Switch account





[CF2021, Finn] Watch the walls - za mei 01, 2021 8:52 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Orion, Eevee


Een briefje in haar hand met haar taak van de dag had haar verteld dat ze vandaag moest samenwerken met een Crescent Moon lid genaamd Finn Strider. Ze zuchtte intern, ze had er nu al geen zin in. Samenwerken was zo’n coin toss. Met Jett was oké geweest, maar Ace en Noah mochten stikken in een aardappel. Vervelende mensen. ”Orion, kom,” merkte ze op toen haar Eevee aan het afdwalen was. Ze moesten wel op tijd zijn. Waar ze genoeg klaagde over haar onbeleefde collega’s, wilde ze zelf niet het mikpunt van beklag zijn. Ze wilde juist promotie maken.

Gelukkig wist ze waar het strijdveld was van het Salamance toernooi. Dat was het gebied wat ze in de gaten moesten houden. Het toernooi was nog niet eens, maar ze moesten alvast een sweep doen van de omgeving om verdachte situaties te noteren. Niet dat dat zo zou zijn waarschijnlijk. Maar goed, een baan was een baan. ”Wat denk je Orion, zullen we dit keer een normaal persoon treffen?” vroeg ze hardop aan haar Eevee met een zucht, geen idee hebbende dat de persoon in kwestie al achter haar stond.

Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - za mei 01, 2021 11:58 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Zijn eerste patrouille als ranger. Weliswaar samen met een ander lid, en in een stadium waar waarschijnlijk nog geen Snubbull rond liep zo ver voor de dag van het toernooi. Maar, een patrouille was een patrouille. Finn was gemotiveerd.

Met zijn Rockruff trouw aan zijn zijde en zijn Taillow rustig zwiepend boven hun hoofd, stapte Finn richting de ingang van het grote strijdveld. Hij zag een meisje staan met lang blauw haar en een Eevee. Dat moest.. Lucie was het? Finn spiekte nog even snel op zijn notitie. Ja, Lucie Evien. Hij wilde net zijn mond open trekken om haar te begroeten, toen hij opving wat ze tegen haar Pokémon zei. Er verscheen een glimlach op zijn gezicht. ”Dat hangt er vanaf wat je als normaal beschouwt,” zei hij toen, terwijl hij zijn hand met het briefje in zijn zak stopte en de andere even vriendelijk omhoog stak. ”Lucie toch?” vroeg hij toen. Hij hoopte dat hij haar naam goed had uitgesproken. Het verschil in accent tussen Kalos en Sinnoh was vrij groot. ”Ik ben Finn. En dit zijn Wolf en Ark.” De Taillow was net op zijn schouder gaan zitten en kraste vrolijk bij het horen van zijn naam.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 12:11 am
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Orion, Eevee


Haar Eevee leek te verstarren en keek achter haar, zijn staart iets oppoefend. Zijn hele hoofd stond een beetje verstard, alsof hij haar wilde zeggen dat er iets aan de hand was. Lucie fronste hierbij iets, een vragende blik in haar ogen terwijl ze de fluffbal gadesloeg. "Wat?" vroeg ze de Pokémon, tot een stem haar beantwoorde. Met een ruk draaide ze zich om, geschrokken om een persoon achter zich te zien. Een lange, zwartharige jongen. Was dat? Dat moest. Oh Arceus.

"Lucie ja, en dit is Orion," reageerde ze, nog wat ontdaan, eventjes gebarend naar haar Eevee. Wat was zijn accent? Het was niet Sinnohian. Kalosian dan? Iets wat ze wel wist, was dat het schaamrood haar op de kaken stond. "Sorry, ik heb een paar..  ervaringen gehad op patrouille bij Crescent Moon," gaf ze toe, een beetje ratelend, "ik wilde niet de dag starten op een zure manier, je ziet er normaal genoeg uit." Ze grijnsde wat verontschuldigend.
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 12:23 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Ze leek een beetje geschrokken van zijn plotselinge verschijning. Of kwam het doordat hij had gehoord wat ze tegen haar Eevee had gezegd? Finn vond het wel amuserend, het had het ijs in ieder geval meteen een beetje gebroken.

Ze bevestigde dat ze Lucie was en stelde toen haar Eevee voor. "Orion. Leuke naam," merkte Finn gelijk op. Hij had altijd al een fascinatie gehad voor sterren en wist dat tijdens een heldere winternacht het sterrebeeld Orion niet te missen was. Ze verontschuldigde zich ook gelijk voor haar woorden van net en legde uit dat ze al een paar bijzondere ervaringen had gehad tijdens patrouilles. Meteen was Finn's nieuwsgierigheid gewekt, maar hij besloot niet meteen naar de details te vragen en begon met de meer neutrale vraag; "Dus je hebt al meerde patrouilles gedaan?" Hij had ook niet verwacht dat ze twee totale beginners op pad zouden sturen. Ook al was het dan misschien niet zo'n risicovolle missie, ze konden nog steeds iemand tegen het lijf lopen met onjuiste bedoelingen.

Toen Lucie opmerkte dat hij er normaal genoeg uitzag, trok hij even een charmant grijnsje op zijn gezicht. "Bedankt.. Denk ik," zei hij met een knipoog, waarna hij zjin blik nog even goed op zijn teamgenoot van vandaag liet vallen. Ze had zo lang haar dat het bijna de grond raakte, best opmerkelijk. Ook viel het hem op dat dit nu al de tweede persoon was die hij had ontmoet met blauw haar. Misschien was dat best normaal hier in Sinnoh.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 12:35 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Orion, Eevee


Ze ging iets door haar knieën heen en liet haar vingers over de toppen van de oren van Orion glijden. De Eevee keek op, voor een moment duidelijk overpeinzend of deze onverwachte affectie niet beneden hem was. Maar uiteindelijk besloot hij dat dit er wel mee door kon en kwam hij omhoog, balancerend op zijn achterpootjes. Zachtjes drukte hij zijn hoofdje eventjes tegen Lucie's vinger aan in een kopje voordat hij zich weer liet zakken. "Bedankt, ik probeer al mijn Pokémon naar iets wat in de lucht zit te vernoemen," reageerde ze met een glimlach. Ze had eerst, toen ze geen Pokémon meer wilde trainen, besloten dat ze ging studeren in de sterrenkunde. Toen Amélie haar basically een Pokémon in de handen drukte, had ze toch weer haar aandacht naar Pokémon geschoven.

De jongeman vroeg haar of ze al meerdere patrouilles had gedaan en Lucie knikte hierop met een zachte glimlach. "Klopt, één missie en een aantal patrols in Jubilife en Hearthome, het was niet allemaal slecht hoor, lang niet, maar de bijzondere gevallen onthoud je," zei ze, waarna ze kort begon te lachen. Nee, Ace was een absolute Mankey geweest, alleen maar boos en chagrijnig. Daar had ze niet veel aan gehad. Noah kon nog geen beleefd woord af en je zou zeggen dat hij op een Pincurchin was gaan staan. Het was niet de beste ervaring, maar ze hoopte dat ze nu gewoon mazzel zou hebben. Deze jongeman leek in ieder geval oké.

Totdat hij knipoogde althans. Ze trok haar wenkbrauwen ietsjes vragend op, maar ging hier verder niet op in. Ze veegde haar lange haar over haar schouder heen en keek kort naar Orion. "Zullen we maar van start gaan? Eerst even een rondje langs de binnenkant?" Vroeg ze aan de jongen. "Zien we in ieder geval nog wat van het stadion," ze keek eventjes nadenkend naar de lucht, voordat ze haar aandacht weer op Finn richtte. "Of ben je van plan om mee te doen aan het toernooi?"
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 3:31 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Lucie vertelde dat ze al haar Pokémon een naam probeerde te geven dat met iets in de lucht te maken had. Finn blikte even met een flauw grijnsje op Wolf neer, die nog altijd nieuwsgierig, maar voorzichtig van een afstandje toekeek. Zo'n cool thema had hij niet voor de namen van zijn Pokémon. Wolf was gewoon Wolf omdat.. Ja, eigenlijk had hij daar nog nooit over nagedacht. En Ark was vernoemd omdat dat het eerste was wat hij de Taillow had horen zeggen. Niet heel origineel misschien, maar hij kon ze inmiddels niet met een andere naam voorstellen. Finn draaide zijn blik weer naar Lucie. "Nu ben ik benieuwd naar de namen van je andere Pokémon," zei hij toen.

Het klopte dus dat ze al wat meer patrouilles had gedaan. Daarmee bleek zij dus degene te zijn met de meeste ervaring, maar dat was ook niet zo moeilijk aangezien Finn net een paar weken gestart was. Hij wreef even kort over zijn hoofd. "Dit is mijn eerste patrouille," gaf hij toen toe. "Maar, ik heb mijn huiswerk gedaan hoor." Daar zorgde ze op de basis wel voor. Finn had het idee dat hij al meer boeken had gelezen en toetsen had gehad, dan een heel schooljaar bij elkaar. De opleiding naar het worden van een ranger was zeker niet makkelijk. Maar dat maakte het eigenlijk alleen maar interessanter.

Lucie stelde voor om van start te gaan en Finn knikte instemmend. Het had inderdaad niet zoveel zin als ze voor de ingang bleven staan. Hij seinde Wolf met hen mee te lopen en volgde Lucie toen richting het strijdsveld. Op haar vraag of hij van plan was mee te doen aan het toernooi, schudde hij even met zijn hoofd. "Nee, ik zet mijn Pokémon niet graag in een gevecht als dit niet nodig is," merkte hij op. Hij vond al die toernooien en gymgevechten onder trainers maar een vreemde hobby. Bovendien had het de markt voor stropers geopend om de meest speciale of sterke Pokémon te vangen en door te verkopen. En dit ging allesbehalve op een natuurvriendelijke manier. Finn besefte zich dat dat misschien wel de voornaamste reden was waarom hij had besloten ranger te worden. Hij kon niet langer op de zijlijn blijven zitten terwijl hij wist dat er elke dag Pokémon verstrikt raakte in  stroppen, uit hun leefgebied werden gejaagd of verwond raakte door aggresieve trainers.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 3:54 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Orion, Eevee


Ze merkte dat ze makkelijk wegpraatte met de jongen met wie ze nu een patrol moest doen. Dat viel haar heel erg mee, zeker na de eerdere ervaringen. Haar uitdrukking verzachtte wat. Misschien zaten er ook wel goede mensen bij Crescent Moon en had ze haar perceptie teveel gericht op wat Amélie haar gezegd had. In ieder geval wist ze dat ze met doorzettingsvermogen verder zou komen, en dat haar mede teamgenoten dat misschien ook wel zouden redden. Ze zette eventjes haar vingers tegen haar kin terwijl ze de namen op begon te sommen. ”Ik heb een Aurora, mijn galarian Ponyta, naar de Aurora Borealis” vertelde ze, ”Mijn Alolan Vulpix heet Leda, naar een maan in het zonnestelsel.” Het maakte het makkelijk om namen te verzinnen zo, een thema hebben. Haar vingers gingen al haar Pokéballs af. ”en mijn Deino heet Eclipse.” Haar vingers stopten echter bij de laatste. ”En ik heb.. een Ruddles, omdat ik dacht dat ik hem niet ging houden,” haar glimlach werd wat waterig. Maar hier was hij nog steeds. Give it a name, you get attached. ”Heb jij nog een thema?” besloot ze vervolgens te vragen.

De jongen zijn eerste patrouille, maar hij had zijn huiswerk gedaan. Nou dat scheelde, iemand die gemotiveerd was. Lucie had er alsmaar meer zin in. Dit bleek allemaal heel erg mee te vallen. ”Nou top, zo ingewikkeld is het gelukkig ook niet, huiswerk of niet,” reageerde ze met een schouderophaal. Ze had zichzelf zelf ingeschreven in een opwelling. Haar huiswerk had ze wel soort van gedaan, maar grondig was alles.

Terwijl ze het stadium inliepen, liet Lucie haar blik over het strijdveld glijden. Haar maag kromp wat samen bij het aangezicht ervan. Op precies zo’n strijdveld was ze toen ze nog zo klein was haar Piplup verloren. Haar blik werd wat mistroostiger, totdat haar gedachten onderbroken werden door de stem van Finn. ”Nee.. ik ook niet,” reageerde ze wat afwezig terwijl ze door begon te lopen. Alle bankjes waren nog leeg. Er was geen hond te bekennen op de Rockruff van Finn na. Ze boog zich naar voren en pakte een lege fles op en gooide deze in een afvalbak. ”Zou dit het toppunt van ons nut zijn?” vroeg ze zich hardop af.

Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 5:32 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Finn luisterde aandachtig naar de verschillende namen die Lucie aan haar Pokémon had gegeven. Ze leek ook aardig wat over het onderwerp te weten. Hij lachte even kort toen ze afsloot met de naam Ruddles. Een Pokémon die ze niet had gedacht te houden. “En Ruddles is een...?” vroeg hij toen nieuwsgierig, al kon hij zich bij de naam niet voorstellen dat het om een grote Pokémon zou gaan. Toen ze vroeg of hij nog een thema had voor zijn Pokémon schudde hij even geamuseerd met zijn hoofd. ”Niet echt,” gaf hij toe. ”Ze hebben hun naam omdat” Maaike obsessed is met Torak en Wolf ”ik dat toen goed bij ze vond passen.” Een beetje een saai antwoord misschien, maar Finn was nou eenmaal niet zo creatief met namen. ”Maar Ark is blij met z’n naam, of niet soms Ark?” De Taillow op zijn schouder keek op en begon vrolijk met zijn vleugels te wapperen. ’Ark, ark, ark!’ kraste hij enthousiast, alsof hij zijn trainer had begrepen.

Lucie merkte op dat een patrouille zoals deze gelukkig niet zo ingewikkeld was. Finn keek haar aan en knikte. ”Het rapport die ze straks verwachten is waarschijnlijk nog het meeste werk,” zei hij, terwijl zijn gezicht even licht betrok bij het idee aan het papierwerk. Maar, dat hoorde nou eenmaal bij de baan.

Ze liepen het stadium in en Finn liet zijn blik door de omgeving glijden, lichtelijk onder de indruk van de grootte van het strijdveld. De mensen van Sinnoh hechtte duidelijk veel waarde aan dit soort toernooien. Lucie’s toon veranderde toen ze reageerde op zijn opmerking en hij keek haar aan. Ze had een ietwat afwezige blik in haar ogen, alsof ze een oude herinnering herleefde. Misschien had ze iets meegemaakt in een stadium net als deze. Finn besloot er niet naar te vragen. Dat was niet zijn plek. Hij liep zachtjes door en scande de omgeving om te zoeken naar iets verdachts.

Wolf leek te besluiten dat alles oké was en rende vrolijk het gras op, blij zijn poten even te strekken. Finn glimlachte toen hij de Rockruff met zijn ogen volgde. ”Misschien,” reageerde hij op Lucie, die net een lege fles in de prullenbak gooide en vroeg of dit het toppunt van hun nut was. “Het volk van Sinnoh is je dankbaar.” Er stond een flauw grijnsje op zijn gezicht en hij knikte even richting Wolf. ”We zijn in ieder geval alleen hier, anders had Wolf me wel gewaarschuwd.” De pup had het niet zo op vreemden en liet het Finn altijd weten als hij met zijn scherpe neus of oren iemand had opgemerkt.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 5:47 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Ruddles, Traited Pichu


De jongen vroeg naar Ruddles en Lucie besefte ze zich dat ze de soort er niet bij had genoemd. Ze klikte de Pokéball van de Pichu los en liet deze verschijnen. ”Een Ruddles,” zei ze met een schouderophaal. Een rare Pichu, more like. Maar goed, Ruddles was hier nog en ze had hem nog niet afgeleverd bij de ranger base. Misschien dat ze het uberhaupt niet meer ging doen. Want hoe erg ze ook geroepen had dat hij weg ging, hij was er nog. En elke dag werd de gedachten hem weg te doen pijnlijker. ”Ik weet niet goed waarom hij er zo uitziet,” gaf ze toe, ”En ik wilde hem eigenlijk bij Crescent Moon afleveren voor het geval hij niet veilig was met zijn huidige kleuren in de natuur… Maar ik gaf hem een naam en nu is hij er nog,” verzuchtte ze. De Pichu klom op haar schouder en keek wantrouwig naar de man tegenover Lucie, zijn hoofdje wat scheef houdend. Als een aapje hield hij zich vast.

Ze glimlachte om de volgende opmerking en keek eventjes naar de Taillow en de Rockruff. ”Zolang de naam past is alles helemaal goed,” humde ze. ”Het zijn leuke namen, minder ingewikkeld dan waar ik mijn hoofd allemaal over breek.” Ze grijnsde wat verontschuldigend naar haar Pokémon. Behalve Ruddles, Ruddles klonk gewoon.. gezellig. En stiekem was de Pichu dat ook. ”Hoe minder er te doen is, hoe korter het rapport in ieder geval,” verzuchtte ze. Dat was iets voor na de patrol, maar misschien konden ze, als er echt niks te doen was, de formulieren alvast gaan invullen aan het einde van de ronde. En eerlijk was eerlijk, ze verwachtte niet dat er veel te doen was.

Haar ogen volgden de Rockruff die begon te rennen, Orion keek niet eens op naar haar toen deze uitgelaten de achtervolging inzette, vrolijke kreetjes slakend. De Eevee zwiepte met zijn staart terwijl hij speels grommend probeerde met de Rockruff te spelen. ”Is het volk dat?” lachte ze, ”we zijn hier de stille helden, waar ze niet over na zullen denken wanneer ze hun flessen weer laten liggen,” grijnsde ze, waarna ze haar hoofd wat schudde. ”Waarom ben jij eigenlijk bij Crescent Moon gegaan?” besloot ze te vragen.
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 6:46 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Ze haalde een pokeball tevoorschijn en liet toen de zogeheten Ruddles tevoorschijn komen. De gloeiende gedaante kreeg al snel de vorm van een Pichu. Al duurde het even voor Finn de soort herkende. De Pichu was anders gekleurd dan hij normaal gewend was. Lucie vertelde dat ze niet zo goed wist waarom hij er zo uit zag, en dat ze hem eigenlijk bij de basis wilde afleveren voor zijn bescherming. Finn knikte even. Hij had gelezen dat het wel eens voorkwam dat Pokémon door een mutatie andere kleuren konden krijgen. Vaak werden ze dan verstoten door hun soortgenoten of liepen ze gevaar doordat ze een extra makkelijk doelwit waren voor roofpokémon. Hij begreep de intentie van Lucie, maar het was grappig om te zien dat de Pichu uiteindelijk was blijven hangen. "Hij lijkt erg op je gesteld," observeerde hij, toen hij zag hoe de Pichu zich aan haar vast klemde. "Soms kiezen ze ons uit zonder dat we daar iets over te zeggen hebben." Hij had op die manier Wolf ook ontmoet. Eén hap van zijn boterham en het jonge zwervertje was vervolgens niet meer van zijn zijde afgeweken.

Lucie leek de namen in ieder geval goed te keuren en Finn was blij dat ze zijn gebrek aan creativiteit niet volledig afkeurde. "Dankje," zei hij vriendelijk, terwijl hij weer begon te lopen om de rest van het veld af te kammen. Ze wisten hier en daar nog wat afval op te rapen, maar verder leek het er inderdaad op dat Lucie gelijk had en er niet zoveel te doen was.

Zijn blik gleed weer even naar Wolf en Orion, die de grootste plezier hadden. Ze rende en rolde over het grasveld en hapte speels in elkaars staart. "Zij hebben in ieder geval een hoop lol," merkte hij lachend op. "Zo zie ik Pokémon liever op een strijdveld.. In plaats van hoe ze dat tijdens een toernooi doen."

Toen ze vroeg waarom hij bij Crescent Moon was gegaan, dacht Finn even na over het antwoord. "Mijn ouders en zus zijn ook allemaal rangers, dus het was vrij voor de hand liggend. Ik kom eigenlijk uit Kalos en was daar ook al op jonge leeftijd begonnen als rangerscout," vertelde hij rustig. "Door.. omstandigheden ben ik er een paar jaar uit geweest, maar toen mijn zus werd overgeplaatst naar Sinnoh besloot ik de training weer op te pakken." Hij draaide zijn blik naar Lucie en glimlachte. "Het is altijd mijn ambitie geweest om Pokémon te helpen. Ik heb het gevoel dat je als ranger direct betrokken wordt bij de oorzaak van het probleem en op die manier het meeste verschil kan maken."

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 7:00 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Ruddles, Traited Pichu


Ze hief haar hand op en kriebelde Ruddles onder zijn kin. De Pichu stopte hierop eventjes met wantrouwend naar de man tegenover haar te kijken, en hief zijn kinnetje genietend de lucht in, zijn hoofd mee bewegend met haar vingers. Finn merkte op dat hij erg op haar gesteld leek en Lucie haalde met een zwakke glimlach haar schouders op. ”Ja, dat is deel van het probleem, maar het is nog zo’n baby,” verzuchtte ze. ”Niet iets wat je mee wil nemen op missies, straks breng ik hem gigantisch in gevaar.” Daar was ze natuurlijk zelf bij, maar alsnog. Op dat vlak had ze niet zoveel vertrouwen in zichzelf. Niet meer.

Ze staarde naar hun Pokémon, die veel plezier hadden. Zouden Pokémon uberhaupt het prettig vinden om zelf te vechten in toernooien? Zouden ze dat uit zichzelf ook doen? Misschien voor territorium en voedsel, maar voor de lol? Lucie twijfelde eraan. Misschien was het het juiste idee wel geweest om überhaupt de regio op slot te houden. ”Ik ook, ik vind Pokémon gevechten maar niks,” gaf ze toe. Soms zou ze moeten als Ranger, maar ze moest wat. Als Researcher moest ze Pokémon uitdelen uiteindelijk naar grijpgrage kinderhandjes die net hun license hadden en zichzelf zorgen gaan maken dat het goed ging.

Haar metgezel had eigenlijk wel een best uitgebreid antwoord. Lucie liet zichzelf neerzakken op één van de plastic stoeltjes terwijl ze luisterde naar zijn verhaal. Hij was er door omstandigheden een tijdje uit geweest. Op haar beurt besloot ze hier niet naar te vragen. ”Kijk, dat klinkt veel beter dan mijn impulsieve keuze,” lachte ze hardop, ”Dan weet je dat je hart bij de rangers ligt.”

Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 7:18 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


De wantrouwige kleine kraaloogjes stopten met naar hem staren en in plaats daarvan sloot de Pichu even genietend zijn ogen door de kriebels onder zijn kin. Lucie zei dat het nog zo'n baby was en dat ze bang was dat ze hem misschien in gevaar zou brengen. Finn wist zich maar al te goed in dat gevoel te verplaatsen. "Ik begrijp wat je bedoelt," zei hij, met een blik op de spelende Rockruff in het veld. "Wolf gedraagt zich altijd zo sterk en zou letterlijk voor me door het vuur gaan. Soms vergeet ik bijna dat hij nog maar een pup is..."

Alleen het idee al dat hij zijn Pokémon mee het gevaar in trok, kon hem schuldig laten voelen. Ze moesten elkaar als een team beschermen. Hoe meer ze trainden, hoe sterker ze zouden worden, en dan hoefde Finn zich hopelijk uiteindelijk niet meer zo druk te maken. Hij snoof even kort. "Het is een uit de hand gelopen sport.." reageerde hij op Lucie. Hij zag Pokémon gevechten niet meer als dat.

De mederanger ging zitten op één van de plastic stoeltjes in de tribune en leek geïnteresseerd naar hem te luisteren. Ze concludeerde dat zijn verhaal beter was dan haar eigen. Dan weet je dat je hart bij de rangers ligt. Finn vond dat een geruststellende gedachte en glimlachte even dankbaar naar haar. "Hoezo was het een impulsieve keuze dan?" vroeg hij toen, op zijn beurt nu ook nieuwsgierig naar haar motivatie.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 7:40 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Ruddles, Traited Pichu


De Pichu besloot na de krabbels dat hij er genoeg van had en kroop weer terug op de rugzak van Lucie. Hij krulde zich op en gaapte, besluiten dat Finn niet geheel interessant genoeg was om wakker te blijven. Lucie richtte op haar beurt haar blik op Wolf. "Je zou niet zeggen dat hij jong is, hij lijkt stevig in zijn bontslofjes te staan," zei ze met een glimlach, de Pokemon observerend. "Ik ben wel jaloers op je hoor, Rockruffs zijn fantastisch."

Het was een uit de hand gelopen sport. Lu kon niet anders dan wat verbeten knikken. "Een uit de hand gelopen sport waar kinderen gedachteloos aan beginnen op een veels te jonge leeftijd." Misschien projecteerde ze wel teveel. Maar het ging haar verschrikkelijk aan het hart. Ze zuchtte lichtjes bij de volgende vraag. Voor een moment twijfelde ze over zijn vraag, maar besloot het bij het korte verhaal te laten. "Ik wilde me eigenlijk inschrijven als Researcher en zag de posters. Ik ben op het laatste moment gewisseld," ze schudde haar hoofd met een zwakke grijns, " in een gekke bui van ik wil mijn mede mens helpen"

Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 9:32 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Bontslofjes. Finn moest even zwijgend lachen om haar woordgebruik. Haar opmerking over dat Rockruffs fantastisch waren kon hij alleen maar beamen. "Ja, ze zijn echt ontzettend loyaal. Ik had me geen betere partner kunnen wensen." Zonder Wolf was hij ook nooit uit zijn wat moeilijkere periode gekomen. Dan had hij misschien nog steeds in Kalos gezeten..

"Maar, jij hebt bijna al een team vol! Dat is best indrukwekkend," merkte hij op toen hij de Pokémon die ze net had opgenoemd weer even terughaalde. Finn had nog net zo veel Pokémon in zijn team als toen hij voor het eerst voet zette in de regio (het geliefde ei heeft hij hier nog even niet). Niet dat hij haast had, maar hij wist ook dat als je als ranger zijnde hogerop wilde komen, je uiteindelijk wel een volledig team nodig had.

Finn fronste toen Lucie ietwat verbitterd bevestigde dat het een achteloze sport was. Waar kinderen veel te vroeg aan begonnen. "Ja, dat heeft mij altijd verbaasd," zei hij instemmend. "Hoe vroeg je al een Pokémon license kan krijgen. Alsof Pokémon gewoon speelgoed zijn.." Hij schudde even droevig met zijn hoofd. Zijn ouders waren het daar ook nooit mee eens geweest, waarschijnlijk door wat ze zelf allemaal al hadden gezien en meegemaakt. Sia en hij mochten niet eerder aan Pokémon beginnen voordat ze 18 waren. En zelfs toen werd hen nog continu op het hart gedrukt wat voor grote verantwoordelijkheid het was. Achteraf gezien was Finn blij dat zijn ouders zo streng geweest waren.

Toen Lucie een zucht slaakte, vroeg hij zich even af of hij misschien iets verkeerds had gezegd. Maar ze beantwoorde toch zijn vraag met een voorzichtig grijnsje. "Dat is best nobel toch?" probeerde hij vriendelijk te zeggen om haar geen slecht gevoel te geven. Hij besloot maar van onderwerp te veranderen. "Kom je hier uit Sinnoh vandaan?"

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - zo mei 02, 2021 11:16 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Ruddles, Traited Pichu


Lucie glimlachte zachtjes bij zijn verhalen over de Rockruff. Vroeger had ze er altijd eentje willen hebben, maar nu ze hier stonden, vroeg ze zich af of er eentje in haar team zou passen. Eerlijk was eerlijk, haar team had haar al vaker verrast, zeker met de Deino, Eclipse en nu Ruddles ook van plan leek te zijn om permanente residentie aan te vragen. Ze pakte haar Pokédex uit haar zak en richtte deze op de Rockruff, gewoon om deze te scannen. ”Misschien dat ik ooit ook een Rockruff vang,” merkte ze op met een glimlach, ”Hij kan in.. twee soorten evolueren toch?” besloot ze te vragen.

Ze lachte bij zijn volgende woorden en schudde haar hoofd wat. ”Het is nogal hard gegaan ja, al zou deze verstekeling niet blijven.” Ze wees eventjes naar de Pichu die achterop haar rugzak zat te slapen. ”Maar wacht maar, je team breidt zich ineens uit als je het het minste verwacht, heus,” verzuchtte ze met een glimlach. ”Heb je plannen voor Pokémon?” Zij plande niet echt vooruit, maar ze wist dat bijvoorbeeld Amélie haar plannen al klaar had tot en met haar 90ste.

De jongen merkte op dat het hem ook altijd verbaasd had en Lucie trok eventjes haar wenkbrauwen licht verbaasd op. Ze kwam niet vaak mensen tegen die er hetzelfde over dachten. ”Misschien is dat wel deel van het probleem. Ik had verwacht dat toen Sinnoh dicht ging het misschien anders zou zijn.. Maar men gaat gewoon op dezelfde manier verder.” Ze haalde haar schouders wat op. Zij niet in ieder geval, niet meer, en deze jongen tegenover haar ook niet. Ondanks dat ze het niet zo bedoeld had met Crescent Moon. ”Nu ja, of ik moet nog bewijzen dat ik nobel ben,” lachte ze hardop, ”Maar geboren en getogen Sinnohian ja, jij niet, of wel?” besloot ze te vragen. Zijn accent verraadde hem compleet.


Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - ma mei 03, 2021 8:40 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Lucie haalde een pokédex tevoorschijn, Finn gokte om een scan te maken van Wolf. Die had niet eens door dat ze het over hem hadden en rende nog altijd enthousiast over het veld. De Rockruff kon inmiddels uren rennen zonder moe te worden, iets wat ze samen hadden opgebouwd door bijna elke dag wel te hardlopen of hiken. Zijn aandacht trok weer naar Lucie toen die zei dat ze misschien zelf ooit wel een Rockruff zou vangen. Hij glimlachte, maar toen ze vroeg over de evoluties moest hij even nadenken. "Volgens mij zelfs drie.. Als is die derde iets zeldzamer," reageerde hij. Finn moest eerlijk toegeven dat toen hij Wolf ontmoette, hij nog nooit eerder een Rockruff had gezien. Ze kwamen normaliter uit Alola..

Lucie merkte lachend op dat zijn team sneller zou groeien dan hij zou denken. Hij glimlachte wat flauwtjes. Op haar vraag of hij al wist wat hij in zijn team wilde schudde hij zijn hoofd. "Nee eigenlijk niet. Ik ben überhaupt nog aan het leren welke soorten hier allemaal in Sinnoh zitten. En dan heb je natuurlijk nog de uitheemse soorten." De Pokémon die oorspronkelijk niet uit de regio vandaan kwamen, maar zich dusdanig zo goed redde hier in het wild dat ze onderdeel werden van het ecosysteem. Als hij het goed had begrepen was dit ook één van de redenen waarom Sinnoh voor een tijdje was dichtgegooid. Teveel mensen die hun exotische Pokémon hier los lieten, en dat was een probleem.

"Maar, ik plan dat soort dingen eigenlijk nooit vooruit. We zien wel wat er op ons pad komt," zei hij toen met een grijns.

Lucie leek zich net zo te verbazen over de jonge leeftijd als hij. Ze begreep niet waarom Sinnoh hier geen veranderingen in had aangebracht bij de heropening. Finn haalde zijn schouders op. "Geld... Denk ik," mompelde hij toen. Dat was altijd de oorzaak. "Als kinderen later beginnen brengt dat minder geld in het laatje." Hij liet zijn blik even over de lege tribune glijden. "Ik bedoel.. Kijk alleen al naar dit stadium. Hoeveel mensen wel niet betalen om zo'n toernooi te zien." Het kon haast niet anders dan dat dat het antwoord was.

Lucie zei dat ze geboren en getogen was in Sinnoh. Finn trok zijn mondhoek even op. "Kalos," zei hij toen, wat misschien al duidelijk was door zijn accent. "Maar mijn vader kwam uit Sinnoh. Dus dat maakt mij.. Half Sinnohian?"

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - ma mei 03, 2021 10:19 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Ruddles, Traited Pichu


Rockruff kon zelfs evolueren in drie Pokémon. Lucie keek wat verbaasd op van haar Pokédex. Was de Pokémon dan een beetje zoals Eevee? Een onstabiele genetische opbouw? Maar nee, daar las ze nog niks over. Totdat ze op de pagina van Dusk Lycanroc kwam. ”Oh hier! Wat een knapperd,” zei ze met een vrolijke lach, waarna ze weer haar aandacht op Finn richtte. ”Op welke mik jij? Of wil je nog helemaal niet over evolutie nadenken?” Ook dat kon ze zich immers goed voorstellen.

Lucie grijnsde wat zwakjes. ”Geloof me, het ecosysteem is hier zo’n ramp dat je hier vanalles tegenkomt,” ze richtte haar blik wat nadenkend naar de lucht, ”in de Friend Safari kwam ik zelfs Alolan Vulpixes tegen, dat is echt een klein ecosysteem op zichzelf.” Ze had geen idee hoe de mensen van de Friend Safari dat geregeld hadden, of het überhaupt legaal was. ”Ben je daar al wel eens geweest?”

Maar de reden zou wel geld zijn, net zoals dat jonge kinderen zo vroeg met Pokémon op avontuur werden gestuurd. Zo jong dat ze nog nauwelijks de verantwoordelijkheden konden overzien. Het was allemaal slechts een sport, een spel. Contests kon ze begrijpen, tentoonstellingen ook, maar trainen? Nee ze vond het een verschrikking. Ze keek even mistroostig om zich heen in het stadion, wat symbool stond voor alles waar ze het over hadden. Ze stond weer op van het plastic bankje waar ze even was gaan zitten. ”Zullen we weer verder?” Weg uit het stadion. Ondertussen wist Finn haar nog te vertellen dat zijn vader wel uit Sinnoh kwam. ”Kijk, dus toch nog van een beetje een goede komaf,” merkte Lucie op met een zwakke grijns.


Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - di mei 04, 2021 9:20 pm
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO


Het moest in haar pokédex hebben verschenen, want ze zei vrolijk dat ze het gevonden had. Meteen vroeg ze of Finn al wist welke evolutie hij voor Wolf wilde. Hij glimlachte even terwijl hij naar de Rockruff keek. "Dat laat ik aan hem over," zei hij toen. Bovendien dacht hij niet dat hij er veel controle over had, het had als hij het goed had begrepen met de tijd van de dag te maken. Wolf zou dat vast ook wel aanvoelen en evolueren zodra hij daar klaar voor was. "Maar ik geloof dat die derde evolutie alleen is voor Rockruffs met een speciale ability. Die heeft Wolf niet, dus hij heeft keuze uit twee," legde hij toen uit.

Finn merkte dat hij makkelijk kon praten met Lucie. Ze toonde interesse en had een spontane babbel. Hij vroeg zich af waarom een paar van haar andere missies dan zo stroef waren verlopen. Hij verwachtte niet dat dat aan haar had gelegen.

Toen ze de vraag over de friend safari stelde, tilde hij even verrast zijn wenkbrauwen op. "Die hebben ze hier ook? vroeg hij toen. Hij kende een safari zone in Kalos, maar wist niet dat dat een ding was in elke regio. Hij liet zijn hoofd wat scheef zakken. "Ik vond het in Kalos een beetje lijken op een soort dierentuin, vandaar de speciale soorten. Dat is hier dus ook?" Hij had nog nooit een Alolan vulpix gezien überhaupt.

Lucie kwam omhoog vanuit het plastic bankje en stelde voor om weer verder te gaan. Finn knikte. "Laten we de bovenring nog even rond gaan," zei hij toen, terwijl zijn blik afdwaalde naar de bovenste rij van de tribune. Nya even. Dat was nog een flinke ronde. Maar ze moesten controleren of er niks verdachts was, en wie weet, misschien lag er straks nog een vreemde rugtas.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - di mei 04, 2021 10:05 pm
Lucie Evien
Researcher
Lucie Evien

Karakterkaart
Gender: Female
Age: 24 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Babs
Hier een quote
154
1372
CHARACTER INFO

OOC INFO



LUCIE EVIEN
Companion: Leda, Alolan Vulpix


Dat liet hij aan zijn Rockruff over. Lu knikte hierop met een glimlach. Het was ook iets persoonlijk voor een Pokémon, welke vorm hij zou aannemen. "Beeld je in hoeveel denkwerk ik heb voor Orion," zei ze met een zwakke grijns terwijl ze naar haar Eevee keek. Zeven evoluties, en voor twee moesten ze reizen en voor drie moest ze een steen aanschaffen. Dus daar moest ze wel actief mee helpen. Ze slaakte een zuchtje en schudde haar hoofd. Dat kwam wel, op het gegeven moment.

De jongen had nog niet gehoord van de Friend Safari blijkbaar. "Jazeker, je kan daar letterlijk.. vanalles tegen komen. Ik heb Ruddles daar gevangen en Orion ook.. En toen ik er was, liepen er dus Alolan Vulpixes." Ze klikte de Pokéball van Leda open en liet de Vulpix verschijnen. De sneeuwwitte Vulpix rekte zich uit en schudde vervolgens met haar staart. Aangezien Lucie niet wilde dat het een beestenboel werd, liet ze na een blik op Orion, die nu nog druk liep te spelen, Ruddles terugkeren in de Pokéball. Ze hield graag zicht op haar Pokémon. "Dit is Leda, ik had haar al, maar deze Vulpixes wonen alleen in Alola normaliter. Omdat ze daar in de bergen leven." Ze was erg trots op Leda en vertelde graag over haar.

Ondertussen liep ze met Finn de ring langs, de trap op, de bovenste ring in. Ze floot nog eventjes, waarop haar Eevee, na enige twijfel, zijn spel met de Rockruff verliet en begon te rennen naar zijn eigenaar. "Pff.. Wat hebben ze hier ruimte voor een boel mensen. Verschrikkelijk zeg," lachte ze schamper, terwijl ze de ring rondkeek. Nou ja... Het was ook het veld van de Pokémon League.
Re: [CF2021, Finn] Watch the walls - wo mei 05, 2021 7:39 am
Finn Strider
Crescent Moon
Finn Strider

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22 years
Rank: 3

[CF2021, Finn] Watch the walls BogusIncredibleBass-size_restricted
Maaike
Hier een quote
53
748
CHARACTER INFO

OOC INFO




Terwijl Finn nog in gedachten verzonken was over Wolf’s evolutie, hoorde hij Lucie de opmerking over haar Eevee maken. Hij trok zijn wenkbrauwen even op en zijn blik schoot naar het spelende duo op het veld. Ohja, natuurlijk. Eevee had super veel evoluties. ”Heb je al een favoriet?” vroeg hij toen nieuwsgierig. Integendeel tot zijn Rockruff, kon Lucie de evolutie van haar Eevee wel degelijk bepalen. Hij wist niet alle details, maar als je een water, vuur of elektrische steen had, waren dat er al drie waar je uit kon kiezen.

Van wat hij uit haar woorden opmaakte, was het het dus zeker wel waard om de friend safari een keer te bezoeken. Al was het maar om zowaar eens een begin te maken aan de uitbreiding van zijn team. Lucie pakte één van haar pokéballs en liet toen een prachtige witte vos tevoorschijn komen. Verwonderd observeerde Finn het beestje, en pakte hij op zijn beurt nu ook zijn pokédex om een scan te maken. Het apparaatje was zelfs zo snel, dat hij de bijzonder gekleurde Pichu ook nog scande voor deze weer in zijn pokéball verscheen. ”Mooi beestje hoor,” complimenteerde hij. Ze had natuurlijk veel weg van een Vulpix, maar de bijzondere witte kleur en extra dikke vacht rondom haar staart en kop, maakte haar uniek van de normaal rood gekleurde vos. Hij las de info even op zijn pokédex. ”Ah, icetype,” zei hij toen hardop. Dat was vrij logisch, gezien Lucie al zei dat ze hoog in de bergen leefde. Finn had persoonlijk ervaren hoe koud het daar kon worden.

Hij stopte de pokédex weer terug en begon toen de trap op naar boven te lopen. Lucie floot haar Pokémon bij zich en Wolf, die eerst even abrupt in zijn spel stopte en toekeek hoe de Eevee weg rende, besloot toen toch maar te volgen. Ark leek de plek op zijn schouder zat te zijn en vloog op. Al snel was de Taillow nog maar een stipje in de lucht toen hij hoog boven het stadium begon te vliegen.

Lucie merkte nog even zachtjes lachend op hoe groot het hier wel niet was. Finn knikte even, met een beetje een verbeten uitdrukking op zijn gezicht. ”Heb jij ooit zo’n toernooi live gezien?” vroeg hij toen. Hij dacht van niet aangezien ze al had aangegeven dat ze niet van gevechten hield, maar misschien kwam dat doordat ze er een aantal ervaren had. Zelf kende hij de grote toernooien alleen van TV, hij had nooit de interesse gehad om een ticket te kopen en tussen het publiek te gaan zitten. Zelfs niet op aandringen van zijn vrienden toen.

Finn Strider // 22 Years Old // Crescent Moon // Rank 01

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum