Switch account

[Mace] Home is where my heart is - do sep 23, 2021 12:54 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Rank: 3

[Mace] Home is where my heart is BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twinleaf Town, de plek waar ze geboren was, de plek waar ze opgegroeid was en de plek waar ze zichzelf terug getrokken had. Ze was de afgelopen jaren niet op het Harvest Festival geweest. Het had haar voorkeur gehad om gewoon op haar kamer te studeren en om niet teveel met andere mensen van doen te hebben in die tijden. Maar nu, terwijl ze hier tussen de vallende herfstbladeren stond, kon ze het niet helpen om te glimlachen en een rondje om haar as te draaien. Twinleaf Town was eigenlijk best wel mooi. Desondanks had ze zich door de straten bewogen iets afzijdiger van het festival, waar ze wist dat ze haar eigen huisje kon vinden. Lichte twijfel trok door haar lichaam heen, maar vervolgens klopte ze toch aan op de houten voordeur die haar ouderlijk huis al jarenlang geborgen en veilig hield. Ava stond een beetje shakend naast haar, maar Lucie wist niet zeker of ze dat deed uit angst of dat dat gewoon was wat Snorunt’s deden. Ook haar Amaura stond braaf achter haar opgesteld en Ruddles hing over haar schouder heen. Het was weer een lekkere beestenboel.

Re: [Mace] Home is where my heart is - do sep 23, 2021 9:20 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart
Rank: 03

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Al zijn water type pokémon speelden buiten in zijn vijver. Het was dus vreemd rustig zo in huis. Elec zat op de bank. Samen keken ze naar de spulletjes die op tafel lagen. Die had hij al een tijdje. Daarmee zou hij zijn Electabuzz kunnen evolueren. Bella lag naast Elec op de bank. De Metapod lag zo dicht mogelijk tegen hem aan. Ze was dol op hem, maar ook op de Nidoran die nog niet zo heel erg lang met hun meereisde. Zij zat naast Mace op de stoel. “Jij mag het zeggen Elec, wanneer je er aan toe bent.” Zei hij tegen zijn Electabuzz. Die even wat ernstig naar Mace opkeek en toen knikte. Hij keek om toen hij een klop op de deur hoorde. Dat moest vast Lucie zijn. Hij kwam overeind en deed toen de deur voor zijn dochter open. De Nidoran was ook van de stoel gesprongen en trippelde naast hem mee. Even gleed zijn blik van Lucie naar de pokémon. Twee ervan kende hij nog niet, maar dat was voor later. Eerst omhelsde hij zijn dochter. “Kom gauw binnen.” Zei hij toen warm tegen haar en deed een stap opzij.
Re: [Mace] Home is where my heart is - do sep 23, 2021 9:33 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het duurde niet lang tot ze gestommel achter de deur hoorde, de knop zag draaien en de deur weer open zwaaide. Ze glimlachte terug naar haar vader, maar er was minder licht in haar ogen dan normaal. Meer weer zoals vroeger, toen ze zich jaren zoveel mogelijk teruggetrokken had op haar kamer. Voordat ze naar binnen stapte, draaide ze zich nog een keertje om, haar handen eventjes aan de zijkanten van het koppie van haar Amaura zetten en zachtjes iets naar haar prevelend. Vervolgens pakte ze Ava op en liep ze met Ruddles over haar schouder stapte ze achter haar vader aan. Ze hoopte dat Snow binnenkort haar zo zou vertrouwen dat ze achter haar aandurfde een gebouw in. Maar tot zover was dit niet het geval. Met een zachte glimlach stapte ze naar binnen, langs haar vader heen met haar twee Pokémon. "Hey pap," zei ze met een zachte glimlach terwijl ze langs hem heen liep.

Re: [Mace] Home is where my heart is - ma sep 27, 2021 8:27 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Hij zag direct dat er iets met zijn dochter aan de hand was. Haar houding was anders, terneergeslagen. Al deed ze haar best om dat niet te laten blijken. Hij kende haar daar te goed voor. Er was iets. Ze pakte de Snorunt op en kwam samen met haar en Ruddles binnen. De Amaura bleef buiten. Hij hurkte even bij haar neer. Daarna wees hij naar de vijver. Zijn Gastrodon zaten aan de waterkant te zonnen. Sem en Bas zwommen rondjes door het water. Dazzling zat boven op de rug van Bas en gierde het uit van plezier. “Waarom ga je niet even lekker bij hun spelen.” Zei hij warm tegen haar. Daarna kwam hij weer overeind en liet de deur een beetje op een kiertje, zodat ze de beestenboel buiten een beetje in de smiezen konden houden. Daarna wees hij naar zijn stoel. “Ga lekker zitten meisje.” Daarna plofte hij zelf naast Elec op de bank en legde Bella bij hem op schoot. “Zeg het eens Lucie wat is er aan de hand? Je weet dat je alles kunt zeggen tegen die ouwe van je hè?” Vervolgde hij toen tegen zijn dochter. Zijn stem was plagerig, maar de bezorgdheid was er ook in te horen.
Re: [Mace] Home is where my heart is - di sep 28, 2021 7:17 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een zwakke glimlach kwam op haar lippen toen ze zag dat haar vader bleef hangen bij haar Amaura. Uiteraard, hij was altijd zo zacht naar Pokémon. Dat kon niet anders. Voorzichtig nam ze plaats achter de bekende keukentafel, haar handen in elkaar vouwend, haar Snorunt op schoot. Ruddles die dook meteen een plank op, no doubt op zoek naar wat lekkers. Ze snoof eventjes kort en grinnikte kort bij het aangezicht, maar hierna richtte ze haar blik weer op haar vader. Natuurlijk had hij meteen door dat er wat was. Wat ongemakkelijk draaide ze een pluk haar rond haar vinger, ogen niet op haar vader gericht. In plaats daarvan richtte ze haar ogen op een aantal houtnerven van de tafel. "Ik.. heb mijn positie bij Crescent Moon neergelegd. Ik ben nu researcher." Ze probeerde haar stem zo vast mogelijk te houden, maar oh het was moeilijk.  

Re: [Mace] Home is where my heart is - vr okt 01, 2021 2:40 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Even gleed zijn blik naar Ruddles die op een plank zat. “Er ligt een kleine zak pokémonvoer in die la.” Zei hij tussen neus en lippen door, terwijl hij naar de la knikte. Hij gaf Ruddles een knipoog, daarna keek hij naar Lucie. Richtte hij zijn volledige aandacht op zijn dochter. Er was duidelijk iets aan de hand, dat merkte hij aan alles. Toen vertelde Lucie dat ze Researcher was geworden, hetzelfde pad die hij nu volgde. Normaal gesproken zou hij blij en uitbundig geweest zijn, maar er was nog iets. Dat hield hem tegen om zo’n reactie te geven. Bezorgd nam hij haar in zich op. “Researcher is een prachtig beroep dat is een ding dat zeker is, maar er zit meer achter is het niet?” Vroeg hij nadat hij zijn woorden zo zorgvuldig mogelijk had gekozen.
Re: [Mace] Home is where my heart is - za okt 02, 2021 3:53 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Dat hoefde je Ruddles niet tweemaal te zeggen. De Raichu lachte en jubelde, waarna hij meteen op de la afhupste. Als Pichu kende hij deze la al en nu wist hij hem feilloos te vinden. Lo and behold, hij wist de la open te trekken en een krakende zak Pokémon snoep verscheen. Ook Ava sprong nu van Lucie's schoot en huppelde op de Raichu af. Zelfs Snow, wie het absoluut niet op gebouwen had, stak haar kop door het open raam naar binnen. Met een zucht en zowaar een glimlach, besloot Lucie Comet ook uit de Pokéball te halen. De Buneary rekte zich uit en was bij het gekraak van snoep meteen alert. Ohh!

Lucie daarentegen had een moeilijker gesprek voor de boeg. Haar vader keek dwars door haar heen en zag meteen dat er iets niet in de haak was. Haar mond werd wat droger en haar blik ging naar de tafel, terwijl ze haar vingers in elkaar wrong. Tranen bleven hangen op haar wimpers, alsof ze twijfelde of ze ze zou laten gaan. "Er.. is iets mis gegaan.." murmelde ze. Ze wist niet eens zeker wat ze voelde. Was het schaamte? Verdriet? Woede? Misschien wel allemaal.

Re: [Mace] Home is where my heart is - zo okt 03, 2021 10:17 am
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Met een lach op Mace zijn gezicht keek hij toe hoe de pokémon van Lucie zich om de zak snoep verzamelden. “Verdelen jullie die maar lekker met elkaar.” Zei hij warm. Zijn Shellosen staken inmiddels ook hun hoofden door het raam. Lachend schudde hij zijn hoofd. Het was toch wat met pokémon en snoepgoed. Al bleven Elec en Bella netjes bij hem zitten. Elec was niet zo’n zoetekauw en Bella vond het waarschijnlijk veel te druk.
Zijn dochter wrong haar vingers in elkaar. Hij zag de tranen op haar wimpers. Toen zei ze dat er iets mis was gegaan. Mace fronste zijn wenkbrauwen en keek Lucie ernstig aan. Iets aan haar houding zei hem dat het flink mis was gegaan. “Elec wil jij misschien wat water voor Lucie halen?” Zijn Electabuzz kwam meteen overeind. “Kom eens bij mij zitten meisje.” Hij klopte naast hem op de bank. “Wat is er zo mis gegaan, het heeft je enorm veel gedaan dat zie ik aan je.” Vervolgde hij toen zachtjes en ongerust.
Re: [Mace] Home is where my heart is - zo okt 03, 2021 11:21 am
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ruddles schudde vrolijk en enthousiast met zijn zak, zijn prijs tonend aan de rest van de Pokémon in het huis. Eigenlijk voelde hij er helemaal niet zoveel voor om te delen met de rest. Hij had dit gewonnen, hij had dit gevonden! Maar desondanks had hij wel een hart en na een laatste trotse zwaai met de zak, deelde hij een snoepje uit aan Ava en huppelde hij naar buiten om Snow en de Pokémon des huizes ook te geven. Snow trok haar hoofd meteen weg uit het gat van het raam en je hoorde haar nog weg stampvoeten naar Ruddles toe, wie door een ander raam naar buiten was gegaan.

Ineens was het stil om hen heen en Lucie vond het bedrukkend, samen met alle emoties die ze in zichzelf opgepot had. Met haar handen tot vuisten gebald liep ze stijfjes naar haar vader toe, naast hem plaatsnemend op de bank. Een tijdlang zocht ze naar woorden, maar toen ze er eenmaal uit tuimelden was het een waterval die ze niet kon stoppen, net zoals de waterval van haar tranen. "Ze hadden me naar de Black Market gestuurd, we zouden Pokémon redden pa, het zou daar leeg zijn, maar het was niet leeg. En nu zijn ze allemaal weg, al mijn Pokémon behalve Ruddles. Ze zijn gestolen en ik heb ze niet terug kunnen krijgen en het is mijn fout, ik heb ze daar gebracht en nu zijn ze er niet meer-"

Re: [Mace] Home is where my heart is - wo okt 06, 2021 10:24 am
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Elec schuifelde een beetje in de keuken hoorde hij, maar verder was het stil in huis. Totdat Lucie begon te praten. Een waterval aan woorden en tranen. Hij legde zijn Metapod in een mandje die naast de bank stond. “Meisje toch...” Prevelde hij terwijl hij zijn armen om zijn dochter heen sloot. Hij trok haar tegen zich aan zoals hij ook altijd gedaan had toen ze klein was geweest en ze zoveel verdriet had gehad om de dood van haar moeder. “Dat is niet jou fout lieverd. Hoe erg je dat misschien nu wel zo voelt. Niemand had kunnen weten dat het niet leeg was daar.” Hij had het altijd al wel wat spannend gevonden dat Lucie bij Cresent moon was gegaan. Nu werden zijn zorgen helaas waarheid. Elec kwam weer de woonkamer binnen en zette het glas water voor Lucie neer.
Re: [Mace] Home is where my heart is - zo okt 10, 2021 2:07 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het was een tijd geleden dat ze zo open met haar vader had gesproken, maar voor nu liet ze zich inbakeren als een klein kind in zijn armen. Ze drukte haar wang tegen zijn schouder aan en liet alles eruit huilen, alles wat ze opgekropt had, al het verdriet, alle schuld. Voor eventjes vond ze het prima om zich gewoon weer klein te voelen hier tegen haar vader aan. ”Ze hadden beloofd dat het leeg was,” snikte ze zachtjes, terwijl ze haar hoofd schudde. ”En nu is alleen Ruddles er nog.. Ik heb ze niet kunnen redden of vinden..” En het voelde verschrikkelijk.

Re: [Mace] Home is where my heart is - di okt 12, 2021 9:19 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Alles kwam eruit. Dat was goed, het was beter om het los te laten. Als ze er maar mee rond zou blijven lopen, zou het alleen maar erger worden. Zou het haar blijven belemmeren. Ze snikte dat ze hadden beloofd dat het leeg was. “Waarschijnlijk dachten ze dat dan ook echt, maar ze hadden je nooit zo moeten laten gaan.” Het maakte hem ergens boos. Dat ze een jongedame zo erin hadden gestuurd, al was het vast niet bewust geweest. Ze was nog steeds een jonge vrouw, al had ze bij Cresent moon gezeten. Waarschijnlijk waren het zijn vadergevoelens die de woede in hem aanwakkerde. Dus kalmeerde hij zichzelf, voordat hij verder sprak. “Het spijt me Lucie. Ik zou willen dat ik ze voor je terug zou kunnen halen. Ik vind het zo erg.” Zei hij terwijl hij over haar rug wreef.
Re: [Mace] Home is where my heart is - zo okt 17, 2021 3:37 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het maakte haar zo boos, zo verdrietig, zo machteloos. Hoe had Crescent Moon gekund? Hoe hadden ze dit kunnen doen? Nachtenlang had ze wakker gelegen, nadenkend over wat ze haar lieve Pokémon allemaal aan het aandoen waren geweest. Ze had zo voorzichtig gedaan maar nu... Nu was het allemaal voor niks geweest. Haar handen balden zich tot vuisten en ze schudde haar hoofd wat. "Ik heb ontslag genomen, ze hebben niks voor me gedaan, niet geprobeerd ze terug te halen." Ze klonk wat bitter en schudde haar hoofd. Ruddles kwam ondertussen weer naar binnen en kroop bij haar op schoot, zijn hoofdje onder haar kin drukkend. "Ik haat ze, ik haat ze allemaal. Ze stuurden me gewoon weer brieven voor missies terwijl ik nog herstellende was." Ze had nog wel ergere krachttermen kunnen gebruiken, maar dat doen tegen haar vader? Nee.

Re: [Mace] Home is where my heart is - di okt 19, 2021 3:38 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Haar verdriet, haar machteloosheid. Het raakte hem diep. Ooh hij was machteloos. Haar pokémon zouden daar allang weg zijn. Dan hadden ze direct in moeten grijpen. Cresent Moon had direct in moeten grijpen. Dat hadden ze niet gedaan. Hij begreep haar boosheid, de woede die ze voelde. Het was niet oké. “Ik ben blij dat je dat hebt gedaan.” Zei hij dan ook. “Zo’n eerlijk persoon als jou verdienen ze dan niet.” vervolgde hij zachtjes. Hij begreep het niet. Hij had Cresent Moon altijd zo’n mooie organisatie gevonden. Waarom waren ze er niet achteraan gegaan? Hoe hadden ze dit kunnen laten gebeuren. En daarna zijn dochter ook nog lastig zitten vallen. Kort vlamde er iets door zijn ogen. Iets wat maar zelden gebeurde bij Mace, maar hij maakte er niet meer woorden aan vuil. Dat had geen zin. Het was al gebeurd. “Richt je nu dan maar lekker op het researcher zijn Lucie.” Vervolgde hij.
Re: [Mace] Home is where my heart is - vr okt 29, 2021 5:13 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Maybe it's a dream
Maybe nothing else is real
Stilletjes leunde ze tegen haar vader aan, haar ogen half sluitend. Voor nu was troost even genoeg en nu ze zo uitgebarsten was, voelde ze vermoeidheid over haar heen trekken als een deken. De adrenaline vloeide uit haar weg en voor nu vond ze het eventjes genoeg om zich even klein te voelen. Ze voelde nog steeds tranen achter haar ogen branden en ze voelde nog steeds verdriet in haar hart, maar niet zo erg als dat het was. Het was een opluchting om even zo met haar vader gesproken te kunnen hebben. "Ik wou dat ik ze terug kon halen.. Ik bedenk me elke keer wat voor een erge dingen er met ze gedaan zou kunnen worden." Ze haatte het. Ze vond het verschrikkelijk. Maar er was niks wat ze aan de situatie kon wijzigen. Ze zuchtte zachtjes en kwam weer iets overeind, haar verdriet weer wat wegstoppend. "Ik heb een nieuwe Pokémon gekregen nog.. Het is wel een heel bijzonder verhaal." Ze klikte voorzichtig een Pokéball groter en een Buneary sprong eruit, zich tevreden uitrekkend en zachte geluidjes makend.

cttw
Re: [Mace] Home is where my heart is - do nov 04, 2021 1:20 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Lucie vertelde dat ze had gewild dat ze ze terug kon halen. Mace knikte. “Dat snap ik meisje.” Zei hij dan ook. Zijn stem klonk wat machteloos. Anders had hij het wel voor haar gedaan, maar dat ging niet meer lukken vreesde hij. Die pokémon waren allang ergens anders. Toen vertelde zijn dochter over een nieuwe pokémon. Ze liet er een Buneary uit. Mace glimlachte naar de pokémon. “Hallo daar.” Groette hij vriendelijk. “Een bijzonder verhaal?” Hij keek Lucie aan.
Re: [Mace] Home is where my heart is - do nov 04, 2021 7:41 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Maybe it's a dream
De Buneary draaide een rondje om haar as, de Soothe Bell rinkelde rond haar nek. Het geluid van de bel was prettig, het rinkelen zacht. Een blije lach stond rond het gezicht van het konijntje, waar Lucie zachtjes terugglimlachte door haar verdriet heen. De Buneary was een schatje. Lucie spreidde haar armen en liet de Pokémon erin springen. Ze wachtte tot de Buneary lekker tegen haar borstkas aangenesteld was voordat ze begon te vertellen. <>"Ik was met Snow en Ruddles naar het noorden, om te kijken of Snow zich daar wat meer op haar gemak zou voelen.. En toen trof ik een verlaten kampeerplek aan. Alles was stuk.. Dus ik ben doorgelopen," vertelde het meisje, een lok haar tussen haar vingers draaiend. "Maar.. toen hoorde ik een vreemd gerinkel en ben ik teruggelopen.. En toen stond daar een Froslass, midden in het kamp en ze.. ze leek me te roepen."

cttw
Re: [Mace] Home is where my heart is - di nov 16, 2021 4:22 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Lucie haar verhaal klonk als een heel avontuur. Hij keek naar de Buneary die zo lekker tegen haar aan zat. Gelukkig had ze nieuwe pokémon die haar af konden leiden. Lieve pokémon, die zichtbaar van haar hielden. Dat stelde Mace toch wel weer wat gerust. Het verdriet zou misschien nooit verdwijnen, maar ze zouden het wel wat kunnen verzachten. In ieder geval zat hij aan de lippen van zijn dochter toen ze over een Froslass vertelde. “En ben je terug gegaan?” Vroeg hij aan Lucie. Hij verwachtte eigenlijk van wel, maar wie weet had haar avontuur een hele andere wending gehad. Dat kon hij niet raden immers.
Re: [Mace] Home is where my heart is - vr nov 26, 2021 1:47 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart

Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO

Maybe it's a dream
Haar vader stelde alle correcte vragen, waar hij ook goed in was. Ze twijfelde eventjes voor ze antwoordde. Waarschijnlijk vond hij haar dwaas dat ze het gedaan had, ondanks dat het goed uitgepakt had. Maar vervolgens knikte ze. Ze draaide één van haar lange blauwe lokken om haar vinger heen terwijl ze voorzichtig glimlachte. "Ja.. En ze bracht me naar één van de tenten die er nog half stond. En daar.. daar lag een meisje, of.. wat er van haar over was eigenlijk," Het klonk allemaal maar gruwelijk. "En ze had een brief vast.. waarop haar laatste woorden stonden.." Haar blik schoot omhoog naar haar vader. "De Froslass.. Ik denk dat zíj de Froslass was."

cttw
Re: [Mace] Home is where my heart is - vr dec 03, 2021 3:01 pm
Mace Dragonskin
Researcher
Mace Dragonskin

Karakterkaart

Julia
Hier een quote
218
329
CHARACTER INFO

OOC INFO

Lucie vertelde over de tenten. Dat er een meisje in had gelegen met een brief in haar hand. Het klonk allemaal nogal luguber. Ze ging door dat ze dacht dat de Froslass het meisje was. Jeetje wat een heftig en ondertussen interessant verhaal. “De Froslass, is dat dezelfde die je nu mee hebt?” Vroeg hij toen aan haar. “Ergens is het een heel heftig, maar ook wel weer mooi verhaal. Als het meisje de Froslass geworden kan zijn.” Hij keek Lucie aan. “Heeft het je niet te veel gedaan om haar daar zo te vinden Lucie?” Vroeg hij toen aan zijn dochter.

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum: