Switch account





A day in the park - do jun 03, 2021 10:00 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

"Wat denk jij, Pebble?" vroeg Finn hardop, terwijl hij zijn kin op zijn armen liet leunen en naar het ei voor zich staarde dat veilig in z'n incubator zat genesteld. "Welke Pokémon is het?" De Buizel, die net bovenop de houten picknicktafel was geklommen waar Finn op was gaan zitten, staarde met net zulke nieuwsgierige ogen door het glas, al was dat waarschijnlijk meer omdat hij geïntegreerd was van zijn eigen spiegelbeeld. Echt een antwoord ging hij natuurlijk niet krijgen, maar het was leuk om er over te speculeren. Met een kleine glimlach rechte Finn zijn rug weer en blikte hij neer op Wolf die nieuwsgierig tussen het gras zat te snuffelen. Ark, zijn Taillow, vloog ergens rond en zou zo wel weer zijn gezicht laten zien als hij het tijd vond voor de lunch. Ze waren naar één van de grotere stadsparken gewandeld zodat ze even hun benen/vleugels konden strekken nu de zon zo fijn door de wolken brak. Finn had besloten het ei ook maar mee te nemen, omdat hij niet wilde riskeren dat het uit zou komen terwijl hij niet in zijn kamer was. En dat was best vaak met alle missies, lessen en de tijd die hij buiten wilde besteden. Er ontsnapte even een zachte zucht over zijn lippen.

Hopelijk kwam het snel uit.. Niet alleen om zijn nieuwsgierigheid te bedwingen, maar ook omdat het een beetje onhandig werd om steeds aan zijn kamergenoot of mentor te moeten vragen of die op het ei konden letten.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: A day in the park - za jun 26, 2021 10:24 pm
Elijah Allen
Researcher
Elijah Allen

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 27 jaar
Rank: 1

A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
108
91
CHARACTER INFO

OOC INFO

Nadat Elijah wat tijd had doorgebracht op het festival was hij een beetje in het oosten van Sinnoh rond blijven hangen. Als researcher zijnde waren eigenlijk alle plekken wel interessant voor hem om te zijn, hoewel hij onderhand toch eens wilde gaan kijken voor een Explorer Kit zodat hij Fossil Pokémon op kon gaan graven. Hij moest dan ook zo’n machine kopen om ze tot leven te brengen en die waren verdomd duur, net als die Explorer Kit. En dan was er natuurlijk nog het feit aanwezig dat Armor niet veel aanvallen kende. Hij wilde eigenlijk een tweede teamgenoot hebben, maar met Armor’s beperkte moveset ging hem dat lastig worden. Misschien kon hij wel eens gaan kijken voor zo’n Abandoned Egg of kon hij uit een shelter een Pokémon adopteren, maar dat kostte ook weer geld en dat wilde hij juist hard sparen voor die machine en die Explorer Kit. Hm, keuzes, keuzes… Zijn blik gleed naar opzij, waar hij een jongen en een Buizel geïnteresseerd naar een incubator zag kijken. Een ei. Als je het over de duivel hebt, dan… Elijah ving nog net de woorden op van de jongen en hij kwam met zijn handen in zijn zakken naar de jongen toegelopen. ”Als ik op de kleur zou afgaan, dan zou ik denken een Fire type,” zei Elijah met een glimlach tegen de jongen. Hij hief vervolgens zijn handen licht verontschuldigend in de lucht. ”Sorry als je niet om mijn mening vroeg, maar ik hoorde je praten en als researcher zijnde kon ik het niet aan mijn neus voorbij laten gaan om te antwoorden.” Hij grinnikte wat onbeholpen en hij deed zijn best om naar de jongen te blijven kijken, maar zijn interesse in het ei was vrij duidelijk door de manier waarop zijn ogen zo nu en dan weer terug naar het ei gleden. Armor keek wat lichtelijk verveeld naar opzij, zich niks aantrekkende van zijn trainer. Dat was hij inmiddels al wel gewend.
Re: A day in the park - zo jun 27, 2021 12:31 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een plotselinge stem deed hem opkijken en verrast ontmoette Finn de rode ogen van een jongen. Hij leek iets ouder dan hem, en had halflang blond haar en een vriendelijke uitdrukking op zijn gezicht. Naast hem zweefde een kleine Beldum. Finn beantwoorde zijn opmerking met eenzelfde glimlach en wuifde de verontschuldiging weg met zijn hand. "Geen probleem," reageerde hij. Hij had nog nooit eerder een researcher ontmoet dus was op zich wel nieuwsgierig of de jongen hem nog meer kon vertellen over het ei. Zijn blik gleed weer naar de incubator voor hem. "Het is me inderdaad al een paar keer verteld dat het een Fire Type zou moeten zijn, dus daar ga ik inmiddels wel van uit." Hij bracht zijn hand naar de achterkant van zijn hoofd en wreef even schaapachtig door zijn haar. "Maar verder weet ik er niet zoveel over. Het ei is ook vrij heet, weet je of dat normaal is?"

"Mijn naam is Finn trouwens," vervolgde hij vriendelijk terwijl hij zijn hand uitstak om zich fatsoenlijk voor te stellen. "De Buizel hier is Pebble, en de Rockruff verderop is Wolf." De Buizel had zich inmiddels nieuwsgierig omgedraaid en zijn blik hing nu geboeid op de zwevende.. rots? voor hem. De kiezelsteen die eerder in zijn bek had gezeten, hing nu tussen zijn voorpootjes, en hij liet even een vrolijk geluidje horen ter begroeting.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: A day in the park - za jul 03, 2021 12:02 pm
Elijah Allen
Researcher
Elijah Allen

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 27 jaar
Rank: 1

A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
108
91
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een ontspannen lachje kroop om Elijah’s lippen toen zijn bemoeienis geen probleem leek te zijn voor de jongen voor hem. Sommigen vonden het niet zo leuk als hij zich in een researcher’s mood stortte, maar hij had al gemerkt dat ze daar in Sinnoh weinig problemen mee hadden. Elijah liet zich met een zacht plofje naast de jongen zakken toen deze zijn opmerking over het ei maakte en Elijah strekte zijn hand uit zodat hij kon voelen aan het ei. ”Hmm,” begon hij en hij keek met een frons naar het ei. ”Ik ben er niet zeker van omdat het mogelijk een Fire type is, maar volgens mij wil dat zeggen dat het dichtbij het uitkomen is?” Hij had helaas nog niet veel eieren uit zien komen omdat hij vaak in het lab van Cinnabar Island en in het Pewter City museum had gezeten, maar dat leek hem toch de meest logische verklaring. De jongen stelde zichzelf inmiddels voor als Finn en Elijah glimlachte breed toen hij een korte introductie van zijn Pokémon kreeg. ”Aangenaam om kennis met je te maken, Finn,” sprak hij met een warme glimlach om zijn lippen. ”Mijn naam is Elijah en deze onbeschofterik is Armor,” zei hij, een knikje gevend naar zijn Beldum. Deze keek met een ongeïnteresseerde blik van Elijah naar de Pokémon onder hem en rolde met zijn ogen, waarna hij wegkeek. ”Ach, neem het hem maar niet kwalijk, hoor,” zei Elijah terwijl hij zich naar voren boog om de Rockruff een aaitje over zijn bol te geven. ”Hij warmt wel naar je op, hoor. In het begin is hij gewoon gemaakt van staal.” Hij grinnikte om zijn eigen woordgrapje en schraapte zijn keel toen hij de doodse blik van Armor ontmoette, waarna hij weer naar Finn keek. ”Dus, Finn,” begon hij met een grijns. ”Wat voor beroep doe je als ik vragen mag?"
Re: A day in the park - di jul 06, 2021 3:04 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

De jongen kwam naast hem zitten en Finn schoof wat naar links zodat er genoeg ruimte zou zijn voor hen op de houten bank. In de hoop dat de researcher hem misschien wat nuttigs kon vertellen, haalde hij het glas van de incubator van het ei zodat hij de warmte kon voelen. Er verscheen een diepe frons op het gezicht van de jongen, waardoor Finn nerveus zijn blik van het ei naar de researcher begon af te wisselen. Er was een korte stilte, maar toen zei de jongen dat hij vermoedde dat het dicht bij uitkomen was. De nervositeit verdween en maakte plaats voor een verwachtingsvolle glimlach op zijn bleke gezicht. "Dat zou mooi zijn," merkte Finn opgelucht op. En tijd. Hij had het ei inmiddels al een paar weken.

De jongen stelde zich voor als Elijah en Finn stak beleefd zijn hand uit. "Ja, aangenaam," merkte hij op, waarna zijn blik op Wolf viel die er nieuwsgierig bij was komen staan en met een voorzichtige blik naar de Beldum keek. Zowel zijn Buizel en Rockruff leken nogal gefascineerd door de steel type, waarschijnlijk omdat ze nog niet eerder een rots hadden gezien die kon zweven. Finn vroeg zich even af of ze wisten dat het om een levende Pokémon ging, maar die gedachten verdween weer toen Elijah vroeg wat voor werk hij deed.

"Ik zit bij de Crescent Moon hier in Hearthome," vertelde hij met een flauw glimlachje. Dat hij nog maar een trainee was liet hij nog maar even achterwege. Wolf schrok ondertussen van de plotselinge aai op zijn kop, en sprong snel achter zijn trainer om te laten merken dat hij hier niet zo gediend van was. Zijn oren hingen waarschuwend wat lager, maar Finn drukte hem snel wat dichter tegen zich aan zodat de researcher het niet zou merken. Elijah leek hem tenslotte een vrij vriendelijk persoon, dus wilde hij hem niet beledigen met het wantrouwige gedrag van zijn Rockruff naar vreemden.

Pebble had er een stuk minder problemen mee en snuffelde nieuwsgierig aan de Beldum, om vervolgens op Elijah af te stappen en hem trots de kleine steen in zijn voorpoten te laten zien. Finn wilde er net een opmerking over maken, toen hij Wolf ineens voelde verstarren en op hetzelfde moment ving zijn blik de scheur op die door het ei schoot. Zijn ogen werden groot en meteen kwamen de zwermende zenuwen weer terug in zijn maag. Hij liet Wolf los en keek vol spanning toe hoe er nog een scheur verscheen. En toen nog één. Het ei begon te gloeien en langzaam nam het felle witte licht de vorm aan van een kleine, jonge Cyndaquil.

Finn wist niet zeker of de baby Pokémon hem kon zien, haar oogjes waren gesloten. Desalniettemin liet hij een grote, vriendelijke grijns op zijn gezicht verschijnen om haar te begroeten. "Hey," murmelde hij vriendelijk, waarna hij voorzichtig zijn hand uit stak om haar te aaien. Hij was helemaal in de wolken. Een Cyndaquil, dat was echt heel gaaf. Pebble en Wolf kwamen ook dichterbij, nieuwsgierig snuffelend naar de nieuwkomer, maar bleven wel genoeg op afstand alsof ze begrepen dat ze nog heel jong en kwetsbaar was.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: A day in the park - ma jul 12, 2021 11:03 am
Elijah Allen
Researcher
Elijah Allen

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 27 jaar
Rank: 1

A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
108
91
CHARACTER INFO

OOC INFO

Armor had zijn blik naar opzij gericht toen hij merkte dat hij aangestaard werd door de twee Pokémon en lichtelijk geïrriteerd zweefde hij wat verder weg zodat ze in elk geval niet naar hem toe zouden komen. De Beldum was niet bepaald sociaal te noemen en nam liever zijn afstand dan dat hij sociaal moest doen, wat helemaal het tegenovergestelde van Elijah was. Elijah’s rode ogen gleden naar Finn toen deze vertelde dat hij bij Crescent Moon zat en zijn wenkbrauwen schoten bewonderend in de lucht. ”Dat is niet niks,” zei hij op een vriendelijke manier tegen de jongen. ”Hoe ben je eigenlijk in dat wereldje terechtgekomen?” De meesten hadden wel een doel vanaf het begin, maar er waren er natuurlijk ook die random besloten om een carrière switch te doen. Elijah liet zijn blik naar de Buizel glijden toen deze hem tegemoetkwam en hij boog wat naar voren zodat hij de Buizel een aaitje over zijn bol kon geven, want de Rockruff leek dat niet zo leuk te vinden. ”Wat heb je daar een mooie steen,” zei hij bewonderend tegen de Buizel, maar geen aanstalten makend om het aan te raken. Hij wist hoe beschermend Pokémon over items konden zijn en hij wilde niet dat de Buizel zich bedreigd voelde. De jongen keek op toen hij gekraak hoorde en hij haalde snel zijn Pokédex tevoorschijn zodat hij het tafereel kon filmen, de Buizel even vergeten zijnde voor de moment. Hij glimlachte toen er een Cyndaquil tevoorschijn kwam en kon een lichte ”awww” niet onderdrukken toen hij zag hoe ze naar Finn keek. Zelfs Armor was een beetje dichterbij komen zweven om te zien wat er gaande was, wat al best veel wilde zeggen aangezien de Steel type zich nooit echt interesseerde voor zijn omgeving. ”Heb je al een naam in gedachten?” vroeg Elijah na een poosje op een zachte toon, hopend dat hij het moment niet verstoorde. Hij had ook zijn Pokédex weggestoken; die beelden zou hij later wel bestuderen als hij alleen was.
Re: A day in the park - ma jul 19, 2021 7:13 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Elijah vroeg hoe hij bij de rangers terecht was gekomen en Finn kon het niet helpen daar even om te glimlachen. "Het zit in de familie," reageerde hij simpel. "Mijn ouders zijn rangers in Kalos en mijn zus werkt hier ook als ranger." Het was bijna te voor de hand liggend, maar dat was voor hem niet altijd zo geweest. Alleen was het niet nodig om daarover in detail te treden bij een jongen die hij pas net ontmoet had.

De researcher pakte meteen zijn pokédex erbij toen de Cyndaquil besloot uit het ei te komen. Finn wist niet precies waarom, maar gokte dat het iets te maken had met zijn werk, en fronste enkel even vragen naar hem voor hij zijn lichtgekleurde ogen weer op de baby Pokémon voor zich wierp. Hij gaf haar nog een paar kriebels terwijl hij over een naam nadacht. De Cyndaquil snuffelde even aan zijn vingers en nieste toen, waardoor er kleine vonkjes uit haar rug ontsnapte. "Ik denk dat ik haar Cynder noem," zei hij met een grijns. Het was het eerste wat in hem was opgekomen en hij vond het een prima naam.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: A day in the park - di jul 20, 2021 5:34 pm
Elijah Allen
Researcher
Elijah Allen

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 27 jaar
Rank: 1

A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
108
91
CHARACTER INFO

OOC INFO

Dat kon natuurlijk ook. Elijah was ook zo’n beetje in het reseacher-wereldje beland door zijn vader, die hem vaak naar musea mee had genomen om daar archeologische topics te bestuderen. Het had zijn interesse in Fossil Pokémon flink opgewekt. Hij zou zo graag eens een Old Amber vinden of een Helix of Dome Fossil, maar tegenwoordig waren er ook veel andere soorten fossils ontdekt die hij nog tegen kon komen. Het liefste had hij ze allemaal, maar dat zou wel even duren eer dat hij daar aan zou geraken. Tot die tijd wilde hij sparen voor zo’n machine waarmee hij fossielen weer tot leven kon wekken, al zou het nog wel even duren eer dat hij het geld daarvoor had. Dat apparaat was duur en niet zomaar iets wat je kon kopen. ”Sorry,” grinnikte hij nadat hij de vragende blik van Finn had opgevangen. ”Ik moet voor mijn rank up bepaalde evoluties bestuderen en daar een verslag van kunnen maken. Een evolutie door happiness is bijvoorbeeld ook een onderdeel van ons vak, net zoals stage doen bij een Pokémon Center of in het lab van de professor die door ons gekozen is.” Hij haalde zijn schouders op en grinnikte wat onbeholpen. Hij gaf een knikje toen de jongen aangaf dat hij zijn Cyndaquil Cynder ging noemen. ”Een simpele, maar bij de Pokémon passende naam,” besloot Elijah met een vriendelijke glimlach om zijn lippen. ”Maar Kalos, hè…” Hij kneep even kort nadenkend zijn ogen dicht. ”Hebben die daar niet een veel uitgebreider rangernetwerk?” Hij dacht toch zoiets te hebben opgevangen. Armor was inmiddels naast hem komen zweven en zweefde wat verveeld en geluidloos langs Cynder heen, waar Elijah zijn best moest doen om niet om te grinniken. Het kon dan soms ook zo’n droogkloot zijn.
Re: A day in the park - za aug 28, 2021 12:44 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Oh, blijkbaar had hij het filmpje nodig voor zijn beroep. Finn knikte even begrijpelijk en gaf met een beweging van zijn hand aan dat het oké was. "Zolang je het maar niet op internet plaatst," grapte hij semi-serieus. Hij had er geen behoefte aan dat zijn Pokémon op het web rond gingen. Zeker niet omdat hij maar al te goed wist wat voor duistere figuren hier gebruik van maakte in de zwarte markt. De naam van Cynder werd in ieder geval goedgekeurd en Finn glimlachte wat schaapachtig. Hij keek toe hoe de jonge Cyndaquil nieuwsgierig over de tafel begon te scharrelen, voorzichtig omdat ze nog wat wankel op haar pootjes stond. Pebble groette haar vrolijk met een tikje van zijn neus tegen het hare. Zelfs Ark was tevoorschijn gekomen en inmiddels op zijn schouder geland om nieuwsgierig te kijken naar het nieuwste teamlid.

Ondertussen vroeg Elijah of ze in Kalos niet een veel groter rangernetwerk hadden. Finn haalde zijn schouders op. "Ja, op zich," reageerde hij. "Mijn ouders hebben een vrij hoge positie. Ik ben met mijn zus naar Sinnoh gegaan zodat we met een schone start konden beginnen. Anders zouden we met de hele familie op één basis zitten." Niet echt gewenst als je op jezelf wilden leren staan. Bovendien was het niet slim om werk en familie op die manier te mengen. Dat zou de researcher vast wel begrijpen.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: A day in the park - zo aug 29, 2021 3:12 pm
Elijah Allen
Researcher
Elijah Allen

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 27 jaar
Rank: 1

A day in the park BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
108
91
CHARACTER INFO

OOC INFO

Elijah stak meteen zijn handen verdedigend in de lucht toen Finn zijn grap maakte, al was Elijah wel opmerkzaam genoeg om te weten dat het niet helemaal een grap was geweest. ”Geen zorgen, dit is enkel voor persoonlijk gebruik,” verzekerde hij de man. ”Zodra ik mijn doel heb bereikt voor mijn rank-up gaat het filmpje er ook meteen weer af. Het is niet de bedoeling dat persoonlijke informatie over Pokémon van anderen zonder toestemming verspreid wordt. Of dat zou toch niet de bedoeling mogen zijn, in elk geval.” Hij wist dat hij zich netjes aan de gebruiksvoorwaarden hield wat dat betrof, maar er waren er genoeg die er ook misbruik van konden maken, dus hij snapte wel dat Finn er een tikkeltje achterdochtig over was. Het leek er echter op dat de man hem wel vertrouwde en dus stak Elijah de Pokédex weg zonder het filmpje te verwijderen, zijn blik naar de man gericht toen deze zijn uitleg over Kalos gaf. Hij gaf een begrijpend knikje. ”Ik werkte met mijn vader in Kanto op Cinnabar Island vaak aan zijn werk, maar ik zou het ook niet willen om constant met hem onder één dak samen te werken. Het is niet dat we geen goede band hebben, maar op een gegeven moment moet je wel je eigen weg in gaan, dus ik snap je wel op dat vlak.” Het was wel indrukwekkend te noemen dat zijn ouders een hoge rang hadden. Elijah vroeg zich af of dat Finn juist belemmerde in zijn doelen of niet. ”En voel je nu een soort van druk om ook goed te presteren of valt dat wel mee?” vroeg hij. Het kon natuurlijk ook zo zijn dat Finn het zich allemaal niet aantrok en gewoon doorging op zijn eigen tempo, maar Elijah wist dat er gezinnen waren waar er vanuit de ouders veel invloed en druk opgelegd kon worden voor de kinderen en dat dat niet altijd even prettig was. Zijn vader was gelukkig nooit zo geweest, maar hij had kinderen in het lab gezien van Cinnabar Island die om het minste een uitbrander kregen van hun ouders en dat vond hij dan wel weer erg.
Gesponsorde inhoud

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum