Het was gisteren een drukke dag geweest voor Snow en dus had Jennifer besloten om de pokémon op de tweede dag van het festival thuis te laten. In de plaats van de jonge alolan vulpix had ze vandaag Rosy meegenomen. Blaze had gisteren bewezen dat ze de drukte aan kon en dus durfde Jennifer het aan om vandaag een tweede pokémon mee te nemen waar ze nog geen goede band mee had. De traited eevee gedroeg zich tot nu toe erg goed en leek zich niet veel van de massa aan te trekken; ze ergerde zich meer aan Gerald die voor haar uit rolde. Ze waren echter nog maar net op het festival aangekomen of Blaze bevroor bij het horen van het geluid van een vogelpokémon. “Blaze? Wat is er?” vroeg Jennifer de pokémon. Maar ze kreeg geen reactie en de growlithe zette het plots op een lopen. “Blaze!” riep Jennifer haar achterna, maar ze luisterde niet. De breeder probeerde met Emily, Lark, Leaf, Rosy en Gerald achter Blaze aan te gaan, maar in de massa mensen was de kleine growlithe in een mum van tijd verdwenen. Wat moest ze nu?
The strong eat the weak, that's the way of the world
60
124
CHARACTER INFO
OOC INFO
Yashu had het tafereel bekeken vanaf een afstandje, al kauwend op een peer die hij uit een fruitmand ergens op een kraampje had gevist. Zijn donkere ogen waren geamuseerd vernauwd toen hij een vrouw met niet één, niet twee maar met víjf pokemon achter een Growlithe aan zag rennen. De growlithe verdween natuurlijk zo, opgeslokt door de menigte en de vrouw bleef vertwijfeld staan. Karma zat met haar tong uit haar bek naast hem, af en toe op kijkend naar Yashu als hij weer een hap nam van zijn peer. “Ja, die is weg!” Riep hij naar haar toe met een scheve grijns. “Maar ik vraag mij toch echt af waarom je met een hele dierentuin los op het festival loopt.” Voegde hij er terloops aan toe met zijn ogen vernauwd. Zijn vingers sloten zich afwezig om de hals van zijn crémekleurige turtleneck. Hij nam nog een hap van zijn peer.
Met haar blik zoekend naar een rode vacht in de menigte stond Jennifer midden tussen een massa mensen. Ze moest Blaze zo snel mogelijk vinden. Wie wist hoe ver de pokémon zou lopen. Voor ze verder kon lopen om de growlithe in te proberen halen, kwam er echter een man met een grijns op zijn gezicht gepleisterd naar haar toegelopen. Het lawaai van de menigte zorgde ervoor dat ze zich moest concentreren op zijn woorden, maar zodra ze door had wat hij zei, wou ze dat ze hem niet had verstaan. “Dit festival is net zo goed voor hen als voor jou en mij,” sprak ze koud waarna ze weer tussen de mensen door naar een rode vacht op zoek ging. “Als je me niet gaat helpen zoeken, bemoei je je beter met je eigen zaken,” voegde ze nog toe toen ze hem vanuit haar ooghoeken een hap van zijn peer zag nemen. Hier had ze geen tijd voor. Ze moest Blaze vinden.