het toch wel van zijn zin naar avontuur. Zijn blik gleed kort naar Flora en een lichte glimlach gleed om haar lippen toen ze duidelijk verrukt was toen de Charmander haar volgde. Het leek erop dat ze weer een vriendje bij had gemaakt, zoals ze dat steeds leek te doen wanneer hij iemand nieuw ontmoette. Op dat vlak kon hij misschien nog wel wat van haar leren, al dacht hij niet dat hij het erg slecht deed. Hij had tot dusver in elk geval nog geen problemen met iemand gehad. Chase gaf een knikje toen de jongen uitlegde dat hij al die tijd bij zijn grootouders in Sinnoh had gewoond. ”Ik woonde eerst met mijn ouders in Kanto, maar vlak voordat de lockdown in Sinnoh voorbij was, ben ik samen met mijn vader in de mijnen van Oreburgh City gaan werken,” legde hij kort zijn levensverhaal uit. De reden dat hij verhuisd was van Kanto en dat soort dingen vertelde hij nog liever niet. Daar kende hij deze jongen te kort voor. De jongen leek goed te reageren op het uitzicht naar een oefengevecht en Chase grinnikte toen hij zijn plagerige opmerking maakte. ”Wees daar nog maar niet zo zeker van,” zei hij uitdagend. ”Ik durf van mezelf te zeggen dat ik vrij goed ben. Maar goed, mijn naam is Chase en dat zijn Zuko, Hydro en Flora,” zei hij tegen de jongen, waarna hij hem een knikje gaf. Aan handen schudden en dat soort dingen deed hij niet, dus de jongen moest het hier maar mee doen. ”Heb je tot nu toe al veel interessante personen ontmoet?” vroeg hij op een kalme toon aan de jongen. Nu dat er immers veel volk van veel verschillende regio’s naar Sinnoh was gekomen, was de kans groter dat hij mensen zou ontmoeten die hij eerder nog nooit gezien had. Dat was altijd een interessant iets.
Aydin Hatora
Trainer
Aydin Hatora

Karakterkaart

Hier een quote
84
135
CHARACTER INFO

OOC INFO

B
ij de woorden over de adrenalinekick op de baan met de motor had Aydin kort geknikt, alhoewel dat vooral in het begin veel was geweest. Inmiddels had hij zijn rijbewijs al weer een paar jaar, maar gaf het altijd wel weer een beetje een kick om het gas even vol open te kunnen trekken wanneer hij de baan voor zichzelf had. Om anderen in gevaar te brengen op de weg met roekeloos gedrag zou hij nooit met opzet doen. Maar hij wilde ook geen zure boete krijgen mocht er ergens een agent verdekt opgesteld staan om hem te betrappen. Ook luisterde Aydin toen de andere trainer, die zich later als Chase voorstelde, iets over zichzelf vertelde. In de mijnen had hij dus gewerkt.. Dat zou Aydin echt niet kunnen, in nauwe ruimtes die in konden storten met bijna geen daglicht. Aan de mentale gesteldheid van de ander leek in ieder geval, voor zo ver Aydin kon merken, niks te mankeren. Het was echter een onderwerp waar hij liever niet op door vroeg voor nu, terwijl ze nu juist in het mooie weer buiten waren in de natuur. De ander leek in ieder geval zelfverzekerd genoeg, wat Aydin liet grinniken. De Pokémon observeerde hij kort maar met interesse voor de trainer zich weer tot de trainer richtte. Welke namen bij welke Pokémon hoorde kon hij al wel een beetje raden, want ze waren best toepasselijk. ''Dan zal ik ons ook maar voorstellen.'' zei hij, naar de Charmander wijzend ''Die bullebak heet Rahlos en de Carvanha heet Threx.'' stelde hij zijn Pokémon voor, al kon Threx hier dan niet uit de bal ''Mijn naam is Aydin'' vervolgde hij en ging weer wat verzitten tegen de kei aan die in zijn rug zat bij de volgende vraag. De trainer dacht terug aan de paar keer dat bij bij het Valor mee was geweest, dat inderdaad tot interessante ontmoetingen had geleid op zijn kortst gezegd ''Ja, en dan ben ik nog niet eens zo lang op weg.'' beaamde hij dan ook, zonder te veel in detail te treden. ''Ik ben dan ook wel benieuwd hoe mensen in andere delen van Sinnoh zijn. Er zijn wel wat Pokémon die ik wil hebben die niet ver hier vandaan leven, maar ook een paar die aan de andere kant van Sinnoh leven, zoals een Fletchling, of een Gible uit het noorden. Mijn focus ligt voornamelijk op draak, vuur en duistere types. Een mengeling met iets anders, zoals met Threx, is uiteraard dus welkom. En ik vind het gewoon een gave Pokémon.'' vertelde hij verder, na te hebben gelezen dat Carvanha gaten in boten konden bijten en de schrik van de zee was ondanks ze niet aan land konden komen, zoals sommige water Pokémon, zoals Chase zijn Poliwag, die dat wel kon. Daar moest Aydin bij hun duel rekening mee houden. ''Dan kunnen we die kant ook zo wel op als je wil, maar ik heb geen haast. Als het moet blijf ik buiten slapen, volgens mij blijft het weer wel goed. En ik ben het gewend.'' stelde Aydin voor, die inderdaad regelmatig buiten sliep. Uiteraard pakte hij ook wel eens een hotel om gewoon even lekker in een heet bad te kunnen in plaats van zichzelf met koud water te moeten wassen of in een bed te kunnen slapen in plaats van een matje. Maar hij klaagde niet snel..

Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart

Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een geamuseerde glimlach gleed om Chase’s lippen toen de man zijn Charmander op een redelijk ludieke manier voorstelde. Chase had al wel gemerkt dat de band tussen hun hecht was en dat het vooral dus maar speelse praat was. Het was de band die hij met Zuko en Hydro had, al was dat wel wat minder uitgedrukt dan die van de man en de Charmander. Ze hadden soms ook wel hun droge momentjes, maar hij moest toegeven dat er pas echt sfeer was gekomen in zijn team sinds dat Flora er onderdeel van uitmaakte. De Budew was dan ook met momenten te schattig en te vrolijk om te negeren. Hij liet zijn blik naar de man glijden toen deze zichzelf voorstelde Aydin, een naam dat naar Chase’s mening wel paste bij de man. Hij haalde zijn schouders op toen Aydin het duidelijk maakte dat hij zich afvroeg hoe de mensen in andere delen van Sinnoh waren. ”Ik denk dat het net zo is als in alle andere regio’s en dat je een mengelmoes van verschillende karakteristieken bij elkaar hebt.” Dat was toch wel een beetje hoe hij de wereld zag. Soms kon je het met iemand vinden, soms ook totaal niet. Als dat laatste het geval was, dan meed hij die persoon gewoon. En als het het eerste was, dan sprak hij wat vaker met diegene af, al was hij er bang voor dat het vooral bij sporadische ontmoetingen zou blijven als hij serieus aan zijn droom als Pokémon trainer wilde werken. Hij had een strak schema in zijn hoofd zitten en daar wilde hij zich graag aan houden. Hij luisterde geïnteresseerd naar de types waar Aydin zich in wilde specialiseren en gaf een goedkeurend knikje. ”Ik ben vooral meer voor een gevarieerd team aan het gaan. Ik heb van te voren meestal wel een idee van wat voor soort type ik wil hebben, maar beslis dan wel on the spot wie dat het wordt en let daarbij niet echt op bevoordeelde meningen van anderen.” Hij vond dat hij dat wel een beetje beter mocht toelichten. ”Je hebt bijvoorbeeld mensen die absoluut niet voor een Feebas of een Rattata zouden gaan, maar ik ben van mening dat als je hard genoeg traint met je Pokémon en ze eventueel wat opkrikt met sterke TM’s, je van elke Pokémon wel een sterke tegenstander kunt maken.” Maar dat was zijn mening. Chase kwam overeind toen Aydin zijn opmerking maakte en grinnikte lichtjes. ”Ik had er sowieso op gerekend om in het donker te moeten slapen bij de Sendoff Spring, maar dat wil niet zeggen dat ik van plan was om midden in de nacht aan te komen. Laten we al maar vertrekken, dan hebben we het maar gehad.” Hij deed zijn wijsvinger en zijn duim bij zijn mond en niet veel later klonk er een schelle fluit. Flora, die een eindje verderop met Rahlos stond, draaide zich om en kwam al naar hem toe rennen. Een los steentje zorgde er echter voor dat ze haar evenwicht verloor en Chase kreeg zowat een halve hartverzakking toen haar ronde vorm ervoor zorgde dat ze juist verder naar beneden gleed en niet tot stilstand kwam. Met een duik waarop een Olympische zwemspeler jaloers op zou zijn, dook hij naar voren en redde Flora van een best wel pijnlijke afdaling naar beneden. Flora begon van schrik te huilen en Chase suste haar terwijl hij met een vertrokken gezicht overeind kwam en haar dicht tegen zich aanhield. ”Kijk uit waar je loopt. Blijkbaar is het hier vrij gevaarlijk,” zei hij vervolgens over zijn schouder op een droge toon tegen Aydin, alsof hij net niet zijn Pokémon van een gevaarlijke val had gered. Hij hield Flora, die steeds harder begon te huilen, dicht tegen zich aan en suste haar terwijl hij haar geruststellende klopjes op haar rug gaf. Soms was ze dan ook echt zijn baby’tje.
Aydin Hatora
Trainer
Aydin Hatora

Karakterkaart

Hier een quote
84
135
CHARACTER INFO

OOC INFO

W
at Chase vertelde over de verschillende karakteristieke eigenschappen door de regio heen klonk logisch in Aydin zijn oren. Mensen in afgelegen plaatsjes konden wat op zichzelf zijn en echte stadsmensen waren vaak socialer, om zo te zeggen. Daarom hadden zijn grootouders ook gekozen voor een huisje bij de stad vandaan, in de duinen. Ze waren vriendelijk, al kon Aydin zijn opa soms wel wat nors zijn, maar hielden van hun rust. Zo zou Aydin ook niet lang in een stad kunnen zijn zonder een opgesloten gevoel te krijgen. Nu was hij ook wel nieuwsgierig of Chase dat ook had, gezien deze er ook graag op uit leek te trekken. De mening van hem over Pokémon deelde Aydin deels. Ook kleinere Pokémon konden erg sterk worden, maar als iemand net zoveel tijd in een Raticate zou steken als in een Lairon bijvoorbeeld, ook als het type niet mee zou tellen, zou een Lairon veel voordelen hebben omdat hij een pantser had en groter en zwaarder was. Als Aydin tijd en moeite in een Pokémon stak, wilde hij hier het beste resultaat uit halen en ook niet alle Fire-types zou hij daarom willen hebben. Een aantal had hij in gedachten die hij nog wilde hebben zodat hij zowel Pokémon had die bijvoorbeeld snel en behendig waren als Pokémon die in korte tijd veel schade aan kon richten en inderdaad wat TM's zou willen leren. Dat zou misschien voordelig kunnen werken bij duo gevechten met zowel Dragon als Fire-types. Toen Chase overeind kwam deed Aydin dit ook, instemmend knikkend. Zijn tas hees hij weer op zijn rug terwijl Chase floot en draaide zich naar een beweging verderop, toen de Budew van Chase weer aan kwam rennen vol enthousiasme terwijl Rahlos er wat achteraan sjokte. Maar zowel zijn ogen als die van zijn trainer werden groter toen de Budew struikelde en begon te rollen naar een afdaling. Het zou bijna komisch zijn als het niet gevaarlijk was. Toen Chase er achter aan sprong kwam Aydin ook snel dichterbij, zelf ook al half struikelend toen zijn rugtas hem even uit balans bracht terwijl ook Rahlos al in actie wilde komen, maar was verder weg. Een opgeluchte zucht kwam uit hun mond toen Chase de Budew gered had, maar haar gehuil ging hem door merg en been. ''Goh..'' antwoordde Aydin net zo droog, maar glimlachte vervolgens wat ''Mooie redding.'' kon hij er nog net uit krijgen toen de Budew harder begon te huilen en hij trok een gezicht. Vervolgens pakte een Pokémonkoekje uit zijn rugtas die hij naar Chase uit hield ''Misschien troost haar dit ook wat?'' stelde hij voor, hopend dat hij nu niet de hele weg naar boven het geluid aan hoefde te horen.

Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart

Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Chase glimlachte wat geamuseerd toen hij Aydin vanuit zijn ooghoeken een gezicht zag trekken nadat Flora harder was beginnen huilen. Hij was die wispelturige buien van zijn Grass type al gewend en wist het geluid van haar gehuil redelijk goed te filteren, maar dat wilde natuurlijk niet zeggen dat anderen dat ook konden. Zijn blik gleed dankbaar naar de man toen hij een Pokémon koekje voor Chase hield en Chase pakte het aan met een knikje, waarna hij deze naar Flora stak. ”Kijk eens wat die aardige trainer voor je heeft,” sprak hij tegen zijn Budew, welke stopte met huilen en even knipperde met haar ogen. Chase stak haar het koekje toe en Flora nam het voorzichtig in haar mond, waarna ze begon te knabbelen. Chase schikte haar zo dat ze op de spier van zijn biceps kon leunen en zwakte zijn tempo af zodat hij naast Aydin kon lopen. ”Ik zeg niet dat ik van plan ben om binnen dit en een aantal maanden pappie te worden, maar ik moet wel zeggen dat ik met Flora al veel goede oefening heb gehad,” zei hij lichtelijk geamuseerd tegen Aydin. Ze zag er eigenlijk best schattig uit zo, liggend in zijn armen met haar oogjes naar de lucht gericht en het koekje van Aydin in haar mond, waar ze zo nu en dan aan knabbelde. ”Ik wil eerst nog alle acht badges winnen voordat ik aan kinderen denk. Dan heb ik iets moois om aan ze te laten zien later.” Er kwam een kleine glimlach om zijn lippen. Het was niet dat het idee van kinderen hem angst bezorgde of iets dergelijks, maar hij was er simpelweg nog niet mee bezig, had überhaupt nog geen meisje gevonden die hij leuk vond. ”En natuurlijk eerst nog een leuk meisje vinden waar ik mijn leven mee wil delen. Dat is wel zo handig.” Hij grijnsde licht naar Aydin. Zijn blik gleed naar voren en hij zag dat ze aan de voet stonden van een heuvel waar hij, als hij voorbij de heuvel keek, de plek al herkende waar ze moesten zijn. Ze waren er nu echt niet ver meer vanaf. Mooi, want hij wilde wel eens zien wat Aydin in zijn mars had wat vechten betrof.
Aydin Hatora
Trainer
Aydin Hatora

Karakterkaart

Hier een quote
84
135
CHARACTER INFO

OOC INFO

H
et koekje werd door Chase aangenomen en Aydin vouwde zijn armen over elkaar, die zichzelf niet echt een houding wist te geven. Het koekje werd aan de Budew gegeven en deze stopte toen met huilen, Arceus zij dank. Het ging bij hem door merg en been en als hij in een winkel kwam met huilende kinderen maakte hij ook dat hij zo snel mogelijk weg kwam, na afgerekend te hebben natuurlijk. Nog een reden waarom hij niet van het openbaar vervoer hield. Kinderen die je ongegeneerd aanstaarden of op de grond gingen liggen, midden in het gangpad.. Babypokémon waren dan ook niet aan hem besteed, zoals een Togepi, die bij het geringste in huilen uit kon barsten. Zijn Charmander had hij dan ook al vanaf hij uit zijn ei was, maar dat was toch weer anders geweest. Dat Chase een Pokémon als mensenbaby behandelde ging er bij Aydin dan ook niet echt in en de andere trainer kreeg dan ook een droge blik toegeworpen van Aydin, maar besloot wijselijk zijn mond te houden toen Chase duidelijk serieus was en wilde hem ook niet beledigen. Maar grinnikte wel even bij zijn laatste zin. ''Ja, anders kom je niet ver.'' zei hij zelf ''Ik leef van dag tot dag.. Op veel plekken ben ik nog niet geweest.'' vervolgde hij, zich nu ook vooral focussend om de badges eerst te halen. ''Maar als het in jou geval allemaal anders uit pakt kun je altijd nog een breeder worden, dan ben je omgeven met jonge Pokémon en kun je die vertroetelen.'' lachte hij even en hees zijn rugtas wat verder op zijn rug terwijl ze liepen en Rahlos sjokte wat achter de twee aan, die de omgeving zoals altijd in de gaten hield, altijd alert. ''Maar wat vrouwen betreft, de dag dat ik één mee neem naar mijn Opa en Oma is een dag die niet snel vergeten zal worden. Dat mijn moeder uit hen is voortgekomen is niet te bevatten..'' eindigde hij wat bitter. ''Als het dan uiteindelijk zo ver zal komen wil ik er ook echt voor mijn zoon of dochter zijn en dat kan ik nu niet.'' besloot hij uiteindelijk nog te zeggen terwijl zijn blik zich op hun goal richtte. Het was voor hem nog altijd vreemd dat zijn ouders liever in de stad waren en de hele dag in gebouwen aan het werk waren dan er op uit te trekken, de wijde wereld in. Het verdiende geen vetpot en hun maakte dat wel gelukkig, maar delen van de wereld zien was voor hem meer waard samen met het werken met Pokémon.

Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart

Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Als Chase de vreemde blik van Aydin al gezien had toen hij Flora in zijn armen wiegde, dan had hij daar waarschijnlijk niet op gereageerd of zich er in elk geval niks van aangetrokken. Flora was een Pokémon die hij met veel geduld moest behandelen en dat kon er soms een beetje raar uitzien, maar het begon wel zijn vruchten af te werpen omdat ze in elk geval niet meer voor het minste of geringste begon te huilen, zoals ze in het begin vaak had gedaan vlak nadat hij haar had gevangen. Zijn blik gleed naar Aydin toen hij zijn woorden sprak en hij trok zijn wenkbrauwen in een “meen-je-dit-nu-echt” manier op. ”Ik zie er nu misschien niet zo uit, maar ik hou er weldegelijk van om door sterke Pokémon omringd te worden. Nu is ze misschien nog jong en klein, maar als ze een Roserade wordt, zal ze misschien zelfs een match vormen voor Rahlos als je niet uitkijkt.” Een ietwat uitdagende blik verscheen in zijn ogen nadat hij die woorden had gesproken, Aydin duidelijk makend dat hij weldegelijk een sterke tegenstander voor zijn neus had staan. Hij was er zelfs redelijk van overtuigd dat hij Aydin’s Carvanha wel kon verslaan met Hydro, al viel dat nog te bezien. Het onderwerp ging weer verder over vrouwen en Chase fronste zijn wenkbrauwen opnieuw, al was dat deze keer om een andere reden. ”Ik kan dus concluderen dat je geen goede band met je moeder hebt,” sprak Chase op een vrije droge toon, al flitsten zijn ogen kort opzij om de reactie van Aydin in de gaten te houden. Hij had gelukkig een goede band met zijn ouders, maar hij wist dat er velen waren die dat niet konden beamen. Tja… niet zijn probleem, dat was alles wat hij er nu op kon zeggen. Hij was nog niet op een hoog genoeg level met Aydin om iets te voelen bij de problemen van de man, hoe hard dat ook mocht klinken. ”Het is natuurlijk een situatie waar ik niet bewust voor zou kiezen, maar ongelukken kunnen altijd gebeuren. Ik denk dat als ik onverwachts vader zou worden, ik mijn droom wel op zou geven om er voor mijn kind te zijn,” sprak hij koeltjes. ”Het is ook niet dat ik niet klaar zou zijn voor zo’n leven, maar ik heb nu gewoon andere doelen waar ik me op focus. En ik neem ook graag de tijd om een meisje op een dieper, intiem level te leren kennen in plaats van me zomaar ergens in te storten.” Zo was hij nooit geweest en zo zou hij ook nooit zijn.
Aydin Hatora
Trainer
Aydin Hatora

Karakterkaart

Hier een quote
84
135
CHARACTER INFO

OOC INFO

D
e mondhoeken van Aydin krulden even omhoog ''Oh, daar twijfel ik ook niet aan. Maar ook ik ben zeker niet van plan stil te zitten.'' zei hij terwijl een grijns op zijn gelaat vormde en naar Rahlos rebaarde ''Maar hij ook niet.'' vervolgde de trainer terwijl ze voort liepen en bij Chase zijn volgende opmerking vertrok Aydin zijn gezicht even. ''Niet echt.'' zei hij zuur en overwoog wat hij kon vertellen. ''Mijn beide ouders werken veel en waren mij en mijn broer altijd aan het pushen voor een goede opleiding en uiteindelijk een baan. Dat is bijna het enige waar onze gesprekken over ging.'' vervolgde hij maar zuchtte toen even. Alleen carrière maken stond in centraal, geen liefde en een band. ''Maar ik ben volwassen en doe wat mij gelukkig maakt. In tegenstelling tot mijn ouders hoef ik niet meer geld te hebben dan ik nodig heb, zolang ik mijzelf, de Pokémon, mijn motor en uiteindelijk een eigen huis kan onderhouden.'' glimlachte hij. Als hij misschien ooit de top had weten te bereiken als trainer, zou hij wel zien wat hij daarna zou doen. Je leven kon elke dag, ieder moment, een andere wending nemen. Met wat Chase vervolgens zei kon hij dan ook alleen maar instemmen. ''Dat kan ik ook alleen maar respecteren.'' en zou hetzelfde doen. Zijn blik gleed naar een bordje dat ze nog maar een kilometer hoefden te lopen. Rahlos moest hen bijhouden op zijn kortere beentjes en had het duidelijk wat zwaarder bij de wat steile stukjes. Nu had hij in ieder geval ook wat training gehad terwijl Threx weldra aan de beurt zou zijn. De trainer was benieuwd naar wat Chase en zijn Pokémon in zijn mars zouden hebben.

>
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart

Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Chase hoefde geen expert te zijn om te concluderen dat Aydin’s band met zijn moeder niet echt geweldig was. Een korte stilte vond dan ook plaats tussen hun, maar Chase’s rode blik gleed naar Aydin toen hij begon te vertellen over zijn ouders. Ouders met hoge verwachtingen… gelukkig had hij daar geen last van gehad. Ja, zijn vader wilde dat hij zijn best deed, maar dat was niet wat centraal stond en hij gaf Chase er ook niet van langs als het resultaat eens wat minder was, wat bij Chase zelden gebeurde omdat hij zelf zo gedreven was om goede resultaten te halen. Maar hij had wel vaker gehoord van ouders die hun kinderen te hard pushten om dromen te verwezenlijken die ze meestal zelf achterna hadden willen jagen en waarbij er nauwelijks liefde aan te pas kwam. Het was te belachelijk voor woorden, maar wel iets dat gebeurde en het resultaat daarvan stond hier vlak voor zijn neus, blijkbaar. ”Ik kan alleen maar respect hebben voor je beslissing en je doorzettingsvermogen om je eigen droom achterna te jagen en niet die van je ouders,” sprak Chase koeltjes, Aydin een knikje gevend. ”En misschien leer je op je reis wel mensen kennen die het lege gat vullen dat je ouders achter hebben gelaten.” Hij kon aan Aydin merken dat het hem pijn deed. Dat zei hij niet met zo veel woorden, maar Chase kon zich maar al te makkelijk voorstellen hoe hij zich zou voelen als zijn ouders niks om hem zouden geven en enkel naar zijn resultaten zouden kijken. Liefde gebaseerd op prestaties. Belachelijk, zoals hij al zei. Hij gaf Aydin een tamelijk ongemakkelijk schouderklopje en was blij toen hij het bordje zag dat ze nog maar één kilometer moesten wandelen. Hij was niet goed met emotionele gesprekken, al ging het hem wel makkelijker af als hij over iemand anders moest praten dan als hijzelf aan de beurt was. Hij gaf een knikje op Aydin’s woorden en begon de helling af te dalen, deze keer Flora stevig in zijn armen klemmend zodat ze er niet weer vandoor kon gaan. Blijkbaar was het de dalende helling die één kilometer lang was en Chase moest zijn hielen stevig in het zand zetten om te voorkomen dat hij onderuit zou gaan. Hij had geen houvast omdat hij Flora zo tegen zich aan moest houden, maar wist zijn evenwicht wonder boven wonder te bewaren en dus ook veilig beneden aan te komen. ”Wil je eerst nog wat rusten of wil je er al gelijk aan beginnen?” vroeg Chase koeltjes, zijn blik richtend naar Aydin terwijl hij Flora neerzette, welke meteen naar Rahlos rende. Ze was duidelijk weer over haar val heen gekomen en wilde nu met Rahlos de omgeving verkennen.

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum: