Switch account





[starters] Into the Deep - ma jul 12, 2021 7:57 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10

Eindelijk was het zo ver. Mikazuki haalde diep adem voor ze een paar stappen naar voor zette. De automatische deur schoof open en vrijwel direct stond er iemand voor haar neus die haar verder mee naar binnen nam. Ze kreeg een enorme informatie dump te horen, waarvan ze de helft waarschijnlijk niet in een keer wist te onthouden. Er werden een hoop termen gebruikt waar ze nog nooit van had gehoord. Ook ging alles in een keer door alsof ze het allemaal al zou weten. Haast duizeling van alle informatie werd ze naar de volgende ruimte geleid. Een vrouw van tegen de vijftig leek bezig te zijn met allerlei soorten onderzoek tegelijkertijd. Overal over de grond lag papier verspreid. Hier en daar deden een paar assistenten een poging tot sorteren maar het leek hopeloos te zijn. Dit beeld liet haar toch eigenlijk wel een beetje schrikken. Ze had een van de belangrijkste professoren van de regio toch iets... georganiseerder ingeschat. Ongemakkelijk bleef ze staan terwijl de tijd verstreek. De professor leek met van alles bezig te zijn behalve haar. De assistenten leken het zo druk te hebben met het opruimen van het spoor aan chaos dat ze nog niet eens opgekeken hadden. Wat twijfelachtig zette ze een stapje naar voren. "Ehm.. Ik kom een starter ophalen?" zei ze met een lichtelijk verhoogde stem. Ze wilde niet hebben dat ze niet over het gerommel heen zou komen en ze haar alsnog niet door hadden. Ze was er toch al niet helemaal gemakkelijk mee. Het verstoren van de werkzaamheden van anderen. Dit deed ze enkel omdat ze het gevoel had dat ze er anders de rest van de dag zou staan wachten.
Re: [starters] Into the Deep - ma jul 12, 2021 8:12 pm
Vince Newman
Researcher
Vince Newman

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 23 y/o
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Quinty
Hier een quote
4
384
CHARACTER INFO

OOC INFO

Starter Pokémon
Wie kies jij?

De Professor legt drie balls op tafel neer waar je uit kunt kiezen. Reageer op deze post en tag het betreffende teamlid, zodat jouw partner wordt geregistreerd. Hierna mag je de Pokémon ook toevoegen aan jouw Pokémon PC.
PACHIRISU
PICKUP or RUN AWAY

CUTIEFLY
HONEY GATHER or SHIELD DUST

FOONGUS
EFFECT SPORE
Re: [starters] Into the Deep - ma jul 12, 2021 8:59 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10[starters] Into the Deep Pachirisu

Gelukkig had haar opmerking de aandacht gekregen. De professor wisselde haar aandacht alsof haar vorige focus nooit had bestaan. Al snel werden er drie pokéballs voor haar op tafel gelegd. Dit was het dan, ze mocht een eerste pokémon gaan kiezen. Voorzichtig drukte ze op het knopje van de eerste pokéball. Er verscheen een wit met blauwe eekhoorn die voorzichtig aan haar hand snuffelde. Wat schattig! Mika drukte op de knop van de volgende pokéball. Een klein geel met wit ding kwam tevoorschijn en vloog door de ruimte. Wat apart! Vervolgens drukte ze op de knop van de laatste pokéball. Er verscheen een andere pokéball? Wat? Oh, nee, wacht. Nu ze beter keek bleek er nog iets onder te zitten. Het was een pokéball paddenstoel? Vreemd. Gezien haar opties, kon ze haar keus vrij snel maken. Mika stapte op de pokémon af die ze wilde en nam haar in haar armen. "Ik zou deze graag nemen, alstublieft." De Pachirisu gaf een vriendelijk likje over haar hand. Wat was dit een zoete pokémon. Er werd haar nog wat meer informatie gegeven voor ze naar buiten werd begeleid. Met een pokédex en Pachirisu op haar schouder liep ze het gebouw uit. Okay. En nu? Duidelijk verward over haar situatie keek ze om zich heen. Misschien kon ze aan iemand om hulp vragen want op het moment had ze echt geen idee wat ze moest doen.


[Ze kiest Pachirisu]
Re: [starters] Into the Deep - ma jul 12, 2021 9:01 pm
Vince Newman
Researcher
Vince Newman

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 23 y/o
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Quinty
Hier een quote
4
384
CHARACTER INFO

OOC INFO

STARTER GEKOZEN
Je avontuur begint nu!

Gefeliciteerd! Pachirisu met ID #432 is geregistreerd.
Re: [starters] Into the Deep - zo jul 18, 2021 1:27 pm
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25 jaar
Rank: 5

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het oosten van Sinnoh was nu niet bepaald zijn eerstvolgende plan geweest na het winnen van zijn eerste badge, maar hij was er ook niet ontevreden over dat hij de keuze had gemaakt en dus slenterde hij, met Zuko, Hydro en Flora aan zijn zijde, door de stad van Sunyshore City. Hij had gehoord dat hier binnenkort een strandfeest zou zijn en ergens was hij daar wel nieuwsgierig naar. Hij had ook gehoord dat er verschillende water gerelateerde activiteiten zouden zijn en aangezien hij Hydro al in zijn team had, zou hij zich waarschijnlijk niet bezighouden met het vangen van water Pokémon. Maar goed, er waren vast andere interessante activiteiten die zijn aandacht wel zouden trekken net zoals dat ene festival toen, dus hij kon altijd een kijkje nemen. En wie weet zou Chloe daar ook zijn, al zou het lastig zijn met het zand en haar rolstoel. Een klein glimlachje speelde om zijn lippen bij het denken aan de interessante meid die hij tijdens het festival had leren kennen, wat hem eraan deed herinneren dat hij haar nog altijd een berichtje moest sturen om haar te informeren dat hij bijna de tweede gym uit ging dagen. Nou ja, dat kwam nog wel. Eerst dit maar even. Zijn blik gleed naar opzij toen hij een meisje een gebouw uit zag stappen dat op een lab leek. Ze leek redelijk in de war te zijn en Chase wisselde een korte blik met Zuko uit, waarna hij hem een knikje gaf en op de meid af liep. ”Alles in orde?” vroeg hij koeltjes aan haar toen hij eenmaal bij haar stond. ”Je ziet er een beetje verward uit.” Ze leek net haar nieuwe Pokémon op te hebben gehaald en Chase liet zijn blik naar beneden afdwalen. Een Pachirisu. Door de juiste TM’s aan te leren kon dit zeker een krachtige starter zijn en zijn blik, waar goedkeuring in was verschenen, dwaalde weer naar boven, naar het meisje.
Re: [starters] Into the Deep - di jul 20, 2021 8:20 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10[starters] Into the Deep Pachirisu

Niemand had haar ooit vertelt wat eigenlijk de bedoeling was. Ze ging op reis maar had nooit een specifieke locatie in gedachten gehad om naar toe te reizen. Daarbij kwam ook de milde klimaatshock tussen deze stad en waar ze vandaan kwam. De warmte maakte haar ietwat onwel, haar warme kleding hielp daar niet echt aan mee. Daarom schrok ze ook een beetje toen iemand haar plotseling aansprak. ”Alles in orde?” vroeg een man met zwart haar. Ze had niet eens gemerkt dat hij haar kant op was komen lopen. ”Je ziet er een beetje verward uit.” Een wat ongemakkelijk glimlachje speelde om haar lippen voor ze zich herpakte. "Ik ben bang dat ik geen idee heb wat ik moet doen, nu ik eenmaal mijn starter heb." Mikazuki richtte een blik op de wit blauwe pokémon die haar op haar beurt ook aankeek. Volgens een van de researchers heette de pokémon Pachirisu maar dat was ook recht alles wat ze er van wist. Mikazuki draaide haar blik terug naar de zwartharige man voor haar. "Zou u mij misschien wat uitleg kunnen geven?" besloot ze wat twijfelachtig te vragen. Het was immers een hele vraag om te stellen aan iemand die ze helemaal niet kende.
Re: [starters] Into the Deep - wo jul 21, 2021 2:35 pm
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25 jaar
Rank: 5

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Flora rende al meteen naar de Pachirisu toe om er kennis mee te maken, wat Chase een klein glimlachje om zijn lippen deed hebben. Flora was op dat vlak wel heel erg sociaal en kon bijna elke Pokémon zich op zijn gemak laten voelen, dus hopelijk werkte het deze keer ook. Zuko en Hydro deden daar dan geen moeite voor, maar dat had hij wel verwacht. Hij richtte zijn roodkleurige ogen op het meisje toen ze begon te spreken en gaf een knikje. Hij vermoedde dat ze een trainer was, maar dat kon hij ook verkeerd hebben. Het was immers niet omdat je een starter kwam halen dat je dan ook direct aan de slag wilde als trainer, dus als hij haar ging helpen, dan moest hij wel zeker weten dat het een beetje binnen zijn categorie viel. ”Noem me maar gewoon Chase,” zei hij, het “u”-gedeelte wegwuivend met zijn hand. Dat was voor hem absoluut niet nodig. ”Dat zijn Flora, Zuko en Hydro,” gaf hij snel een korte introductie weg aan zijn Pokémon en vervolgens richtte hij zich op de essentie van hun gesprek. ”Het ligt eraan waar je mijn hulp voor nodig hebt. Als je van plan bent om een trainer te worden dan kan ik je al een stuk beter helpen dan als je aanleg ligt bij researcher, coördinator of één van de andere beroepen die je tegenwoordig kunt uitvoeren.” Hetgeen dat ze wilde worden zou namelijk een flinke rol spelen in wat ze in het begin van haar reis zou kunnen doen, al lag daar natuurlijk nooit veel haast achter. Het tempo bepaalde ieder voor zichzelf en voor de rest had Chase daar niet veel zaken mee.
Re: [starters] Into the Deep - do jul 22, 2021 4:30 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10[starters] Into the Deep Pachirisu

Een groene pokémon -die een beetje op een plant leek- waggelde op haar nieuwe pokémon af. De twee pokémon begonnen geluidjes naar elkaar te maken met vrolijke gezichtjes. Waren ze aan het praten? ”Noem me maar gewoon Chase,” stelde de man zich voor, het 'u'-gedeelte wegwuivend. ”Dat zijn Flora, Zuko en Hydro,” vertelde hij. Oh, die plantachtige pokémon heette dus Flora en de andere Hydro. Thuis en met de researchers noemde ze de andere pokémon Growlithe maar blijkbaar noemde hij hem Zuko. "Aangenaam, ik ben Mikazuki en dit is Pachirisu." Het was wel zo beleefd om zich ook voor te stellen en blijkbaar werd de naam van de pokémon daar ook bij toegevoegd. ”Het ligt eraan waar je mijn hulp voor nodig hebt. Als je van plan bent om een trainer te worden dan kan ik je al een stuk beter helpen dan als je aanleg ligt bij researcher, coördinator of één van de andere beroepen die je tegenwoordig kunt uitvoeren.” Oh, daar had ze eigenlijk helemaal niet over nagedacht. Voor een paar seconden was ze stil. "In dat geval denk ik dat trainer het makkelijkste is zonder voorkennis, of niet?" Van een coördinator had ze nooit gehoord en voor een researcher moest men studeren en verder had ze geen idee wat de mogelijke andere beroepen zouden kunnen zijn.
Re: [starters] Into the Deep - za jul 24, 2021 5:59 pm
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25 jaar
Rank: 5

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het meisje stelde zichzelf voor als Mikazuki en Chase gaf een knikje. Zijn blik gleed naar de Pachirisu, welke ze nog geen naam had gegeven en welke nu vrolijk met Flora aan het praten was. Zuko en Hydro hielden zich wat meer op de achtergrond, maar dat had Chase ook wel verwacht. Zoals verwacht had Flora haar op haar gemak gesteld en een glimlach gleed kort om Chase’s lippen voor hij zijn blik weer naar de dame voor hem richtte. ”Ik denk dat elke beroep wel een beetje zijn eigen voorkennis vereist,” zei hij schouderophalend. ”Al zijn er ook genoeg die naar een bepaalde regio komen en dan gelijk aan hun reis beginnen zonder een plan. En dat kan soms ook prima werken,” probeerde hij haar gerust te stellen, want hij dacht al wel dat dat bij haar het geval was. ”Wat zijn de dingen die je graag wilt weten?” vroeg hij. ”Wil je meer weten over gyms of wil je juist meer weten over het opbouwen van je team? Of wil je graag wat weten over strategieën?” Hij vond van zichzelf dat hij een vrij goede kennis had van types, Pokémon, gyms en strategieën bedenken, dus hij kon haar wel op alle vlakken helpen wat dat betrof. Zo lang het maar binnen de categorie “Trainer” bleef, was het allemaal prima voor hem.
Re: [starters] Into the Deep - di jul 27, 2021 4:08 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10[starters] Into the Deep Pachirisu

Haar Pachirisu leek het goed te kunnen vinden met Flora. De twee praatte gezellig met elkaar. ”Ik denk dat elke beroep wel een beetje zijn eigen voorkennis vereist,” begon de man met een schouderophaal. Oh. Dat werkte absoluut niet in haar voordeel. Voorkennis was precies hetgeen wat ze niet had. ”Al zijn er ook genoeg die naar een bepaalde regio komen en dan gelijk aan hun reis beginnen zonder een plan. En dat kan soms ook prima werken,” vulde hij aan. Ze wist niet goed of ze dit als geruststellend moest opvatten of net iets anders. ”Wat zijn de dingen die je graag wilt weten?” vroeg de man vervolgens. Er ontstond een klein probleem in haar hoofd. Ze wist eigenlijk zo goed als niets maar dat betekende dus ook dat ze niet wist wat ze niet wist. ”Wil je meer weten over gyms of wil je juist meer weten over het opbouwen van je team? Of wil je graag wat weten over strategieën?” Gelukkig stelde hij zelf al een aantal onderwerpen voor. Het probleem was alleen dat ze geen idee had wat het allemaal inhield. "Om eerlijk te zijn heb ik nog nergens geen kennis van dus ja. Ik stel alle informatie op prijs." Met een verontschuldigende en wat ongemakkelijke glimlach keek ze ze man aan.
Re: [starters] Into the Deep - zo aug 01, 2021 3:16 pm
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25 jaar
Rank: 5

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het bleek zo te zijn dat hij tegenover iemand stond die dus echt letterlijk zonder plan, zonder voorkennis en zonder ook maar enig idee had wat ze deed naar Sinnoh was gekomen. Dapper, maar niet erg verstandig, als je het Chase vroeg. Maar goed, dat hij een nerd was die zich op veel dingen voorbereidde, wilde natuurlijk niet zeggen dat iedereen zo moest zijn. Toch zou het gemakkelijker zijn geweest als ze wel iéts had geweten. En misschien was het volgende wat hij ging doen niet echt aangenaam voor haar, maar hij was nog altijd van mening dat je iets het beste kon leren door het te doen. En dus wenkte hij Flora naar zich toe en ging een eindje van Mikazuki vandaan staan. ”Well, waarom leer ik het je niet gaandeweg?” vroeg hij kalmpjes aan haar. ”Laten we een oefengevecht houden. Ik zal Flora gebruiken en jij gebruikt je Pachirisu.” Zuko en Hydro gingen een eindje verderop staan zodat Chase prima zijn gang kon staan en ook Flora hield wat meer afstand van de Pachirisu, een uitdagende blik in haar ogen. ”Allereerst is het belangrijk om te weten welke aanvallen je Pokémon heeft. Dit kom je te weten door je Pokédex, dat apparaat dat je net van je professor hebt gekregen, tevoorschijn te halen en naar je Pachirisu te richten zodat je haar kunt scannen. Zo zie je welke aanvallen ze heeft.” Hij maakte een gebaar naar Mikazuki ten teken dat ze haar gang kon gaan. Hij zou het toch rustig aan doen en het was ook maar een oefengevecht, dus hij was niet van plan om haar uit te schakelen. Tenzij ze daar natuurlijk om vroeg.
Re: [starters] Into the Deep - wo aug 11, 2021 9:47 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10[starters] Into the Deep Pachirisu

Chase wenkte zijn pokémon naar hem toe en ging een stukje van haar vandaan staan. ”Well, waarom leer ik het je niet gaandeweg?” stelde hij voor. Ietwat verward gaf ze een knikje terug. ”Laten we een oefengevecht houden. Ik zal Flora gebruiken en jij gebruikt je Pachirisu.” Bij deze woorden keken Mikazuki en haar Pachirisu elkaar vragend aan. Het leek er op dat ze beide geen idee hadden hoe dat te werk zou gaan. Gelukkig legde Chase uit. ”Allereerst is het belangrijk om te weten welke aanvallen je Pokémon heeft. Dit kom je te weten door je Pokédex, dat apparaat dat je net van je professor hebt gekregen, tevoorschijn te halen en naar je Pachirisu te richten zodat je haar kunt scannen. Zo zie je welke aanvallen ze heeft.” Mikazuki haalde het apparaatje tevoorschijn en hurkte voor haar pokémon neer. Ze richtte de camera op haar Pachirisu en al snel begon het ding te ratelen. 'Pachirisu, the EleSquirrel Pokémon. It gathers static electricity and hides fur balls along with its favorite fruit under the eaves of houses.' Na een paar keer met de instellingen en allerlei knopjes gespeeld te hebben, kwamen de beschikbare moves tevoorschijn. "Growl, Bide en Quick Attack", las ze voor. Vragend richtte ze een blik op Chase. Ze had geen idee wat die moves inhielden.
Re: [starters] Into the Deep - do aug 19, 2021 4:37 pm
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25 jaar
Rank: 5

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Chase grinnikte licht geamuseerd toen Mikazuki nog maar eens bewees hoe weinig ervaring ze met dit soort dingen had. Na een tijdje begon de Pokédex de uitleg over haar Pachirisu te geven en leek ze met de knoppen te rommelen voordat ze op de moveset van haar Pachirisu kwam. ”Als je op de move klikt, zou je normaal gezien een beschrijving moeten kunnen lezen van wat de aanval doet, maar ik zal het je voor het gemak even uitleggen,” zei hij op een vriendelijke toon tegen haar. ”In de Pokémon wereld heb je verschillende soorten aanvallen. Aanvallen die schade kunnen doen en aanvallen die er juist voor kunnen zorgen dat je de stats van je tegenstander naar beneden haalt. Stats zijn gegevens die bepalen hoe veel kracht je Pokémon heeft (de Attack en special Attack stat), hoe veel schade je Pokémon op kan vangen (de Defense en special Defense stat), hoe snel je Pokémon is (de Speed stat) en hoe goed je Pokémon kan ontwijken (Accuracy stat). Growl is bijvoorbeeld een aanval die de normale Defense stat van je tegenstanders Pokémon naar beneden haalt. Als die Pokémon veel fysieke aanvallen heeft, dan kan Growl heel handig zijn, maar in Flora’s geval is het iets minder handig omdat haar aanvallen vooral Special Attack gericht zijn. Special Attack moves zijn eigenlijk alle moves die geen direct, fysiek contact maken met je Pokémon, maar eerder vanaf een afstand naar je Pokémon toe worden gestuurd. Denk aan moves zoals Flamethrower, Solar Beam en Hydro Pump. Aanvallen die wel direct, fysiek contact maken met je tegenstander zoals Tackle, Mega Punch en Quick Attack zijn gewone aanvallen, die dus met de Attack stat van je Pokémon te maken hebben. Hoe hoger je Special Attack of Attack stat, hoe meer kracht één bepaalde move zal doen.” Hij stopte even en besloot toen om een ander onderdeel uit te leggen. ”Naast aanvallen die één van de stats van je tegenstanders omlaag kan halen, heb je ook moves die de stats van jouw eigen Pokémon boosten. Denk aan Work Up of Bulk Up of Agility. Die eerste twee halen de Attack stat van je Pokémon omhoog en Agility focust zich dan op je Speed stat zodat je Pokémon sneller is.”  Hij hield even een stilte en fronste weer met zijn wenkbrauwen. ”Begrijp je dat?” vroeg hij vervolgens.
Re: [starters] Into the Deep - za aug 21, 2021 9:49 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10[starters] Into the Deep Pachirisu

”Als je op de move klikt, zou je normaal gezien een beschrijving moeten kunnen lezen van wat de aanval doet, maar ik zal het je voor het gemak even uitleggen,” legde Chase uit. Ze gaf een knikje en drukte vervolgens op een aanval. Een tekst wolkje verscheen met uitleg hoe de aanval er uitzag en wat deze voor effect had. Handig om te weten. ”In de Pokémon wereld heb je verschillende soorten aanvallen. Aanvallen die schade kunnen doen en aanvallen die er juist voor kunnen zorgen dat je de stats van je tegenstander naar beneden haalt. Stats zijn gegevens die bepalen hoe veel kracht je Pokémon heeft (de Attack en special Attack stat), hoe veel schade je Pokémon op kan vangen (de Defense en special Defense stat), hoe snel je Pokémon is (de Speed stat) en hoe goed je Pokémon kan ontwijken (Accuracy stat). Growl is bijvoorbeeld een aanval die de normale Defense stat van je tegenstanders Pokémon naar beneden haalt. Als die Pokémon veel fysieke aanvallen heeft, dan kan Growl heel handig zijn, maar in Flora’s geval is het iets minder handig omdat haar aanvallen vooral Special Attack gericht zijn. Special Attack moves zijn eigenlijk alle moves die geen direct, fysiek contact maken met je Pokémon, maar eerder vanaf een afstand naar je Pokémon toe worden gestuurd. Denk aan moves zoals Flamethrower, Solar Beam en Hydro Pump. Aanvallen die wel direct, fysiek contact maken met je tegenstander zoals Tackle, Mega Punch en Quick Attack zijn gewone aanvallen, die dus met de Attack stat van je Pokémon te maken hebben. Hoe hoger je Special Attack of Attack stat, hoe meer kracht één bepaalde move zal doen.” Mikazuki knipperde een paar keer op een lichtelijk verwarde manier. Het was een hele hoop informatie, dat mocht zeker zijn. Het meeste er van klonk erg logisch, aan de andere kant was het toch wel erg veel om in een keer te onthouden. ”Naast aanvallen die één van de stats van je tegenstanders omlaag kan halen, heb je ook moves die de stats van jouw eigen Pokémon boosten. Denk aan Work Up of Bulk Up of Agility. Die eerste twee halen de Attack stat van je Pokémon omhoog en Agility focust zich dan op je Speed stat zodat je Pokémon sneller is.” Blijkbaar was de uitleg nog niet klaar en kwam er nog meer informatie bij. Het zelfde gold als bij het vorige. Het klonk logisch maar was wel erg veel. ”Begrijp je dat?” vroeg hij. Mikazuki dacht kort over haar antwoord na. "Begrijpen wel, onthouden misschien niet helemaal." Het was immers een enorme hoeveelheid informatie.
Re: [starters] Into the Deep - zo aug 22, 2021 1:44 pm
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25 jaar
Rank: 5

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Chase grinnikte ietwat geamuseerd toen Mikazuki een vrij eerlijk antwoord aan hem gaf. Fair enough. ”Het wordt allemaal ook wel wat duidelijker als je zelf ervaring op gaat doen. Ik denk dat het me in jouw geval het handigste lijkt als je of eerst tegen wilde Pokémon oefent of trainers uitzoekt die een vrij zwakke starter hebben, zoals een Zigzagoon, Starly of Pidgey. Hoe zwakker de Pokémon, hoe minder aanvallen hij kent.” En in geval van haar Pachirisu was dat wel een goed ding. ”Nu, zoals je op je schermpje ziet, heeft Pachirisu drie aanvallen. Growl is om de Attack stat naar beneden te halen, Quick Attack is een physical attack en Bide… Bide heeft eigenlijk een speciale kracht.” Hij glimlachte naar haar. ”Met Bide kun je je Pachirisu voor twee beurten klappen laten incasseren. Deze aanval is handig in het begin van een gevecht wanneer je Pachirisu nog niet veel schade heeft geleden en je meteen al een enorme klap wilt uitdelen aan je tegenstander. Het is ook handig als een tegenstander een aanval gebruikt waar hijzelf ook meerdere beurten voor nodig heeft, zoals Dig of Fly. Daarbij verspilt je tegenstander één beurt om zijn Pokémon onder de grond of in de lucht te krijgen en één beurt om aan te vallen, wat dus wil zeggen dat je Pachirisu meteen kan aanvallen nadat hij geraakt is door zijn tegenstander.” Hij knikte naar haar Pachirisu. ”Natuurlijk is het ook wel handig om te weten welke types in je voordeel zijn tegen je Pachirisu en welke niet. Heb je enig idee waar je Pachirisu zoal sterk tegen is?”
Re: [starters] Into the Deep - di aug 24, 2021 5:52 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10[starters] Into the Deep Pachirisu

”Het wordt allemaal ook wel wat duidelijker als je zelf ervaring op gaat doen. Ik denk dat het me in jouw geval het handigste lijkt als je of eerst tegen wilde Pokémon oefent of trainers uitzoekt die een vrij zwakke starter hebben, zoals een Zigzagoon, Starly of Pidgey. Hoe zwakker de Pokémon, hoe minder aanvallen hij kent.” Ook dit klonk erg logisch. Mikazuki gaf een bevestigend knikje, voor Chase weer verder sprak. ”Nu, zoals je op je schermpje ziet, heeft Pachirisu drie aanvallen. Growl is om de Attack stat naar beneden te halen, Quick Attack is een physical attack en Bide… Bide heeft eigenlijk een speciale kracht.” Mikazuki keek hem vragend aan. Een speciale kracht? Waarom glimlachte hij er zo bij? ”Met Bide kun je je Pachirisu voor twee beurten klappen laten incasseren. Deze aanval is handig in het begin van een gevecht wanneer je Pachirisu nog niet veel schade heeft geleden en je meteen al een enorme klap wilt uitdelen aan je tegenstander. Het is ook handig als een tegenstander een aanval gebruikt waar hijzelf ook meerdere beurten voor nodig heeft, zoals Dig of Fly. Daarbij verspilt je tegenstander één beurt om zijn Pokémon onder de grond of in de lucht te krijgen en één beurt om aan te vallen, wat dus wil zeggen dat je Pachirisu meteen kan aanvallen nadat hij geraakt is door zijn tegenstander.” Ze was er niet heel zeker van dat ze dit allemaal begreep. Wat zou Patchirisu dan doen? Als ze alleen klappen incasseerde was dat toch nadelig voor hun? Hij gaf een knikje naar Pachirisu, waardoor zij haar blik ook die kant op draaide. ”Natuurlijk is het ook wel handig om te weten welke types in je voordeel zijn tegen je Pachirisu en welke niet. Heb je enig idee waar je Pachirisu zoal sterk tegen is?” vroeg hij haar. Oh. Zo heel veel wist ze niet van pokémon types. Ze was er vrij zeker van dat ze die niet eens allemaal kende. "Pachirisu is een electric type dus... water geleid electriciteit?" probeerde ze. "Misschien ook grass omdat electriciteit warm is?" vulde ze op een vragende toon aan.
Re: [starters] Into the Deep - za aug 28, 2021 3:21 pm
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25 jaar
Rank: 5

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het zag eruit alsof ze het wel begreep, al leek ze haar twijfels te hebben bij zijn uitleg over de Bide. Bide was een krachtige aanval als je het goed in je voordeel wist te gebruiken. Hij had in Kanto trainers gezien die hun Pokémon die aan het einde van hun Latijn waren nog Bide lieten doen en dan was het natuurlijk geen goed ding, maar in het begin van het gevecht kon het nooit zo heel erg veel kwaad. Of de Pokémon tegenover haar moest een move kennen die meteen erg effectief tegen haar Pachirisu was, maar met een Pidgey of een Zigzagoon verwachtte hij dat probleem niet. Hij luisterde aandachtig naar haar toen ze redeneerde en gaf een knikje. ”Pachirisu zou inderdaad sterk zijn tegen een Water type, maar tegen een Grass type zoals Flora zou hij het weer wat minder goed doen, mits je enkel elektrische aanvallen zou gebruiken. Dat komt omdat een Grass type elektrische aanvallen een soort van in zich opneemt, waardoor het minder effectief is. Een beetje zoals als je een Rock type tegen een Rock type zou laten vechten. Het vangt elkaar prima op. Dat is ook de verhouding tussen Grass en Electric types. Een Grass type zou bijvoorbeeld alleen met Grass type moves tegen een Electric type ook niet heel veel uithalen.” Hij knikte naar haar Pachirisu. ”Jouw Pachirisu doet het niet alleen goed tegen Water, maar bijvoorbeeld ook tegen Flying types zoals een Pidgey of een Fletchling. En dan zijn er types waar je Pachirisu beter niet tegen gebruikt zoals een Ground type. Ground is niet alleen immuun tegen Pachirisu, maar kan ook veel schade aanrichten als een trainer een Ground type move gebruikt. Het kan zelfs een instant knock-out voor je Pachirisu betekenen als je niet oppast.”
Re: [starters] Into the Deep - zo sep 12, 2021 4:35 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10[starters] Into the Deep Pachirisu

Chase gaf een knikje op haar uitleg. ”Pachirisu zou inderdaad sterk zijn tegen een Water type, maar tegen een Grass type zoals Flora zou hij het weer wat minder goed doen, mits je enkel elektrische aanvallen zou gebruiken. Dat komt omdat een Grass type elektrische aanvallen een soort van in zich opneemt, waardoor het minder effectief is. Een beetje zoals als je een Rock type tegen een Rock type zou laten vechten. Het vangt elkaar prima op. Dat is ook de verhouding tussen Grass en Electric types. Een Grass type zou bijvoorbeeld alleen met Grass type moves tegen een Electric type ook niet heel veel uithalen.” Mikazuki volgde zijn blik terwijl hij een knikje richting haar Pachirisu gaf. ”Jouw Pachirisu doet het niet alleen goed tegen Water, maar bijvoorbeeld ook tegen Flying types zoals een Pidgey of een Fletchling. En dan zijn er types waar je Pachirisu beter niet tegen gebruikt zoals een Ground type. Ground is niet alleen immuun tegen Pachirisu, maar kan ook veel schade aanrichten als een trainer een Ground type move gebruikt. Het kan zelfs een instant knock-out voor je Pachirisu betekenen als je niet oppast.” Kort probeerde Mikazuki de informatie op een rijtje te zetten. "Dus tegen Water types is ze in het voordeel, tegen Grass types gaat het niet helemaal lekker en tegen Ground types ben ik in het nadeel?" probeerde ze de informatie samen te vatten.
Re: [starters] Into the Deep - do sep 23, 2021 4:36 pm
Chase Litt
Trainer
Chase Litt

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25 jaar
Rank: 5

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
301
326
CHARACTER INFO

OOC INFO

Chase probeerde een lichte glimlach te onderdrukken. Dit was echt helemaal zijn ding. Hij was een nerd op dit gebied en vond het dan ook helemaal niet erg om haar vragen te beantwoorden. Een ander zou het misschien niet fijn hebben gevonden om zo veel vragen achter elkaar te krijgen, maar hij vond het zeker niet erg om zijn tijd er aan te besteden en als zij er vooruit mee was geholpen, waarom dan ook niet? ”Dat klopt,” sprak hij en hij gaf nog een knikje naar haar ter bevestiging. ”Ik zou hem tegen een Ground type zelfs helemaal niet inzetten, want dat is een gevecht dat je niet kunt winnen. Of je moet hem een goede TM kunnen leren.” Hij liet zijn blik met een frons naar Mikazuki gaan, zich beseffend dat als ze niet eens wist wat een Quick Attack inhield, ze waarschijnlijk ook geen idee had dat haar Pokémon TM’s kon leren. ”Weet je wat een TM is?” vroeg hij dan ook maar voor de zekerheid, zijn roodkleurige ogen naar haar richtend, zijn wenkbrauwen vragend opgeheven.
Re: [starters] Into the Deep - ma sep 27, 2021 6:30 pm
Mikazuki Shirokuma
Trainer
Mikazuki Shirokuma

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20 years old
Rank: 3

[starters] Into the Deep BogusIncredibleBass-size_restricted
A
Hier een quote
30
154
CHARACTER INFO

OOC INFO

[starters] Into the Deep Pixel10[starters] Into the Deep Pachirisu

”Dat klopt,” reageerde Chase. Dan had ze het gelukkig goed begrepen. Ze vond het niet fijn om mensen dingen meerdere keren te laten uitleggen. Ze was al lang blij dat hij haar vragen één keer wilde beantwoorden. ”Ik zou hem tegen een Ground type zelfs helemaal niet inzetten, want dat is een gevecht dat je niet kunt winnen. Of je moet hem een goede TM kunnen leren.” Mikazuki knikte begrijpend, ze kon haar Pachirisu dus niet inzetten tegen Ground types want dat zou voor problemen zorgen. De kans dat ze dan nog kon winnen was niet zo groot. ”Weet je wat een TM is?” vroeg Chase haar vervolgens. Met een klein glimlachje gaf ze een bevestigend knikje. Eindelijk iets wat ze wel wist. "Ik weet wat ze zijn en hoe ze gemaakt worden, alleen niet hoe ze gebruikt worden." Haar vader handelde er onder andere in dus ze had product kennis. Wat er na de verkoop mee gedaan wordt, had ze nooit geleerd. Misschien niet handig maar het was uiteindelijk de keuze van haar vader geweest, wat ze wel en niet leerde.
Gesponsorde inhoud

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum