talk about whether or not I wanna call it emotion
No I don't wanna
Het was zaak dat hij zijn hoofd heel koel hield nu. Hij had heel kort de tijd gehad om na te denken over hoe hij dit precies ging doen. Hij hield in zijn achterhoofd wat Amelie hem gezegd had. Geen bedreigingen, alleen aanwezig zijn. De deur ging al snel open en hij stond oog in oog met de vrouw van Nick. Die keek eerst verward en daarna verschoot haar blik meteen in een bedenkelijke frons. Hij stapte echter hardhandig naar binnen voordat er een deur in zijn gezicht gedrukt werd. De meisjes vertelde enthousiast over dat ze opgehaald waren en met zijn Vaporeon een spelletje mochten spelen. De moeder van de kinderen was nog steeds voorzichtig over deze vreemdeling in haar huis. "Toe maar Salem," met vrolijke sprongen verdween de blauwe Pokémon het huis in achter de kinderen aan. Hij bleef in de gang met de vrouw van Nick. "Holocaster graag," hij hield zijn hand op en daar werd al snel haar Holo Caster in gelegd, na kort twijfelen. Hij was blijkbaar intimiderend genoeg op de vrouw. "Ik kom even op visite. Ik wil Nick even spreken, duurt niet lang. Mijn Pokemon vermaakt de kinderen wel." hij wou niet dat Nina haar man meteen in zou lichten over zijn komst.
Er hing een soort ongemakkelijkheid in de kamer, eentje waar Alaric minder last van had dan de vrouw van Nick. Die was - in een poging om alles normaal te laten lijken - maar het avondeten gaan maken. Dat was prima, want dan kon Alaric haar blijven zien. Haar Holo Caster lag voor hem. De kinderen zaten iets verderop in de woonkamer bij de bank spelend met Salem, hij zat aan de keukentafel. Er klonk het geluid van een sleutel die in de voordeur ging, een deur die open ging. Alaric pakte de Holo Caster van tafel, stond op en de man des huizes stapte naar binnen toe. Zijn vrouw stapte iets meer naar de woonkamer toe, waar de kinderen waren. Het duurde even voordat hij verwerkt had wat er gaande was. 'Wie ben jij?' was het eerste wat hij vroeg. "Dat maakt niet zoveel uit, ik kom voor een functioneringsgesprek." merkte Alaric zo koel mogelijk op. Zijn ogen schoten naar de riem om de man zijn broek. Het dienstwapen hing er niet meer aan, net als de andere zaken die de politie gebruikte. Dat lieten ze dus achter op het bureau. Dat was zijn geluk.
Hij was een kop groter dan Nick, stak boven hem uit. "Kom zitten," Alaric gebaarde naar de keukentafel. Er was een kort moment waar de twee naar elkaar staarde, afwachtend wat de ander doen. Maar toen schoof Nick toch aan de tafel. Zijn kinderen waren onbewust van alles aan het spelen verderop, die leken totaal niet door te hebben wat er in de keuken gebeurde. En dat was maar goed ook, Alaric had helemaal geen reden om de kinderen er bij te betrekken. "Leuk gezin heb je. Hele lieve kinderen, netjes opgevoed. Ze kwamen meteen met me mee toen ik dat vroeg, misschien nog een puntje om aan te werken. Leuke vrouw heb je ook," er kwam een grijns op zijn gezicht en hij knipoogde naar Nick. Er werd een vuist op tafel geslagen. "Kalm aan, ik wil het alleen over je functioneren binnen het politie team hebben. Er is recent een voorval geweest met een collega van mij, je weet wel welke. Het lijkt me verstandig dat je dat dossier gewoon sluit en je iets meer kijkt naar de werkwijze van je andere collega's. Want je hebt echt een leuk gezin Nick, mooi huis, goede baan, grappige kids. Zou zonde zijn als.." hij hoefde de zin niet af te maken. Het gezicht van Nick vertrok, hij maakte zich waarschijnlijk een voorstelling bij wat dat kon zijn. Alaric's blik schoot heel kort naar de woonkamer waar hij de lach van de oudste hoorde, die achterna gezeten werd door Salem. Goed dan. Zijn blik ging terug naar Nick. "Duidelijk toch? En hey, wie weet als je je werkwijze een beetje aanpast dat je ook nog hogerop kan komen." er volgde een langzame knik. Het leek wel alsof de man zijn tong verloren was. "Goed zo, dan hoef ik ook niet meer terug te komen." glimlachte hij vriendelijk. Alaric stond op, schoof de Holo Caster van zijn vrouw over tafel naar hem, tikte kort tegen de schouder van Nick. "Geniet van je avondeten, je vrouw heeft heel erg haar best gedaan op die lasagna." Alaric floot op zijn vingers en Salem kwam zijn kant op. Hij moest even kort nadenken. "Doei Emma en Sophie, goed je best doen op school he?" luisteren naar wat de kinderen nog naar hem riepen deed hij niet. Alaric stapte door de deuropening heen de gang weer in en verdween snel door de voordeur. Boodschap was duidelijk over gekomen, als de gozer nu nog een stunt uithaalde zou het iets minder gezellig worden. Zou hij Am nog appen dat het gelukt was? Nah, ze zou wel druk zijn.