(Aeryn) Rockbottom - do sep 02, 2021 8:34 am
Misha Violante
Civilian
| Aeryn vouwde haar armen over elkaar terwijl zij keek naar de Totodile. Spring, spring, spring… Ze ging nooit begrijpen waarom het wezentje zo enorm blij was. Als ze andere trainers mocht geloven was dat iets goeds, maar zelf wist ze dat zo net nog niet. Misschien werd het binnenkort tijd om er nog een Pokémon bij te voegen, al zou ze zo snel niet weten wat. Misschien moest ze de Totodile maar gewoon verkopen, of zo. Toen er op haar deur werd geklopt, keek het donkerharige meisje verschrikt op. Met een gehaaste pas snelde ze zich naar de deur en spiekte ze door het piepkleine gaatje. Het duurde niet lang voor ze door had wie er voor haar deur stond, wat ervoor zorgde dat ze de deur met een agressieve zwaai opende, waarna ze haar geliefde broer keihard tegen zijn scheen trapte. “ note |
| Die verdiende hij inderdaad. Met een woeste blik bleef Aeryn naar haar broer kijken toen hij zei dat het ook fijn was haar weer te zien. Bij ieder ander zou ze zich zorgen maken als deze in de huidige staat voor haar deur aan zou komen, maar bij Misha zou ze zich zorgen maken als hij zonder wonden naar haar huis zou komen. Immers leek hij alleen om die reden aan te komen kloppen. Was dat nou echt hoe het tussen hen zou blijven? Misschien moest ze maar ‘n opklapbedje regelen, dan. “ note |
| De beste zus op aarde, werd ze genoemd. Misschien zou ze dat wel zijn als ze hem eindelijk eens zou laten vallen, zoals hun hele familie al met elkaar had gedaan. Toch kon Aeryn dat niet over haar hart verkrijgen en besloot ze haar broer maar weer eens te helpen. Uiteraard begon hij te kreunen alsof hij de zielige was hier. “ “ note |
| Uiteindelijk ging haar broer dan zitten en zei hij haar gemist te hebben. Ze vernauwde haar blik terwijl ze hem aankeek. “ Ze had net het natte doekje gepakt en leunde voorover om dit tegen zijn wond te drukken, toen hij haar vroeg of hij een tijdje hier mocht slapen. Onbedoeld duwde ze het doekje wat te hard tegen zijn wond, terwijl ze haar kaken op elkaar klemde. Ze ging rustig door met het zachtjes schoonmaken van de wond, terwijl ze zichzelf bijeen raapte om te reageren. “ note |
| Eén week. Misschien twee. Aeryn keek haar broer met een ongeamuseerde blik aan terwijl ze stil bleef. Hij kon haar nog zo vaak vertellen dat hij haar miste, maar langzamerhand had Aeryn geleerd dat de mannen in haar leven niets dan teleurstellend waren. Hij zou dichterbij komen wonen en had hooguit twee weken nodig. Ze humde zacht terwijl ze doorging met het schoonmaken van de wond, nog geen tijd nemend om zijn woorden te adresseren. “ note |
| We're gonna nuke each other up boys Twee weken. Zijn ogen schoten even kort naar haar gezicht en hij zag dat ze het meende. Dat was zijn ultimatum. Hij grimaste toen ze hem voorlegde dat hij mee moest betalen aan de huur. Hij had nog geen plan bedacht hoe het nu verder zou moeten gaan. Hij was gewoon.. gaan lopen en hier uitgekomen. Shit. “Natuurlijk,” reageerde hij desondanks knikkend alsof hij dat niet meer dan logisch vond. “Je merkt niet eens dat ik er ben, Aery.” Glimlachte hij en hij wreef even kort over haar hoofd zoals hij had gedaan toen ze nog klein waren. Jojo had zich van de bank af laten glijden en was naar de Totodile gewandeld. Hij maakte een hoog piepgeluid dat je meer aan een badeend liet denken dan een krokodilletje en kwispelde wild. Speel met me! notes |
| Toen Misha zei dat ze niet zou merken dat hij er was, hief ze een wenkbrauw. “ Haar Totodile, echter, was blij met het gezelschap. Iets wat resulteerde in hogere, blijere sprongetjes. Verder leek zij niet echt te doen aan interactie. Het op en neer springen was zo ver als haar pinda-sized brein aankon. Poor Saoirse. “ note |
| We're gonna nuke each other up boys Misha knikte braafjes en leunde werktuigelijk achterover op de bank, armen uitgestrekt over de leuningen alsof hij wilde zeggen dat alles wel weer goed was. Ja, zijn hoofd deed best veel zeer, zijn schenen klopte en hij begon een zeurende druk te voelen dicht bij zijn slapen die hij heel gauw sussen moest. Maar Arceus, waar kon hij dat halen. Het zweet brak hem nog net niet uit. Oh.. ik heb die parel! Misha trok zichzelf uit zijn eigen overpeinzingen. Nu hij hier zo zat, opgelapt op de bank van zijn zus, begon het besef in te zinken. “Wat zeg je ervam als ik je favoriete maaltijd kook?” Gooide hij er nogal plompverloren uit. Misha mocht dan wel een nietsnut eersteklas zijn, maar hij kon koken. Deed het nooit, maar hij kon het wel. Dat kreeg je ervan als je jaren voor je familie voor het fornuis had gestaan. “Kom op, laat het me goed maken. Jij hebt mij opgelapt, laat mij dit doen. Tom Kha Gai, wat zeg je ervan?” Vroeg hij met een knipoog. ZIjn ogen kregen een flonkering wat er voorheen niet was geweest. Jojo hapte naar Totodile, op een speelse manier en begon steeds hogere en enthousiastere piepgeluiden te maken. notes |
| Toen Misha opperde haar favoriete maaltijd te koken, hoorde Aeryn haar maag opgewonden borrelen. De frons op haar gezicht werd dieper terwijl ze haar blik vernauwde. Dat was gemeen. Als er één ding was waarmee ze altijd overgehaald kon worden, dan was het wel haar favoriete maaltijd. Nu was Aeryn sowieso iemand die van pittig eten, en eigenlijk ook zout, zoet en zuur, hield. Als je haar hart wilde winnen, dan ging dat door haar maag. Absoluut. “ Ondertussen werd er naar de Totodile gehapt, waardoor deze een Water Gun gebruikte en enthousiast de Sandile bespoot met water. Wel zo zacht mogelijk, uiteraard, maar de Totodile leek niet intelligent genoeg voor een andere manier van spel. note |
| 'till old Satan is impressed Misha glimlachte breed en liet zichzelf van de bank afglijden. Iet wat stijfjes bewoog hij zich naar het kleine keukentje waar hij in de koelkast inderdaad alle ingrediënten vond voor zijn zusjes favoriete gerecht. Zijn pijnlijke lichaam zou hem hier niet voor danken hierna en zijn hoofdpijn al helemaal niet. Wellicht zou hij ook eerst even moeten douchen gezien al het opgedroogde bloed- maar hij vond het beter om eerst even dit te doen. Ze zou vast in een beter humeur zijn als ze haar buik vol had. Sandile's gepiep begon meer op het geluidloze gegil van een Noibat te lijken toen hij overgoten werd met water. Hij opende zijn bekje en spoot een hele lading zand over de Totodile heen wat hem in een soort wervelwind leek te vangen. Omarmt door zand. Hij sprong op en neer, op en neer. Piepend alsof zijn leven er vanaf hing. Het was niet echt duidelijk of hij het spelletje nu wel leuk vond of niet. In de keuken ging hij aan het werk. De filé sneed hij in gelijke, nette stukjes en legde hij voorzichtig in een kom. Misha kreeg een geconentreerde frons op zijn voorhoofd. Hij besloot om de torchicfilet extra smaak te geven door ze met vijf eetlepels vissaus te overgieten in plaats van twee of drie. Normaal gebruikte hij een heel stuk vlees maar bij gebrek aan beter deden fileetjes het ook goed. Hij pakte een lepel. Vijf keer met de klok mee, zeven keer tegen de klok in. Omroeren, done. De marina zou twee uur op moeten staan voordat ze konden eten en dat gaf hem genoeg tijd om zich nog even op te frissen voor hij de rest van het recept tackelde. Terwijl hij de bak met marina in de koelkast zette, besefte hij dat het jaren geleden was sinds hij dit gedaan had. Het bracht hem terug naar zijn tijd in Canalave City toen zijn waardeloze ouders nog in zijn leven waren en hij een onbezonnen joch van negentien was. Melancholie overkwam hem terwijl hij naar de kom met marinade staarde, één hand rustend op de bovenkant van de koelkastdeur, de ander tot een vuist gebald. Hij kon beter maar niet sentimenteel gaan lopen doen. Daar schoot niemand wat mee op. Dus sloeg hij de koelkastdeur met een klap dicht, figuurlijk gezien de herinneringen erachter opgesloten. notes |
| Aeryn keek haar broer met een strakke blik aan, maar toen hij zichzelf eenmaal richting de keuken zette, zuchtte ze toch. Waar hij zich in de keuken bezig hield, besloot zij maar om wat aan de schoonmaak te gaan doen. Nu er een hele plof zand lag, was dit immers hard nodig en ze ging zich niet bemoeien met zijn poging in de keuken, want dan zou haar hele keuken een rampenplek worden. Het beste was om haar broer maar gewoon een poging te laten doen, terwijl zij een andere manier vond om zich bezig te houden. De grond was netjes gedweild en ze had de kussens van de bank even opgeklopt toen ze ineens een harde knal hoorde. “ note |
| 'till old Satan is impressed Misha ontmoette Aeryn haar ogen wie op het geluid van de dichtgeslagen koelkast was afgekomen. Het scheen hem toe op dat moment dat hij heel graag zijn ogen dicht wilde doen en gaan slapen. Het liefst een flinke poos. Hij beet een gevatte opmerking terug en opende daarom met iets heel anders. “Aeryn, er moet toch meer zijn dan dit?” Zijn ogen gleden naar het keukenraam waar een paar strepen maanlicht doorheen schenen. “Een betere manier.” Niet een betere manier om te leven, clean te worden en van zijn gokverslaving af te komen, nee. Een betere manier om geld te verdienen. Om ergens in de wereld te komen. “Ik heb wat gehoord over een organisatie die hier in Sinnoh in opkomst is. ‘T gerucht gaat dat ze na jaren radiostilte weer actiever beginnen te worden.” Nog steeds keek hij uit het raam. Hij beet bedenkelijk op de binnenkant van zijn lip en fronste. “De naam die laat veel te wensen over maar ik heb gehoord dat het misschien wel een goeie plek kan zijn voor mensen zoals jij en ik. Zeg nou zelf, ben je het niet beu om elke dag doktertje te moeten spelen voor een karig minimumloontje?” Nu keek hij haar weer wel aan, nieuwsgierig immers en benieuwd naar haar response op zijn onuitgesproken voorstel. notes |
| Er moest een betere manier zijn. Aeryn vernauwde haar blik bij het horen van de woorden. Ze hoorde hoe haar broer sprak dat er meer moest zijn dan dit, een betere manier dan zichzelf kapot werken voor een minimumloon. Aeryn klemde haar kaken even op elkaar, terwijl ze haar broer met weinig vertrouwen aankeek. Immers kwam hij wel vaker met ideeën die nergens op uitdraaiden, vaak te maken hebbende met verslavingen en andere foute levenskeuzes. “ note |
| 'till old Satan is impressed Misha vlocht zijn vingers in één en nam zijn ‘ik bereid me voor op teleurstelling’ houding aan die hij ook gebruikte toen hij nog zeventien was en Aeryn hem weer eens een standje gaf voor iets stoms wat hij had gedaan. “Nou, een toekomst gaan maken is wat we daar gaan doen. We weten allebei dat van ons twee ik niet beter in me leven kan gaan krijgen en als alles wat ik hoor via mijn connecties écht waar is dan kan dit nog wel eens heel goed voor ons zijn.” Begon hij behoedzaam. “Ze zijn aan het uitbreiden. Nemen nieuwe leden aan. Openen handel door heel de regio en meer. Ze zijn niet meer zo’n knudde groepje degenerates. Ze zijn het echte werk aan het worden en als wij erbij zijn als ze dit gaan behalen, zijn we binnen.” Misha was gaan spreken met een passie in zijn ogen die onopgemerkt door hemzelf was gegaan. “Verpleegkundige zijn is leuk en aardig maar dit is waar het echte geld in steekt. We hebben het beide niet zo breed getroffen met ons eh-.. toekomstperspectief. Dus waarom ons uit de naad werken voor een staat die geen poot uitsteken voor mensen zoals wij. Dit bied toekomst, ik zweer het je.” Hij staarde haar met een intensiteit aan die normaal niet aanwezig was in zijn ogen. Bedwelmt door verdovende middelen, uitgeput en ongefocust door gebrek aan sleep zo ging het meestal en hoewel hij alle bovengenoemde kwalen ook ditmaal ondervond, was hij helder genoeg van geest om van niets anders zekerder te zijn. "Als dit niets wordt dan hoef je nooit meer met me te spreken maar ik voel me verantwoordelijk voor je. Na alles, na- verdomme, dit wordt wel een beetje te real nu maar ik ga het toch zeggen. Ik geef om je en ik mis je en dat is voor geen enkele meter gelogen. Ik wil het goed maken en dit, dít kan het wel eens zijn. Ik voel het. Ik heb het flink verkloot maar ik ga het recht zetten." Hij had een paar passen dichterbij gezet en legde zijn armen op haar schouders, zijn hoofd kantelend naar beneden zodat hij haar aan kon blijven kijken. notes |
| Een toekomst. Aeryn keek haar broer nog altijd strak aan terwijl hij begon uit te leggen waarom hij dit voorstel maakte. Hij legde uit hoe hij nooit iets beters zou kunnen krijgen dan dit, waarop ze haar hoop voelde zakken. Hoe ze ook wilde zeggen dat het niet waar was… ze wist dat de maatschappij hem niet opving, ze wist dat het faalde waar het falen kon. Als dit zo door ging, dan vond ze hem op gegeven moment in zijn zelf gegraven gat en dan zou er ook niets van haar overblijven. Hoe ze hem ook uit kon spugen en tegen zijn schenen kon trappen, haar broer was alles wat ze over had. Als er iets met hem zou gebeuren, zou ze hel brengen naar ieder wie ze daar verantwoordelijk voor achtte. Het echte geld. Aeryn keek even om naar haar kleine huiskamertje. Er was niet veel meer dan dit, een klein keukentje waar ze niet eens samen in konden staan, een klein huiskamertje met een piepkleine eettafel en een slaapkamer waar nog net een tweepersoonsbed en een kast in paste. Dat was haar leven en daar werkte ze zo veel voor. Ze richtte haar blik op de grond terwijl ze luisterde naar haar broer, wie haar beloofde dat dit een toekomst zou brengen. Was dit het dan? Moest ze stoppen met haar goede werk, eindelijk kiezen voor zichzelf? Als dit niets werd, hoefde ze nooit meer met hem te spreken. Aeryn keek op, zich afvragend of hij nou echt dacht dat dit was wat ze wilde. Natuurlijk niet. Maar… “ note |