[CM Quest] Chasing Pink - zo jul 11, 2021 2:02 pm
Adam Pine
Crescent Moon
| Quests kwamen op een briefje schijnbaar, overhandigd aan hem door zijn leidinggevende. Adam knikte. “Ik ga meteen aan de slag.” Op weg naar Hearthome City had hij bedacht dat hij als eerste langs zou gaan bij de hulpbehoevende om aan te geven dat hij vandaag zou gaan zoeken. Dat zou hij zelf ook fijn vinden om te weten. Dat brengt toch weer wat rust in je hoofd. Hij kwam aan bij het huis van de mevrouw en klopte aan. Het duurde even een paar seconden voordat hij beweging hoorde achter de deur en er een oud mevrouwtje open kwam doen. “Hallo mevrouw, ik ben Adam van de Crescent Moon. Ik wilde u even laten weten dat ik vandaag ga zoeken.” Ze legde haar handen op elkaar. “Oh wat fijn! Ik ben zo ongerust!!” “Dat kan ik me goed voorstellen mevrouw. Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als ik Barry kwijt zou raken.” Hij gebaarde naar de Zigzagoon die naast hem stond. “Oh wat een leukerd.” Zei ze. “U had aangegeven dat nog niemand iets had laten weten, ondanks de posters. Is er ondertussen toevallig nog een tip binnen gekomen?” Ze schudde verdrietig haar hoofd. “Helaas. Was er toevallig iets bijzonders aan de hand op die desbetreffende dag? Of iets anders dat u me kunt vertellen dat misschien van belang is?” Ook hierop schudde ze haar hoofd. “Geeft niets mevrouw. Barry en ik gaan ons best doen, en het komt helemaal goed. Laat ik anders even op mijn pokédex kijken.” Adam toverde zijn pokédex tevoorschijn in de hoop dat deze wat informatie kon geven over Skitty’s. Wie weet zou dat kunnen helpen om haar te vinden. De pokédex gaf aan dat Skitty’s graag dingen achtervolgen die bewegen. Dat was niet heel handig, want dat kon van alles zijn in een drukke stad zoals deze. Ook leven Skitty’s in het wild in gaten in bomen in bossen. Dat zou eventueel relevant kunnen zijn als haar instincten naar boven zijn gekomen. Wat hem aan iets deed denken. “Was ze een binnen-Skitty, of een buiten-Skitty?” “Binnen. Ik ben altijd zo bang dat haar iets overkomt buiten.” Adam knikte. “En naar welke naam luistert ze?” “Alina” “Perfect.” Adam tilde Barry op. “Mijn vriendje hier kan heel goed ruiken. Hebt u iets waar hij aan kan ruiken, dat zal ons helpen haar te vinden.” Het mevrouwtje kreeg ineens hele hoopvolle ogen. Dat deed Adam goed. Al snel kwam ze terug met Alina’s favoriete speeltje, en Barry begon te snuffelen. “Moeten jullie nog wat te drinken of te knabbelen mee?” Ze klonk als zijn eigen oma. “Nee mevrouw dank u we hebben zelf alles dat we nodig hebben meegenomen. We gaan direct op pad. Tot later!” Hij zette de eerste stap, maar draaide zich terug. “Misschien is het handig als we haar speeltje meenemen, dan kunnen we haar makkelijker mee krijgen.” Ze zwaaide hen na van achter het raam en de jongens gingen op pad. Adam zette Barry op de grond en liet hem snuffelen. Het was een vrij drukke stad dus het kostte hem toch wat moeite om de geur te vangen. Vooral de winkelstraten met eetgelegenheden en parfumeries waren lastig. Maar toen ze in een wat minder drukke straat liepen, in de buurt van gezinswoningen, leek Barry iets op het spoor te zijn. Geweldig! Alina was een binnen-Skitty, dus het is nog maar de vraag hoe ze zich gedraagt in deze grote wereld. Zou ze de weg terug kunnen vinden? Zou ze hulp zoeken bij mensen? Het kost in ieder geval tijd om het vertrouwen van een Skitty te winnen. Gelukkig had hij eraan gedacht om haar favoriete speeltje mee te nemen. Adam was op dit moment erg dankbaar voor Barry’s neus. Hij was een slimme Pokémon. Hij kreeg wel eens blikken van anderen, omdat Barry zo klein is en zo gewoontjes lijkt. Maar Barry’s vaardigheden en persoonlijkheid waren een mooie combinatie. Zeker omdat Barry graag initiatief neemt. Het voelde echt als een samenwerking. Adam hoefde niet alleen maar commando’s te roepen. Dat deed hij niet graag. Ze kwamen aan bij wat velden buiten de stad. Een hoop bloemen en verschillende bomen. Ook Barry’s neus had nu wat moeite met alles uit elkaar te houden. “We weten in ieder geval dus nu dat ze hier is Barry, dat is al een mooi begin!” Altijd kijken naar wat je goed doet, en niet blijven hangen op wat nog niet is gelukt. Ze liepen door het veld en Barry verdween onder de bloemen, die langer waren dan hij groot was. Adam keek om zich heen in de hoop iets dat roze is en dat beweegt te kunnen spotten, maar nog niks. Ook wierp hij af en toe eens een blik op een boom, wellicht dat ze daar in zou zitten. Hij zette zijn handen op zijn heupen. Het voelt alsof ze zo dichtbij zijn. En ze kunnen haar maar niet vinden. “Hoe gaat het bij jou Barry?” Geen reactie. “Barry?” Potverdorie moet hij nou twee pokémon gaan zoeken? Met een zucht liep hij weer verder, en riep beide namen. Na een tijdje had hij er eigenlijk wel genoeg van. De frustratie over Barry die weggelopen was zich gaan opborrelen. Frustratie, getriggered door zorgen. Adam probeerde nog tegen zichzelf te zeggen dat als hij alles zou doen om hem te proberen te vinden, dan zou hij alles hebben gedaan, en dat was zo perfect als dat het ging zijn. Maar het wilde eigenlijk niet goed helpen. Door deze afleiding struikelde hij. En Alina’s speeltje viel rinkelend op de grond. Adam zag twee oortjes boven de bloemen spitsen bij het horen van het geluid. Langzaam reikte hij naar het speeltje en begon te rinkelen. De oortjes bewogen naar hem toe. Hij ging rechtop zitten en rinkelde rustig tot de oortjes veranderde in een Skitty. Zijn ogen straalde. Ze had zelfs het roze strikje. “Alina?” Haar oren reageerde erop, maar haar ogen waren gefixeerd op het speeltje. “Vond je de bloemetjes zo mooi?” Ze reageerde niet, dus Adam begon maar het haar te spelen, met het speeltje. Dat hield haar wel even bezig. Een tijdje later kwam ook Barry tevoorschijn met een hele grote dennenappel in zijn bek. “Barry, je moet echt bij me blijven hoor..” Barry was aan het staren. Alina had zich op Adam’s schoot opgerold. “Oh, het klopt dus dat ze vriendelijk is.” Zei Adam met een glimlach. Barry was er echter niet zo blij mee. Adam’s schoot was zijn plekje.. Adam tilde Alina op en liep met haar in zijn armen terug naar het huis van de mevrouw. Barry achter hem aan. Die dennenappel nog altijd in zijn bek. Hij had hier een goed gevoel over. |