Het smerige gevoel van natte kleding was wat hem wakker maakte. De kou sloeg pas toe toen Alain probeerde te bewegen. Hij haalde diep adem, trok een vies gezicht en probeerde overeind te zitten, maar een gewicht op zijn borst maakte dit wat ongemakkelijker. Toch duwde hij zich overeind en voelde hij iets recht in zijn schoot rollen. Hij wreef even in zijn ogen, keek naar beneden en…
Was dat een Poliwag?
Wat verbaasd keek hij neer op het beestje in zijn schoot. Ari was ondertussen in een diepe slaap beland, op zijn rug met poten gespreid, met Rue naast zich. De Treecko lag aan zijn zij en niemand leek zich bewust van het kleine beestje op zijn schoot. “Hallo daar,” groette hij haar tevreden, waarna hij in een kleermakerszit ging zitten zodat zij en hij beiden wat comfortabeler konden zitten. Helaas herinnerde de beweging hem er ook aan dat hij natte kleding had. Een expressie wat enkel beschreven kon worden als de Nyx-emoji trok over zijn gelaat. Gadverdamme.
“Jij hebt geen last van het vieze weer, eh?” merkte hij op. De regen droop nog altijd langs zijn gezicht naar beneden en Alain schudde zijn hoofd even, maar de langere pluk plakte al snel weer vast aan zijn wang. Gadverdamme. Het leek er echter op dat zijn stem Ari had wakker gemaakt en de wolf rolde zich om, stond op en kwam nieuwsgierig aan de Poliwag snuffelen. Zij leek het allemaal wel oké te vinden en keek nieuwsgierig op naar de grote hond. Het was toen ze speels een Water Gun in zijn gezicht afvuurde, dat het spel compleet was. Voor hij het wist rende Ari rondjes en probeerde deze in de waterstralen te happen, terwijl de Poliwag ze speels bleef afvuren. Vanaf zijn schoot. Wat betekende dat Alain nu niet een beetje klam en nat was, maar geheel doorweekt, onder de modder en smerig. En bovenal was het koud.
Waarom?
“Jongens ik vind het allemaal heel leuk maar—” Voorzichtig zette hij de Poliwag van zich af, maar het beestje leek het er niet mee eens te zijn en hupste vrolijk weer terug op zijn schoot. “Ik wil echt meer met je spelen maar als ik hier blijf zitten, dan bevries ik,” klaagde hij. De Poliwag sprong enthousiast op en neer, alsof ze hem probeerde te vertellen dat hij dan maar moest bevriezen, want ze schoot al snel weer een waterstraal af op Ari. En Ari ging gewoon door. En bedankt.
Oké. Met een zucht tilde Alain de Poliwag nogmaals van zijn schoot en dit keer kwam hij overeind voor ze er weer op kon springen. In reactie hierop, werd een teleurgestelde Water Gun op hem afgevuurd. Het was duidelijk dat het niet meer dan speels was gezien het absoluut geen kracht bevatte, maar desondanks hief Alain een wenkbrauw en keek hij het beestje met een zucht aan. “Echt waar?” vroeg hij zacht, voor hij voorover bukte. “Je bent wel ‘n leuk ding, of niet?” Hij aaide het beestje even over haar kop en keek bedenkelijk naar Ari, welke door zijn voorpoten gebukt zat. Rue, aan de andere kant, had de afstand vergroot en keek echt toe alsof haar hele familie zojuist beledigd was. Ah, uiteraard.
“Als je meer wil spelen, mag je altijd mee komen, maar ik wil echt een douche.”