Chase crossed his arms as he looked at the Oreburgh Mine one more time. This was the place where he worked his ass off for a few months before he decided to go on a journey to become a Pokémon master, as so many others did. He was born in Kanto and he lived his life in Cerulean City, where he obtained his Poliwag and his Growlithe from an egg. They moved to Sinnoh after a couple of years when the lockdown was over and he lived a few months more in Oreburgh City, helping his dad and his co-workers out in the mine. Now that he had enough money to go on a journey and he actually got a lot of experience – and he was allowed to go out on an adventure again – he decided to make a new start. He said his farewells to his parents only a few moments ago, but he wanted to take one more look at the mines before he actually went off on his journey. He had both Hydro and Zuko out of their Poké Ball’s. They gave a nod to each other and then Chase turned around, making his way towards the exit of Oreburgh City. He lived his life a good solid few years in peace and now it was time to spread his wings and to see what the world of Pokémon would bring him.
It's been a while I know I shouldn't have kept you waiting But I'm here now
The woman was riding on the back of her Ponyta, in fact, she was practically laying on the beast. it wasn't the most graceful look, but man was it comfortable. Besides; Helios didn't seem to mind it. (not that she had even bothered to get his consent) The heat from the flames the fire-type gave off was a little annoying though-especially since it already was a hot day on its own. The horse like creature paid no mind to the other people on the sidewalk, not at all. It didn't move for anyone. While some low mutterings and heavy sighs could be heard. Nian just ignored them. the spicy magazine she was holding in her hands was bound to be much more interesting after all. Her pokemon stumbled against something through, thus losing its balance. The woman was able to hop off just in time, but the publication she was holding fell in a small puddle. Well, there goes the prime first edition. Nian growled and quickly reached for the pokeball of the creature. The sad glint in the eyes of the pocket monster was something she completely brushed aside, and in a flash he was gone. "Stupid fools, you ask them to do one simple thing and even that they screw up." She sighed to herself
It was because of Zuko that Chase averted his eyes. He heard the soft sound of hooves on the ground approaching and he looked over his shoulder, where he saw a girl with white her and a Ponyta approaching him. The Pokémon stumbled a bit and that made the girl lose her balance. Chase already took a few steps towards her to catch her if she would fall, but she seemed to regain her stability just fine. The same couldn’t be said for the magazine and Chase calmly looked at the magazine that was soaking wet because it fell in a puddle. The Pokémon was returned to its Poké Ball and the girl muttered something, which Chase couldn’t here because of the distance between them. He heard her sighing and decided it wouldn’t be a bad thing for him to check up on her, just to make sure she didn’t hurt herself while catching her balance. He ignored the magazine purposefully and made his last footsteps sound a bit louder so the girl wouldn’t be completely thrown off when he arrived. ”I saw you almost falling of your Ponyta,” he told the girl with a calm expression on his face, showing not a lot of emotion. ”Are you alright?” Both Hydro and Zuko stood by his feet and didn’t bother to come closer, but looked up at the woman as well as they waited for her reply.
En- iemand had haar zien vallen. Nou, kon deze dag nog slechter? De man in kwestie zag er niet verkeerd uit, een beetje emo misschien. Maar als hij door zo'n fase heen ging dan zou ze hem lekker in zijn waarde laten. "Het gaat," was haar antwoord op de vraag of ze zich bezeerd had. Haar benen deden een beetje pijn, dankzij de manier waarop ze op de grond terecht was gekomen. Maar het het zou wel weer overwaaien. De vrouw klopte haar kleding wat af, in een poging om de viezigheid er uit te krijgen. Maar erg succesvol was dat niet. Haar lange jas zat helemaal onder de modder. Fijn, dat zou betekenen dat ze een nieuwe moest kopen. Niet dat dat zo verschrikkelijk was; ze had geld genoeg om te branden. Maar toch-het was zeer irritant. "Mijn naam is Nian trouwens, en jij bent?"
Chase liet zijn blik snel over haar heen glijden. Niet omdat hij haar wilde scannen of iets dergelijks – al moest hij toegeven dat ze wel aantrekkelijk was, dat zeker – maar omdat hij snel wilde zien of ze nergens een serieuze verwonding had. Dat bleek ze niet te hebben en Chase gaf een knikje toen ze aangaf dat het wel ging. Hij zag dat haar jas onder de modder hing, maar daar kon hij vrij weinig aan doen. Zijn blik gleed naar haar toen ze zichzelf voorstelde als Nian. ”Mijn naam is Chase,” sprak hij koeltjes tegen haar. ”Dit zijn Hydro en Zuko.” Hij knikte om de beurt naar zijn Poliwag en zijn Growlithe. ”Ik wilde net Oreburgh City verlaten om te starten aan mijn reis om de gyms uit te dagen.” Hij knikte naar haar. ”Wat ben jij van plan om te doen?” Misschien was ze ook wel een trainer of één van die andere dingen die je tegenwoordig kon doen, zoals een coördinator, breeder of researcher zijn. Het kon tegenwoordig allemaal en nu dat Sinnoh weer open was na de lockdown had Chase zo het idee dat hij nog veel tegen ging komen die van een andere regio naar hier waren gekomen om hun droom in vervulling te brengen.
De man met de gezicht tatoeage stelde zich voor als "Chase" hij gaf haar ook de namen van zijn twee pokemons maar die vond Nian niet bepaald belangrijk genoeg om te onthouden. Hij vertelde haar toen zijn intenties; hij wilde de gyms uitdagen. Tja, niet een super origineel plan maar wat moest je anders als trainer? Nian schonk hem een knipoog en bereidde een antwoord voor. "Ben ook een trainer ja," liet ze hem toen weten. Al was ze niet echt een gedreven trainer, ze had niet echt een sterke dang om "een pokemon meesteres" te worden. Ze had meer voor dit pad gekozen, omdat het in haar ogen het meest voor de hand lag. "Mijn plan voor nu is nog gewoon door blijven strijden, de gym challenges; komen later wel."
Chase gaf een knikje toen de dame aangaf dat ze ook een trainer was. Het kwam nogal veel voor in de Sinnoh region, al werd het blijkbaar ook steeds populairder om voor coördinator, breeder of researcher te gaan. Dat waren allemaal dingen die hem niet zo lagen en dat hij liever over liet aan anderen. Niet dat het niet interessant kon zijn, maar gewoon niet echt zijn ding. Hij hoorde liever verhalen van anderen die er wel meer ervaring mee hadden dan dat hij het zelf moest gaan doen. Hij gaf een knikje toen ze haar woorden sprak. ”Ik wil sowieso eerst nog voor teamuitbreiding zorgen voordat ik me druk ga maken over de eerste gym,” sprak hij op een kalme toon tegen haar. Hydro en Zuko leken hun interesse al snel verloren te zijn in het gesprek en hadden hun blik van hun trainer gewend, beiden kijkend in de richting van hun woonplaats voordat Chase op reis vertrok. ”Ben je ook van een andere regio afkomstig?” vroeg Chase koeltjes aan de dame voor zich, zijn blik van zijn Pokémon weer richtend naar haar.
Nee, veel haast had ze niet. Alles op zijn tijd toch? Het was een gedachtegang die de man zo te zien wel leek te delen. Als ze op de opmerking over zijn team kon afgaan tenminste. ”Ben je ook van een andere regio afkomstig?” Werd er toen gevraagd. Wat was er met deze vraag? Het werd bijna altijd gesteld. Maakte het echt wat uit waar ze vandaan kwam? Er zouden vast wel mensen zijn die graag over hun leven voor Sinnoh vertelde. Maar zij was daar niet een van. "Hoenn, ik heb daar een tijdje als model gewerkt." Sprak ze dan maar. Hopend dat het genoeg informatie was, maar dat zou wel weer niet. Mensen waren nieuwsgierige wezens immers.
De dame gaf aan dat ze van Hoenn was en Chase trok even zijn wenkbrauwen op toen ze zei dat ze daar een tijdje als model had gewerkt. Zijn blik gleed onwillekeurig kort over haar heen en hij kon wel begrijpen waarom ze haar die job hadden aangeboden. ”Dat is nogal een switch dat je hebt gemaakt. Van model naar trainer gaan, bedoel ik,” merkte hij koeltjes op, al lag er niet echt een prangende toon achter zijn opmerking. Het was gewoon een opmerking dat hij maakte. Ze had niet echt geklonken alsof ze er over wilde uitbreiden en Chase wilde haar daar niet in dwingen. ”Ik heb zelf een hele tijd in Kanto gewoond en ben na de lockdown verhuisd naar Sinnoh, waar ik eerst nog in de mijnen heb gewerkt met mijn vader,” zei hij tegen haar. Hij vond het iets minder problematisch om over zijn verleden te praten en het was tenslotte informatie dat de meesten al wel zouden weten van hem. ”Die twee heb ik van Kanto meegenomen naar Sinnoh,” zei hij en hij knikte naar Hydro en Zuko, vermoedend dat ze nu wel over haar eigen ervaring zou praten met haar Pokémon. Of misschien ook niet.