"Vandaag is de grote dag, mensen!" Sprak Pamela enthousiast tegen de camera die ze vasthield, "Ik ga mijn allereerste pokémon ophalen bij Professor Willow!" Ze liep over straat, haar best doend om zowel op haar camera te letten als op haar omgeving. Ze was heel benieuwd naar de pokémon die de professor voor haar zou hebben uitgekozen, en hoopte stiekem heel erg dat er een shiny of iets anders speciaals bij zou zitten, maar die kans was natuurlijk erg klein. In ieder geval had ze besloten om een soort vlog te maken van deze dag, in de hoop dat anderen wilden zien hoe het leven van een gloednieuwe trainer in Sinnoh er uit zou zien. "We zijn er bijna, we zijn er bijna~" Haar enthousiasme was echt niet te houden, al helemaal niet toen het gebouw van Professor Willow's laboratorium in zicht kwam.
Eenmaal binnen liet ze haar camera over de chaos die de inrichting van het lab was gaan. "Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit in het laboratorium van een pokémon professor geweest ben," zei ze tegen haar camera, "Oh, daar is de professor." Ze keek weg van haar camera terwijl ze tegen de professor sprak, "Hallo, ik ben Pamela van der Vloed, ik ben hier voor mijn starter." Pam hoopte dat de professor de camera die ze bij zich had geen probleem vond, maar als dat zo geweest was zou ze er vast al wel wat van gezegd hebben.
De Professor legt drie balls op tafel neer waar je uit kunt kiezen. Reageer op deze post en tag het betreffende teamlid, zodat jouw partner wordt geregistreerd. Hierna mag je de Pokémon ook toevoegen aan jouw Pokémon PC.
"Een woobat, een salandit, en een abra..." zei ze terwijl ze keek naar de drie opties die ze van professor Willow gekregen had. Het was was allemaal niet helemaal wat ze gehoopt had, maar dat wilde ze niet laten zien. Ze deed haar best om haar teleurstelling te verbergen terwijl ze haar blik van pokéball naar pokéball liet gaan. "Ik kies deze, de salandit." zei ze uiteindelijk, en plaatste een hand op de pokéball van de hagedisachtige pokémon. De twijfelde nog even aan haar keuze, maar het was nu te laat om terug te keren.