Switch account





Another Day of the Week - wo apr 13, 2022 8:59 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

Another Day of the Week 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Alain was gek op al zijn Pokémon, dat moest gezegd worden. Het was niet alleen Rue of Kearney waar hij gek op was. Elke andere Pokémon had zijn eigen kwaliteiten en Alain had een balans gevonden in hun karakters waar hij het erg goed mee deed. Maar, dat betekende ook dat er een Pokémon moest zijn om de perfecte rust van Kearney uit te balanceren.

En die Pokémon was Chae.

Daar stond hij dan, met een bek vol tanden op het plein. De speakers die aan de zijkant hingen voor wanneer er een feest gaande was, speelden nu een nummer wat hij nooit had verwacht. Friday van Rebecca Black speelde over de boxen. Op een Woensdag. Café’tjes rondom het plein werden overspoeld door de enorme herrie en daar stond Alain, te kijken naar één box waar elektrische schokken vanaf kwamen.

Wat nu?

Gewoon weg lopen?

Misschien moest hij maar doen alsof dit niet…

Waarom?

&Victor
Re: Another Day of the Week - zo apr 17, 2022 1:27 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 23
Rank: 2

Another Day of the Week ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Victor liet de witte jas van zijn armen glijden vooraleer hij hem weer in de kast opborg. Hij was graag nog in het pokémon center gebleven om voor de patiënten die vandaag binnen waren gekomen te zorgen, maar het was nu aan zijn collega’s om het over te nemen. Hoewel hij uitgebreid had uitgelegd welke zalven ze voor de grotle moesten gebruiken en wat voor compres de pikachu nodig had, vond hij het moeilijk om die dingen uit handen te geven. Als je wou dat iets goed gedaan werd, moest je het namelijk zelf doen.

Er was echter niets aan te doen en dus verliet hij het pokémon center met Edgar op zijn schouder en de twee dreepies naast hem zwevend. Hij was nog niet zo ver van het gebouw vandaan toen er opeens luide muziek begon te spelen. En niet zomaar luid, het was bijna niet te harden. In plaats van zich om te draaien en de andere richting uit te gaan zoals sommigen rondom hem deden, ging Victor naar het geluid toe.

Het duurde niet lang voor hij op het plein waar de muziek het hardste was terecht kwam. Hij keek om zich heen en het eerste dat hij opmerkte was niet waar het lawaai vandaan kwam, maar Alain, de man die nog niet zo lang geleden vier gewonde pokémon naar het pokémon center had gebracht toen Victor aan het werken was. Ze waren geëlektrocuteerd en ondervoed geweest, maar uiteindelijk was alles goed gekomen. Victor ging naar de trainer toe om te vragen of hij wist wat er aan de hand was met de muziek. Die was echter druk bezig met ergens naar te staren. In plaats van een vraag te stellen, volgde hij de ander zijn blik en zag hij een box waar elektrische schokken afkwamen. Een elektrisch probleem? Of een pokémon— “Een rotom?” dacht hij luidop na. Hij schudde zijn hoofd, eerst moest hij Alains aandacht trekken. "Alain!" Hopelijk zou de ander hem horen door al het lawaai heen. "Iets mis met die box?"

Life is temporary,
why should death be any different?
Re: Another Day of the Week - do apr 21, 2022 12:30 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

Another Day of the Week 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Natuurlijk moest dit gebeuren. Vol horror keek Alain omhoog naar de box waar elektrische schokken vanaf bleven komen, terwijl Rebecca Black’s grootste regret over het plein speelde. Friday. Als het nou nog een Vrijdag was geweest, maar Friday op een Woensdag voelde alsof het alles enkel erger maakte. Hij wilde weg hier en de neiging om Chay gewoon achter te laten was daar, maar hij wist dat hij zich na drie en een halve stap weer om zou draaien. Immers was hij een zachtgekookt ei en was hij zich daar maar al te goed van bewust.

Een stem in de buurt klonk en Alain keek geschrokken om, enkel om een bekend gezicht te zien. Met een pijnlijke frons keek hij terug naar de box. “De mijne,” knikte Alain. “En dit is wat hij doet als hij de kans krijgt,” ging hij met een dramatische zucht door. Maar, wat kon hij er nog aan doen? Geen van zijn Pokémon ging het monster eruit krijgen, dus hij moest hier gewoon… wachten. Hij wist zelfs niet of de box slopen überhaupt zou helpen en dan zou hij nog problemen krijgen.

Ik ehm— Ik beloof dat ik de rest beter onder controle heb,” beloofde Alain ongemakkelijk. Aan zijn voet zat de Vulpix, Rue, geïrriteerd omhoog te kijken en de Treecko sprong van zijn schouder omhoog via de paal en besloot op de box te gaan staan. Daar had hij dus ook helemaal niets aan.
Re: Another Day of the Week - do apr 21, 2022 1:48 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 23
Rank: 2

Another Day of the Week ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ze hadden in Galar rotoms gehad om in het huishouden te helpen. Af en toe was er eentje zich wel eens beginnen vervelen en dan kreeg je situaties zoals die nu op het plein. Zo’n pokémon weer in bedwang krijgen was altijd met vallen en opstaan gegaan en het personeel was er een keer zelfs een hele dag mee bezig geweest. Alains dramatische zucht was dan ook terecht: dit zou een hele klus worden.

De pokémon kon zeker meer training gebruiken, maar dan nog zou er altijd iets ondeugends in zijn natuur zitten waardoor hij streken zoals dit zou uithalen. Zoiets was niet weg te trainen. “Dat heb ik de vorige keer kunnen zien,” zei Victor gemeend. Toen Alain de gewonde pokémon naar het pokémon center had gebracht, hadden ze zich allemaal fantastisch gedragen.

Maar misschien moesten ze zich eens focussen op het probleem dat ze aan handen hadden en een manier vinden om de rotom uit de box te krijgen. Wachten tot de pokémon het beu was, zou uren kunnen duren en Victor had niet echt zin om hier zo lang met deze herrie te staan. “Heb je niets dat hem zou kunnen overtuigen om eruit te komen? Zijn lievelingseten of iets dergelijks?” Victor kende de pokémon niet en wist dus niet wat hem zou kunnen overhalen, maar er moest toch iets zijn?
Life is temporary,
why should death be any different?
Re: Another Day of the Week - do apr 28, 2022 7:39 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

Another Day of the Week 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Eten?” vroeg Alain wanhopig, waarna hij zijn hoofd schudde. “Niets! Er is niets wat Chae liever doet dan mij belachelijk maken,” ging hij met een diepe zucht door. Het was hopeloos. En het ding had energie voor tien, dus hier stond hij dan: wachtende tot het eindelijk over was. En—

Of, wacht. Dat had hij fout.

Mandarijntjes.” Dat was het. “Ik weet niet waarom, maar hij is geobsedeerd.” Welke Pokémon was er nou geobsedeerd door mandarijntjes? En het was niet eens echt om ze te eten. De Pokémon zoefde en speelde ermee alsof het een geschenk uit de hemel was. “Maar waar vinden we in Arceus’ naam mandarijntjes hier…” Dat was een raar ding om te moeten hebben. Café’s hadden sinaasappelen, maar die leken niet hetzelfde te zijn voor de Pokémon.

Re: Another Day of the Week - vr apr 29, 2022 8:51 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 23
Rank: 2

Another Day of the Week ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Alain was de wanhoop nabij tot hij opeens tot het antwoord kwam: mandarijntjes. Victor trok zijn wenkbrauwen verbaasd omhoog. Elke pokémon had zo wel zijn eigen ding, maar van een rotom die van mandarijnen hield had hij nog niet gehoord. Ze hadden een oplossing, maar daarmee was ook een nieuw probleem gecreëerd: waar was er zo’n citrusvrucht te vinden? In een van de cafés zouden ze er geen hebben. Victor draaide zich om en keek over het plein uit. “Heeft u toevallig een mandarijn bij u?” vroeg hij aan een toevallige passant, maar de man keek hem alleen maar vreemd aan en liep snel door om zo rap mogelijk van het lawaai—en misschien ook Victor met zijn vreemde vraag—weg te raken. Dat was dus geen oplossing. Maar hoe geraakten ze dan aan een mandarijn? “Zijn er hier geen winkels in de buurt?” Zo goed kende hij Jubilife city niet, en zeker niet dit deel van de stad, maar misschien kwam Alain hier vaker en wist hij wel een winkel zijn. Daar moesten ze toch wel mandarijnen hebben. En als dat niet zo was, wist Victor het ook niet meer. Het was moeilijk denken met deze herrie.
Life is temporary,
why should death be any different?
Re: Another Day of the Week - do mei 05, 2022 4:22 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

Another Day of the Week 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Mandarijnen. Waarom toch? Alain liet een diepe zucht klinken en schudde zijn hoofd even. Victor vroeg bij iemand na of deze mandarijnen had, maar natuurlijk was dat niet zo. En daarbij, wie zou zijn mandarijn afgeven aan een vreemdeling? Hij nam aan dat het volk wat er één bij had, die graag zelf op zou eten.

Er is een supermarkt twee straten daarheen,” Alain wees even over zijn schouder, “maar ik kon moeilijk weglopen en dit hier achterlaten. Voor ik ‘t weet legt ze de hele straat plat.” En dat kon nog een veel groter probleem zijn, gezien je dan rekening had te houden met het feit dat de stoplichten het ook niet meer zouden doen. Waarom had hij een Rotom?
Re: Another Day of the Week - do mei 05, 2022 8:28 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 23
Rank: 2

Another Day of the Week ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Er was een supermarkt. “Jij blijft hier, ik ga een mandarijn halen,” zei hij tegen Alain vooraleer hij het op een lopen zette in de richting waar de trainer naar gewezen had. Edgar had het plotse vertrek niet zien aankomen, verloor zijn evenwicht en viel van Victors schouder. Kwaad krassend sloeg de pokémon zijn vleugels uit waarna hij naast de researcher kwam vliegen. “Sorry.” Maar veel meer aandacht besteedde Victor er niet aan. Ze hadden een probleem om op te lossen.

Eenmaal in de winkel haastte hij zich naar de groenteafdeling. De mandarijnen waren niet moeilijk te vinden en voor alle zekerheid nam hij er twee mee naar de kassa. Beter eentje te veel meenemen voor mocht er iets onverwachts gebeuren. Na afgerekend te hebben, rende hij terug naar Alain. Het was niet moeilijk om weer bij de man te raken: ze moesten gewoon het lawaai volgen. Toen ze dichterbij kwamen, staken Mendel en Eliot zelfs hun pootjes in hun oren om ze van de herrie te beschermen. “Ik heb mandarijnen,” riep Victor naar Alain zodra hij binnen gehoorsafstand was.
Life is temporary,
why should death be any different?
Re: Another Day of the Week - vr mei 13, 2022 7:15 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

Another Day of the Week 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Oké. Victor zou mandarijnen gaan halen en Alain… bleef hier. Alain wierp hem even een bedenkelijke blik, maar knikte uiteindelijk waarna Victor zijn ding kon gaan doen. Alain had zijn armen over elkaar gevouwen, tweekleurige ogen gericht op de speaker boven hen. Inmiddels was Friday over. Je zou denken dat dat een goed iets was, maar nu speelde It’s Raining Men. Alsof hij nog meer pijlen op hem gericht moest hebben die riepen dat ‘ie gay was.

Toen Victor terug kwam, was het liedje allang afgelopen. Inmiddels speelde My Humps en Alain keek met een trieste blik naar de man die mandarijnen had gevonden. “Je bent een held,” verklaarde Alain boven de herrie, waarna hij een mandarijn aannam. “Nu is het…” Hij haalde even diep adem.

Chae, vangen!

Met één worp gooide hij de mandarijn de lucht in. Elektrische schokken kwamen van de speaker af, waarna het beest eruit kwam en een elektrische schok op de mandarijn af vuurde. Het mandarijntje landde al snel op de grond en de Rotom begon rondjes eromheen te draaien, zo snel dat Alain meerdere keren miste voor hij de Pokémon uiteindelijk terug kon laten keren in de Pokéball.

Re: Another Day of the Week - wo mei 18, 2022 10:34 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 23
Rank: 2

Another Day of the Week ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

De rotom had een… bepaalde smaak muziek. Eén die iedereen in de wijde omgeving kon horen zolang de pokémon in de speakers zat. Gelukkig was hun redding nabij: een klein, orange, rond stuk fruit waar Chae verzot op was. Alain had alleszins niet overdreven over de liefde die de pokémon voor mandarijnen koesterde; zodra de rotom de mandarijn in het oog kreeg, zoefde hij op het fruit af en begon hij er rondjes rond te draaien. Zo snel dat het even duurde voor Alain hem weer in zijn pokébal kreeg en Victor opgelucht kon zuchten. Ook Mendel en Eliot keken blij nu ze hun pootjes weer uit hun oren konden halen.

“Dat werkte,” bracht Victor half extatisch, half verrast uit. Ook de mensen op het plein die zich in de winkeltjes en cafés hadden verstopt of die waren weggevlucht, kwamen opgelucht tevoorschijn. Hij liet zich op een stoel zakken die aan een van de bars hier toebehoorde terwijl Edgar op de tafel voor hem sprong. “Wat een geluk dat hij zo op mandarijnen reageert. Een van onze rotoms heeft het zo eens een hele dag uitgehangen.” Het was bijna onmogelijk geweest om de pokémon te vangen, maar laat in de avond was het dan toch gelukt. Die gebeurtenis voelde nu een eeuwigheid geleden. En het was vreemd om op deze manier over Galar te praten; die rotoms waren niet langer van hem en dat huis was niet langer zijn thuis. Hij had al dat achtergelaten om hier in Sinnoh een nieuw leven te beginnen, een beter leven.
Life is temporary,
why should death be any different?
Re: Another Day of the Week - vr mei 20, 2022 12:07 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

Another Day of the Week 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het was gelukt. Alain liet een opgeluchte zucht klinken en liet zichzelf ook in een stoel zakken, waarna hij het denkbeeldige zweet van zijn voorhoofd veegde. De jongen merkte op dat Alain geluk had dat het beest zo op mandarijnen reageerde en dat hij zelf dus een Rotom had gehad die het zo een hele dag vol had gehad. Ergens troostte het, het idee dat hij niet de enige mafkees was die zijn Rotom niet onder controle had. Maar, helaas werd hij nog steeds aan alle kanten aangestaard na de acties van zojuist.

Ik denk dat Chae nog wat jong is. Wil overal mee spelen, dus als ik ‘r afgeleid krijg is ‘t al snel goed,” lachte hij dan toch. “Ze was thuis eens in de televisie gesprongen en toen heb ik ‘r er ook uitgekregen met een mandarijn. Jammere is dat ze er ook al eens probeerde vandoor te gaan met mijn hele koelkast toen ik er een salade in had gelegd die ze wilde hebben.” Rotoms waren absoluut het lastigste wat hij tot zoverre was tegengekomen. “Nog advies?” Immers zei de ander er al een aantal te hebben gehad.

Re: Another Day of the Week - di mei 24, 2022 8:55 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 23
Rank: 2

Another Day of the Week ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een lach ontsnapte hem bij het beeld van een koelkast die ervandoor ging met een salade. Dat was pas een ongewone diefstal. Veel advies had hij echter ook niet om met rotoms om te gaan—in Galar hadden ze personeel gehad om de pokémon te trainen en in bedwang te houden—, maar hij had toch een paar dingen te zeggen. “Als je ze iets geeft om mee bezig te zijn, krijgen ze de tijd niet om iets uit te halen. Al mag het ook niet steeds hetzelfde zijn. Afwisseling maakt de kans dat een pokémon zich verveelt kleiner.” Zo hadden ze een rotatiesysteem gehad waarbij elke rotom elke dag een andere taak toegewezen kreeg. “En ik denk dat vandaag bewezen heeft dat je best altijd een mandarijn op zak hebt.” Op die manier was er toch een laatste redmiddel waarmee de pokémon genoeg afgeleid kon worden om haar terug in haar bal te krijgen. “Meer advies kan ik je jammer genoeg niet geven.” Hij had nooit veel tijd met de rotoms gespendeerd en specifieker kon hij dan ook niet gaan.
Life is temporary,
why should death be any different?
Re: Another Day of the Week - za mei 28, 2022 5:02 pm
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

Another Day of the Week 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Als je de Rotom iets gaf om mee bezig te blijven, dan hadden ze de tijd niet om iets uit te halen. Alain liet een zachte zucht kinken. Hij kon toch niet 24/7 met die Pokémon bezig zijn? Misschien dat hij een maatje nodig had die hem bezig zou houden. “Oké,” besloot hij daarom, al was het licht twijfelend. Er moest een manier zijn, toch?

Alain lachte kort bij de opmerking over een mandarijn en schudde zijn hoofd “Wie had gedacht dat een mandarijn zo’n redding kon zijn,” merkte hij op. “En jij, trouwens. Ik werk hier in de buurt. Kan ik je trakteren op een drankje als bedankje?” vroeg hij. Liever niet hier op het plein, waar hij de ogen nog in zijn nek voelde branden.

Re: Another Day of the Week - ma jun 06, 2022 3:36 pm
Victor Schultz
Researcher
Victor Schultz

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 23
Rank: 2

Another Day of the Week ED5yesM
Tess
Hier een quote
51
225
CHARACTER INFO

OOC INFO

Victor lachte bij Alains opmerking. Een mandarijn was inderdaad een onwaarschijnlijk redmiddel en toch had het fruit hen vandaag een enorme dienst bewezen. Het lof dat hij kreeg, maakte de glimlach op zijn gezicht alleen maar groter. “Natuurlijk,” antwoordde hij op het voorstel. Hij was best benieuwd naar de plek waar Alain werkte en om meer over hem te weten te komen, want eigenlijk wist hij zo goed niets over de ander. Bij hun vorige ontmoeting had hij geleerd dat de man van pokémon hield en zichzelf in gevaar zou brengen om ze te redden. Daarnaast wist hij nog zijn naam en de andere gegevens die de researcher nodig had gehad voor het systeem van het pokémon center. En nu was hij te weten gekomen dat Alain een rotom had die graag de boel op stelde zette, maar afgeleid kon worden met een mandarijn. Veel was het niet. Victor schoof de stoel weer naar achteren en stond recht. “Leid jij de weg?” Hij had namelijk geen idee waar ze naartoe moesten.
Life is temporary,
why should death be any different?
Gesponsorde inhoud

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum