Switch account

Now you see me - zo okt 10, 2021 12:34 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart
Rank: 2

Now you see me ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het voelde vreemd om zo op te gaan in een massa. Heel zijn leven had Victor geprobeerd om in elke mogelijke spotlight te staan, maar nu besteedde niemand nog aandacht aan hem. In het begin was hij bang geweest dat zijn vader zou ontdekken waar hij was, maar nog niemand had hem herkend. Hij moest zelf ook wel toegeven dat hij er helemaal anders uitzag dan vroeger. Hij droeg niet langer de nieuwste en duurste kleren, maar zag eruit alsof hij al weken dezelfde aan had—wat ook zo was—en zijn hygiëne was erbarmelijk. Nadat hij thuis was weggevlucht had hij maar net genoeg geld gehad om de boot naar Sinnoh te betalen en had hij enkel de kleren aan zijn lijf en Edgars pokébal mee kunnen nemen. De murkrow was het enige van zijn broer dat hij nog had en hij was sinds hij in deze regio was veel hechter geworden met de vogel. De vogel die net zachtjes aan zijn oor knabbelde om zijn aandacht te trekken. “Wat is er Edgar?” vroeg hij waarop de murkrow met zijn klauw naar een standje met eten wees. Het was een lokale boer die zijn fruit en groenten in aanbod had. Victors portefeuille was echter even leeg als zijn maag. Hij had niets om mee te betalen, maar dat hield de researcher niet tegen. De stand was druk en het was dan ook niet zo moeilijk om tussen de mensen door de glippen, te doen alsof hij het fruit aan het bekijken was en weer weg te glippen met drie appels in zijn handen.
Take all of the pain
away, away
Re: Now you see me - di okt 12, 2021 2:40 pm
Ace Specter
Crescent Moon

Karakterkaart
Rank: 4

Now you see me BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ondanks dat hij geen dienst had, was Ace zeker de beroerdste niet en hield hij dan ook een oogje in het zeil voor verdachte figuren. Hij hield sowieso niet van dit soort vrolijke samenkomsten en dat was ook duidelijk te zien aan de norse trek die constant om zijn lippen hing. Hij had Blade en Igneel uit hun bal gelaten zodat hij twee Pokémon bij zich had die mee op konden letten en hoewel hij nog vier andere Pokémon had die dat konden doen, zou het te chaotisch worden als hij ze allemaal uit hun bal zou laten. Zijn blik gleed naar een kraampje toen Igneel onder zijn adem door gromde en zijn kop tegen Ace’s been duwde om zijn aandacht te trekken. Ace’s rode ogen flitsten meteen naar opzij, waar hij een jongen tussen de menigte door drie appels van een kraampje zag grissen en een poging zag doen om onopvallend te verdwijnen. Ace zette meteen de achtervolging in en omdat hij vrij lang en snel was door zijn vele trainingen was hij zo bij de man. Deze greep hij niet bepaald zacht bij zijn nek en trok hij naar achteren, waarna hij hem een gemikte schop tegen zijn achillespees gaf. Niet hard genoeg om hem echt veel pijn te doen, maar wel hard genoeg om hem op zo’n punt te raken dat hij door zijn knieën zou zakken als hij er niet op voorbereid was. ”Wat denken we dat we aan het doen zijn?” vroeg hij kil aan de man, zijn blik strak gericht naar de zwartharige.
Re: Now you see me - za okt 16, 2021 6:02 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart

Now you see me ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Als een octopus glipte Victor door de openingen in de massa om eerst bij het kraam te raken en nadat hij een paar appels in zijn handen had weer onopvallend te ontsnappen. Hij dacht er mee weggekomen te zijn tot hij via zijn nek naar achteren werd getrokken en een schop in zijn achillespees kreeg. Zijn knieën gaven weg onder hem en Victor zakte op de grond; zijn handen uitstekend om de val te breken. Edgar vloog met een kras van zijn schouder toen hij zijn trainer naar de aarde voelde gaan en de appels botsten op de grond waarna ze van hem wegrolden. Kwaad draaide hij zijn hoofd naar degene die hem aansprak. Een man met kort wit haar en zijn rode ogen strak op Victor gericht. “Me met mijn eigen zaken aan het bemoeien,” sneerde de researcher terug. “Waar heb ik dit aan verdiend?” De woede brandde in zijn ogen. Hij meende wat hij zei. Hij had een paar appels gestolen, so what? De ander had geen geldige reden om hem zo de grond op te werken. Maar tegelijkertijd probeerde hij zich ook van de domme te houden. Als Victor de ander kon overtuigen dat hij zich had vergist en dat hij wel voor de appels had betaald, raakte hij hier misschien nog zonder enige gevolgen weg.
Life is temporary,
why should death be any different?
Re: Now you see me - di okt 19, 2021 3:47 pm
Ace Specter
Crescent Moon

Karakterkaart

Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ace snoof onder zijn adem door toen hij de reactie van de man hoorde. ”Je met je eigen zaken bemoeien, is wanneer je geld geeft voor de goederen die je meeneemt. Stelen hoort daar duidelijk niet onder.” Zijn blik kreeg iets smalends. ”Of hebben ze je dat niet geleerd op de basisschool?” Aangezien hij enkel een Murkrow bij zich had, deed Ace teken naar Igneel en Blade dat ze zich erbuiten moesten houden. Het had geen zin om ze zwaar op te laten treden als de man zich nauwelijks kon verdedigen. ”Ik ben van Crescent Moon en je hebt gewoon pech dat ik je gezien heb. Die klap tegen je achillespees heb je verdiend aan het proberen te stelen en daarna weg te komen.” Hij knikte naar de man achter het kraampje, die gelukkig voor de man niks in de gaten had van wat hier speelde. ”Die man moet ook elke dag hard werken voor zijn geld en heeft misschien een familie die hij eten moet geven. Geeft dat je het recht om te stelen?” Zijn blik gleed naar de drie appels die nu zielig op de grond lagen en hij zuchtte diep, waarna zijn harde grip op de man wat verslapte. ”Heb je echt helemaal niks?” vroeg hij toen op een kille toon.
Re: Now you see me - wo okt 20, 2021 1:25 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart

Now you see me ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Als blikken konden doden was de witharige al lang op de grond neergevallen, maar helaas was dat niet hoe de wereld in elkaar zat. Het was dan ook dezelfde wereld die hem nooit iets gunde. Ook nu niet; hij zou hier niet zomaar mee wegkomen, dat had hij ondertussen wel door. Zijn belager was van Crescent Moon—pech was zeker een woord dat je voor deze situatie kon gebruiken, al vond Victor ‘catastrofe’ geschikter klinken. De ander probeerde op zijn schuldgevoel in te werken door te zeggen dat de eigenaar van het kraampje elke dag werkte voor zijn geld en hij misschien wel een familie had waar hij voor moest zorgen. Het werkte een beetje, dat moest hij wel toegeven aan zichzelf. Maar zelf al had de man het geld hard nodig, Victor moest toch iets eten? En de researcher durfde erop te wedden dat de man die drie appels niet eens zou missen. Wat waren drie appels op alles dat er in het kraampje lag? De volgende woorden werden nog altijd kil uitgesproken, maar de woorden zelf klonken Victor zachter in de oren dan die van eerder. Was de ander medelijden met hem aan het krijgen? Bijna viel Victor uit dat hij niemand nodig had die zich zorgen om hem maakte. Maar hij stopte zichzelf net op tijd. Zelfs al wou hij het niet toegeven, hij had hulp nodig. Hij had geen dak boven zijn hoofd, geen werk, en op dit moment het belangrijkste: geen eten. Als de vreemde hem kon helpen, moest hij dat wel aanvaarden in zijn huidige situatie. “Nee, ik heb niets,” gaf hij toe; al kon hij de bitterheid niet helemaal uit zijn stem halen.
Life is temporary,
why should death be any different
Re: Now you see me - wo okt 20, 2021 2:30 pm
Ace Specter
Crescent Moon

Karakterkaart

Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ace onderdrukte een diepe zucht terwijl hij met een frons naar de man keek. Een lid van Crescent Moon zijn wilde niet enkel zeggen dat je iemand straf gaf, maar ook dat je anderen probeerde te helpen. Wat de ander had gedaan was niet in orde, maar ergens kon Ace hem wel begrijpen. Hij leek geen geld te hebben en dit was misschien zijn enige manier van de dag door te komen. Ace liet zijn blik peilend van de man naar het kraampje glijden en raapte de appels toen op. Er zaten gaten in omdat ze op de grond waren gevallen, maar voor de rest waren ze nog prima om op te eten. Ace wist dat de man er echter niks meer aan zou verdienen en dus wierp hij nog één blik naar het kraampje, waarna hij de appels in de handen van de man duwde. ”Kom op,” zei hij op een kille toon naar de man. ”Ik weet een kraampje hier zijn waar we fatsoenlijk kunnen eten en kunnen praten. Dan kunnen we het eens over je situatie hebben.” Hij stak zijn handen in zijn zakken en begon voor de man uit te lopen. ”Je kunt je natuurlijk ook omdraaien en mijn voorstel afwimpelen, maar ik kan je verzekeren dat de volgende die je betrapt misschien niet zo vriendelijk zal zijn.” Hij keek met één oog schuin over zijn schouder naar de man, duidelijk druk op hem leggend. Igneel kwam bij hem staan, maar Blade keek juist indringend naar de man, hem aansporend om op het voorstel van zijn trainer in te gaan.
Re: Now you see me - do okt 21, 2021 8:51 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart

Now you see me ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Victor keek verbaasd op toen de ander de drie appels in zijn handen duwden. Ze waren wat geblutst en stoffig van op de grond te liggen, maar op dit moment was het belangrijkste dat ze eetbaar waren. Toen hij doorhad dat hij keek alsof de ander hem een waardevolle schat had gegeven, zette hij zijn expressie snel weer op neutraal. Ja, hij was dankbaar, maar dat hoefde de man niet zo te weten. De ander liep echter al met zijn handen in zijn zakken voor de researcher uit. Victor twijfelde. Zou hij hem volgen? Ergens was hij nog kwaad voor de klap die hij had gehad, maar tegelijkertijd was hij ook dankbaar voor de appels en dat de ander hem niet inrekende. De man had gelijk, als iemand anders hem betrapte zou die misschien niet zo vriendelijk zijn. De woorden waren het laatste dat Victor over de streep trok—al maakte de blik van de scyther hem ook wel nerveus. Zo nonchalant mogelijk ging hij achter de witharige aan. Toen hij de ander ingehaald had, deed hij zijn mond open, maar sloot hem ook al even snel. Wat moest hij zeggen? Dankjewel om me niet straffen? Die woorden kreeg hij niet over zijn lippen. In de plaats daarvan begon hij met iets simpel: “Hoe heet je?”
Life is temporary,
Re: Now you see me - za okt 23, 2021 2:42 pm
Ace Specter
Crescent Moon

Karakterkaart

Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ace zou het nooit toegeven aan de kerel achter hem, maar zijn lippen gingen toch wel in voldoening omhoog toen hij de haastige voetstappen achter hem hoorde. Het leek er duidelijk op dat het druk leggen had gewerkt, al nam hij aan dat de blik van Blade ook wel geholpen had. Igneel had zich aan Ace’s zij gevoegd en het maakte hem duidelijk niet heel veel uit of de man nu mee zou gaan of niet, maar voor Ace voelde het wel als een kleine overwinning aan. Zijn glimlach zakte meteen weer weg toen de man naast hem kwam lopen en naar zijn naam vroeg. ”Ace,” antwoordde hij op een simpele toon. ”En jij?” Zijn blik gleed kort over het festival heen en zijn rode ogen bleven hangen op een kraampje waar ze fatsoenlijke, grote burgers verkochten met een flinke portie friet. Ace knikte naar het kraampje en sloot aan in de rij, waarna hij twee menu’s bestelde en de man zijn eigen frisdrank liet kiezen. Het was niet erg druk aan het kraampje, dus hun eten was binnen no time gefikst en Ace liep met het dienblad naar een vrij tafeltje, waarna hij het deel van de man naar hem toe schoof. ”Woonde je voordien al in Sinnoh of ben je net zoals de helft van de mensen in deze regio naar Sinnoh verhuisd na de lockdown?” Hij besloot om rustig te beginnen met vragen stellen zodat hij de man niet zou overdonderen. Dat werkte enkel averechts.
Re: Now you see me - di okt 26, 2021 7:28 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart

Now you see me ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

“Victor,” stelde hij zichzelf voor waarna hij Ace’s blik naar een kraampje volgde. Het water liep hem al in de mond toen hij het eten nog maar rook. Op het moment dat ze aan een tafeltje zaten en Ace zijn deel naar hem toeschoof hoorde de researcher zijn maag blij knorren; waarop Victor besloot om van de eerste happen te genieten voor hij antwoordde—no way dat hij dit koud zou laten worden. “Dat tweede.” Net zoals de ander zei, was Victor zeker niet de enige die naar Sinnoh was gekomen na de lockdown. Alleen had hij het niet gedaan omdat je er nu pokémon kon houden, maar omdat hij gewoonweg geen andere keuze had gehad—de boot naar Sinnoh was de eerste waarop hij zo snel een plek had kunnen bemachtigen. “Ik kom uit Galar. En jij?” sprak hij tussen een paar beten door. Veel tijd had hij niet om te praten nu hij zijn mond nodig had om te kauwen.
Life is temporary,
Re: Now you see me - zo nov 07, 2021 11:03 am
Ace Specter
Crescent Moon

Karakterkaart

Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ace liet zijn blik rustig naar de overkant glijden, waar hij de jongen die zichzelf Victor noemde van zijn hamburger zag genieten. Hij at het alsof het de laatste maaltijd was wat hij zou gaan zien en Ace besefte zich dat hij iets simpels als voedsel maar voor lief had genomen. Het was vrij gemakkelijk om niet meer van dingen te genieten die je als vanzelfsprekend beschouwde en Ace at ook gewoon vaak omdat zijn lichaam het nodig had en niet per se omdat hij er plezier in had. Hij gaf een knikje toen Victor aangaf dat hij na de lockdown naar Sinnoh was verhuisd en dat hij van Galar afkomstig was. ”Van hetzelfde. Ik ben van Kalos naar Sinnoh verhuisd en zo’n beetje in Crescent Moon gerold,” sprak hij op een toon dat duidelijk maakte dat hij het niet over zijn verleden in Kalos wilde hebben. Dat was het voor hem niet waard en bovendien waren er nu interessantere zaken om te bespreken. Zaken die niks te maken hadden met zijn verleden en een comfortabeler onderwerp voor hem vormden. ”Waarom ben je van Galar naar Sinnoh verhuisd?” vroeg hij kil. Misschien was het een beetje egoïstisch om niks over zichzelf te vertellen en wel persoonlijke vragen over de ander te stellen, maar dat was immers waar ze hiervoor zaten, niet? Om de jongen te helpen aan geld te komen. Op een legale manier, that is.
Re: Now you see me - zo nov 28, 2021 8:10 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart

Now you see me ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Victor brak een stuk vlees van de hamburger af en hield het naar Edgar uit die het hapje tevreden aannam—de pokémon had altijd al meer van echt vlees gehouden dan van pokémonvoer. Bijna rolde Victor met zijn ogen toen Ace duidelijk aangaf dat hij niet over zichzelf wou praten. Als dat niet hypocriet was: van hem verwachten dat hij hier zijn hele leven ging blootleggen, maar zelf geen uitleg willen geven. “Ik wil je een voorstel doen. Voor elke vraag die jij mij stelt, moet je die zelf ook beantwoorden.” Dat was wel zo eerlijk. Tot nu toe was hun gesprek ook zo gegaan. Ze hadden elk hun naam gezegd waarna ze allebei hadden verteld waar ze vandaan kwamen. Natuurlijk wist Victor dat de ander dit allemaal deed om hem te helpen, maar dat betekende nog niet dat hij het leuk moest vinden om over persoonlijke dingen te praten en de informatie zomaar moest geven.
Life is temporary,
Re: Now you see me - za dec 11, 2021 3:19 pm
Ace Specter
Crescent Moon

Karakterkaart

Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een donkere blik verscheen in Ace’s ogen toen de jongen zijn woorden sprak. Hij lachte even op een sarcastische manier. ”Knul, ik kan je verzekeren dat ik veel minder te verliezen heb dan jij als ik dit weiger. Wil je echt die tour opgaan?” vroeg hij uitdagend aan de jongen. Daarna zuchtte hij eens diep. Hij had de jongen deze kant al op geloodst en het leek erop dat de jongen er wel voor openstond om het goede pad te kiezen. Kon het echt kwaad als hij zelf wat informatie deelde over zichzelf? Het was immers niet alsof ze beste vrienden zouden worden en elkaar hierna nog zouden zien. En als hij de jongen hier echt mee kon helpen… Hij zou het nooit hardop toegeven, maar hij had echt wel het beste met de knul voor. ”Goed, goed,” sprak hij geïrriteerd en hij wapperde met zijn hand langs zijn hoofd, alsof hij een irritante vlieg wegjoeg. ”Ik antwoord op mijn eigen vragen, maar alleen als ik merk dat je eerlijk bent. Als ik merk dat je liegt, dan stik je er maar in.” Zijn rode blik toonde aan dat het geen grapje was. ”En dan is het een nultolerantie de volgende keer dat ik je betrap. Dus, waarom ben je van Galar naar Sinnoh verhuisd?” Zijn vraag sprak hij uit alsof hij het over het weer had na praktisch gezien een dreigement te hebben uitgesproken, maar dat was nu eenmaal hoe Ace de dingen aanpakte.
Gesponsorde inhoud

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum: