Switch account

[Amélie] Try until you succeed - wo sep 22, 2021 8:48 pm
Rosy Florbelle
Trainer
Rosy Florbelle

Karakterkaart
Rank: 4

[Amélie] Try until you succeed BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
7
209
CHARACTER INFO

OOC INFO

DOWN THE RABBIT HOLE

Rosy Florbelle
Ze vond het ergens wel jammer dat er geen toernooi was zoals destijds op Champion's Day. Ze had er toen snel uitgelegen, maar ze wist zo zeker dat ze het dit keer beter zou doen. Ze had zoveel geleerd. Basil was uit zijn Pokéball en zat rustig naast haar terwijl ze samen zaten te kijken naar de mensen die de maze in liepen. Zouden zij zo ook gaan? "Wat denk je? Wil je een doolhof in?" vroeg ze haar Pokémon, wie zijn ogen sloot. Nou, uhm, oké. Niet dus. Ze lachte zachtjes om zijn reactie en schudde haar hoofd. "Wat te eten dan?" besloot ze te vragen, totdat ze een zeer interessant kapsel zag. Paars met roze. Dat meisje kende ze. Een brede glimlach kwam op haar gelaat terwijl ze zich afzette van de boom en naar het meisje toe liep, zwaaiend om haar aandacht te krijgen. "Hey, hoe is het met de Nidoking?"
Re: [Amélie] Try until you succeed - do sep 23, 2021 11:49 am
Amélie Sioux
Team Zekrom
Amélie Sioux

Karakterkaart
Rank: 1

Wap
Hier een quote
0
864
CHARACTER INFO

OOC INFO

I'll be your dream tonightYour wish has come to life
Goed zo,” complimenteerde Amélie haar Mawile. Deze liet een tevreden geluidje klinken. “Nog een keer dan maar. Sweet Scent!” commandeerde ze de Pokémon. De Mawile draaide haar kop even, waarbij de grote bek-vormige hoorn op haar hoofd een roze poeder verspreidde, waardoor een aangename geur om hen heen kwam te hangen. “Goed gedaan, meis,” sprak ze, waarna ze de Pokémon weer even over haar hoofd aaide. Ze wist nog niet hoe ze de aanval ging gebruiken in een contest. In alle eerlijkheid wist ze al zeker dat ze voor haar volgende contest weer flink haar best moest gaan doen om haar Pokémon nieuwe aanvallen te leren, omdat ze anders de jury niet kon verrassen. Voor nu was het aan haar om uit te vinden hoe ze dat ging doen.

Een bekende stem liet haar omkeren, waarop ze de blondine een glimlach liet zien. “Die zit thuis in zijn Pokéball,” gaf Amélie toe op haar vraag. “Ik heb een Researcher nodig om daarnaar te kijken, dus ik wacht tot een vriendin iets zekerder in haar schoenen staat.” Dan zou ze Lucie de Nidoking laten zien en konden ze dat samen oplossen. “Hoe is het met jou?” vroeg ze vervolgens geïnteresseerd.
note
Re: [Amélie] Try until you succeed - do sep 23, 2021 4:04 pm
Rosy Florbelle
Trainer
Rosy Florbelle

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
7
209
CHARACTER INFO

OOC INFO

DOWN THE RABBIT HOLE

Rosy Florbelle
De glimlach die haar geschonken werd, gaf Rosy met alle plezier terug. Met interesse keek ze naar de Pokémon die het meisje bij zich had. Ze had al wat sterke Pokémon vanuit het team van het meisje gezien toen ze samen de Nidoking te lijf gingen, maar deze kende ze nog niet. De Pokémon zag er goed verzorgd en sterk uit en als Rosy het zich goed herinnerde, was het een Mawile. Basil was ondertussen naast haar gaan staan en keek met een rustige, onleesbare blik naar het meisje en haar Mawile. Hij had het nooit op vreemden gehad en dat was nog steeds zo. Daar moest Rosy het maar mee doen. Misschien balanceerde het wat uit, aangezien haar stranger danger senses nog lager lagen dan die van haar RPG'er.  "Nou, in zijn Pokéball kan hij in ieder geval niemand bezeren, inclusief zichzelf," humde Rosy, ergens blij dat de paarsharige de Pokémon ving. "Goed, goed! Ik kom net van Jubilife af. De Gym Leader is daar ontslagen omdat hij zo ingemaakt is door iemand en nu hebben ze een man erop gezet die geobsedeerd is door Metronome." Een korte rilling ging over haar rug. Rotmove.
Re: [Amélie] Try until you succeed - vr sep 24, 2021 9:15 pm
Amélie Sioux
Team Zekrom
Amélie Sioux

Karakterkaart

Wap
Hier een quote
0
864
CHARACTER INFO

OOC INFO

De blondine merkte op dat ze net van Jubilife City kwam, waar ze de nieuwe Gym Leader had uitgedaagd. Bij het horen van de woorden, kon Amélie het niet laten even te glimlachen. “Dus, Frane heeft de Gym officieel overgenomen?” humde ze zachtjes. Ze had al gehoord dat dit het plan was, immers. Maar, nu het zowaar was gebeurd werd het tijd dat ook zij de Gym eens uit zou dagen. Een gevecht tegen Frane. Daar keek ze al jaren naar uit.

Amélie besloot een Pokéball van haar tas te pakken en liet haar Marowak tevoorschijn komen in een wolk hartjes, waarna ze met open hand naar de Pokémon gebaarde. “Fran, schijnbaar heb je een Gym Leader van z’n positie gewerkt,” verkondigde ze met een glimlachje. De Marowak wreef het bot even langs haar voorhoofd en zwaaide daarna het vlammende bot enthousiast heen en weer, duidelijk trots op zichzelf. Dat mocht ook wel. Met die gedachte keek Amélie even naar haar Mawile. En dan was die nog niet eens aan de beurt gekomen…
note
Re: [Amélie] Try until you succeed - wo sep 29, 2021 11:02 am
Rosy Florbelle
Trainer
Rosy Florbelle

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
7
209
CHARACTER INFO

OOC INFO

DOWN THE RABBIT HOLE

Rosy Florbelle
Frane. Oh ja, dat was het! Rosy klapte haar handen kort ineen en klikte. "Frane! Dat was het inderdaad. Ik geloof het wel in ieder geval," reageerde ze met een brede lach op de paarsharige. "Geen idee hoe die oude gym leader was, maar kan niet veel soeps geweest zijn als ze hem zo snel vervangen hebben." Heh. soeps, etens gymleader. Afijn. Rosy grinnikte eventjes om haar eigen woordgrap en klopte Basil eventjes om zijn hoofd. De uil leek absoluut weinig onder de indruk en had het of niet door, of wilde het niet door hebben.

Met een geïnteresseerde blik keek ze naar de Marowak die ten tonele verscheen, een brede lach op haar gezicht. "Kijk die ken ik nog wel!" merkte ze op. Ze had vol interesse naar de Alolan Marowak gekeken tijdens de Raid battle, voor zover dat ging tenminste. Met haar Earth Powers was ze sterk zat. Die Nidoking had geen schijn van kans gemaakt. Pas toen landde wat Amélie had gezegd. "Wacht was jij-?" begon ze, terwijl haar blik van het meisje naar de Marowak en weer terug schoot.
Re: [Amélie] Try until you succeed - wo sep 29, 2021 11:11 am
Amélie Sioux
Team Zekrom
Amélie Sioux

Karakterkaart

Wap
Hier een quote
0
864
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het kon niet veel soeps zijn geweest als de oude Gym Leader zo snel vervangen was. Amélie schudde haar hoofd even met een korte grinnik op de woordgrap, waarna ze haar Marowak uit de Pokéball liet, om te verkondigen dat hun actie succes had gehad. Ze was daar gekomen voor Training, maar toen het gevecht zo enorm zielig was geweest dat ze de hele Gym gevloerd zou hebben met enkel haar Marowak, was ze weggelopen. Daar had ze niets aan. Ze kwam daar niet voor een Badge, immers.

Amélie wist niet welke van de twee Pokémon ze als sterkste zou beschouwen. Het zou erg dichtbij liggen. Selene en Fran waren dan ook absoluut haar Power Houses, haar Aces, de Pokémon waar ze zich ‘s nachts veilig mee zou voelen. En waar men nog zo kon roepen dat Contests niet om kracht draaide, wist Amélie dat dit niet volledig waar was. Je moest de kracht van je Pokémon laten zien. Ze wist dat Fran en Selene het in zich hadden om aan de top te staan. Dat liet ze dan ook zien in haar Shows.

Het muntje viel bij de blondine, waarop Amélie haar een glimlach liet zien. “Ik had Fran hier ingezet en z’n Cherubi naar de grond gewerkt. Toen ik zag dat hij niet wist wie hij in moest zetten tegen d’r, liet ik haar terugkeren. Daarmee schakelde ik één Pokémon al uit, gezien we niet mochten wisselen,” legde ze uit. “Maar zelfs toen ik mijn Mismagius uit haar Ball liet komen, stond hij daar met tranen in zijn ogen en dacht hij dat een Flapple een kans zou maken. Ik liet mijn Mismagius terugkeren en ben de Gym uitgelopen.” En dat was het einde van zijn carrière als Gym Leader.
note
Re: [Amélie] Try until you succeed - wo sep 29, 2021 11:19 am
Rosy Florbelle
Trainer
Rosy Florbelle

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
7
209
CHARACTER INFO

OOC INFO

DOWN THE RABBIT HOLE

Rosy Florbelle
Rosy luisterde met interesse naar het verhaal wat de paars met rozeharige dame haar aan het vertellen was. Toen ze zelf de gym binnen gestapt was, had ze een hele andere uitdaging getroffen. De Metronome's waren zo onvoorspelbaar dat je domweg niet wist waar je aan toe was. Het kon een splash zijn maar de man had ook bijna het dak naar beneden getrokken met een Judgment. Eén grote verschrikking, die gym, maar ze had zich wel ontzettend vermaakt. Het hield je scherp, als je totaal niet wist wat eraan kon komen.

Rosy begon hard te lachen toen het meisje vol animatie vertelde hoe haar Gym battle was gegaan. Een Cherubi en vervolgens een Flapple? Ze wist dat die man zijn hele gimmick eetbare Pokémon was, maar dan kon je toch alsnog wel een beetje een team bouwen? "Wie zet er nou een Flapple in tegen een Mismagius? Dan weet je toch dat je klappen gaat krijgen?" zei ze met pretlichtjes in haar ogen. "Maar je bent gewoon weggelopen? Wat deed hij toen?" besloot ze te vragen, benieuwd naar deze gossip. "Ging hij huilen?" Hij had immers al tranen in zijn ogen gehad blijkbaar. Arceus hoe kon je zo zijn als Gym Leader.
Re: [Amélie] Try until you succeed - wo sep 29, 2021 12:33 pm
Amélie Sioux
Team Zekrom
Amélie Sioux

Karakterkaart

Wap
Hier een quote
0
864
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een Flapple tegen een Mismagius. Op het eerste gezicht misschien niet het aller slechtste idee… “Vooral als ze Dazzling Gleam kent,” merkte Amélie rustig op. Haar Pokémon hadden over het algemeen een geweldige range van aanvallen, omdat dit haar hielp in haar Contests en strategieën. Ze leunde volledig op het verbazen van haar tegenstander, op het gevecht naar haar hand zetten in enkele seconden. Dit was immers hoe je een Contest Battle het beste kon winnen.

Volgens mij stond hij te huilen toen de deur achter me dicht ging. Het hielp ook niet dat ik mijn vriendin vertelde hoe zielig hij wel niet was,” merkte Amélie bedenkelijk op. Of had ze dat in zijn gezicht gezegd? Ah well. “Maar ik kom daar voor training, niet voor een badge. Dat gevecht voortzetten was zonde van mijn tijd geweest,” merkte ze op. En dat was genoeg voor haar om het op te geven. Ze kwam later wel een keer terug. Vooral nu ze wist wie er op de Gym was gezet.

Ik neem aan dat jij een betere ervaring had met Frane?” grijnsde ze. Die man kon battlen.
note
Re: [Amélie] Try until you succeed - wo sep 29, 2021 12:51 pm
Rosy Florbelle
Trainer
Rosy Florbelle

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
7
209
CHARACTER INFO

OOC INFO

DOWN THE RABBIT HOLE

Rosy Florbelle
Rosy keek haar eventjes aan bij Dazzling Gleam. Dat kende Mismagius niet direct toch? Ze maakte een mental note dat het meisje tegenover haar haar movesets blijkbaar met zorg uitkoos. Dat was altijd goed om te weten. In ieder geval iemand die een beetje serieus trainde. Rosy had wel eens een battle gehouden, maar op haar gym battles na, hadden ze niet heel erg veel voorgesteld. "Nou maar goed dat ik dan daarna erheen ben geweest, want als het geen uitdaging is, is het niks aan," verzuchtte Rosy. Bullet dodged. Misschien was het ook wel sneu dat die man zijn baan was kwijtgeraakt, maar als je ergens niet goed in was, kon je maar beter wat anders gaan doen. Misschien kon hij weer een restaurant gaan draaien? Misschien was die vent nog gelukkiger dan ook.

Ze trok haar wenkbrauwen eventjes op bij de opmerking van Amélie over Frane. En of. Hallelujah. "Ik kan de move Metronome echt niet meer zien," kreunde Rosy, schuddend met haar hoofd. "Eerste keer viel nog wel mee, dat was een Aura Sphere, maar daarna deed zijn Alakazam het nog een keer en hij scoorde Judgment?!" Ze maakte een wijd gebaar met haar armen. "Ik dacht dat het hele plafond mee naar beneden zou komen. Ik denk dat die constructie nu niet meer is goedgekeurd," vervolgde ze lachend. Ja, het was wel een avontuur geweest. De toon was toen al wel gezet.
Re: [Amélie] Try until you succeed - wo sep 29, 2021 2:45 pm
Amélie Sioux
Team Zekrom
Amélie Sioux

Karakterkaart

Wap
Hier een quote
0
864
CHARACTER INFO

OOC INFO

Als het geen uitdaging was, was het niets aan. Amélie hief haar schouders. “Dat was precies wat ik dacht,” en daarbij de reden waarom ze er een punt van had gemaakt om de betreffende Gym Leader van zijn positie te knallen. Ze had gehoord dat er in Kalos ooit een Gym uitdager was die een hele Gym had laten exploderen, maar zo ver was ze dan nog niet gegaan. Ze kon zich enkel voorstellen hoe hard de man dan had gehuild.

Metronome. Amélie grinnikte even. “Frane houdt van kansen,” merkte ze op. Alles had te maken met kans en kansberekening. Soms werd ze daar zelf gek van, maar het was wel interessant om iemand zo bezig te zien. In haar jongere jaren was ze heel geïnteresseerd geweest in Frane’s bezigheden. Bij nader inzien was het waarschijnlijk maar goed dat ze een tijd naar Alola was verhuisd.

Arceus,” mompelde Amélie. “Misschien moet ik mijn Pokémon ook eens Metronome leren dan,” merkte ze op. Wat een hilarisch gevecht zou dat worden met Frane, als ze haar Inteleon de aanval zou leren. Maar, het was niets voor haar. Ze wilde niet afhankelijk zijn van een aanval die ze niet in kon calculeren. Daar was ze niets mee.

Maar, nu mis ik dus de gevechtstraining die ik wilde hebben voor mijn volgende Contest. Jij bent niet toevallig op voor een oefengevecht? Single of Double,” probeerde ze. Het kwam niet vaak voor dat ze iemand tegen kwam bij wie de Pokémon er zowaar krachtig genoeg uitzagen om met haar Pokémon te dealen. Ze was echter wel benieuwd hoe een gevecht tussen haar en de blondine zou gaan, vooral gezien ze elkaars Pokémon eigenlijk niet goed kenden.
note
Re: [Amélie] Try until you succeed - wo sep 29, 2021 9:32 pm
Rosy Florbelle
Trainer
Rosy Florbelle

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
7
209
CHARACTER INFO

OOC INFO

DOWN THE RABBIT HOLE

Rosy Florbelle
Amélie sprak over de gym leader alsof het een persoonlijke kennis was. Rosy trok hierbij haar wenkbrauwen iets op in lichte verbazing. "Ken je Frane toevallig persoon?" besloot ze te vragen. Of was ze gewoon een fan van de beste man? Hij leek niet geheel gezellig, maar desondanks meende ze zich te herinneren dat het wel een befaamde zakenman was in Sinnoh. Kon natuurlijk allebei zo zijn.

Haar lach werd meteen een heel stuk breder bij de vraag van Amélie. Dat klonk om eerlijk te zijn heel erg goed. Een grote grijns verscheen op haar gezicht. Een uitdaging was altijd mooi en ze wilde nog wat gevechtstraining doen voordat ze verder ging aan haar gym challenge. Wat extra levels konden dan nooit kwaad. "We kunnen allebei doen?" probeerde Rosy met een glimlach. "Ik heb een beetje een.. gloednieuw probleemkind waar ik wat meer een band mee moet kweken, als je het niet erg vindt, maar met hem kan ik niet een dubbel gevecht doen zoals mijn huidige team dat kan." Ze liet de Honedge uit de Pokéball komen. Met zijn bloedrode staal zag hij er al imposant uit, maar tevens leek de spanning wel door de Pokémon heen te zoemen.
Re: [Amélie] Try until you succeed - wo sep 29, 2021 11:06 pm
Amélie Sioux
Team Zekrom
Amélie Sioux

Karakterkaart

Wap
Hier een quote
0
864
CHARACTER INFO

OOC INFO

Kende ze Frane toevallig persoonlijk? Amélie knikte. “Al zo lang ik me kan herinneren. Ik woon in de buurt van Jubilife en mijn vader en Frane zijn altijd goed bevriend geweest,” glimlachte ze. Frane was zo vaak bij haar thuis geweest en ze had zo veel van zijn Pokémon al gezien. Ook had ze hem wel eens zien battlen tegen haar vader, al had hij daar maar één keer van weten te winnen.

Beide. De blondine vertelde over haar gloednieuwe probleemkind, waarna een Shiny Honedge uit de Pokéball kwam. Amélie zette direct een stap naar achteren. Ze slikte even en duwde het ongemakkelijke gevoel dat ze bij de Pokémon kreeg van zich af.

Er waren maar twee van haar Pokémon die ze het aan zou durven doen om tegen deze Pokémon te vechten. Eén daarvan was Fran en die kreeg vandaag de kans om te laten zien wat ze kon. “Klinkt goed voor mij. Fran?” antwoordde ze, waarop de Marowak voor haar kwam staan en haar bot in de richting van de Honedge hield.
note
Re: [Amélie] Try until you succeed - za okt 02, 2021 5:04 pm
Rosy Florbelle
Trainer
Rosy Florbelle

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
7
209
CHARACTER INFO

OOC INFO

]
DOWN THE RABBIT HOLE

Rosy Florbelle
Ah! Inderdaad! Amélie kende Frane persoonlijk. Rosy begon vrolijk te lachen. "Wat gaaf! Lijkt me best stoer om een Gym Leader te kennen." Rosy was niet zo van de status, maar desondanks zag ze wel tegen Gym Leaders op. Ze waren een soort verheven personen voor haar die echte vaardigheden hadden, behalve de restaurant eigenaar dus. Het feit dat ze ook vrienden, familie en kennissen hadden, was dan weer een moment om met beide voetjes op de grond te komen op dat vlak. "Dus je gaat hem binnenkort uitdagen?" merkte ze op met pretlichtjes in haar ogen.

Een wat bezorgde blik verscheen echter in Rosy's ogen toen het meisje achteruit stapte van Saffron. De Honedge leek erg gespannen en voor een moment keek Rosy wat bezorgd naar het zwaard. Hij was duidelijk niet helemaal happy. Eigenlijk hoopte ze dat het gevecht hem iets kon ontladen. Maar tegelijkertijd... Ze wist het niet. "Als je liever niet tegen Saffron wil vechten is het ook geen probleem," bracht Rosy aarzelend uit. Voor nu gaf ze nog geen commando, ondanks dat de Marowak er al stond. Marowak, Fire Ghost type, een perfecte counter. Dit kon nog interessant worden.
Re: [Amélie] Try until you succeed - ma nov 01, 2021 3:47 pm
Amélie Sioux
Team Zekrom
Amélie Sioux

Karakterkaart

Wap
Hier een quote
0
864
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het was best stoer om een Gym Leader te kennen, merkte Rosy op. Amélie lachte even. “Tot ik van ‘m verlies omdat ‘ie me praktisch op heeft zien groeien,” gooide ze terug. Het zou een persoonlijk gevecht worden - één die alle kanten op zou kunnen gaan. Immers kende ze zijn gevechtsstijl, maar hij kende haar karakter. Daar kon hij vast wel wat uit halen. Toen Rosy dan ook vroeg of ze de man ging uitdagen, knikte Amélie. “We gaan ‘m verslaan in z’n eigen kansspel.

Als ze niet tegen Saffron wilde vechten, was het geen probleem. Amélie liet de blondine een grijnsje zien. “Maak je om mij maar geen zorgen,” verzekerde ze haar, waarna ze haar Marowak wenkte en een gepaste afstand van de blondine aannam. De Marowak veegde het bot langs haar voorhoofd, waarna blauwe vlammen van het bot af kwamen. De Marowak draaide het bot in haar handen en Amélie knikte even.

Swords Dance.

Het was tijd om te beginnen.
note

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum: