Hij was nog maar een paar dagen in Sinnoh, maar het was hem wel duidelijk geworden dat hij dit alles niet alleen ging kunnen doen. Dat hij een partner nodig zou hebben. Hij had dan ook zijn weg gemaakt richting het lab in Sandgem town, de plek waarvan hij gehoord had dat je er starters kon ophalen. Hij had geen idee wat voor een pokemon hij wilde of wat hem hier te wachten zou staan, maar hij hoopte dat ze in ieder geval een goede band zouden hebben. Hij keek dan ook wat om zich heen, terwijl hij zijn weg maakte naar het persoon waarvan hij verwachtte dat het de professor hier was. Ze was vrij jong als je het hem vroeg, maar een paar jaar ouder dan hem waarschijnlijk, maar dat zorgde alleen maar voor bewondering van zijn kant. "Ik ben hier om mijn starter op te halen." Sprak hij rustig, afwachtende wat er nu verder zou gebeuren.
De Professor legt drie balls op tafel neer waar je uit kunt kiezen. Reageer op deze post en tag het betreffende teamlid, zodat jouw partner wordt geregistreerd. Hierna mag je de Pokémon ook toevoegen aan jouw Pokémon PC.
Hij liet zijn blik over de drie pokemon gaan die voor hem neergezet werden op de tafel. Ze zouden alledrie potentie hebben, daar was geen twijfel over mogelijk, maar welke zou het beste zijn om te kiezen en daarmee ook de beste band mee zijn. Hij keek als eerste naar de slugma, maar deed al niet een poging om hem aan te raken. Het zag er niet uit als een pokemon die je moest proberen aan te raken. Misschien dan ook niet de beste keuze als hij heel eerlijk was. De volgende was een baltoy, die zeker wel potentie had en mogelijk ook wel handig zou kunnen zijn, maar toch viel zijn oog al snel op de volgende pokemon, een cottonee. De pokemon leek enthousiast te zijn om hem te zien en dat deed hem al goed, dit was mogelijk wel iemand waar hij een band mee op zou kunnen bouwen. "Ik kies voor de Cottonee," Sprak hij dan ook voor hij de bal van de pokemon pakte en de professor nog bedankte. Vervolgens liep hij naar de uitgang van het kamp, de Cottonee achter hem aan zwevende.