Oké. Dat was geen goed idee. Het gezoem werd luider en de Metagross vergrootte de afstand, waarna de Beldums dichterbij begonnen te komen. Nu moest hij oppassen. Hij wierp een blik op het pad en wist dat als hij nu door zou lopen, er een goede kans was dat ze hem zouden laten gaan. Ze hadden niets te zoeken bij hem en er was geen reden om hem lastig te vallen. Toch… kon hij het niet.
Zijn blik stond gericht op de hoed die op de Metagross lag en hij herinnerde zich nog zo het gezicht van zijn partner toen hij zijn eerste verjaardagscadeau uitpakte. “Een
hoed?” had hij toen nog verward gevraagd. Maar, na het inwisselen van zijn tiener-beanie met een hoed, had hij nooit meer teruggekeken. Vijf jaar na die verjaardag kreeg hij er nog één; een duurdere, welke nu op het hoofd van de Metagross lag. Het laatste cadeau wat hij had gekregen voor…
Adem in, adem uit.Kyle richtte zijn Pokéball op de Sandslash, welke hij weer terug liet keren. De Pokémon zou daar veiliger zijn. Zonder de Dedenne de kans te geven om dit tegen te spreken, drukte hij ook haar Pokéball tegen de Pokémon aan. Voor de tweede keer in bijna achttien jaar keerde de Dedenne terug in haar ball. Maar dit keer bleef ze niet zitten. De ball opende zich weer en ze nestelde zich weer op zijn schouder, waarna ze eigenwijs naar de Pokémon keek. Kyle zuchtte, maar stopte de Pokéball weg. Ze zou die kans later nog eens krijgen, mocht het nodig zijn.
Wetende dat hij niet veel kansen zou krijgen, zette hij nog een stap naar voren, waarbij hij zijn handen ter hoogte van zijn schouders hield om geen gevaar te zijn. “
Luister,” begon hij. Hij wist hoe intelligent Metagross waren en gezien de grootte van deze, had hij het idee dat de Pokémon al erg lang leefde. Hij zou begrijpen wat hij zei. Alles wat Kyle kon doen was hopen dat de Pokémon ook zou
luisteren.
“
Ik heb die gekregen van iemand die er niet meer is,” begon hij zacht. Hij voelde de brok in zijn keel opkomen bij de herinnering. Het was al ruim drie jaar geleden en nog steeds… “
En ik weet dat het stom is, maar die hoed is het laatste wat ik nog van hem heb.” Zijn partner, zijn beste vriend, zijn verloofde. Samen met de ring om zijn vinger, altijd verborgen onder de zwarte handschoen, was het alles wat hij nog bij zich droeg.
“
Alsjeblieft.”
note