De lucht was stralend terwijl ze Sandgem Town betrad. Een lichte bries trok aan haar blonde haren terwijl ze de borden volgde naar het laboratorium van Professor Hazel. Haar hart bonsde ondanks alles in haar keel. Ondanks dat het niet een hele adrenalinerijke situatie was, bleef het spannend om je eerste Pokémon te krijgen, zeker aangezien ze geen idee had wat haar aangereikt zou worden. Maar ze wist één ding zeker. Er zou vast iets voor haar tussen zitten.
Al snel stond ze voor de grote deuren van het lab. Door de ramen kon ze al zien dat het gemoedelijk ingericht was, met hier en daar een kleedje op de grond. Een Eevee rende voorbij aan haar voeten terwijl een assistent haar naar binnen liet. "Goedemiddag," groette ze de dame met een glimlach, waarna ze naar een rustige kamer in het laboratorium geleid werd. Hier werden al haar papieren gecontroleerd en moest ze haar licentie nog een keer tonen. Ook moest ze nog wat formulieren invullen. Maar toen was het moment eindelijk daar, professor Hazel kwam naar binnen met drie Pokéballs. Haar hart begon weer wat sneller te kloppen in spanning, terwijl ze afwachtte welke Pokémon aan haar getoond zouden worden.
De Professor legt drie balls op tafel neer waar je uit kunt kiezen. Reageer op deze post en tag het betreffende teamlid, zodat jouw partner wordt geregistreerd. Hierna mag je de Pokémon ook toevoegen aan jouw Pokémon PC.
Drie Pokéballs werden voor haar uitgespreid. En voorzichtig strekte ze haar hand uit. De Pokéballs sprongen open en voor haar verschenen drie Pokémon, een gras type, een water type en een vuur type. Was het toeval dat er twee native starters van Sinnoh tussen haar keuze lagen? Of was het gewoon puur geluk? Kort beet ze op haar lip, in twijfeling. Het zou wel heel erg typisch zijn om een Piplup of een Chimchar te kiezen, niet dan? Haar ogen werden continu getrokken door het uiltje wat zijn hoofdje langzaam kantelde en haar aankeek, om vervolgens van het ene op het andere voetje te hoppen. Met een glimlach wist ze dat ze haar keuze gemaakt had. "Ik denk dat ik voor deze leukerd ga," zei ze tegen professor Hazel, waarna ze de Pokéball van de Pokémon in haar handen nam. Voorzichtig stak ze daarna haar vingers uit en krabbelde ze het uiltje over zijn hoofdje heen. "wil je met mij mee Basil?" vroeg ze met een glimlach, waarna ze de Rowlet in haar handen nam.