Switch account





Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Haar date was geweest en het liefste drukte ze deze weer naar achter in haar hoofd. Ze had een plekje genomen vlakbij de Swanna Boat Rides, deze niet betredend maar stilletjes toekijkend hoe de bootjes voorbij dreven. Het was vrij.. vredig om naar te kijken met de storm in haar hoofd.

Haar Holocaster had ze weer geopend, starend naar de berichtjes die ze van Alain gehad had. Ze had ze niet geantwoord en ondertussen was de berg te hoog om te antwoorden. Wat zou hij zeggen als hij dit hoorde? Ze wreef een beetje afwezig over de zijkant van haar Holocaster heen terwijl ze stilletjes naar beneden keek. Als hij het zou horen, zou hij ruzie maken met hun ouders. Hij zou zo boos zijn.. Hij had al genoeg aan zijn hoofd. Ze wilde die ruzie niet veroorzaken. In plaats daarvan deed ze haar Holocaster weer dicht. Ze zou wel nadenken over een excuusje. Maar.. Dat was niet vandaag. Ze zou later wel iets verzinnen. Als hij het al niet gehoord had van zijn vriendje.

Plotseling stormde Peaches al blaffend weg, kwispelend met haar staart zich door de menigte wringend. Ietwat beduusd keek Rey op. Peach?


cttw
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Hij was er klaar mee. Lang genoeg had hij zichzelf weggeduwd omdat hij het idee had dat dingen erger zouden worden als Myrddin had om niemand op terug te vallen, maar nu wist hij dat Cas gelijk had. Wat hij ook deed, die jongen viel niet te redden. Het kon niet zo zijn dat iemand naar dat filmpje kon kijken en maar durfde te zeggen dat Cas erom gevraagd had.

Terwijl Al aan zijn derde rondje door Hearthome begon in een poging te kalmeren, negeerde hij het gekef van de Vulpix die zijn aandacht probeerde te trekken. De Pidgey fladderde ontevreden achter hem aan, maar Alain negeerde het. Het was pas toen de luide blaf van Ari klonk, dat hij tot stilstand kwam en omkeek. Wat?

Tweekleurige ogen gleden naar een kleine, roze Rockruff en— Dat moest Peaches zijn. “Hey, Peach—” Hij wilde zeggen dat dit niet het moment was, maar… Waar was Rey? De woede die hij voelde verdween als sneeuw voor de zon, waarna hij de Rockruff weer aankeek. “Waar is Rey, Peach?
Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Ze had de jongen gevonden, de bekende geur die ze had gevolgd. Zachtjes begon haar pluizige staart iets te kwispelen, maar desondanks draaiden haar oren weer naar achteren en kwam er achter haar gekef een zacht, jankend geluid. Eventjes bleef de Rockruff trappelen op haar plek, waarna ze opsprong tegen Alain en haar neusje eventjes zachtjes tegen zijn handpalm drukte. Daarna sprong ze een paar stappen verder, draaide ze zich nog een keer om, en begon ze weer te lopen op een rap tempo, terug naar Rey.

De Rockruff landde pontificaal op haar schoot en drukte haar neus tegen haar kin aan. Rey slaakte een klein kreetje en leunde wat naar achteren. De roze tong van de Rockruff ging enthousiast over haar kin heen terwijl Peaches haar weer begroette. ”Ho.. ho,” hikte ze tussen haar mineur door. Het was typisch Peaches om haar weer op te vrolijken. ”Rustig aan gek,” ze aaide de Rockruff over haar rug en probeerde haar kin weer wat droog te wrijven, samen met de tranen die over haar wangen gelopen hadden.

Pas toen merkte ze dat er iemand achter Peaches aangekomen was. Even leek ze in vrije val te zijn toen ze Alain zag. Juist degene die ze nu niet had willen belasten. Niet hier, niet op valentijn, niet nu. Dit was zijn festival waar hij het juist super leuk moest hebben met Cas. Niet.. hier zijn. ”Al-” begon ze, terwijl ze nog een keer ruw haar mouw langs haar wang haalde. Ze probeerde haar hoofd te dwingen om met iets anders te komen, om nog iets te zeggen, om íets te zeggen wat hem zou afleiden van haar huidige staat. Maar geen enkel woord kwam tot haar.



cttw
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Alain aaide de Rockruff even, voor deze hem naar haar trainer begon te leiden. Vol enthousiasme sprong het beestje op de schoot van Rey en Alain keek met een lichte glimlach toe, tevreden dat Rey zo goed klikte met de Rockruff. Hetzelfde kon gezegd worden van hem en Ari, maar daar was het een kleinere verrassing.

Eén blik op zijn zusje was genoeg om te weten dat het niet goed ging. Hij had die blik in haar ogen al vaak genoeg gezien, maar in plaats van er meteen naar te vragen, ging hij naast haar zitten en klopte hij op zijn schoot, zodat Rue daar plaats kon nemen. De kleine Vulpix zuchtte tevreden en Alain begon haar vacht te kriebelen, ogen gericht op de Vulpix en niet op Rey. Ook Ari leek zijn rust te vinden toen hij zich aan Alain's voeten neerlegde.

Ik denk dat pa en ma voor eens in hun leven gelijk hadden toen ze ons aanraadden om Pokémon te nemen en op pad te gaan,” gaf hij toe. Hij knikte even naar de Rockruff, voor hij zijn hand wat verder bewoog om de Vulpix onder haar kin te aaien. “Maar—” Hij zuchtte even en keek Rey eindelijk aan, een bezorgde frons op zijn gezicht. “Je weet dat je nog steeds met me kan praten, toch?” Zelfs nu hij uit huis was, nu hij vaker weg of onbereikbaar was. Hij had altijd tijd voor haar.
Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Alain vroeg gelukkig niets. Hij bleef rustig en stil. Ergens roerde de zorgen zich nog wel in Rey's hoofd, dat hij prima kon aflezen dat ze zich niet top voelde. Maar met hoe kalm hij bleef, liepen de zorgen niet over. Rey richtte haar blik weer op Peaches, die enthousiast op haar schoot haar aandacht liep te trekken. Rey wreef haar zachtjes tussen haar oren, terwijl Alain plaats naast haar nam.

Toen Al eenmaal zat, stond Rey zichzelf toe om wat opzij liet leunen. Met een enigszins genietende zucht liet ze haar hoofd tegen Alain's schouder aanzakken en sloot ze haar ogen eventjes kort. Hoe erg ze ook tegen de wereld opzag, met Alain kon ze deze aan. Hoe erg haar ouders haar ook in de paniek joegen, bij Alain zou het altijd veilig zijn. Alain zou altijd rust zijn. Alain zou altijd thuis betekenen voor haar. Ze humde zachtjes en instemmend bij zijn woorden terwijl ze Peaches bleef aaien. De Rockruff had haar ogen gesloten en lag uitgestrekt op Rey's schoot, half er vanaf hangend als een zoutzak.

Ze wierp een zijlingse blik op haar broer toen ze deze voelde bewegen, zijn tweekleurige ogen kort ontmoetend om zijn blik vervolgens weer te ontwijken. Het voelde alsof ze op het punt stond om een bom af te steken. Een spanning weer aan te wakkeren die al tijden zoemde door hun levens. In plaats daarvan richtte ze haar blik op Peaches, wie op haar rug gerold was om haar buik te presenteren. "Ik.." begon ze, haar stem zacht, terwijl ze twijfelde over haar volgende woorden, "wil niet dat je je teveel zorgen maakt.." Halve waarheid. Ze wilde niet dat hij ruzie zou krijgen met hun ouders. Desondanks voelde het onvermijdelijk. Hij zou doorvragen of op een andere manier de puzzelstukjes bij elkaar leggen. "Heb je een leuk festival gehad?" Nu was het haar beurt om haar blik weer wat te heffen en hem aan te kijken.



cttw
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Met Rey tegen zijn schouder, was het bijna weer alsof ze thuis waren. Het moment met Myrddin was vergeten en Alain stond zijn spieren toe om enigszins te ontspannen. Het leek erop dat Rue dat ook doorhad, want daar kwam een tevreden zucht uit en Alain kon een lichte glimlach niet onderdrukken. De Pidgey had zich ondertussen weer op zijn hoofd genesteld en Alain deed zijn best om dat maar te negeren. Ooit moest dat ding het toch afleren.

Toen Rey zei dat ze niet wilde dat hij zich teveel zorgen maakte, trok Alain één wenkbrauw op. “Ik zal me altijd zorgen maken,” zei hij op een kalme toon. En dat hoefde niets slechts te zijn. Als hun ouders niet begrepen wat ze nodig hadden, dan was het aan hen om voor elkaar te zorgen. En Alain had zoveel nog om op terug te vallen - vooral met Cas nu ook - en Rey… Rey leek nergens haar plekje te vinden. Tot ze dat zou doen, zou hij zich altijd om haar bekommeren.

Had hij een leuk festival gehad? Alain humde instemmend. “Het was oké,” zei hij, zonder er te veel op in te gaan. Valentijn was zeker interessant geweest, al was dat voornamelijk alles om het festival heen. “Ik heb vooral veel tijd gespendeerd met Cas,” besloot hij zijn neutrale antwoord over het festival toe te lichten, voor zijn zusje bang zou zijn dat er iets was. Er waren momenten waarop hij even een rondje over het festival had gedaan, of waar hij even bij Ange langs was geweest, maar keer op keer vond hij zich toch terug in die loft. En waarom ook niet?

En jij?” Nu was het tijd om uit te leggen waarom ze erbij zat alsof iemand haar hart had gebroken.
Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Hij zou zich altijd zorgen maken. Rey keek wat onder de wimpers van haar ogen door naar de Swanna bootjes voor haar terwijl ze tegen Alain's schouder aanleunde. Was het egoïstisch dat dit haar toch wat geruststelde? Was het verkeerd om blij te zijn dát hij zich zorgen maakte? Dat haar broer haar niet vergeten was in het goede leven wat hij leefde? Dat ze, wat er ook gebeurde, iemand had die zich daadwerkelijk bekommerde over wat ze dacht en voelde? Over dat ze bang was en niet altijd alles durfde? Iemand die daar niet over oordeelde?

Het was oké, Valentijn. Rey kwam eventjes iets overeind toen hij niet in een enthousiaste verhaal overging en wiepr een vragende blik zijn kant op, maar bij de benoeming van Cas kwam er toch een zachte glimlach op haar gezicht. Ze draaide een pluk van haar haren rond haar vinger en keek weer naar de Swanna bootjes, maar toch, voorzichtig aan, kwam er een verhaal uit haar mond. "Ik heb Cas ook even gesproken.. Hij heeft me Chocomelk gegeven," vertelde ze, "en ik heb hem zijn verjaardagscadeautje kunnen geven." Vervolgens viel de glimlach toch iets van haar gezicht. "Ik hoop hij het een beetje een leuk cadeautje vond.." Haar wenkbrauwen kwamen weer iets bij elkaar in een bezorgde frons. En dat hij haar niet stom vond.

Helaas kwam het onderwerp vervolgens in een u-bocht naar haar terug. Opnieuw kon ze Alain's blik niet vasthouden. "Nou ja.. ik.. heb eventjes met Cas gezeten," begon ze stilletjes, "en ik kwam Alaric tegen bij de Froakie stand.." Bij deze verhalen stond er nog een glimlach op haar gezicht. Maar daar kon je nauwelijks een dag mee vullen. Haar gezichtsuitdrukking viel uiteindelijk toch weer terug in verdriet. "Van.. vandaag waren de Blind Dates.. En het ging helemaal niet goed." Haar stem was een fluistering, enigszins verstikt terwijl ze Peaches wat meer tegen zich aandrukte. De Rockruff haar oren waren ondertussen gespitst en voorzichtig drukte ze haar neusje kort tegen Rey's wang



cttw
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Rey vertelde Cas te hebben gesproken en Alain knikte. Ze leek zich zorgen te maken over het cadeautje wat ze had gegeven, waarop hij haar met een lichte glimlach aankeek. “Hij is soms wat moeilijk te lezen,” gaf hij toe. Dat was misschien iets van een understatement. Vooral voor mensen als hij en Rey, bij wie emoties groots en aanwezig waren, was het soms lastig om te zien hoe Cas zich voelde. Inmiddels kende Alain hem goed genoeg om de subtielere expressies op te vangen.

Maar hij waardeert het echt wel,” verzekerde hij zijn zusje. Even viel hij stil voor hij toch vroeg, “Wat vind je van hem?” Het was belangrijk dat Cas en Rey in elk geval elkaar konden tolereren. Waar hij wist dat er een kans was dat ze niet goed zouden klikken, wilde hij toch dat hij op de jongen kon vertrouwen als Rey het ooit nodig had. Toch had hij niet het idee dat hij zich daar druk om hoefde te maken. Cas had hem al vroeg laten zien dat hij zich zorgzaam op kon stellen en hij wist hoe belangrijk Rey voor hem was.

Waarom kende iedereen Alaric toch? Ach, zolang Rey kikkers had gekust en niet Alaric, was hij tevreden.

Rey noemde de Blind Dates en Alain klemde zijn kaken op elkaar. “Geen zorgen, Rey. Iedereen is nerveus bij zoiets en het is echt niet raar als het niet soepel loopt,” verzekerde hij haar. Als ze liever niet in detail wilde treden, was dat oké. Hij verzekerde haar er liever van dat het oké was dat het niets voor haar was. Zoiets vond zelfs hij nog wel spannend en hij had vrij veel gedate.

Pa en ma hadden je weer opgegeven,” concludeerde hij. Ze hadden hetzelfde geprobeerd te flikken bij hem, met hetzelfde excuus als wat hij al hoorde sinds ze wisten dat Cas in Canalave had verbleven. Hij werd er, om het even zacht uit te drukken, gek van.

Wil je dat ik met ze ga praten?
Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Hij was soms moeilijk te lezen. Rey vond dat persoonlijk het understatement van de eeuw. Desondanks liet de opmerking haar zachtjes lachen. "Een Roggenrola leest nog makkelijker," merkte ze op, zowaar grappend terwijl ze zichzelf weer even tegen Alain aan liet ploffen. Het was zo'n tijd geleden dat ze even met z'n tweeën zaten, zonder dat er iemand bij was, zonder dat hun ouders er druk op legden. Voor nu genoot ze van de volledige aandacht van haar broer.

Maar desondanks stelde hij lastige vragen waarop Rey niet meteen een antwoord wist. Wat ze van Cas vond was niet in een paar woorden samen te vatten. Het berustte immers voor een groot gedeelte op assumpties die ze zelf maakte en ergens was dat besef er wel bij Rey. Ze moest dan ook eventjes nadenken voordat ze antwoord gaf. "Ik.. denk dat Cas goed voor je is, je kijkt zo blij als je bij hem bent en het over hem hebt," begon ze, een veilig antwoord. Ze bleef een beetje aan haar broek plukken terwijl ze verder ging. "Ik vind hem oké.. Ik.. ik ben bang dat hij mij heel erg vervelend vind." Ze was emotioneel, snel in paniek en ze kwam de jongen altijd op de slechtste momenten tegen. Waarschijnlijk dacht hij dat ze mentally unstable was. Misschien had hij nog geen ongelijk ook.

Al snel ging het onderwerp naar de Blind Dates en Rey voelde zich alsof ze door de grond kon zakken. Iedereen was nerveus voor Blind Dates. Maar bij Rey was dat een nog erger understatement geweest dan de Cas opmerking. Ze kon al zo moeilijk met vreemden, maar met die vreemde gespannen setting ging het helemaal mis. Ondanks dat het vast niet zo erg was geweest als in haar hoofd, was ze er alsnog gigantisch verdrietig over. Maar voordat ze een antwoord kon verzinnen op Alain's woorden, kwam de juiste conclusie er al achteraan. Rey kon niet anders dan verstomd knikken op zijn woorden. Ja, dat hadden papa en mama gedaan. Ze bedoelden het vast wel goed, Rey was ervan overtuigd, maar ze kon er gewoon niet mee. Het lukte haar niet om aan de verwachtingen te voldoen.

Haar hoofd schoot geschokt overeind bij de volgende woorden van Alain en ze schudde meteen haar hoofd. "Ik wil niet dat je door mij ruzie met ze krijgt," zei ze haastig. Niet door haar. "Je moet dit festival plezier maken met Cas, niet je zorgen maken om mij." Ze klemde zijn mouw vast in haar vingers. Tegelijkertijd, ze wilde niks liever dan van de druk af zijn, maar aan de andere kant, het bleven haar ouders. Ze durfde geen nee tegen ze te zeggen, want dan zouden ze nog teleurgestelder in haar zijn. Waar zou het dan ooit eindigen?



cttw
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Een Roggenrola las nog makkelijker. Alain moest even gniffelen om de opmerking. “Het valt wel mee,” zei hij zacht. “Hij… moet zich gewoon openstellen.” Zelfs nu wist Alain dat ze er nog niet volledig waren. Met Cas was het een lange weg om hem zich volledig te laten openstellen. Maar er was zo’n groot verschil sinds die eerste dag. En elke keer dat hij weer een beetje meer van zichzelf liet zien, vond Alain weer iets om voor te vallen.

Een lichte blos trok over Alain’s woorden toen hij hoorde hoe hij overkwam op Rey. Was het zo duidelijk hoe gelukkig hij was met de ander? Dat was goed. Hij hoopte dat Cas dat ook zag. “Ik ben heel gek op hem,” gaf hij voorzichtig toe. Soms vroeg hij zich af of ze te snel gingen, of juist te langzaam. Alles had hen in zo’n raar tempo gebracht. Maar, het maakte niet uit. Hij was gelukkig— dus zolang ze zo door konden gaan…

Toen Rey zei dat ze het idee had dat Cas haar niet mocht, hief Alain een wenkbrauw. Even wilde hij hierop doorvragen, tot hij zich realiseerde dat als Cas haar echt niet mocht, Rey dat heel zeker zou weten. Cas was niet zo subtiel. Dit was waarschijnlijk haar onzekerheid en… Cas zijn karakter rondom mensen die hij niet zo goed kende, wat geheel botste. Hij haalde dus even diep adem en durfde met zekerheid te zeggen, “Ik denk dat dat wel goed zit.

Misschien was het handig om haar wat meer gerust te stellen. “Hij is hard en geloof me— er zijn tijden waar ik ook even schrik, maar… Als je eenmaal weet hoe hij in elkaar steekt, is ‘ie echt heel lief.” En hij hoopte dat Cas in elk geval een deel van die kant van zichzelf aan Rey kon laten zien. “Maar hij mocht mij absoluut niet toen we elkaar ontmoetten en dat is nu ook oké,” glimlachte hij. Oh, wat hadden ze gebotst die dag.

Rey wilde niet dat hij ruzie kreeg met hun ouders door haar. Wat ze hierna zei, hoefde hij niet eens op te reageren. “Weet je waarom ik ben verhuisd naar Sandgem?” vroeg hij haar op een serieuze toon, één wenkbrauw geheven. Dit was belangrijk.

Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

Reyne Bijoux schreef:
A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Rey bleef tegen haar broer aangeleund zitten, haar ogen half gesloten, luisterend naar zijn stem en af en toe kijkend naar de gelukkige koppels in de Swanna bootjes. Ze staarde voor zich uit, haar armen om haar knieën heen geslagen. Alain bevestigde dat hij heel erg gek was op Cas en Reyne ko het niet helpen om zacht te glimlachen door de opmerking. Zolang Alain gelukkig was met hem, dan was alles oké. Andere dingen waren niet langer relevant op dat vlak. Maar niks wat Alain zei kon Reyne's gevoel wegnemen dat de jongen haar niet aardig vond, of op z'n minst vervelend vond. Ze haalde dus alleen maar haar schouders op toen hij in eerste instantie zei dat het wel goed zat.

Maar haar blik ging toch langzaam naar opzij toen Alain verder vertelde over zijn ware liefde. Dat hij hard was, en dat hij af en toe Alain ook wel liet schrikken, dat hij Alain echt niet mocht in het begin. Reyne overpeinsde die woorden voor een moment voordat ze antwoordde. "Hoe wist je dan dat hij.. juist voor jou was?" luidde haar vraag uiteindelijk, waarna ze een sprietje gras uit de grond trok en er een beetje aan begon te plukken. Op elk potje paste een deksel, maar ze twijfelde of haar potje niet gewoon te raar was voor een deksel.

Zijn serieuze toon bij zijn volgende opmerking liet haar even behoedzaam opkijken. Het gebeurde niet vaak dat Alain zo'n toon aansloeg bij gesprekken en het zorgde er automatisch dat Rey heel erg goed oplette. Ze opende haar mond om te antwoorden, maar sloot die toon weer. Ze had aangenomen dat het een ruimteprobleem was. Dat hij samen met Cas wat wilde opbouwen. Maar was dat wel zo? Langzaam schudde Rey haar hoofd op zijn vraag. Nee, ze wist het niet. Niet zeker althans.



cttw
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Hoe wist hij dat Cas juist was voor hem? Opnieuw verzachtte zijn blik even en Alain haalde diep adem. Hoe verwoordde hij dat kort en simpel? Hij was niet zeker of hij dat kon. Hun situatie was immers nooit simpel geweest, zelfs al waren zijn gevoelens dat wel.

Er is niet één reden of één moment waardoor ik dat wist,” gaf hij toe. “Achteraf realiseerde ik me pas op welke momenten er een nieuw puzzelstuk op zijn plek klikte.” Dat was de enige manier waarop hij dat kon uitleggen. Op het moment zelf had hij zich niets gerealiseerd, maar achteraf kon hij elk moment aanwijzen wat tot de realisatie had geleid.

Maar het belangrijkste - voor mij - is dat ik me thuis voelde bij hem. Ik realiseerde me dat…” Hij humde even in zoektocht naar de juiste woorden. Alles voelde alsof het niet genoeg was. “Er was één punt waarop ik thuis kwam van werk en hij zat daar en—” Even schudde hij zijn hoofd. “Ik realiseerde me dat ik elke dag zo wilde thuiskomen.” Het hoorde bij zijn thuisplaatje. En dat was alles wat hij wilde.

Rey wist niet waarom hij was verhuisd en Alain liet even een zucht klinken terwijl hij opnieuw zocht naar de woorden. “Het moment dat ik alleen woonde, realiseerde ik me hoeveel van mijn onzekerheid komt door onze ouders,” gaf hij toe. Er was zoveel waar hij zich nu beter over voelde. Voor het eerst in zijn leven was hij blij met wie hij was— allemaal omdat hij niet thuis kwam. “En ik realiseerde me dat zo lang ik in dat appartement woonde, ik onder hun duim zou blijven.” En dat zou niet goed zijn. Maar… “Dus ik zocht naar een huis en langzaam kwamen de eisen vast te staan. Ik moest een extra kamer hebben, omdat ik ook wil dat jij een plek hebt los van hen.” Ruzie of niet, als zijn ouders een plek in zijn leven wilden, dan gingen zij er eens voor moeten werken.
Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Rey had nooit echt het spotlight genomen. Ze had het altijd prima gevonden om te kijken wat er om zich heen gebeurde en goed te luisteren. Dat was dus ook wat ze nu deed, met half gesloten ogen gewoon luisteren naar wat Alain te vertellen had. Een warm gevoel bekroop haar toen hij vertelde over de ontwikkeling van zijn relatie met Cas en haar glimlach werd wat breder. Het was zo fijn om te horen hoe gelukkig Alain was met Cas, over hoe ze elkaar beter maakten.

Ze kneep de stof van haar jas iets fijn in haar vingers terwijl ze erbij stilstond. Ooit, ooit wilde ze ook zo thuiskomen, bij iemand die van haar hield, bij iemand die haar kon laten voelen dat ze het waard was. Ze wist niet zeker dat ze dat ooit ging vinden, maar voor nu was het genoeg dat Alain dat had. Als Alain dat had, kon ze gelukkig voor hem zijn. Rey zou altijd gelukkig zijn voor Alain. "Je klinkt zo gelukkig," prevelde ze met een glimlach, haar armen kort om hem heen slaand om hem een knuffel te geven.

Maar het volgende onderwerp liet haar toch wat terug in haar schulp kruipen, het riep weerstand op in Rey. Hoe kon het ook anders. Zolang je geloofde dat je ouders het beste met je voor hadden, kon je nog goedpraten wat er gebeurde. Kon je dat niet meer, dan voelde je een diep donker gat waarop je zat te wankelen tot je erin viel. "Ze.. bedoelen het allemaal goed.. ze willen graag helpen.." murmelde ze terwijl ze haar broer niet meer aankeek. Haar vingers wrongen zich in elkaar. Ergens, ergens diep van binnen wist ze dit. Maar ze had niet de kracht om zich los te scheuren. Hun ouders zouden zo zo verdrietig zijn. Ze wilden het beste voor hen.. Toch?



cttw
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Hij klonk gelukkig. Een nieuwe glimlach trok over zijn gezicht, al moest hij lachen toen hij een knuffel kreeg. “Zo voel ik me ook,” gaf hij eerlijk toe. En gezien het feit dat hij zich mentaal zo vermoeid had gevoeld toen hij voor Cas zijn deur had gestaan, zei dat genoeg. Er was een tijd geweest na Miko waar hij niet het idee had gehad dat hij zoiets nog zou vinden. Nu had hij iets waar hij zich meer in thuis voelde.

Hun ouders bedoelden het goed. Alain knikte even. Daar lag het probleem, of niet? Als het toch eens was geweest dat ze het met opzet deden, had hij het contact allang verbroken. Maar, ze waren gewoon te verschillend. En ze weigerden om in te zien dat hun kinderen misschien niet het zelfde wilden. Ze weigerden in te zien dat hun definitie van ‘geluk’ niet overeenkwam. En hij begon er klaar mee te raken.

Ik ga nooi van je vragen om je van ze los te trekken,” verzekerde hij haar, terwijl hij even kort humde. “Maar, ik denk dat het goed voor je is om een plek te hebben waar je heen kan als je niet wil doen wat zij van je verwachten. Ze kunnen je niet blijven dwingen en ik wil niet dat je je…” Onveilig was niet het juiste woord. “Ongemakkelijk voelt waar je thuis hoort te zijn, dus—” Ah… die had hij natuurlijk niet bij.

Ik heb iets voor je, maar dat ligt in de loft. Zullen we daar even heen?
Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Met enige treurnis keek Rey naar haar grote broer. Hier zaten ze dan, met z'n tweeën, beide producten van hun ouders opvoeding. Maar waar Alain een eigen weg had gevonden, een manier om ermee om te gaan, had Rey die niet gevonden. Het enige wat ze deed was meer meebuigen in de hoop om goed genoeg te zijn, te voldoen aan de eisen, maar elke keer lukte het haar niet en gaf het weer een deuk in haar zelfvertrouwen. Als antwoord gaven ze haar voor meer dingen op, want ze zou vanzelf wel een keertje wennen toch?

"Maar zelfs al ga ik ergens heen.. ze zullen me alsnog voor dingen opgeven en anders blijven ze bellen..." protesteerde Rey zwakjes. Ze had al zo vaak niet naar dingen kunnen gaan. De contests die ze verpest had, de blind dates die niet goed gingen. Allemaal in het belang van hun kleine meid, vertelden ze, maar uiteindelijk eindigde het praktisch altijd in dikke tranen.

Desondanks stond Rey wel op, altijd bereid om haar broer te volgen waar hij haar ook heen leidde. Ondanks dat ze vol goed vertrouwen met Alain meeging, kwam er nog wel een vraag van haar lippen. "De loft?"



cttw
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Maar zelfs al ging ze ergens anders heen, zouden ze haar voor dingen blijven opgeven en haar blijven bellen. Alain schudde zijn hoofd even. “Nee, want ik ga met ze praten.” En hij was er klaar mee. Als zijn moeder dacht dat dit de manier was, dan ging hij dit contact niet volhouden. En hij wist dat hij daarmee ver ging komen. Want dan werd er ineens geluisterd.

Alain klopte de Vulpix zacht op haar rug, waardoor ze van zijn schoot sprong en hij op kon staan. Hij wenkte Rey om hem te volgen en begon met rustige stappen in de richting van de loft te lopen. Ze vroeg hem nog iets en een geamuseerde glimlach trok aan zijn lippen, terwijl hij haar even vanuit zijn ooghoeken aankeek. “Cas zijn loft,” vertelde hij haar. “Ik ben daar al een tijdje. Ik weet niet of hij nu thuis is, eigenlijk,” ging hij bedenkelijk door. Niet dat het uitmaakte. Behalve Rey zou hij niemand in Cas zijn thuis uitnodigen zonder toestemming, maar Rey? Dat was zijn zusje. Hij kon haar vast even kort mee naar binnen nemen. Familie was een uitzondering op alles.
Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Een rilling ging over Rey's rug heen bij Alain's duidelijke belofte. Ze balde haar handen tot gespannen vuisten en voelde haar hoofd even draaien. Peaches drukte haar neus voorzichtig tegen de kin van haar eigenaar aan om haar hier gerust te stellen. "Geen ruzie met ze maken, niet om mij," Haar toon werd wat smekender. Ze wist dat Alain niet het ruziemakende typ was, maar ze wist ook dat de sfeer aan het verzuren was. En tegelijkertijd was ze bang om met de fall-out te dealen.

Ze gaf Peaches een laatste knuffel voordat ze overeind kwam. De Rockruff draaide een enthousiast rondje rond Rey en Al heen, waarna ze nog een keer tegen Rey opsprong om een aai te halen. Ze bevroor echter compleet toen Al vertelde van wie de loft was. Met grote ogen keek ze om naar Al. "C-Cas z'n loft? Vindt.. vindt hij dat goed?" Kon hij dat aan, haar weer zien? Ze wilde het hem niet aandoen.



cttw
Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Rey, het gaat niet alleen om jou,” verzekerde Alain, zijn toon iets strenger terwijl de hare smekender werd. “Ze proberen hetzelfde nog steeds bij mij. Ik ga niet zo door, Rey,” ging hij door. Als ze niet kon accepteren dat hij dit deed om haar te beschermen, dan kon ze er misschien mee leven dat hij het deed omdat hij er zelf klaar mee was. Het was vooral het feit dat ze weigerden te zien wat voor Rey zo duidelijk was. Want, ondanks hoe goed hij zich voelde bij Cas, kreeg hij van hen enkel te horen dat het tijd was om dit te stoppen. Want een gezinnetje was het ultieme einddoel. Alsof iedereen maar hetzelfde moest willen.

Vond Cas het goed als Rey langs kwam? Alain glimlachte even. “Zolang je niet aan de piano zit, ben je meer dan welkom,” verzekerde hij haar. “Kom, laten we dit festival even laten. Ik had wat spullen gehaald om koekjes te bakken,” ging hij met een grijns door. Het originele plan was om Cas de keuken in te sleuren, maar Cas in de keuken voelde altijd een beetje… ja. De man was duidelijk geen keukenprinses. En misschien, als hij niet thuis was, zou hij het wel fijn vinden om in de geur van pasgebakken koekjes thuis te komen. Dan kon Rey snel genoeg zien dat Cas heus geen hekel aan haar had.
Reyne Bijoux
Civilian
Reyne Bijoux

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 20
Rank: 1

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love A73b5f57cbf88d563bfbebe91733e67ccf64b83a_128
Babs
You shouldn't challenge fate when you're likely to lose
181
261
CHARACTER INFO

OOC INFO

A good guest does not overstay
Actually, a perfect guest stays at home
Het ging niet alleen om haar. Desondanks voelde Reyne een knoop in haar maag die niet weg wilde. Sterker nog, hij trok zich alleen maar strakker, zeker toen Alain’s toon wat strenger werd. Praktisch automatisch ging haar blik naar de grond toe en ze kneep haar ogen eventjes dicht. Er kwam geen reactie meer uit, geen protest. Ze voelde alleen haar keel afgeknepen worden door een nieuwe vorm van stress. Het voelde alsof er een storm aankwam die ze niet kon voorkomen.

In plaats van te reageren, sloeg ze nog een keer haar armen om Alain heen, hem uitnodigend voor een knuffel. Want, eerlijk was eerlijk, ze kon wel een knuffel gebruiken op het moment. En, ze vermoedde, Alain ook. Al zou hij vast ook genoeg knuffels krijgen van Casimir. Dat soort dingen deed je in een relatie toch? Over de andere dingen die ze wellicht deden ging ze absoluut niet nadenken.

Haar ogen werden eventjes rond bij het horen van een piano. Ze vond muziekinstrumenten prachtig. Ze had zelfs een tijdje op les gezeten toen ze jong was. Uiteraard niet haar idee weer. Maar haar afgunst was toen zo groot geworden dat ze het nooit meer gedaan had. Enige interesse bracht immers misschien meer lessen. Desondanks.. Misschien ooit. Haar aandacht werd weggetrokken door de mention van koekjes. Een wat enthousiastere glimlach verscheen op haar gezicht en ze knikte. Misschien zou dat nog een goedmakertje kunnen zijn voor Casimir. ”Laten we dan maar gaan.”



cttw


Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[VE2022 - Al] Drown in the sweet honey of their love 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Waar Rey niet al te enthousiast leek om mee te komen naar de loft, leek de gedachte aan koekjes het al wat beter te maken. Ze gaf aan dat ze konden gaan en Alain knikte, om de pas er iets steviger in te zetten. De loft was niet ver van de festiviteiten vandaan, wat hem toe stond om zo af en toe langs te wippen.

Alain opende de deur beneden, stapte met Rey in de lift en humde even tevreden toen ze op de juiste verdieping aan kwamen. Met de sleutel opende hij de deur naar de loft en stapte Rue direct naar binnen alsof ze hier woonden. Alain schudde zijn hoofd even met een lichte glimlach, om de deur vervolgens achter Rey te sluiten. Hij wist niet of hij hoopte dat Cas niet thuis zou komen voor ze weg was, of dat hij juist hoopte dat de jongen wel terug zou komen voor ze weer zou vertrekken, zodat de twee elkaar even konden zien. Misschien was het wel handig hem even te waarschuwen.

Wil je wat drinken? Ga zitten, dan pak ik wat ik nog voor je heb,” gebaarde hij naar Rey, waarna hij even naar de bank wuifde. Hij liep eerst naar de keuken en pakte daar zijn Holo Caster uit zijn zak, om een berichtje naar Cas te tikken zodat die niet voor verrassingen kwam te staan. Hij schonk twee glazen in, zette ze beiden op de salontafel en ging vervolgens even naar boven om een klein doosje te pakken.

to: cutiefly~ 💞💕
ging niet lekker met rey, heb dr even meegenomen naar de loft. we bakken koekjes. mogelijk allemaal op als je niet snel hier bent... (◕‿◕)♡


CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum