Hij luisterde naar de uitleg van Adam. “Dat klinkt inderdaad als een heel interessant boek. Ik zal hem op mijn te lezen lijstje zetten, voor als ik het weer ietsje rustiger in mijn leven heb. Alles op rolletjes zeg maar.” Lachte hij naar de jongeman. “Ze is inderdaad een moderne filosoof. Heel veel van haar weet ik verder niet hoor. Ik heb wel haar boek gelezen, maar verder niet naar haar achtergrond gezocht. Misschien slecht van me, meestal ben ik wel zo nieuwsgierig aangelegd.” Maar goed hij had het gelezen in de tijd dat zijn kinderen jonger waren geweest, nou ja pubers eigenlijk. Toen had hij zijn handen vol aan ze in toom houden, dat dingen er wel eens bij in schoten. Adam vertelde dat hij wel even door zou scheppen. Toen hijzelf zo ongeveer meegesleurd werd door zijn Electabuzz. Hij keek even naar Barry in de kuil. “Goh ja, het is ook wel een leuke speelplek zo voor pokémon.” Riep hij nog, voordat hij door de deuropening getrokken werd. Binnen aangekomen snapte hij wat Elec bedoelde. Essy en Lissy waren blijkbaar samen op de rugleuning van een stoel gaan zitten, die nu vervaarlijk achterover helde. Blijkbaar hadden ze op die manier al een vaas van de tafel afgeworpen, die eronder aan diggelen lag. Mace rende naar de stoel toe en zette hem recht overeind. “Dames!” Zei hij streng. Eigenlijk had Elec het ook wel te stellen met al die vrouwen om hem heen. Sem was geen vrouw, maar die was er alleen maar uit in het water en dan zat hij enkel schuw in een hoekje. Hij grinnikte eventjes, net als hij eigenlijk. Met al zijn dochters. Even werd zijn blik verdrietig toen hij aan zijn vrouw dacht, maar snel liet hij het van zich afglijden en pakte Essy en Lissy op. “Niet zo gevaarlijk doen anders moeten jullie in jullie pokéballs oké, want dan kan ik jullie niet zo binnen laten.” De Shellosen keken schuldbewust naar beneden en gingen toen weer naar de speelhoek toe. Elec bromde iets, maar ging toen ook verder met waar hij mee bezig was geweest. Mace keek even naar de vaas, die was van zijn vrouw geweest. Even zuchtte hij, hij ruimde het straks wel op. Toen draaide hij zich om en liep weer naar Adam toe. Hij keek naar de boom, zijn Caterpie keek toch stiekem even door de blaadjes heen. Ze leek een klein beetje los te komen. Dus liep hij naar de boom en stak zijn arm uit. “Kom maar meisje, het is goed.” Fluisterde hij naar haar. Heel voorzichtig kroop Bella langs de boomstronk naar beneden op zijn arm.