(Alain) Zwemmen in bacardi lemon - wo jan 05, 2022 4:52 pm
Tsuji Miko
Civilian
Karakterkaart Gender: Male ♂ Age: 22 Rank: 4
CHARACTER INFO OOC INFO | Een drankje doen met Miko. Een wijs man zou ‘nee’ hebben gezegd. Waarom zou je immers een drankje doen met je ex als er iets nieuws in je leven net van start was gegaan? Het was stom en het voelde fout. Hij zou het dan ook nooit hebben gedaan, zou de situatie anders zijn geweest. Maar, Miko wist niets van hun verleden en Alain had beloofd dat hij zou helpen om herinneringen op te halen. Er waren immers dingen die alleen hij van Miko wist. Ze waren close geweest en in de tijd had Alain geloofd dat er een toekomst was geweest tussen hen. Hij had het kunnen zien; oud en grijs samen. Hij had kunnen zien hoe ze samen wakker zouden worden, een kop koffie en een boek op een dag waar er geen plannen waren… De gedachte eraan creëerde een brok in zijn keel. Een deel van hem, een kleine stem in zijn achterhoofd, schreeuwde dat hij dat terug moest vinden. Dat hij zoiets nooit met iemand anders zou hebben. Maar, wat hij met Cas had was… zo anders. Het was nieuw, fragiel en gecompliceerd. Hij wist niet of het ooit zo zou worden als dat het met Miko was, maar hij wilde het een kans geven. En daarom voelde het niet goed om vandaag naar Miko te gaan. Niet als de herinneringen van alles nog wel in zijn hoofd leefden. En toch was hij hier. In zijn beige winterjas met de grijze sjaal eroverheen tegen de kou, wandelde de jongen door de sneeuw. Hij had zijn handen in zijn zakken en hield zijn blik strak op de witte grond gericht, alsof dat hem nog wat langer in zijn persoonlijke bubbel kon houden. Alles was goed. Alles was oké. Hij kon dit. “ Dit was een slecht idee. |
CHARACTER INFO OOC INFO | Het moment dat hun blikken kruiste, wist Alain zeker dat hij hier niet zou moeten zijn. Hij vouwde zijn armen over zijn borst en vertelde zichzelf dat het tegen de kou was, niet omdat hij zichzelf bij elkaar probeerde te houden in een situatie die hem niet toestond om uit elkaar te vallen. Hij herinnerde zichzelf eraan dat hij niet hier was voor zichzelf, maar om iemand te helpen die belangrijk voor hem was. Hij moest zichzelf staande houden, anders was hij niets waard. De ander leek zijn tong kwijt te zijn en Alain toverde een scheve glimlach op zijn gezicht, waarbij hij één wenkbrauw optrok. “ Hij wilde weg hier. Misschien moest hij daar gewoon eerlijk over zijn. Misschien kon hij voor één keer ook egoïstisch zijn en kon iemand anders dit op zich nemen. Tweekleurige ogen richtten zich op Miko en hij opende zijn mond en— “ Hij kon het niet. In plaats van te doen wat zijn hele lichaam hem vertelde te doen, forceerde hij een zachte glimlach op zijn gezicht en keek hij in de blauwe ogen die hem ooit zo anders hadden aangekeken. En het ergste was nog… Nee, die gedachte kon hij er nu niet bij hebben. Hij haalde even diep adem en— Hij kon dit. |
CHARACTER INFO OOC INFO | Alain deed zijn jas uit en hing deze over de stoel, waarna ook de sjaal over de stoel werd gehangen. Hij haalde een hand door zijn haar en trok zijn mouw weer over de brace heen, zodat deze minder op zou vallen. Miko wist dat hij was gevallen, maar als het goed is dacht de jongen nog dat hij gewoon ‘ongelukkig terecht was gekomen’. Gelukkig was het meeste inmiddels niet meer te zien en was hij er, al met al, redelijk vanaf gekomen. Als het niet voor Cas was, dan had hij dat mentaal waarschijnlijk niet kunnen zeggen. Voorzichtig zette hij zich op de stoel neer en tikte hij zijn nagels kort op de tafel. Het was raar om hier samen te zitten en in plaats van naar Miko te kijken, voelde Alain zijn blik afdwalen. Hij staarde voor een moment uit het raam, verlangend naar het moment waar hij weer naar buiten zou kunnen stappen. Want ondanks dat hij de kou maar niets vond, was de verstikkende lucht die hier hing ook niets. Al lag dat waarschijnlijk aan de situatie en niet aan de locatie. ‘Chocolademelk met slagroom en kaneel!’ werd er plots uitgeroepen en Alain keek verbaasd op naar de jongen tegenover hem. Hij knipperde een paar keer terwijl hij zich probeerde te realiseren wat er was gebeurd. De ander leek net zo verbaasd en toen er werd uitgeroepen dat hij het laatst had geproefd… verscheen er toch een zachte glimlach op het gezicht van Alain. “ Zodra er iemand naar hun tafel kwam, liet hij opnieuw een vriendelijke glimlach zien; gemakkelijker dit keer. “ Hij had de alcohol nodig als hij dit door wilde komen. Niet te veel, maar… Eén glas. Misschien twee. |
| 369 words i'll cover you when the sky comes crashing in Automatisch gleden Miko’s ogen naar het raam waar sneeuwvlokken langs naar beneden dwarrelde. Op momenten als dit vroeg hij zich af of hij er goed aan had gedaan om dit te ondernemen. Hij wilde Alain beter leren kennen maar voelde toch een soort ongemakkelijke sfeer. Maar toen er een glimlach op Alain’s gezicht verscheen, voelde hij zijn binnenste een gekke beweging maken en ontspande hij meteen door Alain ook een glimlach terug te schenken. O, Alain pakte plots zijn holocaster tevoorschijn en begon te scrollen. “Wat heb je daar?” Vroeg hij nog toen Alain het schermpje al naar hem omdraaide. Het voelde erg vreemd om een foto te zien van hemzelf die samen met Alain in warm uitziend winkeltje zat op een wel erg knus bankje met een beker warme choco met kaneel voor zijn neus, en daar totaal geen actieve herinnering aan te hebben. Hij glimlachte wat ongemakkelijk. “Wauw.. Ha, ik wist wel dat je niet loog over al die dingen maar om het nu toch te zien ..” Zijn stem dwaalde af en Miko ging wat achterover in zijn stoel zitten terwijl Alain de holocaster weer terugtrok. Alain bestelde voor hen beide toen een serveerster langs hun tafeltje kwam. Maar ze vertrok ook weer en zo bleven ze weer met hun tweeën achter. Alleen waren ze niet gezien het kroegje vol zat met andere gasten, maar toen Miko zo naar Alain keek, gezeteld in hun kleine hoekje, voelde dat voor een tel wel zo. Tenslotte besloot Miko om het ijs te breken en gewoon recht voor zijn raap te komen ermee. “Oké..” Begon hij met een zucht. Hij vlocht zijn vingers op zijn schoot in elkaar en wenste dat het snel over was. “Dit is .. voor ons beide heel erg, ehm, tja, ongemakkelijk.” Het ongemakkelijke lachje wat volgde, onderstreepte dat. “Maar ik vind het wel fijn dat je toch met me wilde afspreken. Ik hoop dat we elkaar-” Nee, hij verbeterde zichzelf met een grimas. “Dat ik je weer opnieuw mag leren kennen.” Haa.. wat was het hier ineens warm, of lag dat aan hem? Hij besloot zijn blauwe ogen op een veilige plek te vestigen, starend naar een deuk in het hout van het tafelblad. for Alain some ooc notes can go here! |
CHARACTER INFO OOC INFO | Het moest raar zijn, jezelf terugzien op een foto en weten dat het een andere versie van jou was die daar zat. Iemand die je zelf misschien nooit zou ontmoeten. De herinneringen die Miko zijn hele leven hadden gemaakt waren nu beperkt tot foto’s, alsof ze niet langer van hem waren. Een zwaar gevoel zette zich in Alain’s borst bij de gedachte dat zoiets ook bij hem kon gebeuren. Als hij al zijn herinneringen aan de jongen voor zich zou verliezen, aan de vrienden die hij had, zijn zusje, Cas… Nee. Hij kon zich het niet voorstellen. En dat was waarom hij hier tegen beter weten in toch zat, omdat Miko door iets heen ging waarvan hij niet wist of hij het zelf aan zou kunnen. Oké. Miko concludeerde dat dit voor hen beiden erg ongemakkelijk was, waarop Alain even geamuseerd humde. Dat was een understatement. Toen de ander echter zei dat hij hoopte hem opnieuw te leren kennen, voelde Alain zijn wenkbrauwen samen trekken. Hij slikte de brok in zijn keel weg en merkte niet eens hoe zijn blik iets verzachtte, zijn mondhoeken optrekkend in een voorzichtige glimlach. Het was een slecht idee. “ “ |
| 457 words i'll cover you when the sky comes crashing in De serveerster kwam terug met de twee drankjes en dat gaf Miko voor een tel het moment om op iets anders te focussen. Hij had uitgekeken naar zijn warme chocolademelk en toen de geur van slagroom en kaneel hem tegemoet kwam, humde hij tevreden voor hij een slok nam. Hij sloot zijn ogen een tel.. het smaakte zalig. Miko keek naar Alain en gaf een zacht knikje. Ze moesten ergens beginnen, nietwaar? Terwijl hij zijn handen om zijn stomende kop koffie hield, luisterde hij. Af en toe knikte hij. Hij vroeg zich af of Alain’s verwondingen iets te maken hadden met zijn verlate start als trainer, maar hij vroeg er niet naar. Miko had ook overwogen trainer te worden- maar dat had welgeteld drie minuten geduurd omdat hij simpelweg het niet over zijn hart kon verkrijgen pokémon op te dragen elkaar bewust pijn te doen. Toch zei hij: “Cool.” Met een zacht lachje. Hij meende het. Verder werkte Alain in een bar in de stad waar Miko graag heen wilde, maar nog niet geweest was. Hij beet even op zijn lip en nam een slokje van zijn warme choco. Miko wilde ook werken. Myr ontlasten. Maar dat zat er zonder CV niet echt in voorlopig. Hij ontmoette Alain’s blik opnieuw. “Ik eh- .. tja ik probeer Myrddin een beetje te ontlasten. Te helpen waar ik kan.” Dat was een goed begin. Geen leugen ook. Het zat hem niet dwars om toe te geven dat hij dat deed om de tijd door te komen. “Ik hou heel erg van koken, heb ik gemerkt dus ik kook bijna elke avond. Gister heb ik een aardappelschotel gemaakt en hij was niet eens verbrand!” Hij lachte en terwijl hij praatte over zijn domestic levensstijl begon de spanning uit zijn schouders te verdwijnen. “Ik eh- .. nou ja, ik maak het huis paar keer per week van onder tot boven schoon. Ik hou niet zo van rotzooi en Myrddin is natuurlijk fysiek niet in de beste staat momenteel..” Zijn stem stierf een beetje weg. Het zat hem niet lekker dat Myrddin zo veel last had. De laatste tijd was hij .. anders. Hij deed nog steeds zijn best om tegen Miko vrolijk te blijven maar de jongen was niet totaal incompetent. Hij merkte dingen, al kon hij onmogelijk de extensie van de verrotting weten waar Mryddin mee te kampen had. Miko’s blik was afgegleden naar zijn stomende mok en hij keek Alain weer aan met een zachte zucht. “Ik wil niet ondankbaar klinken. Ik- ik ben gewoon blij dat ik ergens mag blijven terwijl ik-” Hij maakte een vaag handgebaar in de lucht. “-Dit, mag verwerken.” Hij slaakte een zachte glimlach en haalde daarna zijn schouders op. Het was wat het was. for Alain some ooc notes can go here! |
CHARACTER INFO OOC INFO | Het was vreemd om Miko over zichzelf te horen praten alsof ze elkaar niet ooit door en door hadden gekend. Aan de andere kant, was het… nostalgisch. Ergens voelde het weer als die eerste ontmoeting en Alain voelde zich fijn bij die gedachte, omdat het niet betekende dat alles wat er was gebeurd niets waard was, maar het hen een nieuwe kans gaf om op een andere voet verder te gaan. Miko legde uit hoe hij probeerde om Myrddin te ontlasten. Toen hij zei te houden van koken, voelde Alain een glimlach verschijnen. Hoe veel de Miko voor hem ook verschilde van de Miko die hij ooit had gekend, waar hij van had gehouden, was het goed om te zien dat de basis nooit zou veranderen. Hij vroeg zich af van welke andere dingen de jongen nog steeds zou houden en welke dingen nu een andere mening zouden opbrengen. Het was interessant, zelfs al was de situatie nog zo verkeerd. “ “ “ |
| 356 words i'll cover you when the sky comes crashing in Alain reageerde begripvol en daar was Miko hem enorm dankbaar voor. Het hielp om nog dat extra beetje spanning in zijn borst los te schroeven. Hij keek Alain echter vragend aan toen de jongen zichzelf onderbrak. Hij had .. wat? Miko had geen tijd om er lang bij stil te staan want Alain ging al verder. Bij zijn woorden ging Miko wat rechter op zitten. Een flintertje vreugde nestelde zich in zijn hart. Hij had altijd al van koken gehouden. “Dat is ..” Begon hij, een beetje overweldigd door wat hun nu voelde. Wat dit kon betekenen. Misschien zou hij zijn herinneringen toch nog terugkrijgen. Misschien betekende dit dat sommigen dingen nooit veranderde en hij diep van binnen nog dezelfde persoon was als voorheen .. dat hij niet een vreemde zou zijn voor de mensen om hem heen maar dezelfde Miko als toen. Hij moest zijn best doen om niet verloren te gaan in zijn eigen gedachten die momenteel met een sneltreinvaart door zijn hersens gingen. “Ja, absoluut! Ik wil dolgraag je receptenboeken lenen!” Lachte hij oprecht. Het kon de sleutel zijn naar zijn geheugen en zo niet, nou, dan had hij een heel boek vol nieuwe dingen die hij kon maken. Win win situatie, toch? Miko bracht zijn chocolademelk weer naar zijn lippen en nam een klein slokje voor hij antwoord gaf. Het gaf hem de gelegenheid een tel na te denken. “Myrddin is goed voor me. Hij heeft zijn eigen problemen waar ik weinig aan kan doen .. Hij-” Miko aarzelde even. Hij wilde dit tactisch formuleren en vooral niet Alain een slechte indruk geven van Myrddin en de gehele situatie. “Hij is een gesloten persoon. Maar als ik hem nodig heb, dan is hij er voor me.” Besloot hij met een warme glimlach. “Hij heeft me nog geen gelegenheid gegeven om me niet fijn te voelen.” Toen Myrddin de blauwe plekken op zijn lichaam had gevonden die eerste nacht, had hij er alles aan gedaan het Miko zo comfortabel mogelijk te maken. Het had Miko veel gekost om niet ter plekke uit elkaar te vallen en dankzij Myrddin, was dat ook niet gebeurt. for Alain some ooc notes can go here! |
CHARACTER INFO OOC INFO | Miko was enthousiast om het receptenboek te lenen en Alain keek hem met een glimlach aan. “ Alain wist niet goed hoe hij zich voelde bij Miko’s woorden over Myrddin. Ergens had hij gehoopt dat hem vandaag nog een reden gegeven zou worden om daar weg te komen, weg bij de jongen die hij nog altijd niet vertrouwde. Was het onredelijk? Alain dacht van niet. Voor nu geloofde hij nog altijd dat Myrddin een wandelende tijdbom was die elk moment dreigde te exploderen. De schade die hij zou aanrichten bij zichzelf en ieder in zijn (directe) omgeving was niet in te schatten. Alain wilde Miko hiervan beschermen. “ “ |
| 392 words i'll cover you when the sky comes crashing in De speakers die in het cafeetje hingen speelde een vrolijk doch rustig muziekje die de sfeer alleen maar beter maakte. Miko keek over Alain’s schouder naar een vrolijk stelletje. De twee vrouwen zaten hand in hand en lachte zachtjes met elkaar. Miko’s ogen gleden daarom weer naar Al en voor het eerst die dag, dacht hij aan hun relatie. Vroeg hij zich af of Alain en hij ook ooit zo hadden gezeten. Dat moest wel toch? Ze waren close geweest maar .. Hij slikte moeizaam en keek weer naar zijn kop chocolademelk. Daar wist hij niets meer van. Hij wilde het fijne moment niet ruïneren door zijn eigen storm van onzekerheden dus duwde hij dit weg. De kleine man was meteen alert toen Alain zijn volgende woorden sprak. Hij ging wat rechter zitten en wist niet zo goed wat hij erop moest zeggen. Hij vond Myrddin totaal niet het type om ook maar iets te doen waardoor Miko zich niet veilig zou voelen. Toch .. het was een aardig gebaar van Alain om aan te bieden te helpen en dat mocht hij niet vergeten. “Bedankt, Al. Ik zal eraan denken.” Zei hij oprecht met een bevestigende knik. Miko verstijfde toen Yoshi’s naam viel. Zijn gelaat vertrok bij de nare gedachten aan hoe ze het hadden afgesloten tussen hen en zijn maag kneep zich samen. Ongemakkelijk wendde hij zijn blik af. “Ja ..” Mompelde hij tenslotte terwijl hij probeerde kalm te blijven. Hij herinnerde zijn paniekaanval direct na het gesprek met Kyoshi maar al te goed. “Myrddin gaf me zijn nummer vrijwel meteen nadat ik aankwam bij hem. Dus ik heb hem gebeld .. en ..” Sjonge, hoe kon hij het beste uitleggen wat er was gebeurt. “Het voelde zo onwerkelijk.” Zijn stem had zich verlaagd tot een zacht gemurmel. “Hij was zo opgelucht om mijn stem te horen en ik kon er alleen maar aan denken dat ik geen flauw benul had wie hij was. En dat ik eigenlijk helemaal niet met hem wilde spreken maar ik .. ik had hem niet moeten bellen. Hij- ik raakte in paniek toen hij vroeg of hij langs moest komen en toen hing hij op ..” Zijn stem stierf weg terwijl hij Alain aankeek met een trieste blik in zijn ogen, misschien zelfs smekend alsof hij Alain smeekte het op te lossen en te zeggen dat het goed kwam. for Alain some ooc notes can go here! |
CHARACTER INFO OOC INFO | Miko zei dat hij eraan zou denken en Alain hoopte dat hij de waarheid sprak. In zijn ogen was Myrddin een gevaar voor zichzelf en iedereen in zijn nabije omgeving. Iets in zijn achterhoofd wilde Miko de video laten zien waar Cas werd aangevallen, wilde uitleggen waarom hij Myrddin nooit meer kon vertrouwen zoals hij ooit had gedaan. Maar, hij koos ervoor dat niet te doen en hoopte daar nooit spijt van te krijgen. Het onderwerp schoof, zoals Alain had beloofd aan Yoshi, naar de broer van Miko. Alain luisterde aandachtig terwijl Miko hem vertelde wat er tijdens dat eerste telefoontje was gebeurd. Waar hij hem nooit onderbrak, knikte hij als hun ogen kruisten en humde hij instemmend om aan te geven dat hij luisterde. Dit was Miko’s verhaal en hij mocht het vertellen. Pas als hij stil viel, zou Alain erop inhaken. “ “ |
| 309 words i'll cover you when the sky comes crashing in Miko vond troost in iets in Alain zijn blik. Een soort vertrouwen die hij al geschept had terwijl ze hier zo kort zaten. Hij voelde een beetje warmte in zijn gezicht kruipen toen Alain kort even zijn hand op zijn pols legde ter geruststelling. Zijn toon, zijn ogen .. het klonk allemaal oprecht. Hij slikte en knikte langzaam. Het was oké, hij hoefde zich niet schuldig te voelen. Hij beet op zijn lip en schudde zacht zijn hoofd om het allemaal tot hem door te laten dringen. Alain sprak verder, met diezelfde rustige toon die Miko op dit moment enorm waardeerde. Tenslotte liet hij een diepe zucht ontsnappen en liet hij zich wat achterover in zijn stoel hangen, met een frons op zijn voorhoofd. Familie .. ja, dat wilde hij wel. Hij reikte over de tafel naar Alain en gaf hem kort een geruststellend kneepje in zijn eigen hand, voordat hij die terugtrok en zijn gezicht afwendde. Buiten was het wat harder gaan sneeuwen. Sneeuw plakte nu ook aan de ruiten en terwijl Miko daar zat, dacht hij even na en nam hij het moment om een stilte te laten vallen die niet geheel onprettig was. Misschien zou het nog goed komen dan tussen hem en Kyoshi. Nee tussen hem en Yoshi. Yoshi, zo noemde iedereen hem. Dan had hij dat vast ook gedaan en hem alleen Kyoshi genoemd als het serieus werd of zo. Tenslotte keek Miko weer naar Alain en knikte hij. “Oké, ik zal hem binnenkort bellen.” Hij gooide de restanten van zijn chocolademelk achterover en glimlachte zacht tegen Alain. Met zijn tweekleurige ogen die Miko erg mooi vond. “Yoshi, hoeveel ouder is hij dan ik? En ..” Miko lachte een beetje nerveus omdat de vraag die hij wilde stellen misschien erg dom moest klinken. “Mijn ouders. Waar zijn ze?” Die waren vast doodongerust over hem. for Alain some ooc notes can go here! |
CHARACTER INFO OOC INFO | Toen Miko bevestigde Yoshi te bellen, verscheen een nieuwe glimlach op Alain’s gezicht. Het was fijn om te zien dat Miko hem in een zeker opzicht leek te vertrouwen en de woorden die hij zei aannam. Dit liet alleen maar zien dat hun band de eerste keer geen toeval was geweest, dat er onder elke situatie iets tussen hen had kunnen groeien. Die realisatie liet hem even fronsen. Hij leunde iets verder naar achteren in zijn stoel en nam een slok van zijn irish coffee terwijl hij die gedachte langzaam liet zakken. Was het naïef dat hij die kans niet wilde? Een half jaar geleden zou hij het met beide handen gegrepen hebben en nu… “ “ |