Voor de zoveelste keer die dag begon Benjamin enthousiast op en neer te springen in Jax’ armen en volgde de coördinator de aanwijzingen van zijn pokémon. Die brachten hem naar een omheind veld waarin een tauros stond. Een man werd de omheining binnengelaten en nam plaats op de pokémon die wild begon te bokken. Het duurde maar een paar seconden voor de man er afvloog en zich uit de buurt van de nog altijd rondspringende taurus maakte. “Wil je dat ik dat ook doe?” vroeg Jax aan Benjamin die met een “Pichu!” antwoordde. De coördinator zette de pichu op het hekken zodat hij goed zou kunnen kijken. Ook Poppy pakte hij op zodat ze naast Benjamin kon zitten. Kai schudde echter van nee toen hij ook hem bij de andere twee wou zetten; hij bleef liever op de grond. Aangemoedigd door zijn pokémon ging Jax naar de ingang waar hij wachtte tot het zijn beurt was. Hij was naar hier gekomen omdat Benjamin het had willen zien, maar nu hij de hoed zag die alle deelnemers kregen, werd dat zijn reden om mee te doen. Benjamin met een cowboyhoed? Dat zou pas schattig zijn. Het duurde niet lang voor Jax naar de tauros mocht en op het dier ging zitten dat zodra hij het contact voelde wild begon te bokken. Het duurde dan ook niet lang vooraleer de coördinator van de tauros afgegooid werd. De klap kwam onverwacht en kwam ook een heel stuk harder aan dan verwacht. Nog wat verdwaasd kwam Jax recht—niet doorhebbend dat twee paar wild trappende hoeven steeds dichterbij kwamen.
Karakterkaart Gender: Female Age: 25 years old Rank: 6
Anouk
You don't get what you want... You get what you work for.
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
Even de boel in de gaten houden bij de Tauros Rodeo. Dat kon toch nooit zo erg zijn? Het was haar job als Crescent Moon lid om er voor te zorgen dat alles veilig verliep. Meestal ging dat van zichzelf wel. Er werkte namelijk ook nog een aantal gewone mensen bij de ring, die er ook voor zorgde dat alles goed verliep. Toch had ze wel een beetje medelijden met de pokémon die steeds een nieuw persoon op zijn rug kreeg om er af te gooien. Maar ach, zelfs haar eigen pokémon leken het leuk te vinden. Zoro stond intens naar de pokémon te kijken, en Zola en Zaika waren de situatie met z'n tweeën aan het nabootsen. Zivar en Zeik hadden dan weer minder interesse en lagen samen op een hoopje te slapen. Alles leek goed te gaan tot het de beurt was aan een groenharige man. Zoals ieder ander persoon werd hij er binnen de kortste keren afgegooid. Het begon alleen mis te gaan toen de bokkende Tauros zijn kant op leek te gaan terwijl hij nog niet op zijn benen stond. "Move!" riep ze tegen haar pokémon terwijl ze haar benen over het hek gooide. Zola en Zoro stonden al snel tussen de Tauros en de man in, Zivar voegde zich er enkele seconden later bij. Zeik en Zaika waren alles behalve snel dus die bleven netjes achter het hek achter. "Kun je staan?" vroeg Jett haastig aan de man. Als hij iets gebroken had zou ze dit anders moeten gaan oplossen.
Eventjes vloog hij in de lucht, en toen werd de lucht uit zijn longen geslagen—de grond kwam hard aan. Wat stof waaide op van de droge grond en belemmerde hem het zicht. ‘Move,’ riep een stem waarna een doffe plof klonk. Jax hees zich kuchend in een zittende positie en zag nu pas hoe dichtbij de tauros was en hoe makkelijk de pokémon hem op dit moment zou kunnen verpletteren met zijn hoeven. Gelukkig stonden er drie pokémon tussen hem en de stier. Drie vreemde pokémon die waarschijnlijk van de vrouw die zich op hem richtte waren. ‘Kun je staan?’ Hij keek even verward naar de vrouw. Natuurlijk kon hij staan, dacht hij. Maar zodra de coördinator kracht op zijn linkerbeen zette, zakte hij weer in elkaar. “Nee,” sprak hij verbaasd. Was hij echt zo slecht gevallen? Het was ook nu pas, nu hij doorhad wat er was gebeurd, dat Jax de pijn in zijn been kon voelen. Alsof er een rivier van lava doorstroomde die zijn weg naar buiten aan het vechten was.
Anouk
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
Het scheelde niet veel of de Tauros was door haar drie mans muurtje heen gebroken en bovenop de twee mensen gaan staan. Gelukkig was genoeg electriciteit de doorslag gever en wisten Zola, Zivar en Zoro de pokémon bij de mensen weg te houden. Ze liet haar ogen snel over een deel van de man gaan. Het leek er op dat hij geen hoofd of wervel letsel had. Dat betekende dat het waarschijnlijk geen probleem was om hem hier weg te halen. Ze vroeg hem of hij kon staan. Zoals de meeste andere mensen reageerde hij door het te proberen. Wat dus niet lukte. “Nee,” sprak hij op een verbaasde toon. Waarschijnlijk had hij geen last van de pijn door de adrenaline. Het beste was dus om hem hier weg te halen voor dat uitwerkte. "Zeik, Zaika, verbanddoos", riep ze naar de twee Toxel aan de zijlijn. De twee hobbelde recht weg van de ring. Gelukkig leek Zeik wel te functioneren als het nodig was. Jett richtte zich weer op de man. Hij was een flink stuk groter dan zij dus dit werd leuk. "Okay, ik ga je uit de ring halen dus doe wat ik zeg. Kruis je armen op deze manier." Jett deed snel even voor hoe hij zijn armen moest kruisen. Eigenlijk was het net een mummy. Maar goed, het was nodig wilde ze hem hier weg kunnen halen.
Pas toen de vrouw vroeg of hij recht kon staan, realiseerde Jax zich dat dat niet ging. De klap van de val had hem ook genoeg verdwaasd om ervoor te zorgen dat hij pas op het moment van die realisatie de pijn in zijn been begon te voelen. Het startte klein, een beetje alsof iemand er een naald in stak, maar met de seconde begon het meer door te dringen dat er iets goed mis was. Hij hoorde de vrouw haar pokémon om een verbanddoos sturen waarna ze hem, voortonend hoe, vroeg om zijn armen te kruisen. Jax verlegde zijn focus van zijn steeds meer zeer doenende been—als hij er niet aan dacht zou het minder pijnlijk zijn, of dat hoopte hij toch—, naar wat er van hem werd gevraagd en kruiste zijn armen zoals hem was getoond. Ondertussen waren zijn pokémon van het hekken gesprongen en naar hem toegelopen. Kai en Poppy stelden zich verdedigend op tussen hem en de tauros terwijl Benjamin zijn trainer bemoedigend toesprak.
Anouk
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
Terwijl de man de aangegeven houding aannam, zochten Jett's ogen naar de dichtstbijzijnde uitgang. Ze kon hem moeilijk over het hek heen laten springen. Zodra hij klaar was, ging ze achter hem staan en stak ze haar armen onder zijn oksels door om vervolgens zijn onderarmen vast te kunnen pakken. Haar ogen vielen op een vreemd gekleurde Pichu die bij de man leek te horen en nu ook het veld betrad. Hierna merkte ze de Igglybuff en Popplio ook op bij haar eigen pokémon. Veel hulp zouden zulke kleine pokémon niet zijn maar ze vertrouwde er op dat Zola hun wel zou beschermen als het nodig was. Zivar en Zoro waren te gefocust op de Tauros om zich ook nog op andere pokémon te kunnen richten. "Hou je vast", zei ze. Het was meer symbolisch dan letterlijk natuurlijk aangezien zij degene was die hem vast had en hem nu voorzichtig achteruit sleepte. "Poort open!" riep ze naar de mensen die het dichtste bij het poortje in het hek stonden. Gelukkig deden ze braafjes wat er van ze werd verwacht en kon ze de man de ring uit slepen. Zeik en Zaika kwamen in de verte al aan, samen droegen ze een verbanddoos hun kant op.
Met zijn armen gekruist, kon de vrouw hem bij zijn onderarmen vastnemen en hem naar een uitgang slepen. Jax knikte toen ze hem zei dat hij zich moest vasthouden en zette zich schrap in afwachting van de pijn die ongetwijfeld zou volgen. Zodra ze in beweging kwamen, zette Jax zijn tanden op elkaar. De adrenaline was nu bijna helemaal uitgewerkt en het voortgesleept worden deed alles behalve deugd. Benjamin volgde langs zijn zijde en bleef heel de tijd tegen zijn trainer praten: “Pichu, pi, pi, pichu—” en zo ging hij maar door. Jax probeerde naar de pokémon te glimlachen, maar meer dan een gepijnigde grijns kon hij niet op zijn gezicht krijgen. Zijn tanden hield hij stevig op elkaar zodat hij niet te veel van zijn ongemak zou laten blijken aan de kleine pichu die hem bezorgd aankeek—al slaagde hij er niet helemaal in en ontsnapten een paar kreten hem toen de grond iets te hobbelig werd. Gelukkig bleef deze situatie niet duren en bevond hij zich eindelijk aan de juiste kant van het hekken. Poppy en Kai waren hem gevolgd toen ze zagen dat hij het terrein afgebracht werd en stonden nu aan zijn zij. “Is het gebroken?” vroeg Jax door op elkaar geklemde tanden aan de vrouw die hem naar hier had gesleept. Hij had er zo naar uitgekeken om weer aan een contest mee te doen, maar nu leek het erop dat hij dat nog een tijdje zou mogen uitstellen.
Anouk
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
Het was duidelijk dat het hem pijn deed. Jammer genoeg kon ze daar niets aan doen. Op deze manier zou ze geen schade aanrichten aan zijn wervelkolom maar hem wel weg kunnen krijgen. Ze kon hem namelijk niet laten liggen en wachten tot er iemand met een brancard kwam. De kans dat de Tauros door het muurtje pokémon zou komen was dan te groot. De Pichu van de man liep met hun mee en probeerde zijn trainer aan te moedigen. Wat schattig. Ergens vond ze het wel jammer dat ze Zivar nooit als Pichu had kunnen meemaken. De hekken werden gesloten, waarna de Jolteon, Raichu, Luxio, Poplio en Jigglypuff onder het hek door gingen. Okay, alles en iedereen was veilig nu. Ze kon kijken naar wat de situatie was. “Is het gebroken?” vroeg de man door zijn tanden. Jett gaf hem een ongemakkelijke glimlach nadat ze de verbanddoos van Zeik en Zaika aanpakte. "Dat gaan we nu testen", zei ze. Zijn been had geen gekke kanten op bewogen dus er was wel een kans dat het gebroken was maar het kon ook enkel gescheurd of zwaar gekneusd zijn. "Ik ga je voet draaien, geef het aan als het te veel pijn doet", zei ze terwijl ze hem recht in de ogen aankeek. Hij moest niet proberen te veel door de pijn heen te bijten, dan zou ze misschien een verkeerde conclusie trekken. Langzaam begon ze zijn voet te draaien. Afhankelijk van wat er nu gebeurde zou ze kunnen zien of zijn been was gebroken of niet.
Jax ontmoette haar blik en knikte naar de vrouw toen ze zei dat ze zijn voet ging draaien om te zien of er iets gebroken was of niet. Daarna keek hij bemoedigend naar Benjamin, Poppy en Kai—de igglybuff en popplio hadden zich ondertussen ook aan zijn zijde gevoegd. De igglybuff kwam het dichtste bij en nam zijn hand vast. Ze leek zo klein met haar handje in de zijne. Jax probeerde een geruststellende uitdrukking op zijn gezicht te toveren, maar die verdween zodra zijn voet bewogen werd. Omdat het grootste deel van de adrenaline was uitgewerkt, had hij zich al gerealiseerd dat er iets goed mis was met zijn been, maar pas nu voelde hij de pijn echt. Hij kon de schreeuw die eruit kwam dan ook niet stoppen. Zijn been was gebroken. Dat was hem nu meer dan duidelijk.
Anouk
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
Ze hoefde zijn been maar een heel klein stukje te bewegen om het te weten. Dat was gebroken. De manier waarop het bewoog en de schreeuw vertelde haar meer dan genoeg. Ze had geluk dat ze hem uit de ring had kunnen halen terwijl de adrenaline er nog in zat. Anders had hij dat hele stuk waarschijnlijk ook liggen schreeuwen. Waarschijnlijk was het slepen niet echt goed geweest voor zijn gebroken been maar ja. Vertrappeld worden door een Tauros was zeker niet beter. "Ik ga je been stabiliseren zodat het niet meer kan bewegen." Zeik en Zaika gaven haar al een opgevouwde, plastic spalk aan. Snel klapte ze het ding open en bevestigde ze het aan beide kanten van zijn been. Zivar reikte haar een breed verband aan, waarmee ze de spalk boven en onder de breuk kon verbinden aan zijn been. "Zeik, Zaika, ga een nurse Joy halen." Het tweetal gaf een knikje en ging er snel vandoor. In de tussentijd probeerde Zola de pokémon van de man wat te kalmeren door tegen ze te praten. Zoro hield mensen op afstand en Zivar stond klaar om nog meer dingen aan te geven. Jett draaide zich echter richting de groenharige man. "Ooit eerder iets gebroken?"
Veel meer dan bevestigend knikken kon Jax niet doen toen de ander zei dat ze zijn been ging stabiliseren en haar pokémon haar een spalk aangaf. De verwonding moest direct verzorgd worden en de coördinator kon het alleen maar ondergaan. De pijnscheut die hij eerder had gevoeld, was gelukkig al grotendeels weggeëbd waardoor er nu enkel nog de constante pijn was die hem de tanden deed knarsen. Om dat zo veel mogelijk op de achtergrond te duwen, probeerde Jax zich op de vrouw voor hem en de pokémon aan zijn zij te concentreren. Hij zag hoe een jolteon Poppy, Kai en Benjamin op hun gemak probeerde te stellen door met hen te praten, hoe een luxio mensen op afstand hield en tenslotte ging zijn blik weer naar het gezicht voor hem. “Ja, al een aantal keer,” antwoordde hij op haar vraag. “Ik heb aan MMA-wedstrijden deelgenomen en soms daarbij een breuk opgelopen.” Het praten hield hem gefocust op de wereld rondom hem in plaats van op zijn been en om niet opnieuw de focus daar op te brengen, stelde hij haar ook een vraag: “Heb je dit al vaker gedaan?”
Anouk
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
Het was waarschijnlijk behoorlijk stockerend als dit de eerste keer was geweest dat hij iets had gebroken. “Ja, al een aantal keer,” antwoordde hij gelukkig op haar vraag. Naja, niet gelukkig voor hem maar wel voor de schok. “Ik heb aan MMA-wedstrijden deelgenomen en soms daarbij een breuk opgelopen.” Ze gaf een begrijpend knikje. MMA was een sport waarbij er nogal vaak blessures voorkwamen. Gebroken botten maakte daar ook onderdeel van uit. “Heb je dit al vaker gedaan?” vroeg hij haar. Moest ze daar eerlijk antwoord op geven. Het antwoord zou hem waarschijnlijk niet heel gerust stellen. Al leek hij het allemaal best goed te handelen. "Om eerlijk te zijn. Nee. Maar ik heb er wel lessen in gehad?" zei ze met een gezicht dat zich min of meer verontschuldigde maar ook geruststellend was op een bepaalde manier. "De zuster zal er zo zijn om eh, mijn werk op te knappen."
Hij had wel al vaker iets gebroken en de pijn was hem dus niet helemaal vreemd. Natuurlijk was het, hoe vaak het ook al gebeurd was, nooit leuk om dit mee te maken. De ander bleek dit nog nooit gedaan te hebben. Ze had er wel lessen in gehad, maar iets doen was nog altijd anders dan het in de theorie zien; ze keek hem dan ook wat verontschuldigend aan en zei dat de zuster er zo wel zou zijn om haar werk op te knappen. “Ik ben er zeker van dat je het goed hebt gedaan,” glimlachte Jax, al kwam het er meer uit als een grimas. Zijn blik ging naar de jolteon die Poppy, Kai en Benjamin ondertussen wat rustiger had gekregen. De drie pokémon hielden hem nog ongerust in de gaten, maar waren niet meer zo rusteloos aan het bewegen en opgewonden aan het praten als eerder. “Dankje om hen ook gerust te stellen,” zei hij met zijn ogen op de pokémon.
Anouk
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
Ze had hem niet kunnen laten liggen en een gebroken been moest stevig op zijn plek gehouden worden. Ze was er niet echt voor opgeleid maar waarschijnlijk kwam ze wel net iets verder dan de gemiddelde festivalganger. “Ik ben er zeker van dat je het goed hebt gedaan,” reageerde de man op haar verontschuldigende blik. Ze kon er niet echt eer aan nemen. Misschien moest ze toch maar gevorderde EHBO lessen gaan volgen. “Dankje om hen ook gerust te stellen,” zei de man met zijn blik op zijn pokémon gericht. Ze gaf een knikje terug. Panikerende pokémon. Daar had niemand wat aan. Die zouden alleen maar in de weg staan of voor nog meer problemen zorgen. "Ben je een trainer?" vroeg ze met een knikje naar zijn pokémon. Het was misschien niet de beste tijd voor small talk maar het zou hem waarschijnlijk wat van de pijn afleiden.
De vraag deed Jax lachen. Iedereen die hij tot nu toe in Sinnoh had ontmoet, had hem gevraagd of hij een trainer was—ze konden niet verder van de waarheid zijn: hij wou niet met pokémon vechten, hij wou Poppy, Kai en Benjamin aan de wereld laten zien. “Nee, ik ben een coördinator,” antwoordde hij. “Ik heb een maand geleden aan mijn eerste contest meegedaan. Dat is niet gegaan zoals ik gehoopt had— Hij zweeg even. "—, maar ik heb veel geoefend en ben er zeker van dat ik de volgende keer het ware potentieel van mijn pokémon kan tonen.” Sylvester had in Hearthome hall getoond dat hij de betere coördinator was. De ander had de beker verdiend en het was Jax’ eerste contest geweest en daarom was het te verwachten dat hij niet op de eerste plaats zou komen, toch was het een teleurstelling geweest. Hij had dan ook wat tijd nodig gehad om aan zichzelf en zijn band met zijn pokémon te werken, maar nu hij die ervaring had opgedaan en meer met zijn pokémon had getraind, zou hij alles geven om te winnen.
Anouk
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
“Nee, ik ben een coördinator,” reageerde de man. Ze moest toegeven dat ze het niet had verwacht. Het bewees weer hoe je een boek niet bij zijn cover moest beoordelen. “Ik heb een maand geleden aan mijn eerste contest meegedaan. Dat is niet gegaan zoals ik gehoopt had—" begon de man, waarna hij even stil hield "—, maar ik heb veel geoefend en ben er zeker van dat ik de volgende keer het ware potentieel van mijn pokémon kan tonen.” Jett gaf een begrijpend knikje. Iedere baan met pokémon had zo zijn nuances. 'Makkelijk' bestond niet. "Zou ik mogen vragen waarom je coördinator bent geworden?" besloot ze te vragen om het gesprek op gang te houden. Het was altijd wel interessant om te zien wat mensen dreef in hun keuzes. Helemaal wat zulke grote keuzes betrof als de richting die ze op wilde gaan met hun pokémon.
De vraag was persoonlijk, maar na al deze tijd voelde het als een opluchting om dit aan iemand te kunnen vertellen. “Mijn vader heeft altijd gewild dat ik een professionele MMA-vechter wordt. Het was ooit zijn droom om dit zelf te worden, maar door een blessure moest hij stoppen en dus wil hij dat ik zijn droom verwezenlijk. Hij heeft me daar mijn hele leven voor getraind. Ik wil hem trots maken, maar vechten is nooit iets voor mij geweest,” gaf hij toe. “Ik heb als kind Poppy en Kai—” hij keek naar de igglybuff en popplio die samen met Benjamin aan zijn zij waren komen staan. “—gekregen. Ik wou altijd al hun schoonheid en schattigheid aan de wereld laten zien.” Dat was zijn droom. “Dus ik heb tegen mijn vader gelogen dat ik naar Sinnoh wou om kampioen te worden. En nu moet ik dit waarmaken, want anders heeft hij al die tijd gelijk gehad.” Misschien was het de pijn van de breuk die hem zo veel liet praten. Wat het ook was, het deed deugd om het eruit te gooien.
Anouk
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
Het idee van de afleiding werkte in ieder geval wel. Het antwoord wat volgde was nogal lang en ook verassend persoonlijk. “Mijn vader heeft altijd gewild dat ik een professionele MMA-vechter wordt. Het was ooit zijn droom om dit zelf te worden, maar door een blessure moest hij stoppen en dus wil hij dat ik zijn droom verwezenlijk. Hij heeft me daar mijn hele leven voor getraind. Ik wil hem trots maken, maar vechten is nooit iets voor mij geweest,” vertelde de man. Ze begreep wat hij bedoelde. Al had ze er best een hekel aan. Ouders die hun mislukte dromen probeerde te leven door hun kinderen. “Ik heb als kind Poppy en Kai—” ging hij verder terwijl hij naar de Igglybuff en Poplio wees. “—gekregen. Ik wou altijd al hun schoonheid en schattigheid aan de wereld laten zien.” Ah. Hij was dus echt zo'n coördinator die de fame voor zijn pokémon wilde en niet voor zichzelf. “Dus ik heb tegen mijn vader gelogen dat ik naar Sinnoh wou om kampioen te worden. En nu moet ik dit waarmaken, want anders heeft hij al die tijd gelijk gehad.” Jett grinnikte zachtjes voor ze een begrijpend knikje gaf. "En schiet het al een beetje op met die lintjes?" vroeg ze. Die waren namelijk nogal belangrijk in combinatie met de trofeeën als je de Champion wilde worden in het coördinator wereldje.
Gegrinnik en een begrijpend knikje werden gevolgd door een nieuwe vraag. “Ik heb een lintje, maar iemand anders heeft toen de trofee gewonnen,” antwoordde Jax. De volgende keer zou het hem wel lukken om als eerste uit het contest te komen, dat wist hij zeker. Hij en zijn pokémon waren er sindsdien zo op vooruit gegaan en hadden zo veel getraind dat het niet anders kon. “Ik wou binnenkort weer aan een contest meedoen, maar met mijn been zal dat nog even moeten wachten.” Het was teleurstellend dat hij het moest uitstellen. Hij had zich eindelijk klaar gevoeld om weer aan een wedstrijd mee te doen en dan gebeurde dit. Maar het was jammer genoeg niet anders. “Werk jij al lang voor Crescent Moon?” besloot hij om terug te vragen.
Anouk
32
333
CHARACTER INFO
OOC INFO
-----------
“Ik heb een lintje, maar iemand anders heeft toen de trofee gewonnen,” beantwoordde de man haar vraag. Ze gaf een begrijpend knikje. Hij had al wel iets gewonnen maar nog geen grote prijs. Het moest vast lastig zijn als er zo veel mensen mee konden doen en er dus maar één echte winnaar was. “Ik wou binnenkort weer aan een contest meedoen, maar met mijn been zal dat nog even moeten wachten.” Ah. Ja dat gebroken been kon nogal een probleem worden zo. Alhoewel. Waar moest je eigenlijk voor kunnen staan? "Dat is erg naar. Hopelijk geneest het snel", merkte ze op met een zachte zucht. Ze zou het niets vinden als ze haar werk een tijd niet kon doen door een ongeluk. “Werk jij al lang voor Crescent Moon?” vroeg hij haar. Kort dacht ze na, even de maanden tellen. "Bijna een half jaar" antwoordde ze. Het begon ondertussen wel erg lang te duren. Waar bleef die zuster?