Switch account





tea and biscuits - za apr 02, 2022 1:57 pm
Kaz LeBlanc
Civilian
Kaz LeBlanc

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25
Rank: 01

tea and biscuits Bc9627018835a32eeb9841145f08bd54
Cat
Your brain knows to keep going even though hope is far from this moment.
76
34
CHARACTER INFO

OOC INFO

Am I past repair?
Kaz had met tegenzin meegewerkt aan whatever plan Kali in haar hoofd had. Terwijl zij het creatieve en de leuke ideeën en dingen op zich nam, hield hij zich bezig met de taken die er voor zouden zorgen dat ze de bar niet de afgrond in zouden stampen. Hij zag het nog wel gebeuren, maar dat zei hij maar niet. Kaz had al vaak genoeg te horen gekregen dat hij te negatief en pessimistisch was, dus tegenwoordig was hij gewoon stil terwijl hij met een doodse blik voor zich uit keek.

Vandaag was precies zo'n dag. Het was misschien een week dat ze de bar nu hadden overgenomen en Kaz had stilletjes vanaf een afstand een aantal dingen opgepikt. Als ze deze bar gingen runnen, was het wel belangrijk dat hij wist hoe de vork in de steel zat. Maar naast kijken, leek het hem ook handig om te weten waar eventuele knelpunten zaten. Daar wist hij nog bar weinig van, maar anderen konden hem dat wel vertellen. Zoals werknemers. Tijdens een rustig moment had Kaz zich even naar voren geplaatst en uiteindelijk een slachtoffer uitgekozen. "Alain was het, toch?" vroeg hij, nadat hij de aandacht van de jongen had weten te trekken. "Ik wil je zo even spreken," vervolgde Kaz met een blik die weinig verraadde, voordat hij weer verdween naar het kantoortje achter. Daar nam hij plaats achter zijn bureau en wachtte geduldig tot de ander zijn kant op kwam.


thanks, spyder!
Re: tea and biscuits - di apr 05, 2022 12:05 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

tea and biscuits 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ik ga reizen. En met die woorden was de bar overgegeven. Wat de reden was? Alain had geen idee, maar het idee dat hij zich weer moest inwerken onder nieuwe eigenaren in een tijd als dit, waarin hij thuis geen rust had omdat zijn vriend gebroken was op meer manieren dan één, maakte hem nerveus. Het bracht meer stress en hij wist niet hoeveel langer het slim voor hem was om zo door te gaan. Maar… Kin omhoog, lachen en hij kwam er wel. Hij moest wel. Niemand ging het voor hem doen.

Alain was het, toch?

Geschrokken keek Alain op toen zijn naam werd genoemd en liet hij bijna het glas uit zijn handen vallen. Net iets te hard zette hij het lege glas neer op de bar en knikte hij wat onzeker. De woorden die volgden, zeiden hem al genoeg. Oh, Arceus. Ze wilden hem niet houden. Had ze niet— Oh, dit was slecht. Hij kon zijn huis niet verliezen. Wat nou— Hoe— Oh, Arceus.

Na het afhandelen van de gasten die op hem wachtten, haastte de jongen zich het kantoortje in en sloot hij de deur achter zich. “Je ehm— Hi! Je wilde me spreken?

Help.

Re: tea and biscuits - wo apr 06, 2022 9:40 am
Kaz LeBlanc
Civilian
Kaz LeBlanc

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25
Rank: 01

tea and biscuits Bc9627018835a32eeb9841145f08bd54
Cat
Your brain knows to keep going even though hope is far from this moment.
76
34
CHARACTER INFO

OOC INFO

Am I past repair?
Kaz had heel goed door wat die woorden met iemand konden doen. Angst voor straf, ontslag, noem maar op. Het probleem was dat Kaz niet heel veel gaf om de angst die het teweegbracht. Het was niet zijn probleem. De ander moest simpelweg niet zo onzeker zijn.

Terug in het stoffige kantoortje, nam Kaz weer plaats achter zijn bureau. Isabella de Wooloo lag aan de zijkant rustig haar middagdutje te doen. Kaz was daar enigszins opgelucht daarover, want dat betekende dat ze tenminste ging herrie en drama ging schoppen. Na een kort tijdje kwam Alain inderdaad binnen. Kijk, hij kon tenminste luisteren. "Ja, neem plaats," bromde hij. Hij wees niet naar een stoel, maar gezien er maar een voor het bureau stond, verwachtte hij wel dat Alain wist waar hij moest gaan zitten. "Ik zag dat je hier al een tijdje werkte. Hoe vind je het?" Kaz leunde iets naar achteren terwijl hij zijn slechte been strekte. Zowel zijn bruine als zijn melkwitte oog keken de ander doordringend aan terwijl hij geduldig wachtte op antwoord.


thanks, spyder!
Re: tea and biscuits - wo apr 06, 2022 4:47 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

tea and biscuits 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Dit was het. Dit was het moment waarop hij zijn baan ging verliezen. En wat dan? Er gebeurde thuis al genoeg. Cas was nog niet eens heel! Hoe kon hij zo thuiskomen? ‘Ja, ik ben m’n baan verloren…’ Moest hij zijn huis dan weer verkopen? Het idee alleen al liet hem zweten. Hij kon Cas niet eens vragen te helpen met het verhuizen. Wat dan? Moest hij het weer alleen doen? Maar waarheen? Naar een éénkamer appartementje ergens in Snowpoint—

Zit. Oké. Alain ging snel zitten en zou nog een pootje hebben gegeven als de ander erom vroeg. Inmiddels had hij zichzelf er al van verzekerd dat hij ontslagen zou worden en ontstonden er tranen in zijn ogen. De volgende vraag gooide olie op het vuur en dus kwamen de woorden er zonder filter uit.

Heel leuk dus ontsla me niet!

Dat zou hem vast niet tegenhouden.

Re: tea and biscuits - wo apr 06, 2022 10:44 pm
Kaz LeBlanc
Civilian
Kaz LeBlanc

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25
Rank: 01

tea and biscuits Bc9627018835a32eeb9841145f08bd54
Cat
Your brain knows to keep going even though hope is far from this moment.
76
34
CHARACTER INFO

OOC INFO

Am I past repair?
Kaz had beloofd aan Kali dat hij de business side of things en dat zou hij dan ook netjes doen. Daar viel ook onder dat hij een oogje in het zeil hield op het gebied van wie er op dit moment bij de bar werkte. En hoe die te werk gingen. Het was misschien een week geweest, maar het was genoeg voor hem om eens een gesprek met Alain aan te knopen.

Bij binnenkomst leek de jongen al hulpeloos onzeker, wat Kaz redelijk opmerkelijk vond. Maar misschien was hij wel gewoon zo als persoon. Sucked to be him, he guessed. Kaz begon niet met een gezellig praatje, vroeg niet hoe het met de ander ging. Daar was hij hier niet voor en daar was Kaz absoluut geen persoon voor. Als je al aan hem vroeg wat hij van het weer vond, kon hij zo een of andere chagrijnige tirade beginnen als je hem op het verkeerde moment trof. Toen hij een vraag stelde en vrijwel direct een... , antwoord was netjes gezegd, kreeg, trok hij een wenkbrauw op. Het was even stil terwijl Kaz Alain indringend aankeek, zelfs het melkwitte oog leek zich te kunnen focussen op de blonde die tegenover hem zat. "Waarom denk je in Arceus naam dat ik je ga ontslaan?" vroeg hij uiteindelijk op de niet meest vriendelijke toon. "Ben je wel helemaal honderd?" Was Kaz zijn manier om te vragen of Alain wel helemaal oke was. Maar een rustig antwoord zou hij waarschijnlijk toch niet krijgen.


thanks, spyder!
Re: tea and biscuits - do apr 07, 2022 4:07 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

tea and biscuits 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Oh.

Alain’s blik vertrok bij het horen van de woorden. Was hij wel helemaal honderd?Ja!” riep hij snel uit, voor hij zich realiseerde dat het mogelijk een retorische vraag was die hem gewoon een idioot noemde. Hij keek weg, haalde diep adem en probeerde voor een moment in zijn hoofd tot tien te tellen om de rust te vinden.

Eén… Twee..

Wat nou als hij nu toch ontslagen werd? Wat moest hij zonder huis? Het was duidelijk dat Kaz hem niet mocht en Kali kon hem maar voor zo lang hier houden. Zo goed was hij niet in zijn job. Wat moest hij doen? Beter zijn best? Hij deed al alles—

Drie… vier…

En wat nou als hij hem niet zou ontslaan, maar hij gewoon— Waarom wilde hij hem hier hebben? Had hij iets verkeerd gedaan? Oh, wat als dit ging om de vrije tijd die hij opnam om Cas te kunnen helpen en—

Waar was hij ook alweer gebleven?

Waarom— Waar—

Help!

Waarvoor was ik— ehm— nodig?

Re: tea and biscuits - do apr 07, 2022 4:47 pm
Kaz LeBlanc
Civilian
Kaz LeBlanc

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25
Rank: 01

tea and biscuits Bc9627018835a32eeb9841145f08bd54
Cat
Your brain knows to keep going even though hope is far from this moment.
76
34
CHARACTER INFO

OOC INFO

Am I past repair?
Hij moest toegeven dat Alain er uitzag als een softie. Het was precies het type waar Kaz zelf niet om mee zou gaan. En nu zat Alain voor hem in de stoel en begon Kaz steeds meer spijt te hebben van dit gesprek. Tot zover het vertrouwen dat hij had in deze jongen.

Kaz zijn wenkbrauw bereikte zijn opgetrokken hoogtepunt toen de jongen voor hem begon te stamelen. Hij onderdrukte een zucht terwijl hij probeerde kalm te blijven en Alain niet voor alles en nog wat uit te maken. Zelfs Kaz kon inzien dat het geen zin had om werknemers weg te jagen. Maar als Alain zo doorging... "Omdat ik wil weten wie er achter onze bar staat," antwoordde hij kalm maar niet al te vriendelijk. "En een A4'tje met wat niet boeiende info erop, gaat me daar niet bij helpen," vervolgde hij. Kaz liet even een stilte hangen, proberend zijn volgende woorden niet te gemeen te laten klinken. "Ben je altijd zo'n... neuroot?" Ja. Goed bezig Kaz. Dit was echt de 10/10 perfecte woordkeuze.


thanks, spyder!
Re: tea and biscuits - do apr 07, 2022 5:04 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

tea and biscuits 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Oh.

Wel, dat had hij meteen opgefuckt. Alain keek naar zijn handen op zijn schoot bij de woorden die gesproken werden. Dat was alles? Het leek er niet op dat de ander hem wilde leren kennen, dus waar was hij naar op zoek? Of was dit weer zo’n situatie waarbij hij iemand bevooroordeelde? Nooit had hij gedacht degene te zijn die dat deed, maar als zijn ontmoeting met Cas hem iets had geleerd…

N— Ehm— Nee?” klonk er wat onzeker in reactie op de woorden van de ander. Hij slikte even en schudde zijn hoofd. “Sorry.” Wat kon hij anders zeggen? De man dacht nu al dat hij een neuroot was die niet helemaal honderd was.

Is er— Is er iets wat je wilde weten?

Wat kut weer.

Re: tea and biscuits - do apr 07, 2022 5:10 pm
Kaz LeBlanc
Civilian
Kaz LeBlanc

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 25
Rank: 01

tea and biscuits Bc9627018835a32eeb9841145f08bd54
Cat
Your brain knows to keep going even though hope is far from this moment.
76
34
CHARACTER INFO

OOC INFO

Am I past repair?
Kaz had duidelijk heel andere verwachtingen in zijn hoofd van de mensen die hier werkte. Alain was de eerste waarmee hij een gesprek had willen aanknopen, maar na dit hele toneelstuk was het duidelijk voor hem dat dat niet meer nodig was.

Hij vouwde zijn handen samen op zijn bureau terwijl hij Alain niet uit het oog verloor. De ander zat er behoorlijk miserabel bij, wat Kaz compleet begreep. Maar begrip was een ander woord en dat stond op dit moment niet in zijn woordenboek. Deze jongen was een complete ramp. Was er iets dat hij wilde weten? "Nee," antwoordde hij kalmpjes. "Niet meer." Deze hele vertoning zei hem al genoeg. Hij zou Alain wat beter in de gaten moeten houden voor de aankomende werkdagen, hij had totaal geen idee wat hij van deze jongen kon verwachten. "Behalve dat ik nog steeds wacht op je beschikbaarheid voor de aankomende weken," verzuchtte hij terwijl hij naar achteren leunde in zijn stoel. Roosters maakten tenslotte niet zichzelf.


thanks, spyder!
Re: tea and biscuits - do apr 07, 2022 7:22 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

tea and biscuits 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Niet meer. De wetenschap dat de ander niets meer hoefde te weten, gewoon om hoe erg hij dit gesprek al direct verpest had, zorgde ervoor dat Alain’s schouders meteen wat zakten. Hij voelde de tranen achter zijn ogen branden, maar beet op zijn tong om ze weg te houden. Het was oké. Of moest hij toch rond Sandgem gaan peilen voor een ander baantje?

De beschikbaarheid. Alain knikte. “Ik zorg ervoor dat je het na mijn dienst hebt,” verzekerde Alain hem. Gezien de ander al had bevestigd dat dit dan alles was, zette hij zich overeind en haalde hij even diep adem. “Fijne avond.” En met die woorden stapte hij op de deur af en maakte hij dat hij het kantoor uitkwam. Hij had een moment voor zichzelf nodig voor hij weer terug aan het werk kon gaan.
Gesponsorde inhoud

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum