Switch account





Re: Dinner... date? - do jun 03, 2021 8:06 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

Aurora knikte toen Finn aan haar vroeg of ze nog meer Pokémon had. ”Ik heb nog een Gastly, maar ik laat hem altijd zo veel mogelijk in zijn bal als ik in publiekelijke ruimtes ben. Hij kan echt gemeen zijn soms,” zei ze met een zachte zucht, al moest ze wel een tikkeltje grinniken. ”Zijn favoriete bezigheid is het bezorgen van enge hallucinaties aan mensen die blijkbaar zo echt lijken dat ze opeens wegrennen.” Het had haar vaak genoeg bijna in de problemen gebracht, maar het was blijkbaar niet iets dat ze zomaar kon stoppen. ”En jij?” stelde ze de geïnteresseerde wedervraag aan hem. Ze grinnikte toen hij ook een soort van aangaf genoeg te hebben en ze at snel de laatste happen op, waarna ze haar vork en mes neerlegde. Finn leek ook klaar te zijn en toen de ober kwam om hun borden op te halen, bestelde Aurora snel nog wat drinken, waarna ze Finn de gelegenheid gaf om ook nog iets te bestellen – of te weigeren. Aurora luisterde aandachtig toen Finn vertelde over zijn vrienden en ze gaf een knikje. ”Maar een paar van die vrienden zijn hier ook, toch?” vroeg ze. Als ze het zich goed kon herinneren, dan had hij gezegd dat hij met een paar vrienden naar het festival zou gaan. ”Misschien kun je de volgende keer met hun naar deze tent gaan. Nu weet je hoe goed dat het is,” sprak ze met een vriendelijke glimlach. Zijzelf had nog niet heel veel vrienden gemaakt in Sinnoh hier, maar wel al kennissen die misschien vrienden konden worden. En haar moeder en stiefvader woonden natuurlijk in deze stad, dus ze kon ook nog een keertje met hun gaan eten. Ze was nooit echt alleen, iets waar ze wel blij mee was.
Re: Dinner... date? - do jun 03, 2021 9:27 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een Gastly.. Finn voelde het bloed uit zijn gezicht wegtrekken. Die grote valse duistere blik doemden weer even op in de herinneringen die hij normaliter ver in zijn gedachten had weggedrukt. Wolf, die zich op zijn voeten had gelegd, keek vragend op toen hij zijn trainer vanonder zijn kop voelde verstarren. Finn moest zijn best doen de rest van Aurora's woorden op te vangen. Hij kuchte om zich weer wat bij elkaar te rapen. "Aha.." mompelde hij daarna, terwijl hij zijn best deed geïnteresseerd te klinken. Beter hield ze dat beest inderdaad in zijn bal..

Hij werd met nieuwsgierige blauwe ogen aangestaard en het duurde even voor hij besefte dat ze de vraag had terug geketst. "Oh.. Alleen Wolf en Ark nog, voor nu." Finn glimlachte voorzichtig. Gelukkig kwam de ober al snel weer aan de tafel om hun borden weg te halen. Hij bestelde nog een glas drinken en boog toen wat voorover om Wolf even snel een aai te geven zodat die wist dat alles oké was. De Rockruff legde met een zachte 'hmprf' zijn kop weer op zijn voorpoten.

Aurora leek te hebben onthouden dat hij vorige keer had verteld met wie hij naar het festival ging. Hij knikte. "Mijn zus is hier ook ja, en een oude vriendin van de familie," legde hij uit. Ze stelde voor dat hij misschien met hun eens hier kon gaan eten, waarop hij glimlachte. "Misschien dat ik dat wel eens doe."
Net als hij, konden Rosy en Sia goed eten vast wel waarderen.

Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: Dinner... date? - za jun 05, 2021 9:17 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

Aurora fronste een klein beetje toen ze de reactie van Finn zag op haar teamgenoot. Ze wist dat je voor een Gastly moest zijn of niet, maar… ze kon zijn reactie niet goed plaatsen. Alsof hij er nare herinneringen aan had, of iets. Ze meende zelfs dat de rode kleur van zijn wangen een beetje verdween, maar misschien was dat slechts een misplaatste observatie. Ze besloot om er niks van te zeggen – ze kenden elkaar immers nog niet op zo’n level om het nu al over hun diepste angsten of gevoelens te hebben – en knikte dan ook beleefd toen hij aangaf dat hij enkel de Taillow en Rockruff had. ”En heb je eventueel al een idee om je team uit te breiden?” vroeg ze op een vriendelijke toon aan hem. Finn bestelde ook wat drinken en Aurora leunde wat naar achteren toen hun gesprek weer overging naar de vrienden van Finn. ”Heb je eigenlijk ondertussen al wat vrienden gemaakt hier in Sinnoh?” vroeg ze aan hem. Zijzelf nog niet zo heel veel, maar Finn leek haar echt een behoorlijk sociaal persoon en ze kon zich niet voorstellen dat hij niet minstens één vriend had gemaakt na zijn aankomst hier in Sinnoh.
Re: Dinner... date? - do jun 10, 2021 10:43 am
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het zag er niet naar uit dat Aurora zijn ongemak over de Gastly had opgemerkt en Finn was opgelucht dat hij dat inmiddels goed leek te kunnen verbergen. Het was uiteraard een ander verhaal als de ghost-pokémon uit zijn bal werd gehaald, maar daar hoefde hij zich voor nu even niet druk om te maken. Dat zou Aurora toch niet doen in een restaurant vol met mensen. Zelfs een goed getrainde Gastly kon nare grappen uithalen.

Het onderwerp ging naar zijn eigen team en Finn glimlachte even toen ze vroeg of hij al ideeën had over welke Pokémon hij nog meer wilde toevoegen. "Nee, eigenlijk nog niet veel over nagedacht," gaf hij eerlijk toe. "Wolf en Ark waren ook best onverwachts, dus ik laat het denk ik op me afkomen." Hij wist dat hij wel serieus moest gaan werken aan het uitbreiden van zijn team als hij uiteindelijk hoopte de zwaardere missies aan te kunnen, maar voor nu was er nog geen nood aan de man. Finn was niet zo van het plannen over de toekomst.

"En jij?" vroeg hij toen, terwijl hij even dankbaar knikte naar de ober die de tweede ronde aan drankjes op tafel zette. Misschien dat ze op z'n minst al had bedacht welke types ze in haar team wilde, als trainer moest je ten slotte veel meer rekening houden met variatie in je team. Hij wist niet veel over gevechten, maar dat het inzetten van de juiste types je een belangrijk voordeel kon geven was algemeen bekend.

Toen ze vroeg of hij al vrienden had gemaakt liet hij even een plagerige grijns verschijnen. "Ja, ééntje. Ze is een beetje onhandig blijkt, maar verder lijkt ze me wel een aardig type." Hij nam een slok uit zijn glas en keek met een schuin oog toe of ze door zou hebben dat hij het over haar had.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: Dinner... date? - zo jun 20, 2021 12:21 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ze gaf een knikje toen Finn aangaf er nog niet echt over nagedacht te hebben. Ze moest eerlijk toegeven dat ze het wel aan hem bewonderde dat hij er zo rustig over leek te zijn en dat hij zonder een echt plan te hebben toch redelijk veel voor elkaar leek te krijgen. Ze wilde dat zij haar twijfels ook eens achter zich kon laten en alles gewoon op zich af kon laten komen, maar tot dusver leek dat er nog niet in te zitten. Ze was echt in dubio over wat ze wilde gaan doen en aan uitbreiding van haar team moest ze dan al helemaal niet denken. Ze grinnikte dan ook wat onbeholpen toen Finn een wedervraag stelde. Hun tweede ronde van drankjes werd inmiddels geserveerd en Aurora gaf een zachte glimlach naar de ober, waarna ze haar blauwe ogen weer naar Finn richtte. ”Ik heb er eigenlijk nog niet echt over nagedacht. Ik heb Shadow toegevoegd aan mijn team omdat ik dacht dat variatie wel goed zou zijn, maar ik heb me nog niet ontfermd over welke types ik specifiek in mijn team zou willen hebben,” zei ze, zich steeds meer druk makend over het feit over hoe onprofessioneel ze nu wel niet naar hem overkwam. ”M-Maar als ik de gym zou uitdagen, dan zouden drie Pokémon sowieso wel genoeg zijn.” Een korte stilte. ”Hoop ik.” Finn beantwoordde de vraag inmiddels die ze had gesteld en Aurora keek hem nieuwsgierig aan. ”Oh ja?” Ze glimlachte. ”En wie is dat… oh.” De plagerige grijns en de schuine blik had het wel redelijk weggegeven en Aurora voelde haar wangen rood worden. Blizzard grinnikte toen ze de onbeholpen blik van haar trainer opmerkte. ”Wel, jij bent anders ook niet slecht, hoor,” probeerde Aurora zich zo nonchalant mogelijk te herstellen, wat ook zeker gelukt zou zijn ware het niet dat haar wangen nog steeds rood zagen en ze naar alle richtingen keek behalve die van Finn. Arceus, ze was écht klunzig.
Re: Dinner... date? - ma jun 21, 2021 3:40 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Aurora vertelde eerlijk dat de reden waarom ze Shadow - waarvan hij vermoedde dat dat de Gastly was - had toegevoegd aan haar team om wat meer variatie te krijgen. Finn kon zich niet zo goed voorstellen waarom iemand überhaupt ooit een Gastly zou willen, maar er waren er dan ook maar weinig die dezelfde aanvaring hadden gehad met Ghost-pokémon als hij. Niet veel die dat konden navertellen in ieder geval.

Hij nam nog een slok van zijn drinken en keek even bedenkelijk toen Aurora zei dat ze aan drie Pokémon wel genoeg had voor de gym. Of dat hoopte ze. "Vast wel," mompelde hij fronsend. "De eerste gym is voor beginners toch?" Het was een soort instapmoment voor de trainers van Sinnoh. Zeker zouden ze dan toch niet meteen al een heel team van zes inzetten?

Het duurde even voor het kwartje viel bij Aurora en Finn kon het niet laten kort te lachen om haar naïviteit. Toen ze het compliment terugkaatste reikte hij grijnzend het glas weer even naar zijn mond. "Dankje," merkte hij simpel op. Hij was niet het type om snel in de verlegenheid te raken. Niet zoals meiden dat konden in ieder geval.

Ze hadden inmiddels beide hun drinken weer op, dus keek hij om zich heen om te zien of de ober nog ergens rondhing. "Zullen we de rekening maar vragen?" vroeg hij ondertussen. Geen reden om nog veel langer in het restaurant rond te blijven hangen. Finn was wel weer toe aan de frisse lucht buiten.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: Dinner... date? - za jun 26, 2021 5:59 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

Aurora gaf een knikje toen hij zijn vraag stelde. ”Ik hoop van wel in elk geval,” grapte ze. ”Het zou niet erg tof zijn als ik opeens een team van zes voor mijn neus zou hebben.” Maar ze vermoedde dat de eerste gymleader ook wel twee Pokémon zou hebben, hooguit drie. Ze dacht dat het bij de tweede gym pas veel zwaarder zou worden, maar hopelijk had ze tegen dan al wel de nodige ervaring. Haar blauwe ogen gleden naar hem toen hij redelijk nonchalant antwoord teruggaf en ze werd weer rood toen ze zijn grijns zag, al kon ze er wel om lachen. ”Pestkop,” murmelde ze onder haar adem door, maar er lag een warme blik in haar ogen toen ze weer in zijn richting keek. Ze had het eigenlijk al wel geweten na hun eerste ontmoeting, maar dit etentje bevestigde toch wel dat ze hem als een vriend kon gaan beschouwen. Ze had zich nog geen moment bij hem verveeld en ze had al snel gemerkt dat ze gewoon zichzelf bij hem kon zijn, wat voor haar gevoel natuurlijk insgelijks was. Ze knikte toen hij vroeg of ze de rekening zouden vragen. ”Dan kan ik dadelijk misschien nog even langs mijn ouders gaan. Die wonen hier ook in de buurt,” zei ze met een glimlach tegen hem. Ze deed een teken naar de ober en zodra deze haar zag, kwam hij in haar richting en vroeg ze de rekening. ”Ieder de helft?” vroeg ze aan Finn zodra de rekening bij hun neer was gelegd, terwijl ze al naar haar portemonnee reikte. Ze was niet zo het type van iemand voor haar laten betalen of precies gaan uitrekenen wie wat had betaald, dus vond ze ieder de helft nog altijd het fijnste.
Re: Dinner... date? - do jul 01, 2021 9:16 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Aurora leek ermee in te stemmen en merkte op dat als ze nu naar buiten gingen, ze nog wel even bij haar ouders langs kon gaan. "Ah, die wonen hier in de buurt?" vroeg Finn geïnteresseerd, terwijl hij keek naar de ober die aan kwam lopen en de rekening op tafel legde. Ze vroeg of ze ieder de helft zouden doen, maar Finn had de bon al gepakt en wuifde het weg met een glimlach. "Nee ik doe deze wel,," merkte hij op, terwijl hij zijn kaart al uit zijn portemonnee haalde. Hij wenkte naar de ober zodat die het pinautomaat kon brengen, en richtte zijn ogen toen weer naar Aurora. "Als bedankje dat je met me mee wilde komen naar het restaurant." Anders had hij hier alleen gezeten, iets waar hij op zich niet zo'n moeite mee had, maar met twee was altijd gezellig. Bovendien was hij ook blij dat hij zowaar eens wat vrienden leek te maken hier in Sinnoh.

De automaat kwam in zicht en Finn rekende snel af voordat Aurora kon protesteren. Hij bedankte de ober vriendelijk en kwam toen overeind van zijn stoel. Wolf, die eerder nog tevreden lag te slapen op zijn voeten, had al door dat ze weer gingen vertrekken en stond alweer aan zijn zijde. Ze liepen naar de deur en toen Finn deze opende werd hij begroet door de frisse buitenlucht. Altijd fijn na zo'n maaltijd. Hij humde even tevreden en keek toen weer om naar Aurora. "Goed als ik met je meeloop naar je ouders?" stelde hij toen voor. Het begon ten slotte al donker te worden en dan zat het hem niet lekker om haar alleen op straat achter laten. Wat een gentleman was hij toch.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: Dinner... date? - za jul 03, 2021 3:02 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

Aurora knikte glimlachend toen Finn zijn vraag stelde. ”Enkele straten hier vandaan,” beantwoordde ze zijn vraag. ”We hebben ons hele leven al in Hearthome City gewoond, dus op een gegeven moment ken je alle goede plekken wel.” En dus ook de kortste routes om naar huis te wandelen, wat ze wel gemakkelijk en fijn vond nu het donker begon te worden buiten. Het was niet dat ze echt angst had van het donker, maar ze vermeed toch liever om langs de wat donkerdere steegjes te wandelen, zeker als ze alleen was. Ze wilde protesteren toen Finn de bon voor zijn rekening nam, maar hij had al betaald voordat ze iets kon zeggen en ze onderdrukte een zachte zucht. ”De volgende is dan voor mijn rekening,” beloofde ze hem, daarbij ook indirect bevestigend dat ze het zag zitten om een volgende keer met hem ergens te gaan eten. Misschien zouden ze het dan wat minder chique kunnen doen en gewoon ergens naar een pizzeria te gaan of ergens een frietje te gaan eten. Hm, maar dat zou het dan weer oneerlijk maken omdat dat minder duur was dan dit restaurant. Haar malende gedachten werden verdreven door Finn die aan haar vroeg of hij mee kon lopen naar haar ouders. Ze probeerde de opluchting die ze vanbinnen voelde bij het idee niet alleen te hoeven lopen door de duisternis zo goed mogelijk te verhullen terwijl ze met een glimlachje naar hem knikte. ”Misschien kan ik je dan snel even aan ze voorstellen, al moet je mijn moeder dan maar negeren, hoor. Die hoopt bij elke mannelijke vriend die ik heb dat het op meer uitdraait.” Ze grinnikte wat onbeholpen. Het was nu niet dat ze heel veel mannelijke vrienden in haar leven had gehad, maar als het de goede kant op dreigde te gaan met een jongen, dan was haar moeder er echt als de kippen bij om er iets romantisch in te zien. Haar stiefvader was daar gelukkig iets terughoudender in, beschermend bijna. De frisse lucht voelde aangenaam aan en Aurora wilde nog wat tegen Finn zeggen toen een hoop rumoer aan haar rechterkant haar aandacht trok. Iets in haar verstijfde toen ze een groepje dronken mannen bij elkaar zag staan en elkaar agressief toe aan het spreken waren. Onbedoeld was ze dichterbij Finn gaan lopen en geschrokken pakte ze zijn arm vast toen er het geluid van brekend glas weerklonk. De zenuwen gierden door haar lijf en tintelingen gingen door haar lichaam terwijl ze haar best deed om het beeld en de daarbij behorende angst opzij te zetten toen ze dacht aan wat er toen met haar vader was gebeurd. Dat werd er niet minder op toen de mannen wat meer in hun richting kwamen, ook al waren hun gezichten nauwelijks naar het tweetal gericht.


Re: Dinner... date? - wo jul 07, 2021 9:30 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ze maakte geen protest meer toen hij de rekening voor zich nam, maar beloofde wel dat ze de volgende keer dan zou betalen. Finn knikte, daar kon hij mee leven. Daarbij zou hij het oprecht leuk vinden om dit nog eens te doen. Ze was makkelijk in omgang en het was een fijne afleiding van het rangerwerk. Hij had zijn plek bij de Crescent Moon helemaal gevonden, maar soms wilde je even niet meer hoeven nadenken over missies, examens en wat er allemaal nog meer bij kwam kijken.

Aurora wierp hem een glimlach en knikte om aan te geven dat hij mee kon lopen. Een korte lach ontsnapte van zijn lippen toen ze begon over het ontmoeten van haar ouders. "Misschien beter van niet dan," reageerde Finn, terwijl ze door de straatjes van Hearthome begonnen te lopen. "Ik wil je moeder geen verkeerde ideeën geven." Even wierp hij een schuine blik om Aurora’s reactie te zien. Het was onmogelijk om te lezen of ze het had voorgesteld uit vriendelijkheid, of dat ze er wel bijbedoelingen bij had gehad. Maar zeker zou ze als ze hoopte op meer toch niet meteen de jongen voorstellen aan haar ouders?

Hij besloot er niet teveel achter te zoeken, simpelweg omdat Aurora verder totaal geen hints had gemaakt of de impressie had gegeven dat dit echt een date was. Niet die hem waren opgevallen in ieder geval, maar het moest wel genoemd worden dat hij daar heel slecht in was.

Zijn gedachten werden verstoord toen het geluid van schreeuwende, dronken mannen plots door de stilte van de nacht sneed. Ze leken meer met elkaar bezig dan met hun, maar Aurora schrok er duidelijk vooralsnog van en plots voelde hij twee gespannen handen om zijn arm. "Gewoon rustig doorlopen," probeerde hij op een geruststellende toon uit te brengen. Zijn ogen hadden zich wat vernauwd terwijl hij de groep mannen onopvallend in de gaten hield. Wolf had zijn nekharen overeind, maar bleef verder kalm aan zijn zijde. "Ze zijn niet geïnteresseerd in ons." Waarschijnlijk hadden ze niet eens door dat ze er liepen, zo druk waren ze aan het bekvechten met elkaar. Dat hoopte Finn althans, want hij had absoluut geen zin in een stel dronkaards.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: Dinner... date? - do jul 08, 2021 8:17 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

Aurora had haar hoofd geschud toen Finn aan had gegeven dat hij haar moeder geen verkeerde ideeën wilde geven, daarmee aangevend dat ze zeker niet van plan was om hem al aan hun voor te stellen. Dat ging ze hem niet aandoen. Ze vond het lief dat hij haar naar huis bracht, maar de ontmoeting met haar ouders kon wel wachten tot een andere keer, wanneer ze haar moeder ervan had verzekerd dat Finn niet meer dan een vriend was. Een potentiële vriend, want eigenlijk kenden ze elkaar nog niet zo goed en dus kon Aurora al onmogelijk benoemen of er meer in zou zitten of niet en ze dacht niet dat Finn daar mee bezig was. Ze had haar eigen leven nog niet eens op de rails, laat staan dat ze zich al aan zo’n verantwoordelijkheid ging onderwerpen. Dat ze haar eigen leven nog niet zo goed op de rails had, werd weer duidelijk toen ze een groep dronken mannen passeerden. En ze wilde het niet, maar toch zocht ze steun bij Finn. Ze voelde zich dan ook een klein beetje stom toen hij zijn woorden sprak; hij had duidelijk in de gaten dat de situatie haar helemaal niet op haar gemak deed voelen. ”Sorry,” verontschuldigde ze zichzelf terwijl haar kaken rood werden. ”Je hebt gelijk.” En misschien was het een stomme zet, maar ze liet Finn’s arm snel los. Net op dat moment draaide het hoofd van één van de mannen in hun richting en Aurora zwoer dat ze haar hart in haar keel voelde zakken toen hij zijn ogen duidelijk over haar heen liet glijden. Hij was de eerste die stopte met bekvechten en in plaats daarvan een jongeman naast zich aanstootte, vermoedelijk een vriend van hun. Om te zeggen dat ze zich ongemakkelijk voelde onder hun blik was nog vrij zachtjes uitgedrukt. Ze leken kort met elkaar te speculeren wat ze gingen doen en Aurora kon niet anders dan haar blauwe ogen op hun gefocust houden toen één van hun blijkbaar het feit dat Finn pal naast haar liep leek te negeren en in de richting van hun stapte. ”Finn, ik denk niet dat…” Maar voordat ze haar zin af kon maken, de toon van haar stem al erg gejaagd, was de man al bij haar. Hij was minstens tien jaar ouder dan haar en rook, niet bepaald verrassend, naar alcohol. ”Hé, schatje,” zei hij met een grijns en, Finn totaal negerend, pakte haar vast bij haar arm. ”Waarom dump je hem niet gewoon en kom je met mij mee vanavond? Ik weet nog wel leuk gezelschap.” De suggestieve grijns zei vrij veel over welk soort gezelschap de man het had en Aurora onderdrukte een kreet van pijn toen zijn vingers hard in de huid van haar arm drukten en hij haar met een ruk naar zich toetrok, wat er nog net niet voor zorgde dat ze haar evenwicht verloor. In een hulpeloze poging graaide ze met haar hand naar achteren, naar Finn, maar ze kon hem niet vinden en had dus geen andere keus dan haar hand tegen de schouder van de man te laten rusten om zichzelf te stabiliseren, meteen zichzelf weg proberen te duwend terwijl tranen van pure angst al in haar ogen verschenen. Waarom moest dit nu weer gebeuren? En waarom bij haar?
Re: Dinner... date? - do jul 15, 2021 11:27 am
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het gebeurde allemaal vrij snel. Aurora verzwakte de greep om zijn arm en het volgende moment greep één van de mannen haar vast en werd ze bij hem vandaan getrokken. Woest draaide Finn zich naar het groepje om. "Laat haar los," dreigde hij. Naast hem klonk het waarschuwende gegrom van Wolf, en vanuit zijn ooghoeken zag hij hoe de Rockruff met opgetrokken lip en zijn nekharen overeind op het groepje afstapte. Hij stopte de Rockruff in zijn beweging door zijn hand uit te steken, die gehoorzaamde, maar boos bleef grommen. De mannen leken niet erg onder de indruk, zij het door het feit dat ze vol zaten met alcohol, of simpelweg gewoon niet geïntimideerd waren door één gast met zijn pup, en begonnen luid te lachen. Vooral de man die Aurora vast had, had er de grootste plezier in, en zijn bulderende lach galmde gorgelend door de lucht.

Finn vernauwde zijn ogen. Wat voor slappe ranger zou hij zijn als hij dit zo zou laten toestaan? Hij trok zijn hand weer in en Wolf, die op dit moment zat te wachten, schoot meteen naar voren en zette zijn tanden vol in de enkel van de man. Zijn gebulder veranderde in een schreeuw en hij duwde Aurora ruw weg, terwijl hij boos naar zijn enkel begon te grijpen. Finn wist haar net op tijd bij haar schouders beet te pakken zodat ze niet op de verharde stoeptegels zou landen. Zijn blik ging ongerust naar Wolf, maar die was gelukkig niet achterlijk, en wist behendig de zwaaiende ledematen van de man te ontwijken, terwijl hij bleef happen naar zijn enkels om diens aandacht van Finn en Aurora af te houden. De andere mannen hadden even stomverbaasd toegekeken, maar Finn zag al snel dat de verbazing op hun gezicht veranderde naar woede. Dat was niet goed. "We moeten rennen," fluisterde hij naar Aurora. Ranger of niet, hij kon het onmogelijk tegen een hele groep dronkaards opnemen. Hij liet haar los, pakte Blizzard op van de grond met één arm, floot naar Wolf, en pakte Aurora's toen weer beet bij haar hand.

Hij begon te rennen. Door de straten van Hearthome City, terwijl de dronkaards de achtervolging in zette. Wolf hapte nog één keer naar de man en schoot toen achter Finn en Aurora aan. Met zijn sterke poten had hij ze al snel moeiteloos ingehaald en nam hij het voortouw, aangezien zijn diepblauwe ogen meer zagen in het schemerlicht van de avond dan zij. Finn besloot hem blind te volgen, terwijl hij hoopte dat de mannen zo vol zaten met alcohol, dat ze het al snel op zouden geven.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: Dinner... date? - do jul 15, 2021 6:13 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

Aurora zag alles door één grote waas van tranen. Het gezicht van de man was nauwelijks herkenbaar en ze ving ook niet op wat Finn tegen de mannen zei. Ze voelde alleen die ruwe greep om haar arm en hoewel haar vader nooit zoiets dergelijks had gedaan, schoten haar gedachten wel naar die keren dat hij dreigend voor haar had gestaan. En toen dat ene moment dat alles helemaal in de soep had laten lopen. Aurora was ontzettend bang voor wat er zou gebeuren als Finn haar niet kon helpen, want zelf kon ze weinig tegen de man doen. Zijn vingers drukten inmiddels zo hard in haar vel dat ze dacht dat ze er zeker een blauwe plek over aan zou houden en ze schrok op uit haar gedachten toen Wolf opeens naar voren sprong en naar de enkels van de man beet. De duw was niet echt zacht en Aurora pakte Finn’s onderarmen geschrokken vast toen hij haar staande hield, te verdoofd zijnde om hem te bedanken. Het volgende moment gaf Finn aan dat ze moesten gaan rennen, maar haar benen voelden aan als spaghettislierten en ze had geen idee hoe ze aan hem moest uitleggen dat ze niet kón rennen. Finn trok haar echter al mee en Aurora deed haar best om hem te volgen, instinctief wetend dat het niet goed zou aflopen als ze nu niet de kracht zou vinden om te rennen. Rennen met hakken bleek echter geen succes te zijn; Aurora’s hak brak al snel af en hinkend gaf Aurora met een ruk aan Finn’s arm aan dat ze niet verder kon rennen. Blizzard, die op het moment leek gewacht te hebben dat zij zich kon moeien, liet op dat moment een Powder Snow ontsnappen zodat de grond achter hun zo glad als ijs werd. Binnen no time vormde zich er een flink ijslaagje en Aurora keek niet om te zien of de mannen onderuit gingen. Haast instinctief schopte ze haar hakken uit en deed niet eens moeite om ze op te rapen, maar nam nu het voortouw en trok Finn mee. Pas toen het geroep achter hun helemaal weggestorven leek te zijn en zelfs Aurora, die notabene opgegroeid was in Hearthome City, niet meer wist waar dat ze waren, liet ze hem met een hevig kloppend hart vast en draaide zich van hem weg terwijl ze haar armen beschermend om zichzelf heen sloeg en zichzelf dwong om haar emoties binnen te houden. Maar dat was tevergeefs; dikke tranen rolden al snel over haar wangen en Aurora begon, met haar rug nog steeds naar Finn, zacht te snikken terwijl Blizzard zichzelf in alle richtingen wrong om uit Finn’s greep te ontsnappen en bij haar trainer te zijn, een bezorgde blik in haar ogen hebbend.
Re: Dinner... date? - do jul 15, 2021 7:07 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Zijn lack of knowledge over vrouwen bleek wel weer toen Aurora hem maar met moeite bij kon houden en al snel over ging tot hinken. Ohja muk, ze had hakken aan. Finn stopte abrupt met rennen en draaide zich naar haar om, waarna zijn ogen groot werden toen hij zag dat ze nog helemaal niet zoveel afstand hadden gecreëerd tussen hen en de groep mannen. Maar, Blizzard bleek de heldin van de dag. De kleine Spheal trok haar mond open en blies een koude wind vol met sneeuw op de stoeptegels. De dronkaards maakten geen schijn van kans. Balans was tenslotte ver te zoeken met zoveel drank op. Met genoegen keek Finn hoe toe ze vol op hun plaat gingen door de laag ijs onder hun schoenen.

Aurora had ondertussen haar hakken uitgekregen en met een ruk aan zijn arm voelde Finn dat ze weer gingen rennen. Dit keer ging zij vooruit, een veel beter plan aangezien ze de stad op haar duimpje kende. Ze maakten veel meer vaart nu ze niet meer belemmerd werd door de hakken onder haar voeten - Arceus moest weten hoe vrouwen überhaupt op die dingen konden lopen-, en al snel lieten ze het kwade geroep van de mannen achter zich. Aurora liet hem los en hijgend bleven ze staan, gespannen luisterend of ze misschien nog iets hoorden. Maar, het bleef stil. "We zijn ze kwijt denk ik," mompelde Finn, terwijl zijn hart nog altijd wild klopte vanwege de adrenaline. Hij blikte neer op Wolf en die schudde zijn nekharen weer plat, een teken voor hem dat de kust veilig was.

Maar Aurora leek hem niet te horen en had zich met haar rug naar hem toegekeerd. Hij hoorde gesnik. Meteen verscheen er een bezorgde blik in zijn lichte ogen en stapte hij naar haar toe. "Hey? Gaat het wel?" vroeg hij toen voorzichtig. De Spheal begon druk in zijn armen te bewegen, dus hij bukte om haar neer te zetten en legde toen een hand op Aurora's schouder. Hij besefte hoe stom zijn vraag was geweest. Natuurlijk ging het niet, ze was half mishandeld door een dronken Seedot. Stomkop.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: Dinner... date? - do jul 15, 2021 8:32 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ze probeerde een glimlach om haar lippen te laten komen toen Blizzard bezorgd dichterbij rolde, maar het lukte niet. Ze zag alles nog door een waas van tranen en toen Blizzard zichzelf troostend tegen haar aanduwde, werden die tranen alleen maar erger. En ze wist dat ze het waarschijnlijk gewoon op het incident had moeten steken en het daarbij had moeten laten, maar ze wist dat Finn zich later zou gaan herinneren dat ze al nerveus was geweest voordat heel dat incident met die mannen begon. ”H-Het spijt me,” was het eerste wat ze snikkend uitbracht. Ze wilde niet dat hij haar een watje vond. Ze wilde niet dat hij dacht dat ze voor elk klein dingetje begon te huilen. En misschien was het wat vroeg, maar ergens wilde ze ook gewoon haar gevoel delen met iemand die niét haar ouders was of een therapeute. Maar ze vond het niet gemakkelijk om dit te vertellen terwijl ze hem in zijn ogen zou aankijken en daar waarschijnlijk een bezorgde blik zou vinden, dus vond ze het makkelijker om met haar rug naar hem toe te blijven staan. Ze slikte een paar keer en hapte toen naar adem. ”Mijn vader was een alcoholist,” zei ze toen zachtjes tegen hem. ”Meestal zagen we hem tijdens die buien niet en was hij meer in de kroeg dan dat hij ons aan het opvoeden was, maar als we in één van zijn buien waren…” Ze slikte. ”Hoe dan ook, op een dag trof ik hem aan in zo’n dronken bui en sprak ik hem per ongeluk tegen. Mijn vader had me tot dusver nog nooit pijn gedaan, of althans toch niet bewust, maar toen viel hij wel uit en ik weet niet meer hoe het gebeurde, maar ik was buiten bewustzijn geraakt en even later lag ik op de spoed terwijl ze glas uit mijn rug haalden. Ik had geluk gehad, zeiden ze. Een paar centimeter dieper en ik had voor heel mijn leven in een rolstoel gezeten.” Ze reikte kort over haar schouder naar zijn hand en legde haar vingers over de zijne heen. ”Ik hou niet van geweld en ik hou niet van dronken mensen.” Ze begon weer te snikken en richtte haar blik weer naar voren. ”En ik haat het dat je me zo ziet, maar het lukt niet om mijn emoties te bedwingen.” Ze had ergens zin om zich om te draaien en hem om een knuffel te vragen, maar dat zou een bepaalde grens over gaan. Ze waren al zelfs niet op het punt dat ze hem dit kon vertellen en toch had ze het gedaan. Maar ze had dan ook niet verwacht dat hij haar al zo erg in paniek zou zien. Het leven kon soms rare wendingen nemen, daar was ze zich maar wat bewust van. Haar Spheal drukte zich ondertussen tegen haar been aan en keek nog steeds bezorgd naar boven, haar kraaloogjes van Aurora naar Finn richtend.
Re: Dinner... date? - vr jul 16, 2021 6:29 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Hij vond het vreselijk om haar zo te horen huilen. Dit was totaal niet hoe hij zich had voorgesteld hoe de avond zou gaan. Een date? Eerder een ramp. Snikkend begon Aurora zich te verontschuldigen en hij schudde snel zijn hoofd om aan te geven dat dit totaal niet haar schuld was. Maar ze stond met haar rug naar hem toe dus waarschijnlijk kon ze dat niet zien. Ze hapte naar adem en begon toen uit te leggen waarom ze zo van streek was. Finn luisterde geduldig, en de zorgelijke frons op zijn gezicht werd met de zin dieper.

Vandaar dat ze zo bang was voor de dronken mannen. Het verklaarde een heleboel. "Wat.. vreselijk," wist hij alleen maar uit te brengen als antwoord. Meer woorden kon je er niet echt voor hebben. Dat een vader dat zijn eigen dochter aan kon doen. Hij liet haar schouder los en pakte in plaats daarvan haar bovenarmen beet om haar voorzichtig naar hem om te draaien. Ze hoefde zich niet te schamen voor haar tranen. "Hey, het geeft echt niet. Het is volkomen logisch dat je zo reageert," probeerde hij haar gerust te stellen. Zijn mondhoeken trokken zich omhoog in een glimlach, zei het wat moeizaam. Vervolgens werd zijn gezicht weer ernstig. "Je vader. Is... Is hij daar voor opgepakt?" vroeg hij toen. De politie zou zoiets zeker toch niet ongestraft voorbij laten gaan?
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: Dinner... date? - zo jul 18, 2021 5:11 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

Aurora gaf een kort knikje toen Finn aangaf dat het vreselijk was. Ja, dat was het zeker. En hoewel ze hier bijna op het randje van het hysterische huilen was, voelde het ergens wel goed om haar verhaal met iemand te delen. Ze schrok toen Finn haar naar zich omdraaide en richtte haar blik naar beneden. Ze voelde zijn ogen op haar gebrand en ze wist niet of ze het aan zou kunnen om hem recht aan te kijken. Ergens was er nog steeds die moeilijk te onderdrukken drang om hem zich tegen hem aan te drukken, maar ze was bang dat de dammen dan helemaal zouden doorbreken. En dus richtte ze haar blik naar zijn borst terwijl ze luisterde naar zijn woorden. Haar ogen gingen lichtelijk omhoog toen hij zei dat het niks uitmaakte en ze ving de zweem van een glimlach op, wat haar mondhoeken ook licht omhoog deed gaan. Die gingen echter net zo snel weer naar beneden toen hij zijn vraag stelde en ze slikte. ”Daar hebben ze nooit de kans toe gehad,” zei ze op een zachte toon, haar stem schor van het huilen. ”Hij beroofde zichzelf van het leven door een overdosis te nemen voordat hij zijn straf uit kon zitten.” Ze slikte en richtte haar blik nu naar een ander punt, naar zijn schouder. ”Ik heb jarenlang in therapie gezeten voordat ik er weer bovenop kwam en toen dat eenmaal zo was, heb ik besloten om trainer te worden. Mijn moeder ging door met haar leven door haar huwelijk met mijn vader achter zich te laten en te hertrouwen met een nieuwe man, dus ik vond dat ik ook door moest gaan met mijn leven.” Ze richtte haar blik nu uiteindelijk op zodat ze hem aan kon kijken. Haar armen werden nog steeds vastgehouden door zijn handen en ze had geen idee hoe ze haar emoties anders moest uiten, behalve dan door zo stilletjes mogelijk te snikken en vooral niet naar beneden te kijken. Als ze naar Blizzard zou kijken, was ze bang dat ze echt in huilen uit zou barsten.
Re: Dinner... date? - wo jul 21, 2021 10:43 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ze wist een moeizaam glimlachje terug te werpen, maar de pijn schemerden nog duidelijk in haar blauwe ogen. Het werd er niet beter op toen ze vertelde dat haar vader inmiddels was komen te overlijden. Door een overdosis wel te verstaan. Arceus, wat een ellende. Finn slikte even moeizaam. "Klinkt alsof je zo iemand beter kwijt dan rijk bent, maar ik snap dat dat niet was hoe je dingen wilden eindigen.." zei hij zacht, waarna hij even troostend over haar armen wreef voor hij haar weer los liet. Wolf was er ondertussen ook ongerust bij komen te staan en drukte even met zijn neus tegen haar been. De Rockruff kon het als geen ander aanvoelen wanneer iemand verdriet had. Finn keek naar beneden en herinnerde zich toen weer wat er zonet gebeurd was. "Je voeten.." merkte hij toen ongerust op. Het was dan misschien lente, dat betekende niet dat je gewoon met je blote voeten over de koude stoeptegels kon gaan lopen. Hij keek haar weer aan. "Laten we maar snel richting je huis gaan. Zo kun je niet buiten blijven staan." Bovendien zag ze er uit alsof ze zeer behoefte had aan de warme troost van een familielid. Dat kon hij haar momenteel niet geven.
Finn Strider

Crescent moon ranger


Re: Dinner... date? - za jul 24, 2021 8:49 pm
Aurora Castle
Researcher
Aurora Castle

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years old
Rank: 1

Dinner... date? - Pagina 2 BogusIncredibleBass-size_restricted
Freedje
Hier een quote
175
308
CHARACTER INFO

OOC INFO

”Nee,” zei Aurora zachtjes toen Finn zijn woorden over haar vader sprak. ”Dat wilde ik inderdaad niet.” Ze keek heel even van hem weg, maar richtte haar blik daarna weer op hem. Ze kneep even kort in zijn onderarmen toen hij haar armen had vastgepakt en glimlachte naar hem, waarna ze haar tranen wegveegde. Ze zuchtte toen hij aangaf dat ze snel richting haar huis moesten gaan en schudde haar hoofd. Nu dat ze weer wat rustiger was, wist ze ongeveer wel waar ze waren. ”Ik denk… Ik denk dat ik dat maar voor een andere keer ga laten, Finn,” prevelde ze zachtjes. ”Het Pokémon Center is hier vlakbij en ik denk dat ik liever morgenvroeg bij ze langsga, als ik iets rustiger ben.” En plotseling wilde ze alleen zijn, zich alleen opsluiten met haar verdriet. Al haar spullen lagen nog in het Pokémon Center, dus het was logischer dat ze terug zou gaan. Dan zou ze morgenvroeg wel bij haar ouders langsgaan, of een andere keer. Ze wilde niet dat haar moeder haar zo zou zien, niet nu dat ze dachten dat het juist weer goed met haar ging. ”Bedankt voor de gezellige avond en bedankt dat je naar me wilde luisteren,” zei ze op een zachte toon, waarna ze zich op de tippen van haar tenen duwde en hem een zachte kus op zijn wang gaf. De actie zou haar normaal gezien hebben laten blozen, maar ze voelde zich nu als verdoofd. Ze knikte naar Blizzard en deed een paar stappen achteruit, waar ze om het hoekje, zoals verwacht, het rode dak van het Pokémon Center al herkende. ”Tot ziens, Finn,” zei ze tegen hem, waarna ze zich omdraaide en in een snelle pas naar het Pokémon Center begon te lopen. Misschien was het niet eerlijk wat ze nu deed, misschien had ze het anders aan moeten pakken, maar ze herkende de leegte die haar begon te overvallen en ze wilde niet dat Finn dat zou zien. Blizzard rolde achter haar aan en Aurora begon te hollen toen ze de ingang van het Pokémon Center zag, waarna ze naar binnen ging, de sleutel van haar kamer tevoorschijn haalde uit haar tasje en snel naar binnen ging, waar ze tegen de deur in een hoopje ellende in elkaar zakte en begon te huilen. Dit was helemaal niet hoe ze zich de avond had voorgesteld. Echt niet.


OOC: Aurora topic uit!
Gesponsorde inhoud

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum