Switch account





We are young, we are strong - zo jul 11, 2021 2:29 pm
Hazel Lockwood
Trainer
Hazel Lockwood

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 23 years old
Rank: 4

We are young, we are strong BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
311
360
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een glimlach was om Hazel’s lippen te vinden terwijl ze naar de badge keek die ze in haar hand vasthield. De tweede badge was binnen en ook al was het nog een lange weg te gaan met nog zes badges voor de boeg, toch was ze trots op dit resultaat. Natuurlijk viel haar badge ook meerdere mensen op en niet veel later stond een jongen met een vrij arrogante uitdrukking voor haar neus. ”Ik heb een goed idee,” zei hij op een luide toon zodat de omstaanders hun konden horen. ”Ik versla jou in een gevecht en jij gaat met mij op date.” Hazel knipperde een paar keer verbaasd met haar ogen en wisselde een blik uit met Rex, welke al even verward keek naar de gozer die voor hun stond. ”Nee bedankt,” sprak ze kortaf. ”Ik heb al een vriend.” En ze wilde langs hem lopen, maar hij stond in haar pad, nog steeds een grijns op zijn lippen. ”Dus je durft niet?” vroeg hij uitdagend, wat Hazel’s wenkbrauwen de lucht in deden schieten. Ze knarste geïrriteerd met haar tanden, in de gaten hebbend dat de omstaanders de volle focus nu op hun hadden. ”Prima,” siste ze tussen haar tanden door. ”Maar ga niet lopen janken als ik je inmaak.” Ze deed een paar stappen naar achteren en knikte naar Rex, welke naar voren sprong. De jongen gooide zijn Poké Ball in de lucht en niet veel later kwam er een Haunter tevoorschijn. Aangezien Hazel al vrij bekend was met Pokémon die het qua status moeilijk konden maken, was ze er niet zo benauwd onder en ze gaf met een knikje te kennen dat de jongen mocht beginnen. ”Haunter, begin met Confuse Ray en volg op met Shadow Punch!” riep deze met een triomfantelijke grijns om zijn lippen.

Hazel glimlachte. ”Rex, blokkeer die Confuse Ray met Protect en ga daarna voor een Dragon Tail!” De Protect zou de Confuse Ray afweren, al zou het Rex niet beschermen tegen de Shadow Punch. Het goede nieuws was dat Haunter voor zijn Shadow Punch dichtbij moest komen en dat de Dragon Tail dus gegarandeerd raak was. ”Volg nu op met Scary Face en ga daarna voor een Rock Slide!” riep ze. Niet veel aanvallen van Rex’s moveset zouden effectief zijn op de Haunter, maar gelukkig waren zijn sterkste moves dat wel. ”Haunter, incasseer en gebruik daarna Payback!” Hazel fronste kort. Payback was sterker als de Pokémon als eerste aangevallen was, wat de aanval dubbel in kracht terug zou weren naar Rex. Rex week naar achteren en probeerde de aanval van zich af te schudden. ”Ga nu voor Lick!” riep de jongen triomfantelijk. ”Rex, verweer jezelf opnieuw met Protect, sla met je Dragon Tail op de grond en ga daarna voor Work Up!” riep Hazel. Deze combinatie hadden ze al eens eerder gedaan en toonde, net zoals de voorgaande keren, nu ook weer succes: de stofwolk zorgde ervoor dat de Haunter haar Jangmo-o onmogelijk kon zien en dat gaf Rex de tijd om zijn Work Up uit te voeren. ”Breek nu door die stofwolk heen met je Rock Slide. Zet hem vast met die rotsen!” riep ze. De Haunter werd vervolgens volledig verrast door de rotsen die uit allerlei richtingen kwamen vliegen en had geen kans om ze allemaal te ontwijken, waardoor hij al snel omsingeld werd door de rotsen. ”Nu opvolgen met Dragon Tail!” riep ze. ”Haunter, ga daar weg!” hoorde ze de jongen roepen en Hazel besloot om van tactiek te veranderen. ”Rex, ga nu voor je Headbutt,” riep ze en kreeg een glimlach om haar lippen toen de jongen haar met een verbaasde blik aankeek.

”Ik zou toch denken dat iemand met een tweede gym badge zou moeten weten dat Normal type moves niet effectief zijn tegen Ghost types,” sprak de jongen op een vrij denigrerende toon, waarop Hazel smalend begon te lachen. ”Wie zegt dat ik voor je Haunter ga?” vroeg ze uitdagend. Op datzelfde moment knalde één van de rotsen, die los was komen te zitten door de gemiste Dragon Tail, vol tegen de Haunter aan. ”Oké, Rex. Maak dit af met Dragon Tail,” zei Hazel kortaf. Haar Jangmo-o schreeuwde strijdlustig toen hij naar voren rende en zijn Dragon Tail tegen de op de grond liggende Haunter gebruikte. Hazel sloeg haar armen over elkaar heen terwijl de jongen met een woedende blik in zijn ogen zijn Haunter terugkeerde. ”Zorg dat je de volgende keer je woord na kunt komen of houd gewoon je klep, want dit is gewoon zielig,” sneerde ze naar hem terwijl ze Rex bij zich terug knikte en hem één laatste denigrerende blik toe wierp, waarna ze hem de rug toekeerde. Dat was dan weer mooi afgehandeld. Op naar de volgende sukkel die dacht haar te baas te kunnen zijn. Ach ja, ze had in elk geval wel weer een mooi verhaal aan om Shiro te vertellen. Dat dan weer wel.
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum