Switch account

Let's do this... - vr jul 09, 2021 8:12 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart
Rank: 03

Let's do this... BogusIncredibleBass-size_restricted
Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

En daar stond hij dan. Met de schop in zijn hand. Hij had er nu pas tijd voor om de vijver in zijn tuin te maken. Het had even geduurd, maar nu kon het dan toch eindelijk. Hij was weer een poosje thuis. Zijn pad om researcher te worden was druk, maar wel leuk druk. Hij genoot er van. Er verscheen een glimlach rond zijn lippen toen hij wat zachts tegen zijn been voelde kruipen. Hij keek naar beneden naar de Caterpie, die sinds kort ook zijn team was komen versterken. Bella was erg angstig en schuw. Ze deed hem ergens wel aan Sem denken. De Basculin waarvoor hij nu dus die schop in handen had. Nou daar ging hij dan. De shiny Caterpie kroop in het boompje van zijn tuin. Vanaf daar kon ze zien wat hij deed. Hij zette de schop in de grond en kreunde even. Dit was echt niet oké voor zijn rug. Hij klemde zijn kaken op elkaar en zette door. Het was voor Sem. Langzaam begon hij een gat te graven om het zeil in te kunnen doen die hij had gekocht.

[Open, voor iemand die Mace wil zien ploeteren XD ]
Re: Let's do this... - vr jul 09, 2021 8:51 pm
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart
Rank: 3

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een frons vormde op zijn gezicht. Uhm, wacht even, stond er niet net nog een Zigzagoon naast hem? Adam keek maar even om zich heen. Het gebeurde wel vaker dat Barry zoek raakte wanneer hij rond aan het snuffelen was. Barry's staartje zoefde wat struikjes in. "Barry je moet echt bij me blijven." Zei hij terwijl hij rustig naar de struikjes liep. Pas op de weg er naartoe merkte hij op dat het iemands tuin was. "Barry!" Probeerde hij nog in een poging hem terug te roepen. Adam kon niet eens boos zijn. Barry nam nu eenmaal veel initiatief. Hij koos ervoor om daar dankbaar voor te zijn, in plaats van zich eraan te irriteren. Een stukje verderop was een man aan het scheppen. Adam kon nog niet zo goed inschatten waarvoor. "Uh Mene-" En ja hoor daar stond Barry alweer bij het gat. "Sorry meneer hij is wat nieuwsgierig." Barry draaide zich naar Adam en gaf hem die betekenisvolle blik die hij altijd had wanneer hij gelijk had. Dit was niet waar hij op gerekend had vandaag, maar ach, het is weer eens wat anders dan normaal. "Kan ik mij verontschuldigen door u te helpen misschien?" Leek hem wel zo netjes. Ook al had Barry nog niks uitgespookt. Nóg niks.
Re: Let's do this... - vr jul 09, 2021 9:39 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Hij stopte even met scheppen toen hij iemand hoorde roepen. Iemand riep om ene Barry. Niet veel later stond er ineens een Zigzagoon bij het gat te kijken. Hij schoot in de lach en probeerde de pokémon even zachtjes achter zijn oren te krabbelen. “Jij bent vast Barry.” Zei hij tegen de pokémon, vlak voor er ook een jongeman in zijn tuin verscheen. Hij kwam weer overeind en schudde zijn hoofd. “Geen probleem, nieuwsgierigheid is geen slechte eigenschap.” Even keek hij in de boom waar Bella zat, maar de Caterpie was ver naar achter gekropen. Helemaal tegen de boomstronk aan, om zich te verstoppen tussen de bladeren. “Maar hulp van zo’n sterke jongeman sla ik niet af natuurlijk.” Vervolgde hij met een grijns terwijl hij hem weer aankeek. “Momentje.” Hij liep naar zijn schuur en haalde er nog een schop uit, die hij de jongen aanbood. “Mijn naam is Mace en voor je je afvraagt wat ik hier in hemelsnaam aan het doen ben. Ik probeer een vijver te graven voor mijn Basculin.” Straks dacht de jongeman nog dat hij hier iets duisters van plan was. Stel je voor zeg.
Re: Let's do this... - vr jul 09, 2021 10:02 pm
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Barry had deze man al goedgekeurd. Hij had een goede krabbeltechiek en Barry kon dat goed waarderen. Adam knikte toen hij te horen kreeg dat de man geen problemen had met zijn de nieuwsgierige bezoeker van zijn tuin. Eigenlijk wel een opluchting. Als Ranger zou hij niet graag anderen tot last zijn. Al snel verscheen er een glimlach op zijn gezicht, want hij werd een sterke jongeman genoemd. Het deed hem denken aan hoe zijn tante Jane soms tegen hem sprak. Ze was vast trots geweest dat Adam zijn hulp had aangeboden. Ze zei altijd: Weetje, Adam, er is niets mooier dan zomaar iets aardigs doen. Hij pakte de schep over. Oh wauw.. hij had eigenlijk nog helemaal niet eraan gedacht dat er iets ongehoords kon plaatsvinden hier. Vlug schoten zijn ogen naar Barry, maar die was al lekker door het gras aan het rollen. Juist, dan zal het wel goed zijn allemaal. "Mijn naam is Adam meneer, aangenaam kennis met u te maken." Hij deed zijn joggingjasje uit en legde deze over een tuinstoel. "Wat een leuk idee. Daar zal hij vast blij mee zijn. Hoe groot mag het worden?" Hij zou niet zomaar ergens gaan scheppen natuurlijk. Ondertussen had Barry iets interessants geroken. Iets dat ergens in de boom zat. Hoog. Hij zette zijn voorpootjes tegen de boomstronk op, en keek eens nieuwsgierig omhoog.
Re: Let's do this... - za jul 10, 2021 6:58 am
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

De jongeman heette Adam. Hij keek toe hoe hij zijn jasje over een tuinstoel hing. Een warme glimlach verscheen om zijn lippen toen Adam zei dat het een leuk idee was en vroeg hoe groot het mocht worden. “Ongeveer zo.” Hij stak zijn schop op een paar plekken in de grond, om wat strepen te maken. Waardoor er een mooie cirkel ontstond, nou ja mooi. Misschien niet helemaal rond, maar dat hoefde voor Mace ook niet. Het moest een vijver worden, of die nu precies rond was of niet, dat maakte hem niet zo veel uit. Zo perfectionistisch was hij niet. Toen hij klaar was met richeltjes maken met zijn schep keek hij weer naar de Zigzagoon, Barry stond inmiddels tegen de boom aan. De boom waarin Bella zat. Natuurlijk had de goede neus van de pokémon zijn Caterpie geroken. “Ben je ook nieuwsgierig naar haar Barry? Dat snap ik hoor, maar geef haar eventjes om aan jullie te wennen oké?” Tussen de bladeren zag hij de angstige ogen van Bella glimmen. Hij zou haar er straks wel proberen uit te praten, wanneer ze een beetje tijd had gehad om aan het nieuwe tweetal in de tuin te wennen. Ze was pas net aan hem gewend. Hij had toen hij haar had geadopteerd een tijdje met haar in zijn huis gezeten en elke dag een wandelingetje door het bos gemaakt. Het had haar geholpen om hem te vertrouwen, maar ze was nog steeds heel erg bang.
Re: Let's do this... - zo jul 11, 2021 10:29 am
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Adam knikte. Meneer Mace had iets warms over zich dat hij goed kon waarderen. Hij luisterde dan ook goed naar de instructies, ook al leken die niet heel precies. Dus Adam begon te scheppen. Herinneringen aan het strand kwamen naar boven. De zandforten die hij maakte daar om uiteindelijk een poging te doen het gevecht tegen de zee te winnen. Dat lukte natuurlijk nooit. Het was ook vrij duidelijk waarom. Het was die realisatie dat hem deed inzien dat het plezier niet kwam van het winnen. Maar het met z'n allen tesamen ten onder gaan in het fort. Om vervolgens nog een laatste plons in de zee te nemen. De laatste duik met de hele familie. Dan afspoelen. En rustig naar huis om te genieten van het avondeten. Eigenlijk heeft hij best een goede jeugd gehad. Niet alles was goed. Maar dit was goed. Op een gegeven moment volgde zijn blik die van Mace. Barry? Oh. Had hij een pokémon gespot in de boom? Adam keek toe hoe Barry zijn hoofdje draaide naar Mace. Hij leek oprecht de opties te overwegen. Ging hij de instructies volgen, of zou hij zijn eigen plan trekken? Barry zette zijn pootjes weer op de grond en leek nog even na te denken. "Ik las laatst een boek." Zei Adam om een gesprek te beginnen. "Het is van een filosoof die naar zijn zoon schrijft over fatsoen. Sysero heette die. Kent u die toevallig?" Hij had geen idee of deze man dit soort onderwerpen interessant vond, maar het was een begin. Ze zouden vast wel uiteindelijk een leuk gespreksonderwerp vinden. Barry rolde zich maar op, en ging lekker in de schaduw van de boom liggen.
Re: Let's do this... - zo jul 11, 2021 9:29 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Gelukkig leek Barry het te accepteren, waardoor Bella ook weer wat ontspande, dus keek hij weer naar Adam. Die al druk was begonnen met scheppen. Ook hij zette zijn schop weer in de grond en ging verder met graven. Het hoefde niet extreem groot, maar wel groot genoeg voor wat ruimte voor enkele water pokémon. Hij wist zeker namelijk dat Essy en Lissy er ook wel in zouden willen spelen en Queen vast ook wel. Al zou de Kingler toch aan de kant moeten blijven. Zo groot gingen ze die vijver echt niet krijgen, voor de grote Kingler. Ineens begon de jongeman over een boek. Een boek van Sysero. Hij stopte weer even met scheppen en keek Adam aan. Even fronste hij bedenkelijk zijn wenkbrauwen en schudde toen zijn hoofd. “Ik heb veel boeken gelezen, maar deze ken ik niet. Is het een interessant boek?” Hij zette zijn schop weer in de grond. “Ik ken we een boek over een vrouwelijke filosoof, die juist naar haar dochter schrijft. Alleen dan over jezelf leren waarderen. Even denken, Myra heette deze vrouw. Misschien ken je die dan ook wel.” Hij glimlachte naar de jongeman. Toen hij wat gestommel binnen hoorde. De deur ging open en Elec kwam geïrriteerd naar buiten lopen. Vaak als zijn Electabuzz zo keek, liep iets een klein beetje uit de hand binnen. Mace schoot in de lach. “Ach Elec toch, een onweerswolk is er niks bij.” Iets wat stampvoetend kwam Elec naar hem toegelopen, waarschijnlijk om hem mee te trekken. “Wacht mijn vijver is nog niet af!” Protesteerde hij.
Re: Let's do this... - zo jul 11, 2021 10:49 pm
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Jammer, Mace kende het boek niet. Maar hij was wel een lezert, dus daar konden ze wel alweer leuk over praten. "Ja het is een erg interessant boek vind ik. Sysero zegt dat de dingen die we doen enkel werkelijk nuttig kunnen zijn, als ze ook fatsoenlijk zijn. Eerst begreep ik het niet, maar later snapte ik dat hij bedoelde dat de dingen die we doen goed moeten zijn voor iedereen, en niet alleen voor onszelf ten kosten van anderen." Hij veegde wat zweet van zijn voorhoofd. "Hij schreef het dan ook in tijden van politieke onrust."

Mace begon over een boek dat hij zelf had gelezen. Jezelf waarderen, door Myra. "De naam komt me wel bekend voor. Is ze een moderne filosoof? Jezelf leren waarderen is namelijk wel heel belangrijk." Hij kon het weten. Zijn weg naar zelfwaardering was stroef geweest. Maar hij was er. En het voelde goed. Hij had nog nooit zoveel levensenergie gevoeld in zijn leven. Hij had geleerd dat je tot een bepaalde mate kan kiezen wie je bent. Wat je iedere dag doet, is wat je wordt. Zo gaat het gezegde in ieder geval. Naar eigen zeggen was deze uitspraak dus waar.

Wat geluid dat van binnen in het huis kwam leidde hen beide af. Er liep een pokémon naar buiten die Adam er toch wel lichtelijk eng uit vond zien. Al helemaal nu die boos was. Barry had zijn oogjes open gedaan. Met een paar hupjes stond hij naast Adam. Hij wist niet goed wat hij moest doen nu de man meegetrokken werd. Hij had geen idee wat de dynamiek hier was. Wat allemaal wel mocht, en wat allemaal niet mocht. Laat staan hoe hij met Elec om moest gaan. "Geen zorgen meneer Mace, ik schep wel even door." Barry begon ook mee te graven. Dit was Mace z'n kans om een hint te geven mits hij wilde dat Adam ingreep. Het voelde simpelweg niet zijn plek om iets te doen hier als vreemdeling in de tuin. Hij had niet gezien dat Barry nu de kuil in gesprongen was.

Re: Let's do this... - di jul 13, 2021 2:22 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Hij luisterde naar de uitleg van Adam. “Dat klinkt inderdaad als een heel interessant boek. Ik zal hem op mijn te lezen lijstje zetten, voor als ik het weer ietsje rustiger in mijn leven heb. Alles op rolletjes zeg maar.” Lachte hij naar de jongeman. “Ze is inderdaad een moderne filosoof. Heel veel van haar weet ik verder niet hoor. Ik heb wel haar boek gelezen, maar verder niet naar haar achtergrond gezocht. Misschien slecht van me, meestal ben ik wel zo nieuwsgierig aangelegd.” Maar goed hij had het gelezen in de tijd dat zijn kinderen jonger waren geweest, nou ja pubers eigenlijk. Toen had hij zijn handen vol aan ze in toom houden, dat dingen er wel eens bij in schoten. Adam vertelde dat hij wel even door zou scheppen. Toen hijzelf zo ongeveer meegesleurd werd door zijn Electabuzz. Hij keek even naar Barry in de kuil. “Goh ja, het is ook wel een leuke speelplek zo voor pokémon.” Riep hij nog, voordat hij door de deuropening getrokken werd. Binnen aangekomen snapte hij wat Elec bedoelde. Essy en Lissy waren blijkbaar samen op de rugleuning van een stoel gaan zitten, die nu vervaarlijk achterover helde. Blijkbaar hadden ze op die manier al een vaas van de tafel afgeworpen, die eronder aan diggelen lag. Mace rende naar de stoel toe en zette hem recht overeind. “Dames!” Zei hij streng. Eigenlijk had Elec het ook wel te stellen met al die vrouwen om hem heen. Sem was geen vrouw, maar die was er alleen maar uit in het water en dan zat hij enkel schuw in een hoekje. Hij grinnikte eventjes, net als hij eigenlijk. Met al zijn dochters. Even werd zijn blik verdrietig toen hij aan zijn vrouw dacht, maar snel liet hij het van zich afglijden en pakte Essy en Lissy op. “Niet zo gevaarlijk doen anders moeten jullie in jullie pokéballs oké, want dan kan ik jullie niet zo binnen laten.” De Shellosen keken schuldbewust naar beneden en gingen toen weer naar de speelhoek toe. Elec bromde iets, maar ging toen ook verder met waar hij mee bezig was geweest. Mace keek even naar de vaas, die was van zijn vrouw geweest. Even zuchtte hij, hij ruimde het straks wel op. Toen draaide hij zich om en liep weer naar Adam toe. Hij keek naar de boom, zijn Caterpie keek toch stiekem even door de blaadjes heen. Ze leek een klein beetje los te komen. Dus liep hij naar de boom en stak zijn arm uit. “Kom maar meisje, het is goed.” Fluisterde hij naar haar. Heel voorzichtig kroop Bella langs de boomstronk naar beneden op zijn arm.
Re: Let's do this... - di jul 13, 2021 4:56 pm
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Adam's blik gleedt naar Barry, toen Mace sprak over een speelplekje. Oh. Dat bedoelde hij. Ja daar had de man wel gelijk in. Maar in plaats van te rollen of te springen was Barry aan het snuffelen. Direct was Adam afgeleid toen hij Mace binnen streng hoorde praten. Adam kon zich niet bedwingen om van een afstand even naar binnen te gluren. Maar hij zag eigenlijk alleen maar Mace z'n rug. Achja, beter ook eigenlijk zo. Dus Adam schepte wat door. Af en toe liep Barry verschrikkelijk in de weg, maar Adam was eigenlijk wel benieuwd of hij was op het spoor was. Hij maakte even een klein handgebaartje toen Mace weer de tuin in kwam lopen. Wat een interessante naam eigenlijk. Mace. Die hoor je niet zo vaak. Het is ook de naam van een wapen. Toen Mace Bella naar beneden aan het halen was, begon Barry zijn hoofdje tegen Adam's been aan te duwen. Huh? Hij keek omlaag en zag dat Barry iets uit aan het graven was geweest. Wacht, lag daar iets? Adam tilde Barry even op. Nogmaals, dit was iemands anders tuin. Daar ga je niet zomaar in rommelen. "Mace, ik geloof dat Barry iets gevonden heeft in de kuil." Een hoek stak uit boven de grond. Op het eerste oog leek het alsof het tot een houten doosje behoorde. Pas toen Zag hij dat het daadwerkelijk gelukt was om Bella uit de boom te krijgen. Gelukkig was het geen wych elm. Ze had een mooie kleur, vond Adam. Hij glimlachte. Schijnbaar had hij dat gemeen met Mace. Vriendelijk zijn naar alles dat leeft.
Re: Let's do this... - di jul 13, 2021 9:10 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Hij liet Bella op zijn schouder zitten terwijl hij weer naar Adam en Barry liep. Adam was al een mooi eindje opgeschoten. Het begon echt al een mooi gat te worden. Toen hij dichterbij kwam zei de jongeman dat zijn pokémon iets gevonden had. Iets gevonden? Hij sprong in de kuil en hurkte bij het hout neer. Zijn Caterpie had zich inmiddels tussen zijn haren in zijn nek verstopt terwijl hij voorzichtig het houten boxje uit het zand losmaakte. “Goh, dat is bijzonder.” Zei hij toen. Hij kwam weer overeind en klopte het stof eraf. “Misschien heeft één van mijn dochters het hier ooit begraven. Ik zal het ze eens vragen.” Hij glimlachte naar de Zigzagoon. “Goed gevonden Barry.” Hij legde het boxje op de tuintafel en pakte de schop weer. “Volgens mij zijn we bijna klaar en kan het zeil erin.” Vervolgde hij toen tegen Adam. “Je bent al mooi opgeschoten. Sorry voor de onderbreking. Mijn Shellosen waren binnen mijn decoratie aan het molesteren.” Legde hij nog even aan de jongeman uit. Die had waarschijnlijk geen idee wat er binnen nu was gebeurd namelijk.
Re: Let's do this... - di jul 13, 2021 11:42 pm
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Koddig, hoe die kleine Pokémon zich verstopte in Mace zijn haren. Hopelijk zal ze zich ooit wat minder verlegen voelen. Je zou toch niet willen dat dat de rest van je leven zo blijft. Maar voor nu, deed het hem glimlachen. Toch ook wel mooi, dat ze zich veilig bij iemand voelde. Dat is belangrijk. Nadat Mace het doosje had opgepakt kreeg Barry een complimentje. Barry wierp meteen een blik naar Adam. Ja, kijk mij eens. Adam perste zijn lippen tegen elkaar. Opscheppen hoeft niet. Maargoed, Mace had dus gezegd dat het misschien van een van zijn dochters was geweest. Oh leuk. Maar waarom? Wat zat er in die doos? Hij keek begrijpend naar Mace toen hij begon over het zeil. “Juist.” Zei hij. Hij dacht er nu pas aan dat het wel logisch is om een zeil te gebruiken. Anders zakt al het water de grond in. Dat was de reden.. toch? Ineens kreeg hij een verontschuldiging. “Oh geen probleem hoor meneer Mace. Dat gebeurd wel eens.” Een glimlach liet blijken dat hij het meende. “Daar hoeft u zich echt niet voor te verontschuldigen.” Adam zette de schop nog eens in de grond. “Maar ik vraag me wel af wat er in dat doosje zit hoor. Ik herinner me dat ik ooit eens een brief in een doosje heb begraven.” Hij keek geschrokken op. “Uh ik bedoel niet dat u móét laten zien wat erin zit. Ik bedoel dat ik nieuwsgierig ben. Maar het zijn mijn zaken niet.” Deze keer dat hij het zweet van zijn voorhoofd veegde was niet vanwege de fysieke arbeid. “Ahem, sorry.” Hij keek maar weer naar de grond en schepte door.

Re: Let's do this... - wo jul 14, 2021 8:16 am
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Hij zette zijn schop nog een paar keer in de grond en glimlachte toen Adam zei dat hij zich niet hoefde te verontschuldigen. Hij stopte weer met graven en keek keurend naar het gat. Ja, het was perfect zo. “Zo is die goed.” Zei hij toen. Hij wilde het zeil pakken toen de jongeman ineens weer over het boxje begon. Natuurlijk was hij nieuwsgierig, ergens was hij dat zelf ook wel. Alleen wist hij niet zeker of, mocht het van één van zijn dochters zijn, ze niet boos zou worden als hij het open maakte. Hij schoot in de lach toen hij zag hoe ongemakkelijk Adam werd door zijn eigen nieuwsgierigheid. “Maak je niet druk jongeman.” Vervolgde hij geruststellend. Toen liep hij naar de tuintafel toe en pakte het boxje van tafel. Heel voorzichtig maakte hij het schuifje los en deed hem open. Hij keek erin en liet daardoor bijna het doosje weer uit zijn handen vallen. Tranen sprongen in zijn ogen terwijl hij het kettinkje eruit haalde. Het kettinkje die hij zijn vrouw gegeven had toen ze net verkering hadden gekregen. Waarom ze het hier had gegraven was hem een raadsel. Misschien had ze gewild dat het bewaard zou blijven en niet kapot getrokken werd door onvoorzichtige kinderhandjes. “Ik… Dit had ik mijn vrouw gegeven. Ik had geen idee dat ze het hier had verstopt.” Stammelde hij, zijn stem vol verdriet.
Re: Let's do this... - wo jul 14, 2021 2:22 pm
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Gelukkig kon Mace goed omgaan met Adam’s nieuwsgierigheid. Barry iets minder. Die ging maar weer in de schaduw liggen. Alsof hij fysiek en mentaal dit gesprek verliet. Plaatsvervangende schaamte. Ach, ging Adam zich niks vaan aantrekken. Sterker nog, het was schijnbaar echt hélemaal geen probleem voor Mace. Adam keek ademloos na toen de man het doosje open ging doen. Het enthousiasme dat Adam voelde, werd vervangen door bezorgdheid. Mace? Gaat alles goed? En Mace begon het uit te leggen. Oh nee, er was vast iets ergs gebeurd met betrekking tot zijn vrouw. Adam legde de schop neer en liep naar Mace toe. “Zal ik even een glaasje water voor je pakken?” Dat hielp vaak wel met kalmeren. Adam voelde zich niet schuldig, hij had het niet kunnen weten. Maar hij vond het wel belangrijk om steun te bieden. “Ga anders even zitten.” Hij schoof een van de tuinstoelen uitnodigend naar achter.

Re: Let's do this... - wo jul 14, 2021 8:42 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Adam was een lieve jongeman. Hij bood een glaasje water aan en schoof een stoel voor hem naar achteren. Dankbaar ging hij zitten en knikte toen. “Dat is aardig. Als je het Elec vraagt, hij weet waar de glazen staan.” Zei hij tegen Adam. Bella kwam toch voorzichtig onder het haar in zijn nek vandaan. Ze merkte dat hij van streek was en leek daar zelf ook wat onrustig van te worden. Hij aaide haar over haar rug. “Het is goed meisje, het is goed.” Hij voelde aan het kettinkje in zijn vingers. Hij wist nog heel goed de dag dat hij het haar gegeven had. De dag dat ze officieel verkering kregen. Iedereen had het wel aan hun gezien, had het al gefluisterd. Maar hardop hadden ze het nog nooit uitgesproken. Totdat hij op een dag naar een juwelier ging om dit kettinkje te kopen, omdat hij het gevoel had gehad dat hij het officieel moest maken. Eigenlijk was dat niet nodig geweest, want hun liefde was er al geweest. Toch had ze het gebaar heel erg kunnen waarderen en had ze geglommen toen hij haar de ketting had omgehangen. Ze was altijd zo mooi geweest wanneer ze zo glom. Het was lang geleden dat hij zo aan haar had gedacht. Hij dacht er liever niet aan, omdat het te veel met hem deed. Hij had haar dood een plekje kunnen geven, maar de pijn zou nooit verdwijnen. Die bleef.
Re: Let's do this... - zo jul 18, 2021 2:42 pm
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Adam knikte toen hem werd verteld waar hij de glazen kon vinden. Zonder aarzelen stapte hij naar binnen en keek hij uit voor Elec. "Hey, Mace is wat van streek. Kun jij me helpen een glaasje water voor hem te schenken?" Het was toch altijd ongemakkelijk eigenlijk, iemands huis zomaar binnen lopen. Hoewel hij toch echt een tuin binnen was gelopen. En al helemaal hulp vragen aan iemand die net nog boos was geweest. Dan had hij altijd het gevoel dat hij een last voor ze was. Maargoed, hij had het nu al gevraagd. Ondertussen was Barry bij de voeten van Mace gaan zitten. Die wreef over het kettinkje. Toen zag hij de Caterpie pas. Was zij nou zo verlegen geweest? Maar hij was toch zo'n toffe peer. Wist ze dat dan niet? Hij keek weer terug naar Mace. Waarom ben je zo verdrietig? Barry en Adam zouden geen van beide kunnen weten wat Mace nu voelde. Adam was wel ooit verschrikkelijk verliefd op iemand geweest, maar de romantiek had niet lang aangehouden. Hij was een heel ander mens toen.

Re: Let's do this... - ma jul 19, 2021 1:38 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Elec keek op toen er iemand het huis binnen liep. Hij had de jongen wel gezien, maar was veel te druk geweest met Mace naar binnen halen, dat hij hem nog niet had begroet. Hij knikte eventjes naar Adam en pakte een glas uit één van de bovenste kastjes in de keuken. Hij schonk hem vol met water, waarbij hij heel erg goed oplette dat hij niet morste. Zelfs uit de kraan had hij er nog een hekel aan om water over zich heen te krijgen. Daarna reikte hij het glas naar de jongen.
Mace keek naar beneden toen de pokémon van Adam daar ging zitten. Hij glimlachte zwakjes en aaide Barry over zijn koppie. “Het is nooit fijn om een dierbare te verliezen, maar we moeten toch altijd door hè jongen.” Dat was gewoon een feit. Hij had wel verdrietig in een hoekje kunnen gaan zitten, maar daar zouden zijn dochters ook niet beter op zijn geworden. Daarom was hij altijd doorgegaan. Voor hen, voor zijn kinderen. En ook voor haar. Zodat ze kon zien dat het oké was, dat ze het konden redden zonder haar. Hoe groot het gemis ook was, hun dochters zouden gelukkig worden.
Re: Let's do this... - ma jul 19, 2021 2:35 pm
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Prachtig. Elec ging geheel eigenhandig een glaasje water regelen. Adam was er niet zeker van of Mace hem dat had geleerd, en ook om zo beleefd te zijn, of dat deze pokémon daar zelf verantwoordelijk voor was. Maar in beide gevallen was het vertederend om te zien. Met een glimlach nam Adam het glas aan. "Dankjewel Elec." Barry maakte een vrolijk geluidje. Daar waren die professionele aaitjes weer. Op dat moment besloot Barry dat Adam Mace in zijn contactenlijst moest zetten. Adam had ondertussen in het naar buiten lopen gehoord wat Mace had gezegd. Even kreeg Adam een brok in zijn keel. Het was toch altijd anders als iemand zoiets hardop zei. Al helemaal omdat de manier waarop hij het zei impliceerde dat het verlies niet zoiets als een echtscheiding was geweest. Adam stapte naast Mace. "Alsjeblieft Mace." Hij wilde zo graag nog iets toevoegen aan die zin, maar er kwam niks in hem op, dus ging hij maar op de andere stoel zitten. Barry legde zijn hoofdje op Mace z'n voet. Adam keek Mace aan. De blik van iemand die niet wist wat voor houding hij moest aannemen. Zelfs de wijsheden van zijn tante hadden hem niet voorbereid hierop. Maar, totaal spontaan, zei Adam iets dat Adam eigen was. Niet geleerd, niet geanalyseerd. "Het is een mooie ketting."

Re: Let's do this... - ma jul 19, 2021 3:12 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Elec glimlachte eventjes naar Adam en ging toen weer iets anders doen. Mace nam het glas van de jongeman aan. “Bedankt.” Er lag een warme gloed in zijn ogen. Toen zei Adam dat het een mooie ketting was. Hij nam een slokje water, zette het glas op tafel, en keek weer naar de ketting in zijn hand. “Ik gaf het haar om onze verkering officieel te maken. Je had haar moeten zien glimmen, zo mooi…” Zijn stem stierf weg. “Ik vraag me echt af waarom ze hem heeft begraven. Ik denk dat ik hem aan één van mijn dochters geef. Dat is wel een probleem dat ik er drie heb.” Lachte hij wat schamper. “Dit is trouwens Bella.” Veranderde hij plots het onderwerp. De shiny Caterpie zat aan de bovenkant van zijn arm, iets wat verstopt achter zijn rug.
Re: Let's do this... - ma jul 19, 2021 8:12 pm
Adam Pine
Crescent Moon
Adam Pine

Karakterkaart

Pad
Hier een quote
151
187
CHARACTER INFO

OOC INFO

Adam knikte om aan te geven dat hij aan het luisteren was. Het glaasje water droeg hij met twee handen dicht bij zijn mond. Hij voelde het aan zijn hart, toen Mace z'n stem wegstierf. Hij nam een klein slokje. Huh, wacht. Veranderde hij nu het onderwerp? Adam wist even niet wat hij met zijn praktijkervaring aan moest. Het gesprek over een moeilijk onderwerp omleiden was vaak niet een goed teken. Maar ze waren geen Logotherapie aan het doen. Dilemma. "Ah daar ben je. Ik vind het leuk dat je erbij bent." Zei hij tegen de Caterpie. Als je niet weet wat je moet zeggen, dan zeg wat je wilt zeggen. Barry deed nou zijn oogjes dicht. Lag daar wel lekker eigenlijk. "Ahem. Mijn ouders proberen ook altijd alles eerlijk te verdelen tussen mij, mijn broers en mijn zus." Beetje van hetzelfde onderwerp. Maar niet helemaal. "Ik vind het mooi dat ze dat belangrijk vinden." Wat dat betreft had hij niet te klagen gehad met zijn ouders. Ze waren niet perfect, maar ze waren niet wreed of oneerlijk.

Gesponsorde inhoud

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum: