The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern
Alaric Merz
Om zeker te zijn dat Casimir niet in slaap was gevallen ondertussen, wreef hij door zijn ogen. Maar nee hoor, daar stond de man in zijn rood glitterpak. Het was onmogelijk om hem niet te herkennen zelfs wanneer hij zo was gekleed. Dit kon toch niet waar zijn. Kort keek hij naar Alain, maar die leek zijn ogen ook niet te geloven.
Beter werd het niet toen de muziek startte en Alaric begon te dansen. Voor Casimir het wist, was hij aan het lachen. Het was hilarisch maar op hetzelfde moment zou hij er bijna weer van moeten huilen. Hoe erg was het dat Myrddin gewoon de tv op had moeten zetten als hij Alaric wilde vinden… dit was te erg.
“Dit kan je niet menen,” zei Casimir hoofdschuddend. Het dansje werd alleen maar erger en natuurlijk gebruikte hij zijn Charizard. “Al dit omdat Myrdinn— en dan dit,” Casimir maakte een zwak gebaar naar de tv terwijl hij zich weer verder in het kussen liet zakken. Als er een God was, lag die nu strijk van het lachen.
Dit moest wel een zieke grap zijn. Gelukkig zouden ze aan het einde mooi beeldmateriaal hebben van Alaric. Het was zeker iets dat hij hem nooit zou laten vergeten.
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO
OOC INFO
Dit moest een grap zijn, toch? Maar nee, het was echt. Niemand kon een grap zo goed uitvoeren. Het beeld wisselde naar een andere camera en het was duidelijk dat dit echt plaatsvond in Jubilife Contest Hall. Alain’s mond viel open van verbazing en de enige reden dat hij bleef liggen, was omdat hij Cas’ hand in schok beet had gepakt, alsof hij anders terplekke door het bed zou zakken van verbazing.
Het was nog erger dat Myrddin op zoek was geweest naar Rick en al die tijd— Alain begon ook te lachen en schudde zijn hoofd. “En Rick staat gewoon te dansen,” bracht hij uit. Het was bijna beledigend hoe Rick daar gewoon stond te dansen terwijl zijn relatieproblemen hen lastigvielen. “Misschien—” Alain wilde net iets zeggen, toen het beeld verdween.
Blond haar en blauwe ogen kwamen in beeld. Een meisje, mid-twintig als hij het moest gokken, stond buiten de Contest Hall. Hij herkende het bijna direct. ‘We moeten snel zijn,’ klonk haar stem nog, voor ze zich realiseerde dat de camera draaide. ‘Vraagt niemand zich af waar de Pokémon zijn gebleven die de regering in beslag heeft genomen? Word wakker.’ Een beveiliger pakte bijna direct haar schouder en een hand bewoog naar de camera om deze weg te duwen.
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern
Heel dit voorval gaf hem nu hoofdpijn. Casimir wilde niets liever dan hier gewoon mee kunnen lachen omdat het zo dom was, maar op hetzelfde moment was het gewoon zo erg. Terwijl er misschien ‘niks’ was gebeurd en Myrddin ‘niks’ had gedaan, was het alsnog een erg ingrijpende gebeurtenis. Het was allemaal zo dom.
Gelukkig kon Casimir er samen met Alain de humor van inzien, al zou hij er pas echt om kunnen lachen binnen een paar dagen. “Die outfit staat hem echt niet,” zuchtte Casimir hoofdschuddend. Alleen al omwille van die outfit, verdiende hij geen lintje. Dit was zeker iets dat Alaric nog jarenlang zou achtervolgen. Als niet zijn hele leven.
Naast hem wilde Alain nog iets zeggen, maar hij werd onderbroken door het beeld dat veranderde. “Huh?” Zelfs Casimir die niets wist over Contests, wist dat dit niet de normale gang van zaken was. Daarbij leek het meisje ook nog eens heel gehaast te zijn. Het ging over de pokémon die jaren geleden in beslag waren genomen en vervolgens iets over Crescent Moon, maar dan ging de camera uit.
Verbaasd knipperde Casimir enkele keren, zijn blik gericht op het beeld. “Dat was raar.” Als Alain hier niet bij had gezeten, zou hij nog hebben gedacht dat hij het zich had ingebeeld. “In beslag genomen pokémon?” Rond die tijd woonde Casimir niet niet Sinnoh, dus daar had hij bijzonder weinig van meegekregen.
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO
OOC INFO
“Ik wil jou er wel in zien,” antwoordde Alain zonder er een seconde overheen te laten gaan, een scheve grijns op zijn gezicht. Het beeld van Cas in dat rode pakje liet hem even gniffelen. Nee, als Cas dat aan zou doen… Dan zou Alain er dubbel plezier aan beleven om het uit te krijgen.
De realisatie dat Cas en veel anderen in de regio nu niet wisten wat er elf jaar geleden was gebeurd, was niet eens bij Alain binnengekomen. Pas toen Cas vroeg over de in beslag genomen Pokémon, kwam de verwarde frons op Alain’s gezicht. Mensen hier wisten alleen dat de regio heropend was. Al het leed van het sluiten… Dat was oud nieuws, weggestopt, vergeten. Net als de Pokémon, schijnbaar.
“Ehm—” begon hij wat twijfelend. “Toen Sinnoh dicht ging— Iedereen moest zijn Pokémon inleveren. Allemaal— Niemand mocht ze houden,” legde hij uit. “Ik— Ik had geen Pokémon dus ik heb er niet over nagedacht dat die nooit teruggegeven zijn.” Veel trainers waren de regio ontvlucht, maar families en mensen die om eender welke reden in Sinnoh moesten blijven… die waren hun Pokémon kwijt.
Een kleine glimlach die niet volledig zijn ogen bereikte verscheen op zijn gezicht bij de woorden van Alain. “Ik mag het vast wel eens lenen,” zei hij om te lachen. Mooi niet dat hij ooit dat glitterpak aan zou doen. Niemand zou hem zover krijgen om— nee wacht— dat was niet waar. Er was één iemand tegen wie ‘nee’ zeggen heel moeilijk was en die persoon lag hier naast hem. Beter dat Alaric dat pak snel weer weg deed na deze show.
Maar jammer genoeg werd het luchtige onderwerp iets minder luchtig. Casimir wilde niet iets om hard over te moeten nadenken. Een hele tijd geleden zou hij het niet erg gevonden hebben als mensen hun pokémon in beslag werden genomen. Het leven zou veel veiliger zijn, maar ondertussen waren zijn gedachten daarrond erg veranderd. Nog steeds waren er bepaalde redenen waarom hij liever zou hebben dat bepaalde mensen geen pokémon meer zouden mogen hebben, maar hij besefte ook wat voor hulp ze konden zijn.
“Ze zijn nooit teruggegeven?” herhaalde Casimir vragend om er zeker van te zijn dat hij het goed had gehoord. Zijn blik ging even weer naar de tv, maar het meisje was niet langer te zien. Als Crescent Moon pokémon in beslag had genomen en vervolgens nooit meer terug hadden gegeven, dan waren ze geen haar beter als Team Zekrom. “Het kan niet gekker met die organisatie,” zuchtte hij diep. Hoe meer hij te horen kreeg over Crescent Moon, hoe sneller hij het vertrouwen in hen verloor.
463
1876
CHARACTER INFO
OOC INFO
De grijns op Alain’s gezicht groeide bij de woorden. “Oh, je gaat spijt krijgen van die woorden,” beloofde Alain. Het was niet nu— maar op een dag zou Alain hem in een pak hijsen waar hij maar één foto van nodig had om de rest van zijn leven erom te kunnen lachen. “Je zou zo mee kunnen doen aan een Contest.” Het idee van Cas in een Contest… juist. Het werkte niet.
Langzaam schudde Alain zijn hoofd. “Het was niet zo zeer Crescent Moon? Volgens mij ehm— Het was de regering, maar de mensen die over de keuze gingen hebben wel de leiding in Crescent Moon en—” Hij twijfelde even, maar besloot dat hij niet genoeg wist om het toe te lichten. “Het was vaag en er waren veel leugens, dus ik weet niet goed wat er is gebeurd— maar de Pokémon zijn nooit teruggegeven.” Hij wist niet in hoeverre Crescent Moon erin betrokken was, maar het meisje had net iets willen zeggen. Wat was daar aan de hand?
“Fuck Crescent Moon,” mompelde Alain zacht, voor hij de televisie naar een willekeurig kanaal zapte. Hij zette het iets zachter en bewoog zich iets meer richting Cas. “Wil je nog wat kijken of is het geluid genoeg?” vroeg hij bedenkelijk.
Stiekem hoopte Casimir dat Alain dit allemaal vergeten zou zijn morgen, want dat pak— het was niet iets dat hij snel aan wilde doen. Alaric erin zien was erg genoeg. Zacht grinnikte hij om enkel nadien zijn hoofd te schudden. “Tot dat niveau verlaag ik me niet.” Hij had nooit begrepen waarom mensen ervoor kozen om coördinator te zijn. In zijn ogen moest je al een heel waardeloze trainer zijn als je coördinator werd.
Casimir deed zijn best om het verhaal van Alain te volgen. Moeilijk was het eigenlijk niet, maar het was allemaal heel raar. “Dat een groep oude mensen zoiets kan beslissen,” zei Casimir hoofdschuddend terwijl hij zijn ogen even dicht deed. “Vraag me af waar de pokémon zijn gebleven.” Zoveel mensen hadden pokémon en vaak meer als één. Het was raar dat ze gewoon verdwenen waren voor zover de normale mensen wisten.
Instemmend humde hij om de woorden van Alain. Beter kon hij het niet verwoorden. “Zet maar wat op, ik kijk wel mee,” zei Casimir, al wist hij dat het hopeloos was. Hij verlegde zich iets en plaatste een arm deels onder zijn kussen. Als er eenmaal iets op stond waar echt niets zijn aandacht trok, was hij zo weg. Dan duurde het slechts enkele minuten en hij zou in slaap vallen. Maar dat was goed. Alle slaap die hij kon krijgen, kon hij gebruiken.
463
1876
CHARACTER INFO
OOC INFO
Tot dat niveau zou Cas zich niet verlagen. Alain liet een zucht klinken. “Fun fact…” begon hij met een halve glimlach. “Toen we elkaar ontmoetten stond er nog ‘Coördinator’ op mijn License.” Rey was nog altijd coördinator en dat wist Cas, maar van hem? Dat was nooit ter sprake gekomen, zelfs al was Cas de reden dat hij ermee was gestopt. Hij had er absoluut geen spijt van, zelfs al was het de reden dat hij zo boos was geweest op de jongen.
“Ik ook,” gaf Alain zacht toe, toen Cas zich afvroeg waar de Pokémon gebleven waren. Een brok kwam in zijn keel toen hij zich realiseerde dat de meest waarschijnlijke optie ingeslapen was. Maar, dat— dat kon niet zomaar, toch? Nee, die Pokéballs moesten nog ergens zijn. Al die mensen zouden hun Pokémon terug krijgen.
Cas wilde nog iets zien, dus Alain zapte tot er een slecht reality-programma op kwam. Schijnbaar was het het Queer-seizoen, waardoor er direct een wel heel extravagant type in beeld kwam. “Ah, ja, hier had ik over gehoord,” merkte Alain op, waarna hij besloot dat maar op te laten staan. Het was beter dan eindeloos zappen en hij had al eens willen zien wat dit zou zijn.
Speciaal hiervoor wilde Casimir zich nog eens in een bocht wringen die niet helemaal comfortabel was, maar zodat hij Alain wel kon aankijken. Hij bleef even stil, waarbij hij de andere enkel onderzoekend aankeek, op zoek naar de leugen. “Serieus?” Al snel liet hij zich weer neer zakken en grinnikte hij nog eens kort. Het verbaasde hem eigenlijk helemaal niet… al zou het zijn mening over coördinators niet veranderen. “Waarom ben je veranderd?” besloot hij toch te vragen. De License Change moest Alain dan toch een hele tijd geleden hebben aangevraagd.
De regio was ondertussen al een heel lange tijd weer open voor het publiek en mensen mochten weer gewoon pokémon houden. Als ze de pokémon die ze verloren waren nu nog niet terug hadden, vreesde Casimir ervoor dat ze nooit terug bij hun rechtmatige eigenaars terug zouden komen. Het was maar goed dat ze alweer iets anders zochten om naar te kijken, want verdwenen pokémon was niet iets waar hij lang over wilde nadenken.
Wat Alain uiteindelijk op zetten was één van die domme reality programma’s die altijd pure drama waren. Zeker deze waar liefde in verwikkeld was. Ze hadden al wel vaker naar dit soort zaken gekeken, maar Casimir begreep nooit waarom iemand zich ervoor zou inschrijven. Keer op keer waren het echter dezelfde soort mensens, dat verklaarde dus iets. “Hadden ze gevraagd of je mee wilde doen?” vroeg hij wat plagend, zijn ogen gericht op de tv terwijl steeds meer unieke figuren verschenen. Dit was zo hersendood als het maar kon zijn. Zijn ogen voelde hij dan ook al snel weer zwaarder worden.
463
1876
CHARACTER INFO
OOC INFO
Alain humde bevestigend toen Cas vroeg of hij serieus was. De volgende vraag kwam dan ook niet echt als een verrassing en Alain zocht even naar de juiste manier om het te verwoorden, voor er opnieuw een lichte glimlach aan zijn lippen trok.
“Er was een jongen…” begon hij te vertellen, waarna hij een korte stilte tussen hen liet hangen. “Misschien dat ik stiekem wel een beetje indruk wilde maken,” ging hij bedenkelijk, half-grappend, door. “Maar die moest me vertellen hoe fout mijn manier van trainen was en toen maakte hij me nog in met zijn Shiny Vulpix. Dus, ik moest en zou het tegendeel bewijzen.” Inmiddels begrepen ze elkaar een stuk beter. “En dat ging veel beter als ik sneller de Gyms zou verslaan.” Daar was iets misgegaan.
Hadden ze gevraagd of hij mee wilde doen? Het programma was ondertussen uitgelegd en Alain knikte. “Ik heb ze verzekerd mijn perfect match al gevonden te hebben,” antwoordde hij. Voor hem, zelfs al waren ze niet cringy en nutteloos, was er geen enkele reden meer om zich door zoiets heen te zetten. Immers waren zijn woorden niet onwaar.
Alain als coördinator was iets dat Casimir nog in hem zag. Natuurlijk zou dat gekke pakje van Alaric, hem ook honderd maal beter staan. Moest het ooit in hun bezit komen, zou de andere er ook niet aan ontsnappen. Maar, dat was een gedachte voor later, gezien Alain begon met een klein verhaaltje.
Het wist na de eerste paar woorden al een glimlach op Casimir zijn lippen te toveren, omdat hij maar al te goed wist waar dit heen ging. Dat hij de reden was dat Alain trainer was geworden, was iets wat hij nooit had verwacht. Tot vandaag was hij altijd van de veronderstelling geweest dat Alain een trainer was, en niets anders. Hij was ook heel hard gegroeid sinds die eerste ontmoeten.
Zijn hand stak hij weer wat uit, zodat die tegen die van Alain kwam en hij even langs zijn vingers kon wrijven. “Van een zeer vertrouwelijke bron heb ik gehoord dat het je meer dan gelukt is,” zei hij glimlachend. “Zelfs al ben je niet sneller.” Zoals ze het nu deden was het meer als perfect en hij kon er niet aan denken dat het misschien helemaal anders zou zijn gelopen.
“Moeten we nog oppassen, dadelijk vragen ze of ik ook wil meedoen.” Op tv verscheen er ondertussen een blonde knul die jonger leek al veel van de andere mensen in het huis. Iedereen was om een reden gelijk weg van hem. “Voor je het weet is dat mijn perfect match,” ging hij wat mompelend verder. Het haar klopte, maar daar hield het ook weer op. Na die eerste paar beelden, wist je gewoon al dat het één groot drama festijn ging worden. Casimir verplaatste zich nog wat, zodat hij toch iets dichter bij de andere kwam te liggen. Iedere dag weer hoopte hij dat elke verwonding zo snel mogelijk genezen was, zodat ze terug naar hun oude gewoontes konden keren.
463
1876
CHARACTER INFO
OOC INFO
Van een vetreouwelijke bron had Cas gehoord dat het meer dan gelukt was. Alain kon een zachte lach niet onderdrukken, ogen gericht op hun handen. Zelfs al was hij niet sneller. Nog een lach klonk en Alain schudde zijn hoofd. “Geen zorgen. Ik heb het idee dat ik een betere manier heb gevonden om tot hem door te dringen,” merkte hij op, waarna hij heel even niet zo subtiel zijn vingers langs de zij van de ander liet glijden. Veel betere manieren.
Ze moesten nog oppassen. Alain hief één wenkbrauw bij het horen van de woorden die volgden en begon te lachen. “Ah, ja. Ik sta al klaar om ‘m te bevechten,” grijnsde hij in antwoord. Dat was hoe het altijd ging met dit soort series, toch? Als er iemand geïnteresseerd was in je man, dan was het tijd om te knokken. Alain had nooit in zijn leven geknokt. Hij was er waarschijnlijk ook niet erg goed in.
Cas kwam iets dichterbij en Alain moest zich inhouden om niet het zelfde te doen. Voor hij het wist, zou hij de ander per ongeluk pijn doen en dat was verre van zijn intentie. Het kwam wel weer. Hij zou het geduld hebben. In tegenstelling tot de lui op TV, want daar ging de blonde jongen al tekeer met iemand op de boom-boom-room.
Casimir maakte een mentale notitie dat hij hier later nog eens op terug moest komen. Hij wilde er uitgebreid over praten, maar dat zat er momenteel niet in. Maar ze hadden alle tijd van de wereld, en hij zou met liefde nog eens naar het verhaal willen luisteren. “Is dat zo?” vroeg hij waarbij hij zijn wenkbrauwen wat had opgetrokken. Voor even bleef hij kijken naar hun handen die zachtjes contact maakten. “Ik vrees dat je wel eens gelijk kan hebben,” zuchtte hij overdreven dramatisch. In hoeverre dat het mogelijk was nu hij het gevoel had dat hij een jaar kon slapen. Ondertussen nam hij één van de vingers losjes vast.
Als Alain nog eens zei dat de volgorde waarin ze al dit deden raar was, zou hij terug verwijzen naar dit programma. Daar was de volgorde all over the place. De blonde jongen waar iedereen zo weg van was, eindigde zelfs al snel in bed met iemand. Hoe lang kende ze elkaar? Nog geen dag. “De eerste keer dat iemand voor me op de vuist gaat, dat moet wel een heel unieke ervaring zijn.” En dan had hij het over fysiek knokken om zijn hart te overwinnen. Het klonk eerder hilarisch als romantisch. Veel kreeg hij ondertussen al niet meer mee van wat er op tv gebeurde.
463
1876
CHARACTER INFO
OOC INFO
Die dag, wat nu voelde als een ver verleden, had hij nooit gedacht dat ze elkaar zo zouden kunnen begrijpen. Geen van beiden zat nog vast in de mindset van eerder. Alain begreep waarom Cas er zo in stond en langzaam maar zeker had Cas ook steeds een stapje in zijn richting gedaan. Het was duidelijk dat hij meer om zijn Pokémon gaf, wat nog een reden was dat Alain weigerde te accepteren dat ze weg waren. Ze moesten te vinden zijn.
“Ik weet het wel zeker,” antwoordde Alain. Nee, ze zouden elkaar anders nooit begrepen hebben. Hij was meer dan blij met het feit dat ze dit nu wel deden. Hij kon zichzelf wel voor zijn kop slaan dat hij er destijds niet eens aan had gedacht dat er misschien een reden was, dat de jongen zich misschien kouder opstelde dan hij in werkelijkheid was.
“Ze moeten maar oppassen,” humde Alain zacht. Nee, hij was niet iemand die zou vechten. Sterker nog, hij was totaal geen jaloers persoon. Niet zolang hij Cas kon vertrouwen. Pas als hij een reden had om zich zorgen te maken, kon hij zich misschien onredelijk gedragen. Hij durfde erop te vertrouwen dat zijn complete vertrouwen in de ander niet misplaatst was, dus zou zoiets nooit nodig zijn. De gekke blonde jongen moest zijn best maar bij iemand anders doen, deze gay was taken.
Casimir wilde Alain vragen of hij blij was met de keuze die hij gemaakt had, of dat hij niet liever coördinator was gebleven. Reyne was het nog steeds, al had ze geen goede tijd. Misschien dat het voor de andere ook zo was geweest. Allemaal vragen voor later. Als hij het niet zou vergeten.
Op de tv zag Casimir nog net hoe dat blonde joch met iemand anders nu het bed in dook. Was dit niet nog maar de eerste episode? Hoe kon het dat er al zoveel gebeurde. Het was wel duidelijk dat het één grote portie drama zou worden. Niemand daar zou echter concurrentie zijn voor Alain.
Zacht mompelde hij nog iets als reactie op Alain zijn woorden, maar het was grotendeels onverstaanbaar en waarschijnlijk nonsens. Al deed Casimir zijn best om zijn ogen open te houden, het was moeilijk. Soms als ze op de tv riepen, wist hij even zijn ogen weer te openen, maar nooit voor lang. Hij vocht tegen de slaap, maar het was een hopeloos gevecht, één dat hij niet kon winnen. Zelfs al leek het alsof hij het lang had uitgesteld, duurde het slechts enkele minuten voor hij in slaap viel. Voor één keer eens zonder dromen.