Hier was ze dan, voor haar eerste pokemon. Dit zou alles hopelijk veranderen voor haar, maar ze wist dat het ook vanuit haarzelf zou moeten komen. Dat alleen een pokemon niet genoeg zou zijn om alles zomaar te veranderen. Ze slikte dan ook kort voor ze het leb binnen stapte. Ze was benieuwd wat voor een pokemon ze allemaal uit zou mogen kiezen, maar ze hoopte er een te vinden waar ze het meteen mee zou kunnen vinden en misschien zelfs wel een die zou kunnen begrijpen hoe ze zich voelde. Ze liet haar blik naar de professor gaan die in het lab was en zette een glimlach op. Een die ze maar al te gewend was om aan mensen te laten zien, maar die eigenlijk niet echt was. "Ik ben hier voor mijn eerste pokemon." Sprak ze rustig, ondanks dat ze vanbinnen niet zo rustig was.
De Professor legt drie balls op tafel neer waar je uit kunt kiezen. Reageer op deze post en tag het betreffende teamlid, zodat jouw partner wordt geregistreerd. Hierna mag je de Pokémon ook toevoegen aan jouw Pokémon PC.
De drie balls werden op tafel gelegd en een voor een opende ze de balls om te zien wat erin zat. Een Treecko, een Magnemite en een Tyrogue. Haar blik viel eigenlijk meteen op de eerste pokemon. Hij gaf haar een goed gevoel als ze heel eerlijk was. De andere wist ze het niet goed van, maar ze lagen haar niet echt. Ze pakte dan ook de ball van de Treecko en hield haar hand uit naar de pokemon. "Heb je zin om met mij mee te gaan?" Ze zou de pokemon niet forceren, dus toen deze een bevestigend geluid liet horen glimlachte ze. "Dan neem ik deze." Sprak ze naar de professor toe voor ze de pokemon mee wenkte en naar de uitgang van het lab liep. Ze had nog geen idee waar ze hierna naartoe zou gaan, maar ze zou in ieder geval niet alleen meer zijn.