Switch account





[R212 / Quest] Bloemetjes Buitenzetten - wo apr 14, 2021 8:39 am
Vic Goldenblood
Crescent Moon
Vic Goldenblood

Karakterkaart
Gender: Demigirl
Age: 25
Rank: 1

[R212 / Quest] Bloemetjes Buitenzetten BogusIncredibleBass-size_restricted
Marieke
Hier een quote
58
59
CHARACTER INFO

OOC INFO

Leave the sleep
and let the springtime talk
Vic was weer eens in Hearthome City voor haar werk, al had ze vandaag een veel belangrijkere taak dan gewoon patrouilleren. Ze was hier in opdracht van de Crescent Moon om iemand te helpen die bij de base om hulp gevraagd had. De persoon die om hulp gevraagd had was een wat oudere vrouw geweest, ze had gevraagd om een pokémon die haar zou kunnen helpen met haar tuin. Vic had zich afgevraagd waarom iemand daarvoor bij de Crescent Moon kwam aankloppen, maar had de missie toch aangenomen. Eenmaal bij het adres aangekomen, zag Vic meteen waarom deze dame hulp nodig zou hebben met haar tuin. Het huis zelf was niet zo heel groot, maar de tuin eromheen was gigantisch in vergelijking met wat Vic zelf gewend was van Hearthome. Ze kende deze stad goed maar het was haar eerlijk gezegd nog nooit opgevallen hoe groot deze tuin was, misschien was het recent verbouwd? Dat boeide niet.

De belde aan bij de voordeur van het huis. Ze was wel best nerveus, dit was haar allereerste belangrijke opdracht van de Crescent Moon en ze wilde het niet verpesten. Toen de deur geopend werd verscheen de oudere vrouw in de deuropening. "Hoi, ik ben Victoria Goldenblood van de Crescent Moon organisatie," haar stem trilde, en ergens voelde het een beetje raar om zichzelf bij haar volledige naam te noemen, "ik ben hier om u te helpen met het vinden van een pokémon voor uw tuin." De andere vrouw keek eventjes verrast, alsof ze niet verwacht had om iemand van de Crescent Moon aan haar deur te hebben. Gelukkig maakte de verrassing al snel plaats voor een warme glimlach. "Ah, jullie Crescent Moon mensen zijn sneller dan verwacht," zei ze, "al lijkt het er nog niet op dat je al een pokémon gevangen hebt voor me?" De vrouw hield haar hoofd een beetje scheef. "Dat- Dat klopt," Vic was duidelijk nerveus voor dit, "ik wilde namelijk eerst even komen kijken hoe uw tuin er uit zag om te beslissen welke pokémon het beste zou zijn." Het was een beetje een smoesje, maar het had wel een kern van waarheid. In ieder geval hoopte Vic dat deze vrouw haar zou geloven, en gelukkig was dat ook zo. Ze kreeg een snelle rondleiding door de grote bloementuin bij het huis van deze dame, die uitlegde wat voor bloemen het allemaal waren. Vic hield zelf ook wel van tuinieren dus ze was eigenlijk best geïnteresseerd in deze planten, dus probeerde ze wat notities te maken in een boekje dat ze bij zich had. "Dank u voor de rondleiding, mevrouw..?" ze keek de oudere dame aan, hopend om haar naam te weten te komen. "Annabelle Bulba. Maar noem me gerust Annabelle want mevrouw Bulba klinkt na al die jaren nog steeds een beetje vreemd." "Ah, oké. Dank u, Annabelle." Vic knikte en keek naar haar notities. Ze had nog steeds niet echt een idee wat voor pokémon ze exact nodig zou hebben, afgezien van een grass-type. "Ik zal nu op zoek gaan naar een pokémon die u zou kunnen helpen, ik ben later vandaag weer terug hier om mijn vangst aan u te geven." Vic voelde zich nog steeds wel wat gespannen voor dit, maar het zou vast wel goed komen.

Niet veel later liep Vic de route op die bekend stond als Route 212. Hier lag ook de Trophy Garden, al was dat niet waar ze nu naar op zoek was. Ze keek aandachtig rond terwijl ze rustig de route op liep, hopend om een teken te zien van grass-type pokémon. Ze wist dat deze hier hoorden te zijn, maar ze wist niet zeker welke er nou allemaal precies waren. Er rende enkele bidoofs voorbij, wat een kleine glimlach op Vic's gezicht toverde. Toen viel haar op dat de bidoofs achtervolgd werden door een andere pokémon, eentje die ze herkende als budew. Budew was een grass-type, dus dit was haar kans! Ze liet Zephyr uit haar pokéball en wees richting de budew die voor hen uit rende.

"Quick Attack!" En ja hoor, Zephyr zoefde vooruit en knalde tegen de kleine groene pokémon aan. Helaas voor Zephyr ontsnapte er een wolk aan gele pollen uit de budew, wat ervoor zorgde dat de zangoose zich veel moeizamer kon bewegen. "Oh nee..." Vic gokte dat deze move Stun Spore geweest was. "Nogmaals Quick Attack!" Vic had hoop, maar Zephyr bewoog niet. Vervolgens deed de budew een move waarvan Vic gokte dat het iets zoals Absorb was, want de schade die Zephyr in zijn eerste aanval gedaan had leek deels ongedaan gemaakt te worden. "Nee, dit werkt niet. Zephyr, kom terug!" Nadat de zangoose terug was in zijn pokéball had Vic nog maar één andere optie, maar misschien was dat wel een betere optie? "Taimi," zei ze nadat ze haar chingling uit de pokéball gelaten had, "gebruik Confusion op die budew daar." Deze aanval zou de budew hopelijk verwarren. Wat Vic compleet vergeten was tot op het moment dat Taimi's aanval raakte, was dat budew niet alleen een grass-type was maar ook poison-type, en dat die het niet zo goed deden tegen psychic-type moves. De budew leek deze aanval niet leuk te vinden, maar leek niet verward geraakt te zijn. De kleine groene grass-type pokémon deed vervolgens nogmaals Absorb, hopend om die harde klap van net wat minder erg te maken. "Nogmaals Confusion!" Taimi rinkelde enthousiast terwijl ze nog meer psychische energie op de budew afstuurde. De budew raakte nu wel verward door deze aanval, en het lukte haar niet op Taimi nog eens aan te vallen. Vic hoopte dat dit genoeg zou zijn, en gooide de assist ball die ze van de base meegenomen had richting de budew.
Crescent Moon quest let's goooooo
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[R212 / Quest] Bloemetjes Buitenzetten BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

CATCH THAT POKÉMON!
Je hebt assistentie gevangen!



Je Pokémon is geregistreerd als Assist Pokémon en heeft dus geen ID nummer. Na je quest kun je de Pokémon achterlaten bij Crescent Moon danwel vrijlaten.
Vic Goldenblood
Crescent Moon
Vic Goldenblood

Karakterkaart
Gender: Demigirl
Age: 25
Rank: 1

[R212 / Quest] Bloemetjes Buitenzetten BogusIncredibleBass-size_restricted
Marieke
Hier een quote
58
59
CHARACTER INFO

OOC INFO

Leave the sleep
and let the springtime talk
De budew was gevangen! "Goed gedaan, Taimi." zei ze tegen haar chingling, die een vrolijk geluidje maakte ondanks dat het gevecht haar best wat energie gekost had. Vic liep naar de assist ball toe en raapte deze op. Vervolgens riep ze Taimi ook weer terug in haar pokéball en liep ze weer terug richting Hearthome City. In de stad was het weer even zoeken naar waar het huis van Annabelle ook alweer was, maar uiteindelijk vond ze het weer.

Ze belde aan, en Annabelle deed snel weer open. "Daar ben ik weer," zei Vic vrolijk terwijl ze de assist ball voor zich uit hield, "In deze speciale pokéball zit een budew die ik namens de Crescent Moon gevangen heb. Deze budew zal maar tijdelijk bij u blijven, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe lang u haar mag houden." Het was een beetje ongemakkelijk om dit uit te leggen, want de exacte details van de Crescent Moon en hun assist balls wist ze niet. Ze overhandigde de assist ball aan Annabelle, die vervolgens de budew er uit liet om te kijken hoe het met deze ging. De kleine grass-type pokémon was nog niet helemaal genezen van het gevecht, maar zag er in ieder geval al iets beter uit dan voordat ze een assist ball naar d'r knop gegooi kreeg. "Ik hoop dat deze je goed zal helpen." zei Vic met een beetje een schaapachtige expressie op haar gezicht. Het zou wel goed komen, toch?
hoe schrijf ik quests lol
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[R212 / Quest] Bloemetjes Buitenzetten BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

QUEST COMPLETED
Wat een held.

De questgever is gigantisch blij met met de budew. Zo blij, dat ze je een Strawberry Sweet geeft. Hiermee kun je Milcery evolueren in Alcremie!

Je missie is hiermee geslaagd. Vergaat het niet aan te geven in het quest topic en het item aan je PC toe te voegen.

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum