Het was nogal een tocht geweest van Oreburgh City helemaal naar Eterna Forest, maar hier stond hij dan eindelijk. Hij had van de tocht van de route na Floaroma Themepark tot aan het begin van Eterna Forest zijn Pokémon in hun ball gelaten zodat ze wat op energie konden komen voor hun lange trek door het woud en nu liet hij ze weer uit hun ball. Dat was wel zo veilig, in een bos met vreemde Pokémon die op elk moment aan konden vallen. Hier bevond zich ook ergens die derde teamgenoot die hij wilde vangen, maar Chase besloot om dat te laten tot hij het einde van het woud had gevonden. Zo kon hij het Pokémon Center in Eterna City op de correcte manier benuttigen en daarna nog terugkomen. Het was geen slim idee om een Pokémon te vangen en dan twee van de drie Pokémon op een laag energielevel te hebben terwijl hij nog een heel bos had dat hij moest doorkruisen. Chase knikte naar zijn Pokémon en pas toen hij een knikje terug kreeg, liep hij het woud in. Hij had de map grondig bestudeerd, maar daar stond natuurlijk niet op welke weg hij moest nemen. Alleen dat er een bos was en dat er na dat bos Eterna City lag. Hij zou dus moeten gokken in welke richting hij zou gaan. Hij had ook gehoord over Gastly’s die hallucinaties konden veroorzaken, dus hij hoopte dat hij daar niet te veel last van zou hebben. Het zou hem immers alleen maar belemmeren om die eerste gym te vinden en dat kon hij niet hebben.
Alaric had zijn Gastly los gelaten terwijl hij Eterna City uit liep. Het beest hield van geinen en herrie schoppen, dus hij had hem niet heel vaak los naast zich. Maar nu hij zo buiten de stad was met weinig mensen kon hij wel is een poging doen om iets van een bond te vormen met zijn Pokémon. Op zijn Holo Caster haalde hij de kaart tevoorschijn die hij even bekeek. Hij wou eigenlijk terug richting Jubilife gaan, maar zijn aandacht werd weggetrokken omdat Kage er van door ging. Hij ging richting Eterna Forest en Alaric moest zijn best doen om hem bij te houden. "Kom terug!" maar nee. De Pokémon had iets anders gevonden om te gaan vervelen. Alaric bleef op een afstandje kijken hoe de Gastly naar een jongen en zijn Pokémon toe zweefde. Met een klein aanloopje ging de Gastly dwars door hem heen. Alaric wist uit ervaring dat dat een heel naar gevoel was, ondanks dat het verder geen zeer deed. Hij wou er naar toe lopen om Kage terug te fluiten, maar was ergens ook bang dat de Gastly dan alleen maar verder het bos in zou gaan om rotzooi uit te halen.
Het ene moment stond hij met Zuko en Hydro naast zich om het bos binnen te gaan, het volgende moment greep hij naar zijn borst omdat iets door hem heen ging. Het was geen aangenaam gevoel en Chase trok een gezicht terwijl hij van zijn borst naar de Pokémon keek dat voor hem zweefde. Een Gastly. Hij trok kort een wenkbrauw op. Hij had eerlijk gezegd gedacht dat hij die pas zou vinden wanneer hij in Eterna Forest zelf zou zijn. Hij had ook gehoord van een oud huis dat zich daar bevond en hij vermoedde dat daar ook veel Ghost types te vinden waren. Zijn blik gleed kort naar achteren, waar hij een jongen in zijn richting zag kijken. Hij nam aan dat de Gastly van de jongen was. ”Is die Gastly van jou?” vroeg hij koeltjes aan de jongen. ”Want als dat zo is, dan zou ik het fijn vinden als hij dat niet nog eens zou doen.” Zijn stem klonk niet boos of onvriendelijk, maar eerder verzoekend. Chase was dan ook wel iemand die zelden kwaad werd en die zich zelden liet leiden door emoties van anderen. Het was hooguit vervelend geweest dat de Gastly zo door hem heen was gegaan, maar het was niet iets waar hij kwaad om zou worden. Hij nam een sigaret achter zijn oor vandaan en stak deze aan met zijn aansteker, waarna hij de rook uitblies en zijn blik weer naar de jongen richtte. Zuko en Hydro bleven aan zijn voeten staan en hadden niet echt interesse in de conversatie, al waren hun blikken ook wel naar de jongen en zijn Pokémon gericht.
Alaric liep op de jongen af toen hij zich om draaide naar hem en vroeg of de Gastly van hem was. Hij knikte. "Ja klopt, hij heeft een beetje een eigen wil." uit zijn zak haalde hij een Pokéball. "Maar ik laat hem ook zo weer terug in zijn ball gaan als hij niet luistert." daar leek Kage wel van onder de indruk, want die kwam meteen weer terug naar 'zijn kant'. Alaric keek even naar hem. "Was je hier iets aan het zoeken, middenin het bos?" hij wist dat ze technisch gezien nog niet echt in het bos stonden, maar toch. De jongen stak een sigaret aan en heel kort brandde het pakje dat hij zelf ook had in zijn zak. Maar hij besloot het toch niet te doen. "Je weet toch wel dat er ergens in dit bos een 'spookhuis' staat. Geen idee of je er bang voor bent of zo, maar ik dacht ik zeg het je maar even." maar als de jongen echt bang was geweest voor spoken had hij ook wel anders gereageerd op Kage. Dus dat sloot hij eigenlijk meteen al uit.
Chase moest toch wel even grinniken toen de jongen zijn woorden sprak. ”Ik neem aan dat je dat van veel Pokémon wel kunt zeggen,” zei hij en zijn blik bleef kort even op Zuko hangen. Voor nu was de Growlithe vrij rustig, maar hij had ook zo zijn momenten dat hij echt boos kon worden om niks en een behoorlijk temperament had. Chase liet hem, mits hij geen anderen lastigviel, meestal gewoon maar even uit razen en ook Hydro bemoeide zich er niet echt mee. ”Zo te zien heb je hem aardig onder controle, dus het zal allemaal wel meevallen,” zei Chase en een licht goedkeurende blik ontstond in zijn ogen toen hij zag dat de Gastly luisterde. Dat was al veel beter. ”Ik ben op weg naar Eterna City om een kijkje te nemen bij de eerste gym. Ik heb vernomen dat ik er twee kan uitdagen en ik ga eens zien of dei Bug type gym iets voor mijn Pokémon is.” Hij was ook van plan om een Budew te vangen in Eterna Forest, maar daar wilde hij eerst de stad voor hebben bereikt. Hij had er niks aan als hij eerst nog een heel bos moest doorkruisen met Pokémon waarvan er dan twee te moe waren om te vechten, wat Zuko en de Budew in dat geval waarschijnlijk gingen zijn. ”Ik denk dat ik die spookvilla wel kan handelen, maar bedankt voor de bezorgdheid,” sprak Chase op een droge toon. Hij knikte naar de jongen. ”Wat met jou?” vroeg hij op een geïnteresseerde toon.
De jongen vond dat hij zijn Gastly nog wel aardig onder controle had en dat het allemaal wel mee viel. Alaric zijn ogen bleven kort hangen op de Growlithe die hij bij zich had lopen. Hij zou het wel redden in het bos alleen. Een waterig glimlachje stond op zijn gezicht. "Wij hadden vroeger thuis een Growlithe, hij heette Boef. De jouwe lijkt echt veel op hem." al deden bijna alle Growlithes dat wel. "Ik ben Alaric trouwens," zei hij toen snel, voordat de jongen verder ging over zijn plannen om naar Eterna City te gaan voor de gym. "Ik heb die in Eterna gemeden als de zwarte pest. Ik zou met mijn team er makkelijk door gekomen zijn destijds, maar ik ben als de dood voor bug-Pokémon." wat een stoere vent was Alaric toch. "Ik ben op weg voor mijn tweede gym badge, ik heb de baby gym verslagen van Hailey. En nu wil ik door naar die van Gustav, die zit in Jubilife City als ik het goed heb. Ik was hier gewoon even aan het wandelen en toen had Kage besloten dat hij uit zijn bal wou." het spook had een eigen wil af en toe. Hij zweefde nu om de twee trainers heen.
Chase richtte zijn blik kort naar Zuko toen de jongen er een opmerking over maakte. De manier waarop hij het zei en de waterige glimlach om de lippen van de jongen deden hem vermoeden dat Boef nu niet meer leefde. Hij gaf er dus enkel een knikje op en besloot om er voor de rest niet te veel op te zeggen. ”Ik ben Chase, aangenaam,” zei hij met een knikje tegen de jongen toen deze zei dat hij Alaric noemde. Een niet echt alledaagse naam, maar daarom ook zeker niet verkeerd. Zijn blik gleed naar de jongen toen deze vertelde over zijn reis en een bewonderende blik verscheen in de ogen van Chase toen Alaric aangaf dat hij al voor zijn tweede gym op weg was. ”Dan heb je al hard gewerkt tijdens je reis,” sprak Chase op een goedkeurende toon. ”Je zal al wel een sterk team hebben.” Zijn blik gleed kort naar Zuko en Hydro. Als hij die Budew zou hebben, dan zou hij al wel een sterk genoeg team hebben om de eerste gym uit te gaan dagen, maar als hij de tweede gym wilde uitdagen, wilde hij er nog wel minstens één Pokémon bij hebben. ”Ik ben van plan om mijn team uit te breiden met een Budew. Die zijn in het begin misschien niet zo heel sterk, maar als je ze eenmaal op het juiste vriendschapslevel krijgt en je geeft ze wat TM’s kunnen ze best een sterk front voor je team vormen.” Er werd altijd wat lacherig gedaan over de Grass types omdat ze in het begin zo zwak waren, maar Chase had een gave om daar recht door heen te kijken en zulk soort opmerkingen van zich af te schudden. ”Ik moet nog uitzoeken welke types de andere gyms hebben, maar het is sowieso wel mijn plan om mijn team gevarieerd op te stellen.” Dat leek hem wel het beste. Hydro en Zuko waren sowieso al twee types waar hij veel mee kon, maar Water en Fire was niet het enige wat hij nodig had als hij Champion wilde worden. Daar was wel wat meer voor nodig dan dat.