Switch account





Mi casa es tu casa - do apr 29, 2021 9:47 am
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Dus.. Hij kreeg een roommate. Finn wist nog niet zo goed hoe hij zich daar over moest voelen. Hij was nog maar net begonnen bij de ranger basis en alles was wat dat betreft nog nieuw. Zijn kamertje was klein, maar fijn, en het was wat dat betreft een luxe geweest dat hij even de tijd had gehad om er alleen aan te wennen. Maar hij begreep ook dat de ranger basis maar beperkt ruimte had en het stapelbed in zijn kamer stond er niet voor niks.

Vanuit de bureaustoel, draaide hij zich even om naar bed, waar zijn Rockruff momenteel op lag te slapen. Ark zat bovenaan op de railling zijn veren te poetsen. Zijn pokémon waren wat dat betreft veel flexibeler. Waar hij ging, gingen zij mee, en ze wisten zich altijd snel aan te passen in nieuwe situaties.

Er ontsnapte een korte zucht van Finn's lippen en hij draaide zich weer om naar de boeken op zijn bureau. Vandaag was theoriedag. Als ranger in training was hem een bak leesvoer meegegeven die hij moest zien weg te werken. De meeste stof was best interessant, zoals de ethologie van pokémon of de inheemse flora van Sinnoh. Maar vandaag moest hij studeren voor een toets in de wet natuurbecherming, en om één of andere reden kreeg hij de verschillende artikelen en regels maar niet in zijn hoofd gestampt.

De deur ging plots open en meteen keek Finn weer op van zijn boek om een blik te kunnen werpen op zijn nieuwe kamergenoot.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - do apr 29, 2021 4:52 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ace’s humeur bevond zich wel vaker beneden het vriespunt, maar vandaag was dat wel extreem. Hij was uit zijn appartement getrapt. Hij was verdomme uit zijn appartement getrapt. En dan nog wel door een stel eikels die hun maandloon hoger hadden dan die van hem. Dat was ook niet zo moeilijk als ze met twee man meer waren. De wereld was een oneerlijke plaats, bleek maar weer. Hij had zijn appartement dus op moeten geven in Jubilife City en omdat er geen plek meer was in de basis voor hem om te blijven, moest hij naar de basis in Hearthome City gaan. En nu zat hij dus met een nors gezicht en met over elkaar geslagen armen naar de voorbij flitsende velden, wegen en routes te kijken. Het was niet erg lang reizen van het westen naar het oosten met een taxichauffeur die te snel reed en Ace verspilde geen tijd met hem te betalen – het bedrag was echt behoorlijke afzetterij als je het hem vroeg – en naar buiten te gaan. Hij liet Inpulsa en Igneel uit hun Poké Ball en keek met een kille blik in zijn ogen naar de basis. Dat zou dan zijn nieuwe thuis worden. Geen rondgangen meer in Jubilife City. En dan nog het ergste: hij had een roommate. Iemand waar hij rekening mee moest houden. Iemand die hem waarschijnlijk ging irriteren. Arceus, liet het geen domme dwaas zijn met een intelligentielevel beneden nul die hem constant achterlijke vragen stelde. Ace rolde zijn koffer achter zich aan en informeerde naar de kamer, welke niet heel moeilijk te vinden was. Hij deed geen moeite om zachtjes te doen en slingerde de deur open, waar hij zijn kamergenoot al aan het bureau zag zitten. ”Ik ben je nieuwe kamergenoot,” sprak hij op een kille toon. ”De naam is Ace.” Terwijl Igneel bij hem bleef staan, kwam Inpulsa al vrolijk met haar armpjes zwierend naar de jongen gerend. Ace rolde met zijn ogen en zuchtte nadrukkelijk. Wat een ellende weer.
Re: Mi casa es tu casa - do apr 29, 2021 8:03 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


De jongen in de deuropening keek niet al te vrolijk. Zijn opmerkelijke rode ogen stonden kil en de manier waarop hij aankondigde dat hij zijn nieuwe kamergenoot was had dezelfde toon. Finn liet het even zwijgend bezinken. Niet echt de vriendelijke introductie waar hij op gehoopt had. "Ook hallo," merkte hij toen neutraaltjes op, terwijl zijn blik naar de Elekid gleed die enthousiast op hem af kwam rennen. Kijk, er was er in ieder geval één blij. Met een glimlach gaf Finn even een aai over zijn kop, waarna hij weer opkeek naar de jongen die zich had voorgesteld als Ace.

"Ik ben Finn," zei hij toen, waarna hij een knikje gaf naar zijn pokémon. "En dat zijn Ark en Wolf." Het was vrij duidelijk wie wie was, maar Ark liet nog even een blije 'Ark!' horen om zijn naam te bevestigen. Wolf was stilletjes ontwaakt uit zijn slaap en had zijn blik strak op de Houndour gericht, nog niet wetende wat hij van de nieuwe bezoekers moest vinden.

Finn besloot Ace niet meteen te veroordelen op een eerste indruk. Misschien had hij gewoon een slechte dag. "Welkom, in ieder geval. Ben je nieuw hier op de basis?" vroeg hij toen geïntereseerd. De meeste rangers die een kamer kregen waren nieuw of overgeplaatst vanuit een andere locatie. Hij seinde naar het stapelbed. "Ik heb het onderste bed al in beslag genomen, ik hoop dat dat oké is?" Als Ace echt liever beneden sliep zou hij het niet erg vinden om naar boven te verkassen, maar toen de kamer nog alleen van hem was had hij het onderste verkozen.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - do apr 29, 2021 8:23 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Inpulsa strekte haar armpjes naar boven toen ze een aai over haar kop kreeg en Ace richtte zijn strakke blik op haar. ”Inpulsa, laat die jongen met rust,” sprak hij kil. Zijn Pokémon moest echt van alles en iedereen aandacht hebben en soms kreeg Ace daar echt de zenuwen van. Igneel stond nog steeds netjes naast hem en liet zijn blik zonder twijfel die van de Rockruff levelen, een strakke blik in zijn ogen die bijna te vergelijken was met die van zijn trainer. De jongen stelde zichzelf voor als Finn en Ace knikte toen hij ook een korte introductie van de Pokémon van de jongen kreeg. ”Ace,” stelde hij zichzelf koeltjes voor. ”Die lastpak daar is Inpulsa en dit is Igneel.” Hij knikte naar de Pokémon naast hem. Zijn blik gleed weer naar Finn toen deze aan hem vroeg of hij nieuw was. ”Ik heb gisteren te horen gekregen dat ze me uit mijn appartement wilden schoppen en ik had geen geld voor iets anders te huren in die omstreken, dus nu ben ik hier,” sprak hij kil. ”Het bovenste bed is prima.” Het kon hem werkelijk geen bal schelen waar hij sliep. Hij zette zijn koffer aan de voet van het bed en stak zijn handen diep in zijn zakken, waarna hij naar Inpulsa keek. Deze probeerde inmiddels de jongen zijn aandacht te trekken door aan zijn broekspijp te trekken en Ace trok een gezicht. ”Inpulsa, ik laat jou achter op de basis bij de volgende patrouille en Avian en Igneel mogen dan mee gaan als je nu niet ophoudt met dat kinderlijke gedrag.” Zijn Elekid keek ietwat beteuterd over haar schouder, waarna ze weer naar Finn keek en een schattig gezicht naar hem trok. ”Arceus,” zuchtte Ace diep en hij liet zich achterover op het bed van Finn vallen. ”Ben jij hier allang?” vroeg hij aan Finn, zijn hoofd wat oprichtend zodat hij de jongen kil kon aankijken.
Re: Mi casa es tu casa - do apr 29, 2021 9:09 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


De Elekid werd voorgesteld als Inpulsa en de Houndour aan zijn zijde was Igneel. Finn was benieuwd waar de jongen de namen vandaan had, maar besloot dat nu niet te vragen. Als kamergenoten hadden ze later nog genoeg tijd voor dat soort onderwerpen.

Zijn slechte humeur - of misschien was het gewoon standaard hoe Ace sprak -, werd in ieder geval verklaard toen hij uitlegde hoe hij hier in Hearthome terecht was gekomen. "Shit he.." merkte Finn zacht op. Dat ze dat zomaar konden doen. "In welke stad was dat dan?"

Finn keek naar beneden toen er aan zijn broekspijp werd getrokken. De Elekid stond er nog, en wilde erg graag zijn aandacht. Ace bestrafte het gedrag, maar Finn wuifde het weg met een beweging van zijn hand. "Het geeft niet, volgens mij is ze gewoon nieuwsgierig," merkte hij op, hopende dat de Elekid niet teveel onder de indruk zou zijn van de strenge toon van haar trainer. Ze leek nog een jong ding. Hij glimlachte even vriendelijk naar der in de hoop de pokémon gerust te stellen.

Zijn nieuwe kamergenoot liet zich met een zucht op het matras vallen. Dat was iets teveel voor Wolf, en die sprong met zijn oren plat van het bed. Behoedzaam zette hij zich achter Finn's benen en keek hij strak naar de indringer die nu op het bed van zijn trainer lag. Hoe Finn dit pikte begreep hij niet en zijn blik gleed weer naar de Houndour, alsof hij de medehond waarschuwde niet hetzelfde te doen.

Finn reageerde er niet op en fronste toen hem werd gevraagd of hij hier al lang was. "Eerlijk? Net een maand," gaf hij toe, waarna hij omhoog kwam vanuit zijn stoel en even over zijn broek veegde om het haar van Wolf een beetje kwijt te raken. Hij keek weer naar Ace. "Maar ik kan je wel een rondleidding geven als je dat wilt?"

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - do apr 29, 2021 9:39 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

”Jubilife City,” zei Ace op een kille toon tegen de jongen. ”Ik begon me daar net een beetje thuis te voelen en nu deze onzin weer.” Zijn blik gleed niet echt onder de indruk zijnde naar de Rockruff toen deze begon te grommen en Igneel sprong naast Ace op bed, waar hij zijn tanden ontblootte en dreigend op de Rockruff neerkeek. Inpulsa trok zich niks aan van de vechtersbazen en probeerde ondertussen om via Finn’s broekspijp omhoog te klimmen zodat ze de jongen van wat dichterbij kon bekijken. Ace keek haar met een frons aan, maar haalde zijn schouders op en keek de jongen met een haast uitdagende blik aan. Zijn medelid had zelf aangegeven dat hij haar moest laten doen, dus dan moest hij zelf ook maar dealen met haar acrobatische geflikflooi. Finn gaf aan dat hij er nog maar een maand was en Ace gaf een knikje, waarna hij weer zijn schouders ophaalde toen de jongen aangaf een rondleiding te willen geven. ”Het kan in elk geval geen kwaad,” mompelde hij. Inpulsa was inmiddels op de schoot van de jongen geklommen en stak haar armpjes weer naar hem uit. ”Je doet net alsof ik je nooit aandacht geef,” zei Ace op een kille toon tegen haar, waarop ze haar kopje naar achteren liet hangen en hem een onschuldige blik toewierp. Ace snoof. Dramaqueen. ”Zeg me alsjeblieft dat de openbare ruimtes voor mannen en vrouwen gescheiden zijn,” zei hij met een frons tegen de jongen. Hij had echt geen zin in drama omdat een meid het niet kon hebben dat hij met enkel een handdoek rond zijn heupen ’s morgens uit de douche kwam en het op een gillen begon te zetten. Liet hem dat soort awkward situaties vermijden, a.u.b.
Re: Mi casa es tu casa - do apr 29, 2021 10:13 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Finn trok zijn wenkbrauwen op toen Ace vertelde dat hij eerst in Jubilife City zat. Dat was.. best een eind weg toch? Hij kon zich herinneren van een kaart in één van zijn boeken dat Jubilife in het westen lag, aan de andere kant van de berg. "Wat balen man.." mompelde hij, niet echt wetende wat hij kon zeggen om Ace een beetje op te vrolijken. Hij was hier net een maand dus was zelf ook nog aan het ontdekken wat Hearthome allemaal te bieden had.

De Houndour sprong ook op zijn bed en hij hoorde Wolf zacht grommen vanachter zijn benen. "Ssh, Wolf," suste hij zacht, maar hij snapte waarom de Rockruff van streek was. Hij keek op naar Ace. "Kun je Igneel van het bed halen? Dat is Wolf's plek.." Plus hij wilde voorkomen dat de twee honden nu al in een gevecht zouden raken. Niet een heel goede start van de verstandhouding.

Gelukkig stemde Ace in met zijn aanbod hem een rondleiding te geven, wat zou betekenen dat ze de kamer even uit konden. Finn bukte om de Elekid op te tillen, die heel duidelijk maakte dat ze dit wilde, en liep toen richting de deur. Wolf bleef dicht achter hem aan lopen, zijn blauwe ogen nog altijd strak op de Houndour gericht. Zijn nekharen stonden niet meer omhoog, maar hij verlies de pokémon geen seconde uit het oog.

Finn snoof even geamuseerd toen Ace vroeg, of bijna smeekte, of de openbare ruimtes voor mannen en vrouwen gescheiden zijn. "Hoezo? Nog nooit een vrouw naakt gezien? Misschien niet de meest subtiele grap, maar hij was te makkelijk om te maken. Met zijn vrije hand duwde hij de deur weer open en liep hij de gang op, waarna hij zich weer naar Ace draaide. "Geen zorgen, de badkamers zijn gescheiden," stelde hij hem gerust. Er waren zelfs vrij strenge regels wat betreft de mannen en vrouwen in training. Er werd geen geflikflooi getolereerd, niet zolang je het dak van de basis deelde. Daar kwam alleen maar gedoe van.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - do apr 29, 2021 10:26 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ace haalde zijn schouders op en zei voor de rest niet echt iets toen Finn zei dat het balen was. Ja, dat was het zeker, maar het had weinig zin om er van alles over te gaan zeggen. Het was klote en dat was dat. Ace gaf een kort knikje naar Finn toen deze vroeg om Igneel van het bed af te halen en hij floot hoog en scherp, waarop de Houndour meteen van het bed sprong. Hij ging trouw aan de voeten van Ace zitten en richtte zijn strakke blik op de Rockruff. Als je Igneel en Inpulsa zo naast elkaar zou zetten, dan waren het twee compleet tegengestelden. Ace zou zijn team echter niet meer voor kunnen stellen zonder hun, al zou hij dat nooit hardop zeggen. Vooral niet tegen Inpulsa. Hij keek toe hoe de Elekid één armpje op Finn’s schouder liet leunen toen de jongen haar oppakte en rolde met zijn ogen. Soms was het echt net een klein kind. Finn leek ermee in te stemmen om een rondleiding te geven en Ace trok zijn wenkbrauwen naar de jongen op toen hij zijn grapje maakte. ”Laten we zeggen dat ik genoeg van een vrouw heb meegemaakt om ervoor te zorgen dat ik een tijdje niet meer met hun drama bezig hoef te zijn,” zei hij op een kille toon. Hij had in Kalos een vriendin gehad en dat was allemaal prima gegaan totdat er een hoop drama was komen kijken waar hij geen zin in had gehad. De jongen stelde vast dat de gezamenlijke ruimtes gescheiden waren en Ace gaf een knikje. ”En jij?” vroeg hij kil aan de jongen, al was dat meer om te maskeren dat er oprechte interesse school achter zijn vraag dan dat hij het echt zo kil wilde vragen. ”Heb jij veel ervaring met vrouwen?” Dit was echt het soort mannenpraat dat hij in Kalos nauwelijks had gehad, maar de jongen leek hem tot nu toe best oké genoeg om het te vragen. Hij zou het nooit hardop toegeven, maar hij dacht dat hij de gozer misschien wel zou gaan mogen. Misschien.
Re: Mi casa es tu casa - vr apr 30, 2021 9:48 am
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Ace deed gelukkig niet moeilijk toen Finn vroeg of hij Igneel van het bed kon halen en wist de Houndour met een korte, schelle fluit weer bij zijn voeten te krijgen. Finn was onder de indruk. De Houndour was in ieder geval goed afgericht en dat vertelde hem toch al iets meer over wat voor persoon Ace was.

Ze liepen de gang op en zijn nieuwe kamergenoot gaf niet meteen een sneer op zijn niet zo subtiele grap. In plaats daarvan kreeg hij een best serieuze reactie. Blijkbaar kwam de jongen net uit een relatie en had hij even geen zin meer in vrouwen. Finn knikte, dat kon hij wel begrijpen. Vrouwen waren interessant, maar konden ook een handleiding hebben. Zeker wanneer het op relaties neerkwam. "Dan zit je hier in ieder geval goed," merkte Finn op, terwijl hij rechts afsloeg richting de badkamers. "De mannen en vrouwen hebben hun eigen slaapafdeling. En het wordt niet getolereerd als je in hun kamers wordt betrapt, dan mag je vertrekken." Het gebeurde heus wel een keer dat iemand stiekem een kamer wist in te glippen, want de regel maakte het natuurlijk extra spannend, maar over het algemeen werd er gehoor aan gegeven. Finn had er zelf ook geen moeite mee, zijn hoofd zat momenteel nog niet bij de vrouwtjes. Hij wilde zich eerst goed focussen op zijn nieuwe carrière en het trainen van zijn team.

Hij fronste even verrast toen Ace toch wel nieuwsgierig leek en vroeg of hij veel ervaring had met vrouwen. "Hm, een paar," mompelde hij, wat letterlijk inhield dat hij de hoeveelheid vrouwen waar hij mee naar bed was geweest op 1 hand kon tellen. Finn was niet zo’n casanova. "Ik heb een tijdje terug een korte relatie gehad met een meid," vertelde hij toen. Er verscheen een grijns op zijn gezicht. "Ze was verpleegster."

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - za mei 01, 2021 4:22 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Finn gaf aan dat mannen en vrouwen hun eigen slaapafdeling hadden en dat het niet getolereerd werd als je betrapt werd op elkaars kamers. Toen hij hoorde dat je dan ook meteen kon vertrekken, richtte Ace zijn rode kijkers op de jongen naast hem. ”Ik denk dat dat door velen meer als een uitdaging wordt gezien dan dat het afschrikt,” zei hij op een vrije droge toon. ”Niet dat ik het ooit zou aanraden om met iemand waarmee je samen moet werken een relatie te krijgen. Veel te veel gedoe.” Je zat constant op elkaars lip en het leek hem nu ook niet echt aangenaam om te weten dat de persoon waar je van hield constant in gevaar was bij het doen van moeilijke quests. Die van nu waren niet heel gevaarlijk, maar uiteindelijk zou dat wel zo zijn en dan was het handig als je je koppie erbij kon houden. Ace liet zijn blik weer naar Finn glijden toen de jongen over zijn eigen relaties sprak en zijn mondhoeken trokken geamuseerd naar omhoog toen de jongen aangaf dat zijn vorige vriendin een verpleegster was. ”Ga me nu niet zeggen dat jullie zo’n typisch rollenspel hebben gedaan, want anders zoek ik een andere kamergenoot.” Hij had al bij verschillende nurse Joys mogen aanschouwen dat een verpleegsterpakje best wel laag uitgesneden konden zijn, al waren zij nog netjes gekleed. En tja, als vent lette je daar natuurlijk op. ”Maar goed, bij mij ook maar een paar. Ik ben niet zo’n versierder,” zei hij op een licht schampere toon. Je had natuurlijk van die eikeltjes die nog net geen agenda bijhielden wat het met meiden naar bed gaan betrof en in zijn ogen was dat vrij laag en zag hij daar ook het nut niet van in, maar goed. Ieder zijn smaak, zeker?
Re: Mi casa es tu casa - za mei 01, 2021 8:08 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Ace merkte op dat de kamerregel het waarschijnlijk des te uitdagender maakte, maar dat hij het zelf niet zou zien zitten om een relatie aan te gaan met iemand waarmee je moest samen werken. Teveel gedoe. Finn kikte even instemmend. Dat gold ook wel voor familie."Mijn zus is ook lid van deze basis, maar ik zie haar eigenlijk weinig. Ze is al een paar jaar ranger dus ze werkt op een andere afdeling," vertelde hij. Gelukkig maar. Hij wist dat zijn ouders hem niet alleen naar Sinnoh hadden gestuurd omdat hij hier met een schone lei zou kunnen beginnen. Het kwam ze ook wel erg goed uit dat Sia een oogje in het zeil kon houden. Nu ze allebei op een andere afdeling werkte had hij dat in ieder geval niet zo door. Al moest hij nog steeds geen domme dingen doen, want dat zou dan meteen bij zijn zus terecht komen..

De grijns op zijn gezicht verbreedde zich toen Ace een opmerking maakte over een rollenspel. Was dat een grap? Hij was blij dat zijn kamergenoot iets meer los leek te komen. "Misschien," reageerde hij lachend. "Het is geen rollenspel als ze het ook echt als werk doet, toch?" Het klonk allemaal heel spannend, maar als Finn heel eerlijk was had de relatie niet heel lang geduurd en daarmee waren de wilde bedverhalen ook tot het minimum gebleven. Niet dat ze nooit haar kostuum had aangehad.. Maar het was zeker niet zoals Ace het zich waarschijnlijk nu voorstelde. Dat maakte het eigenlijk alleen maar grappiger.

Finn duwde de deur van de badkamer open. "Dit is dus, ja.. de badkamer," zei hij een beetje schaapachtig, terwijl hij een beetje opzij stapte zodat Ace mee naar binnen kon kijken. Het had niet zoveel uitleg nodig. Er stond een grote wastafel met zes verschillende wasbakken en de kamer was opgedeeld in een gedeelte voor het omkleden en een gedeelte voor de douchecabines. "Je mag altijd douchen behalve tussen 11 en 12, dan wordt het schoongemaakt. Er staat ook een bak waar je je Pokémon in bad kunt doen. Die is wel alleen voor kleintjes." De grotere Pokémon konden buiten gewassen worden in de binnenplaats, dat was niet te doen binnen. "De toiletten zijn hier naast," zei hij met een knikje naar de deur die links van de badkamer stond. "Er zijn ook nog toiletten bij de lounge, maar die worden eigenlijk alleen gebruikt door bezoekers."

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - za mei 01, 2021 8:44 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ace gaf een knikje toen Finn aangaf dat zijn zus ook bij de basis werkte. Hij had het idee dat het hier vrij groot was, maar hij was vrij goed in het vinden van zijn weg, dus hij zou geen problemen hebben om alles te onthouden te vinden wat hij zocht. ”Op wat voor afdeling werkt ze dan?” vroeg Ace met een frons aan de jongen. Hij nam aan dat de zus van Finn ouder was, maar dat kon hij ook mis hebben. Zijn mondhoeken trokken zich omhoog toen Finn zijn woorden sprak over zijn vorige vriendin en hij rolde met zijn ogen. ”Nu zie ik een beeld voor me dat ik waarschijnlijk nooit meer weg krijg,” zei hij op een kille toon, al klonk er een lichte humoristische toon in door. Misschien moest hij later maar eens informeren naar de details, als hij de jongen wat beter kende. Voor nu leek hem dat ongemakkelijk territorium en dus hield hij er ook over op. De rondleiding begon bij de badkamers en Ace nam de informatie die Finn hem gaf aandachtig in zich op, al was hij ook weer niet zo erg gesteld op regeltjes. Inpulsa begon vrolijk te kirren toen ze de wasbak zag en draaide zich vrolijk naar Finn. ”Het is niet omdat ik een kamer deel met deze jongen dat hij moet babysitten. Je wordt nog altijd gewassen door mij,” zei Ace op een kille, waarschuwende toon tegen zijn Elekid. Deze stak haar tong naar hem uit en Ace rolde met zijn ogen. ”Ik denk dat het een tamelijk verre nachtwandeling wordt als ik van onze kamer naar de lounge loop om te gaan pissen, maar bedankt voor de info,” zei Ace op een droge toon tegen Finn. Dat hij misschien begon op te warmen naar de jongen wilde immers niet zeggen dat hij geen droogkloot uit zou hangen.
Re: Mi casa es tu casa - zo mei 02, 2021 11:10 am
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Zijn nieuwe kamergenoot vroeg op welke afdeling zijn zus werkte. Finn wuifde met zijn vrije arm richting het oosten. "Bij de pro's. Die hebben hun kamers aan de andere kant van het gebouw. Op de tweede verdieping." vertelde hij. Hij wist niet of haar groep een specifieke naam had, maar daar sliepen en werkten in ieder geval de rangers die al meer ervaring hadden. De missies waar zij op uit werden gestuurd waren daardoor ook veel gevaarlijker, daar mocht je niet zomaar aan deelnemen zonder de juiste training. "Ik denk dat het niet lang zal duren voordat ze een afdelingshoofd wordt. Mijn ouders hebben ook beide een hoge functie op de rangerbasis in Kalos." Hij zei het niet om op te scheppen, het was gewoon zoals het was. Terwijl hij zelf een paar jaar gestruggeld had met wat hij nou precies ging doen met zijn leven, was Sia altijd zeker geweest over haar pad. Ze was erg ambitieus en had talent voor het vak. Toch betrapte Finn zichzelf er wel eens op dat hij zich zorgen maakte dat ze te hard van stapel liep. Het werk bracht nog steeds een hoop risico's met zich mee.

De Elekid in zijn arm begon een vrolijk geluidje te maken toen hij begon over het bad en Finn moest even kort lachen om haar en de reactie van Ace. "Je hebt je handen vol aan der zeker," merkte hij op. Toch vond hij het een leuk beest.  Finn deed de deur van de badkamer weer dicht en wenkte Ace toen mee te lopen. Ze passeerde nog een aantal deuren van wat kamers en bereikte toen het einde van de hal, waar een grote lounge stond met een bar.

"Dit is een beetje de hangplek van de trainees," begon hij te vertellen. "Er ligt eigenlijk altijd wel frisdrank in de koelkast en in de weekenden soms zelfs bier. Verderop staat ook een tafelvoetbal en een tv met wat games." Het waren oudere spellen, maar hij had gezien dat sommige jongens er nog best wat lol mee hadden na een biertje op. Hij wees naar de deur achter de bar. "Daar is de keuken. We hebben allemaal een taakverdeling wie op welke dag moet meehelpen aan het ontbijt of avondeten. Lunch moet je zelf regelen. En in de weekenden verwachten ze ook dat je zelf je eten regelt, tenzij je een keer een weekenddienst draait. Dan hebben ze meestal alsnog wel wat voorbereid in de keuken of ga je met je groep ergens wat eten buiten de basis." Op die manier werden de weekenddiensten alsnog een beetje leuk gemaakt.

Finn knikte richting de lounge. "Ik geloof dat ze meestal op donderdagavond een borrel doen hier, maar ik heb nog niet de tijd gehad aan te sluiten. Misschien kunnen we dat eens doen om wat andere trainees te leren kennen," stelde hij voor. Het was bovendien belangrijk dat je kwam te weten met wie je later in het veld zou staan. Het werk als een rangers vereiste ook veel samenwerking met je teamgenoten.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - zo mei 02, 2021 1:42 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

”Dat klinkt alsof ze het al aardig goed voor elkaar heeft,” sprak Ace over Finn’s zus, waarna er een knikje volgde. Er was misschien zelfs iets van goedkeuring in zijn stem te horen, maar Ace liet dat soort dingen niet snel merken en dus hield hij zijn gezicht neutraal. Hij hoopte dat hij zichzelf binnen een paar maanden ook een paar rangen omhoog wist te werken, maar hij zou wel zien hoe het zou lopen. De ambitie was er in elk geval en hij nam aan dat hij met Finn ook wel een paar patrouilles door Hearthome City kon doen om wat te wennen aan zijn omgeving. Zijn blik gleed van Inpulsa naar Finn toen hij zei dat hij zijn handen vol aan haar had en Ace rolde met zijn ogen. ”Inpulsa hier is waarschijnlijk heel de reden dat ik nooit een volledig team van zes ga kunnen hebben,” sprak hij op een kille toon, waarop Inpulsa hem even verontwaardigd aankeek. Igneel’s mondhoeken gingen kort omhoog en ook Ace kon een grijns niet onderdrukken toen hij de kleine Pokémon beteuterd naar de borst van Finn zag kijken. Dramaqueen. In elk geval ging de ronde verder en Ace nam de informatie die Finn hem gaf aandachtig in zich op toen deze uitleg gaf over de lounge. Het idee om gezellig met wat gasten samen te gaan zitten, was wel het laatste wat in hem opkwam en hij liet zijn blik dan ook wat droogjes naar Finn glijden toen deze zijn voorstel deed. ”We zullen zien,” sprak hij koeltjes. ”Je moet weten dat ik van Jubilife City naar een praktisch alleenstaand bestaan naar dit ben gegaan. Ik patrouilleerde enkel alleen door de straten en ging ’s morgens alleen hardlopen.” Hij zei niet wat hij wilde zeggen, maar hij nam aan dat hij wel aangaf wat hij bedoelde. Finn moest hem wat tijd geven om te wennen aan de situatie en dan zou hij vanzelf wel loslopen. ”Maar een avondpatrouille tussen ons tweeën lijkt me een goede start,” liet hij toen nonchalant erop volgen. ”En een biertje achteraf misschien.” Zijn blik was wel nonchalant naar opzij gericht toen hij dat zei, maar Inpulsa grijnsde breed en knikte goedkeurend naar Finn. Ze had al wel gemerkt dat haar trainer losser was dan normaal en daar was ze de jongen voor haar dankbaar voor.
Re: Mi casa es tu casa - zo mei 02, 2021 4:31 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Ace snoof even geamuseerd toen Ace droogjes bevestigde dat Inpulsa inderdaad een handvol was. Hij merkte dat de Elekid een beetje onrustig werd in zijn arm, en bukte om haar weer op de grond neer te kunnen zetten. Waarschijnlijk was ze nieuwsgierig geworden bij het zien van de lounge. ”Kijken jullie maar even rond,” zei hij tegen de Rockruff, Houndour en Elekid, met een blik op Ace om te controleren of die daar geen problemen mee had. De lounge was net zo goed voor Pokémon als dat het voor rangers was gecreëerd.

Wolf leek al iets meer op te warmen naar de nieuwkomers, met name naar de Elekid die zijn trainer zonder problemen in zijn armen had gehad. Zodra ze weer op de grond stond, liep hij nieuwsgierig op haar af en snuffelde even kwispelend aan één van haar armpjes. Hij zakte door zijn voorpootjes om te vragen of ze wilde spelen. Zijn blik ging ook twijfelend naar de Houndour. Zou die mee willen doen?

Finn glimlachte even naar het drietal en richtte zijn blik toen weer op Ace, die net uitlegde dat hij eigenlijk altijd op zichzelf was geweest. Daarmee leek hij te hinten dat hij de donderdagavond borrel niet zo zag zitten. Finn haalde zijn schouders op. ”Dat is oké, je moet niks,” merkte hij op, waarna zijn blik weer nieuwsgierig werd. ”Je loopt dus hard? Hoever?” vroeg hij toen, waarmee hij doelde naar het aantal kilometers die Ace inmiddels rende.

Ace zei dat hij een avondpatrouille met z’n tweeën en een biertje achteraf een prima start zou vinden. Finn was blij dat zijn kamergenoot hem op zijn minst genoeg leek te mogen om zoiets te opperen. ”Prima idee,” stemde hij in, waarna hij richting de bar liep. ”Wat zeg je er van om nu alvast een start te maken. Je zal wel een flinke reis achter de rug hebben.” Finn had zelf een hekel aan reizen met openbaar vervoer zoals een trein of taxi. Liever te voet, maar soms had je helaas geen keus. Hij trok de deur van de kleine koelkast onder de bar open en blikte even neer op het aanbod. ”Wat wil je hebben? Er is cola, sprite..” somde hij op, waarna hij met een grijnsje opkeek. ”En bier.” Ze konden de rondleiding later wel afronden.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - zo mei 02, 2021 11:09 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ace richtte zijn blik naar Finn toen deze Inpulsa op de grond zette. Hij zag dat Igneel een beetje twijfelend naar hem keek toen de Rockruff van Finn aan Inpulsa snuffelde en toen vragend naar hem keek. ”Ga maar,” zei Ace op een kille toon en met een knikje naar zijn Houndour. De Pokémon was immers veel te vaak bij hem en nam het er nooit van om andere Pokémon beter te leren kennen. Ace vond Finn’s Pokémon nog niet zo slecht om mee te starten voor Igneel en Igneel keerde zich dan ook naar de Rockruff, waarna hij zich bij de Rock type voegde. Inpulsa maakte vrolijke geluiden en swingde wild met haar armen waardoor ze elektriciteit produceerde op haar stekkerhoofdje, zo enthousiast was ze om te gaan spelen. Ze rende alvast vooruit, maar kwam daar niet heel erg ver mee en zowel Ace als Igneel zuchtten eens diep toen de electric type languit op de grond viel. Ace’s blik gleed weer terug naar Finn toen hij zijn vraag stelde. ”Ongeveer vijf kilometer per ochtend, tien als ik zin heb in een langere ronde en Inpulsa niet constant op haar gezicht valt,” zei hij op een kille toon. Zijn Pokémon leek soms de verhouding tussen haar armen en de rest van haar lichaampje niet te kennen waardoor ze redelijk vaak op haar smoel ging. Ace liep naar één van de tafels en kroop op één van de hoge stoelen terwijl hij luisterde naar wat Finn te bieden had. ”Doe dat biertje dan nu maar,” zei hij en zijn mondhoeken trokken wat omhoog. ”Doe jij iets van sport?” vroeg hij vervolgens aan de jongen. Het was hem niet ontgaan dat de jongen een tamelijk gespierde bouw had en dus nam hij aan dat de jongen ook wel iets van sport zou doen.
Re: Mi casa es tu casa - ma mei 03, 2021 9:07 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


De Houndour leek even te twijfelen, maar voegde zich toen op aandringen van zijn trainer toch bij het groepje. Wolf leek tevreden dat hun staarwedstrijd over was en ze nu konden spelen. Hij liet een korte blaf los en rende toen kwispelend met de Elekid mee. Ze was langzamer, maar dat maakte hij goed door te zigzaggen. Hij stopte echter verbaasd toen ze al snel op de grond lag. Voorzichtig snuffelend kwam hij dichterbij. Alles oké?

Ace ging voor een biertje. Finn besloot dat hij daar ook wel zin in had en pakte twee flesjes. Dat leren zat er vandaag toch niet meer in.. Hij pakte de flesopener en trok de doppen er af. Vervolgens liep hij met de koude flesjes Ace's kant op, die alvast was gaan zitten aan een hoge tafel. Hij sloot bij hem aan en reikte hem zijn bier. "Op Hearthome dan maar, dat het ons beide mag gaan bevallen hier," merkte hij op met een grijnsje, terwijl hij zijn fles omhoog hield om te proosten.

Ace vertelde dat hij elke ochtend ongeveer vijf kilometer rende, soms zelfs tien. Finn knikte hij even. "Netjes," zei hij, onder de indruk. Hij wist niet of hij dat zelf elke ochtend zou redden. Al probeerde hij op de dagen dat hij niet rende altijd wel iets anders te doen zoals hiken of zwemmen. Hij nam een slok van zijn bier en hij mompelde even bevestigend toen Ace vroeg of hij ook sportte. "Ja, best wat," zei hij, ietwat bescheiden. Hij ging maar niet opscheppen over de vele medailles die hij vroeger had gewonnen, daar had hij zijn les wel in geleerd. "Ik ren ook, maar niet elke dag. En op mijn vrije dagen trekken Wolf en ik er graag op uit om te hiken." Als het weer dit toeliet konden ze dit een hele dag volhouden. "Oh en ik zwem weleens," zei hij toen met een flauw grijnsje.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - ma mei 03, 2021 9:47 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Inpulsa kwam alweer gauw overeind en knikte naar de Rockruff, haar ogen glimmend. Dit was niet de eerste keer dat ze onderuit ging omdat ze enthousiast was en het zou ook niet de laatste keer zijn. De Pokémon stootte de Rockruff plagerig aan en keek toen om zich heen of ze ergens op avontuur konden gaan. Igneel was inmiddels aan de kant gaan zitten en bekeek het allemaal maar een beetje, maar de verbeten trok rond zijn blik was in elk geval weg. Ace knikte dankbaar naar Finn toen deze hem het biertje aanreikte en stootte zijn flesje zachtjes naar voren zodat ze konden proosten. ”Dat zal wel meevallen.” Hoopte hij. Hij had al gezien dat Hearthome City groter was dan Jubilife City, dus de avondpatrouilles zouden in elk geval interessanter zijn dan in Jubilife. Zijn blik gleed naar Finn toen deze vertelde over zijn sportleven en het viel hem op dat de jongen een ietwat bescheiden houding aannam, wat Ace deed denken dat de jongen meer sportte dan dat hij liet doorschijnen. ”Het lijkt me best eens cool om een wandeling door een bergachtig gebied te maken en dan wat af te koelen bij het water,” zei Ace op een kille toon, het flesje aan zijn lippend zettend en een slok nemend. Toen grinnikte hij. ”Kijk eens aan. Nog een ding op de agenda dat we misschien samen kunnen doen. Wie had dat gedacht?” Hij niet in elk geval, maar Finn was van wat hij kon zien wel een toffe gozer. ”Ik denk dat jij één van de eersten bent waar ik nog geen sneer van heb gekregen en die gewoon vriendelijk tegen me blijft doen.” Hij haalde zijn wenkbrauwen op naar de jongen. ”Je weet toch dat zo’n houding ook negatieve aandacht kan trekken, right?” Was Finn naïef en vriendelijk op dat vlak of had de jongen een grens?
Re: Mi casa es tu casa - di mei 04, 2021 9:04 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3


Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


De Elekid kwam gelukkig snel weer overeind en Wolf kwispelde opgelucht. Hij liet een vrolijk blafje horen en rende toen naar een kleed waar wat speeltjes lagen. Hij zocht een grote bal uit, veel te groot om in zijn bek vast te houden, en duwde die toen enthousiast met zijn voorpootjes richting de Elekid en Houndoor.

Ze tikten de flesjes even tegen elkaar aan om te proosten en Finn nam tevreden een slok. Hier was hij wel even aan toe na zo'n hele dag in de boeken zitten. Ze begonnen over sport te praten en Ace zei dat het hem best cool leek om een keer mee te gaan op zo'n hike. Finn greens om zijn opmerking en knikte. "Altijd leuk als iemand meekomt. Anders zit ik toch maar de hele dag tegen Wolf te praten," lachte hij, wat natuurlijk niet helemaal waar was, maar gezelschap tijdens een hike was altijd goed. "Als je tien kilometer kan rennen, red je zo'n hike ook wel." Het was veel klimmen, zeker als hij één van de routes bij Mt. Coronet koos, maar met een beetje conditie was dat goed te doen. En het uitzicht was het altijd meer dan waard.

Finn nam rustig nog een slok en luisterde toen verrast naar Ace's volgende opmerking. Dat hij één van de eerste was die hem nog geen sneer had gegeven en vriendelijk was blijven doen. "Je bedoelt.. Zoals een normaal persoon dat hoort te doen?" merkte hij met een flauwe grijns op. "We hebben allemaal ons dag wel eens niet toch?" Finn zag niet waarom hij om die reden Ace zou moeten afsnauwen. Je moest mensen nooit zomaar veroordelen op de eerste indruk. Dat had hij verrassend genoeg van zijn vader geleerd, die vroeger vaak genoeg die fout had gemaakt en met de tijd had ontdekt dat zo'n houding je niet veel meer bracht dan eenzaamheid.

Maar het ging een beetje ver om dat hardop te zeggen. Zoveel bier had hij nog niet op.

Ace vroeg of hij wist dat hij met die houding ook negatieve aandacht kon trekken. Finn's gezicht betrok heel even omdat hij meteen wist wat Ace bedoelde, maar hij nam snel nog een slok en drukte de herinnering weg. "Ja.. Dat weet ik wel," mompelde hij. "Maar het is nou eenmaal hoe ik in elkaar zit. En ik heb geleerd dat het geen zin heeft om dat te proberen te veranderen."

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: Mi casa es tu casa - wo mei 05, 2021 1:57 pm
Ace Specter
Crescent Moon
avatar

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21 jaar
Rank: 4

Mi casa es tu casa BogusIncredibleBass-size_restricted
Hier een quote
82
378
CHARACTER INFO

OOC INFO

Inpulsa schoot meteen vrolijk naar de bal toe, waarna ze haar armpje naar achteren zwierde en deze vervolgens weer vol naar voren liet komen. De grote bal schoot weg en op Wolf af, misschien ook wel iets te hard. Igneel schoot daarop naar voren en remde de bal wat af door zijn lichaam te gebruiken waardoor het iets zachter naar Wolf rolde, waarna hij meteen een paar stappen afstand nam en ging zitten. Hij had niet veel zin om mee te doen met het spelletje, maar hij kon er wel voor zorgen dat Inpulsa geen brokstukken zou maken als ze te enthousiast was. Ace knikte toen het over het hiken ging en gaf met dat knikje naar zijn idee ook wel aan dat hij het wel een goed idee vond. Er kwam een frons over zijn gelaat toen Finn zijn volgende opmerking maakte en hij haalde zijn schouders op. ”Reactie lokt reactie uit,” was zijn simpele antwoord. ”Ik ben niet de meest sociale persoon en ik heb echt wel tijd nodig om los te lopen. Je kunt die te vrolijke mensen het niet kwalijk nemen dat ze dat niet kunnen hebben.” De toon van zijn stem was vrij droog en hij nam snel een slokje van zijn biertje. Zijn aandacht ging weer naar Finn en hij merkte de hapering van de jongen op, maar zei er niks van. Hij kende de jongen nog niet goed genoeg om daar nu al op een emotioneel level aan door te vragen, maar misschien kwam dat wel. Ooit. ”Ik zeg ook niet dat je moet veranderen, maar wel dat je op je hoede moet zijn. Er zijn er genoeg die van jongens zoals jou gebruik willen maken en dat lijkt me niet echt chill.” Er verscheen een vrij nonchalante trek rond zijn ogen en hij maakte de nonchalante houding wat af door naar achteren te leunen. ”Al kan ik diegenen die zich niet kunnen gedragen altijd corrigeren met een flinke klap tegen hun bek. Voor mij allemaal geen idee.” Was dit zijn manier om zijn kamergenoot te laten weten dat hij er voor hem was? Misschien.
Gesponsorde inhoud

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum