Daar ging ze dan. Op weg om haar allereerste Pokémon op te halen! Kiana was, uiteraard, excited. Wat kon er nou spannender zijn dan haar eigen Pokémon?! Ze wist dat er een grote kans was dat de Pokémon die ze zou krijgen niet zou passen bij haar doelen en ze wist dat dit betekende dat ze de Pokémon in zou moeten ruilen. Toch zou ze haar best doen om een mogelijkheid te vinden. De allereerste Pokémon was immers een mijlpaal… Die wilde ze het liefste dicht bij haar hart houden.
“Hoi!” riep ze enthousiast, haar hand opstekende naar de Professor. Het was een verschrikkelijke rotzooi hier, maar Kiana zou zich daar niet door laten afschrikken. “Ik eh… Wil graag mijn starter ophalen!” bracht ze met een grijns uit. Ze zag hoe de Professor even verbaasd keek naar het korte meisje. Kiana nam haar hoedje van haar hoofd en hield deze even tegen haar borst, waarop de professor haar een glimlach schonk.
Het invullen van het papierwerk duurde niet lang en Kiana was trots om ID 86 te dragen. Nu was het tijd om haar Pokémon te krijgen! Ze beet gespannen op haar lip en zette het hoedje weer op haar hoofd terwijl ze aandachtig naar de drie Pokéballs keek. Wat zou er in zitten?
De Professor legt drie balls op tafel neer waar je uit kunt kiezen. Reageer op deze post en tag het betreffende teamlid, zodat jouw partner wordt geregistreerd. Hierna mag je de Pokémon ook toevoegen aan jouw Pokémon PC.
Een lastige keuze moest gemaakt worden toen Kiana keek naar de drie Pokéballs. De professor legde haar uit welke keuzes ze had. Seviper had een geweldige lijst tot Pokémon tot zijn beschikking waar hij mee wilde breeden, maar… hij was het gewoon niet voor Kiana. Carnivine kwam niet eens in haar op. Misdreavus - compleet nutteloos in haar breeding-quest, maar… het leek haar wel een geweldig maatje op haar reis. En, dat was ook belangrijk, toch?
“Ik ga voor haar,” sprak ze, haar hand leggende op de Pokéball van de Misdreavus. Deze wilde ze graag meenemen. Misschien niet zo zeer om mee te breeden, maar een companion.