Switch account





Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



Zoveel verschillende opties en wat had hij eruit gekozen? Een chocomel. Net datgene dat hij sowieso niet zou lusten en het was Alain direct opgevallen. Dit liep niet volgens plan. Zelfs al had hij helemaal geen plan om mee te beginnen. Hoe hij dit moest redden wist hij niet.

De thee was wat hij dronk na spanning, en dat was er genoeg geweest daarnet. “Ah, natuurlijk,” zei Casimir met een knikje voor hij weer neer keek op de kaart. Moest hij nog iets anders uitkiezen? Misschien was er een koffie of een milkshake, maar dat laatste viel zo zwaar op de maag. Een bedrukte frons verscheen op zijn gezicht.

Direct keek hij op toen Alain vroeg of alles oké was met hem. Hij zou niet degene moeten die de vraag stelde. “Dat weet ik,” zei Casimir vluchtig en liet daarbij de kaart volledig zakken. “Het is gewoon dat uhm— ben jij oké?” Met een bezorgde blik keek hij naar de jongen over hem. Dit ging allemaal weer heel smooth.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

In elk geval leek Cas niet om de verkeerde redenen voor de vreemde keuze te zijn gegaan. De bezorgde frons verdween echter niet van Alain’s gezicht. Als het iets was geweest waarvan er nog hoop was dat Cas het zou lusten zou het idee van iets proberen hem enthousiast hebben gemaakt, maar dit was een vreemde keuze geweest. Misschien had de hoogte iets met zijn hoofd gedaan?

Ah. Alain kantelde zijn hoofd lichtjes bij de vraag die volgde. Dat was het, of niet? Een glimlach trok aan zijn lippen en hij knikte langzaam, voor hij iets achterover zakte in zijn stoel en met een kleine frons naar de menukaart keek alsof de antwoorden daarop zouden staan. Natuurlijk had de ander zich zorgen gemaakt. Was hij niet degene geweest die zo graag in die domme rit had gewild?

Ik ehm—” begon hij, waarbij hij zijn handen op tafel legde. Met de wijsvinger van zijn ene hand gleed hij repetitief over de achterkant van zijn andere hand heen. “Ik was sinds het gebeuren met de ehm— Malamar niet meer hoog geweest. Het idee aan vallen,” probeerde hij het uit te leggen. Hij schudde zijn hoofd even. “En het is zo anders, maar naar beneden kijken— Het voelt een beetje alsof ik elk moment weer—” Alain beet even op zijn lip.

Dus— thee,” verklaarde hij, waarbij hij even glimlachte. Het was in orde. Hij stond letterlijk en figuurlijk met beide benen op de grond, alleen moest zijn lichaam de rust nog even terugvinden. Daar was de thee voor. Al zagen de shakes en andere dingen er goed uit, vond hij liever de rust terug en kon hij de rest van de dag zonder verdere stress doorstaan. Er was immers het bal waar hij naar uitkeek.
Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



De Malamar. Natuurlijk. Hoe had hij het ooit kunnen vergeten. Casimir liet zijn blik zakken en keek daarbij ook naar de menukaart. Er was zoveel gebeurd de laatste tijd, dat hij er niet meer bij stil had gestaan hoe— het idee dat Alain nu niet kon genieten van iets als de Corviknight Ride doordat een pokémon in zijn hoofd had gezeten, maakte hem misselijk. Elke keer weer als hij dacht pokémon toch het voordeel van de twijfel te geven, werd hij er weer aan herinnerd dat ze zoveel schade konden aanrichten.

“Sorry,” zei Casimir zonder dat hij een reden had om zich te verontschuldigen. “Ik had er niet meer aan gedacht.” Toen ze daarboven zaten en Alain schrik had, had hij moeten weten dat dit de reden was, maar het was hem ontgaan. “Het is wel normaal denk ik— dat het een effect op je heeft gehad,” zei Casimir terwijl hij voorzichtig naar de blik van de andere zocht.

Een kleine glimlach forceerde hij op zijn gezicht toen Alain nog eens bevestigde dat hij voor thee ging. “Thee,” zei hij bevestigend met een knikje. Juist op tijd, want er stond iemand aan hun tafel. “Een rooibos thee en een espresso,” bestelde hij. Zoveel speciale dranken en dan gingen ze beide voor het meest basic dat erop stond.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Het moment dat Cas zich verontschuldigde, schudde Alain direct zijn hoofd en humde hij even zacht. Er was geen reden voor de ander om zich te verontschuldigen. “Ik had het zelf ook niet verwacht,” gaf hij toe. Daarom was hij er gewoon in gestapt. Hoe had hij kunnen weten dat dit nog een effect was? Hoogtes waren nooit een probleem geweest. Hij had geen hoogtevrees, hij had een angst dat hij zou vallen en dat er niets was wat hij eraan kon doen. Ooit zou dat wel goed komen, zelfs al wist hij niet echt hoe.

Helaas,” bevestigde Alain toen Cas zei dat het normaal was dat het effect op hem had. Met alles wat er gebeurd was viel het bijna in de achtergrond, voelde het alsof hij zich inderdaad niet zo aan moest stellen. Hij was in orde. Cas was er veel heftiger aan toe geweest.

Cas bestelde de rooibos thee en zijn eigen Espresso, waardoor Alain opnieuw even glimlachte. Hij knikte beleefd naar de werknemer, voor deze hun drankjes ging klaarmaken. “We kunnen altijd morgen nog even langs,” besloot hij te zeggen. Mocht hij morgen nog zin hebben in zo’n shake, was er niets wat hen tegen zou houden. Of, dat hoopte hij in elk geval. “Is er nog iets wat je vandaag wil zien hier?

Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



Op momenten als deze moest Casimir oppassen dat hij er allemaal niet teveel over ging nadenken. Ze waren hier om plezier te beleven en er een dag tussenuit te zijn, niet om zich zorgen te maken om zaken waar ze niks aan konden veranderen. Dat kon hij op andere dagen doen, maar wilde hij nu de sfeer niet door laten verpesten.

Casimir keek neer op zijn handen toen Alain zei dat hij het ook niet had verwacht. Dat was duidelijk geweest aan zijn enthousiasme eerder. “Misschien dat het ooit verbeterd,” zei Casimir hoopvol, waarbij hij Alain wel aan keek. Uit eigen ervaring wist hij dat zo’n zaken nooit volledig weg zouden gaan, maar het kon verbeteren.

Uiteindelijk was hij blij dat hij een normale koffie had besteld, in plaats van iets speciaal wat zijn maag deed omkeren door er nog maar naar te kijken. “Klinkt goed. ” Zelfs al zou hij dan ook voor een normale koffie gaan. Sommige zaken zouden nooit veranderen. “Er is nog een grijpmachine die nog wel interessant leek.” Ze waren er daarnet langs gewandeld terwijl ze onderweg waren naar de Corviknights wandelde. Het was ook iets rustig dus waarom niet.

Ondertussen werden hun drankjes voor hen neergezet. Meteen ging Casimir voor de twee suikertjes die erbij lagen om die in zijn koffie te gooien, en het koekje hield hij naar Alain uit. “Wil jij die?” Zelf had hij nog niet zoveel honger. Zelfs niet voor een klein koekje.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Misschien verbeterde het ooit. Alain liet de ander een zwakke glimlach zien. Misschien wel. Ooit. Even dacht hij terug aan Cas’ ongemak aan Pokémon en het - objectief verschrikkelijkere - trauma van de jongen. Maar… zelfs dat werd beter, toch? Hij had gezien hoe Cas comfortabeler werd met de Pokémon die hij kende, hoe hij erom ging geven. Als hij sterk genoeg was om over zijn Pokémon-angst heen te komen, dan moest Alain dit ook kunnen. “Het wordt beter,” besloot hij dan ook. Het moest wel.

Een grijpmachine. Alain liet een klagerig geluid horen. “Misschien dat jij meer kans maakt dan ik,” merkte hij met een diepe zucht op. Cas wist zijn geluk met spellen: niet-bestaand. Om één of andere reden leek Alain nooit een spel te winnen, nooit geluk te hebben op zulke momenten en was zelfs Monopoly hem niet gegund. Cas, aan de andere kant? Die man leek enkel geluk te hebben. Of misschien was hij er gewoon beter in.

Alain bedankte de vrouw die hun drankjes kwam brengen en gooide één suikerklontje in zijn thee, waarna hij opkeek nar de ander. “Nee, bedankt,” sloeg hij het koekje met een glimlach af. Op dit moment moest hij nog even niet denken aan eten, maar de thee zag er goed uit. Nu zou hij verbaasd zijn geweest als rooibosthee was mislukt, dan moesten ze wel heel erg hun best doen. “We kunnen dan een rondje doen en daarna even terug,” besloot hij terwijl hij met de lepel door zijn thee roerde. Nog even bij wat kraampjes kijken en dan rustig aan doen. Hij nam een sip van het hete drankje en humde bedenkelijk, voor één mondhoek omhoog trok. “Zodat we uitgerust naar het bal kunnen.
Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



Met een kleine glimlach knikte hij bemoedigend. Casimir kon enkel hopen dat het voor Alain net zo werkte als voor hem, zelfs als het nooit volledig zou verdwijnen. Hij wilde dat de andere weer kon genieten van alles waar hij voorheen ook vreugde uit zou halen. Al zouden ze de komende tijd geen hoogtes als deze meer opzoeken, en daar was Casimir ergens blij om. De Corviknights boven hen voorbij zien vliegen, was voor hem meer als genoeg.

Nu iets anders doen, zou goed zijn om hun gedachten te verzetten. Zijn idee was misschien niet de beste, maar een zachte lach ontsnapte. Zoals ze eerder al besloten hadden, lag de andere zijn geluk niet in het spel. Alain had immers de jackpot al gewonnen met hem. “Misschien win ik wel iets dat jij graag wilt.” Waar zijn geluk soms vandaan kwam, begreep hij zelf niet, maar misschien daarom dat ongeluk hem op andere manieren leek te achtervolgen.

Het koekje dat hij aanbood werd afgeslagen door Alain, wat hij had moeten verwachten na de uitleg van zonet. Toch bleef hij er even mee in zijn handen zitten, niet wetend wat hij er dan mee moest doen. Hij legde het maar weer gewoon neer op de tafel. Misschien later.

“Het bal,” herhaalde hij even bedenkelijk. Casimir was niet zeker of het iets was waar hij naar uit keek, of juist niet. Het bleef een sociaal evenement met veel mensen en daar haakte hij meestal af. “Het zal de eerste keer zijn dat ik effectief naar een bal ga.” De laatste keer was hij niet verder dan de voordeur gekomen, voor hij terug was gekeerd en weer naar huis ging. Eén ding was zeker, dat ging deze keer niet gebeuren. Mits ze op tijd op het bal kwamen. Dat was altijd een klein probleem.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Misschien zou Cas wel iets winnen wat Alain graag wilde hebben. “Daar moet ik mijn hoop maar op vestigen,” besloot Alain met een zucht te zeggen. Helaas zat het hem nooit mee, maar dat was niet erg. Hij was gelukkig, daarmee had hij al genoeg gewonnen.

De bedenkelijke toon bij het noemen van het bal deed Alain een wenkbrauw heffen, voor hij knikte bij de woorden die volgden. Het was geen verrassing. Cas had nooit in een relatie gezeten en Alain vroeg zich af of— “Heb je ooit gedanst?” De nieuwsgierigheid was duidelijk hoorbaar in zijn toon, beide wenkbrauwen geheven bij het stellen van de vraag. Anders moest hij nog oppassen dat de ander niet de hele tijd op zijn voeten ging staan ook.

Ik op meerdere, maar ehm—” Natuurlijk was hij ook met Miko naar een bal geweest en zelfs met Kate. Ook met Vi was hij naar het gemaskerde bal geweest en nog veel vaker had hij met vrienden op zo’n feest gestaan. Het was niets nieuws en toch— “Ik kijk ernaar uit.” Hij beet even bedenkelijk op zijn lip. “Maar we hoeven niet heel lang te blijven als je het niets vindt,” verzekerde hij de ander. Hij was er immers voor niemand anders. Zolang ze hun moment samen konden hebben, even van de sfeer konden genieten en een paar nummers (en drankjes, misschien) konden delen, was hij tevreden.
Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



Zelfs al zag Casimir er niet uit als een persoon met een goed gevoel voor ritme, toch had hij dat. Jaren geleden was hij er haast dagelijks mee bezig, maar dan moest het leven weer tonen hoe oneerlijk het was en was hij ermee gestopt. Tot op de dag van vandaag, was het iets waar hij nog steeds spijt van had. Nu was het echter te laat om er terug mee te beginnen. Nu waren enkel zijn muziekinstrumenten waar hij zich mee bezig kon houden.

Rustig roerde hij met zijn lepel door zijn koffie. “Ja,” beantwoordde hij de vraag met een kort knikje. De koffie was genoeg afgekoelt dus kon hij eindelijk een slok nemen. “Tot een paar jaar geleden was dat samen met viool en piano spelen iets waar ik bijna dagelijks mee bezig was.” Vroeger vond hij het verschrikkelijk om een hele dag stil te zitten en niks te doen. Dat het niet zozeer de sport was die je aan hem zou linken, drong niet tot hem door. “Wel geen ballroom, hiphop, of iets in die richting,” voegde hij er nog aan toe.

Het kwam niet als een verrassing dat Alain meerdere keren naar een bal was gegaan. Na het voorval op school, had Casimir de behoefte niet meer gehad. Daarbij, wie zou hij mee hebben genomen? Alleen ging hij er niet staan. Maar vandaag moest dat niet. Vandaag zou hij daar niet alleen staan. Een kleine glimlach kwam op zijn gezicht. “Ik ook,” zei hij eerlijk. Het was druk, maar hij was oprecht benieuwd. Zijn schouders haalde hij even kort op. “We zien wel, als het gezellig is kunnen we gerust langer blijven.” De laatste keer had hij het bal gemist, dat wilde hij deze keer voorkomen.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Ja.

Wacht, wat?

Alain knipperde verbaasd bij het antwoord en een diepe frons gleed over zijn gelaat. Toen Cas zelfs vertelde dat hij bijna dagelijks had gedanst, gleed elke soort dans in een soort slideshow voorbij als mentale afbeelding, maar Alain had moeite met iets vinden wat bij de Cas die hij nu kende zou passen. Het idee van hiphop was ronduit hilarisch en schijnbaar was het ook geen ballroom, of iets in die richting. “Wat wel?” vroeg hij, nu nog nieuwsgieriger dan zojuist.

Ondanks alles leek Cas er toch naar uit te kijken en dat was genoeg voor Alain om direct te glimlachen. Hij nam een slok van zijn thee en humde even tevreden toen hij de verdere woorden hoorde. “We gaan het zien,” stemde hij in. Hij had er geen probleem mee als ze niet lang zouden blijven, zolang Cas het ook maar naar zijn zin had. “Zolang je het maar zegt als je er weg wil.” Cas had een track-record van niets zeggen in zulke situaties, immers.
Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



De verrassing die hij terugvond in Alain zijn ogen zorgde ervoor dat hij wat breder glimlachte. Gelukkig was er veel gaande toen zijn ouders op bezoek waren, anders had zijn ma alle verhalen al verteld. Dan was ze nu weer onderweg naar Sinnoh om alle filmpjes die ze thuis had te laten zien. “Raad eens,” zei hij geamuseerd waarna hij dronk van zijn koffie. Waarom makkelijk als moeilijk ook kon? Daarbij was hij wel benieuwd wat Alain aan hem zou koppelen. Er waren zoveel verschillende soorten dans. De één paste al beter bij hem als de andere.

Zelfs al moest Alain niet zoveel rekening met hem houden, voelde het goed om te weten dat hij het wel deed. Casimir wist van zichzelf dat hij niet de makkelijkste was, en toch leek de andere daar geen problemen mee te hebben. Waarschijnlijk omdat hij op zijn beurt zijn best deed ook rekening te houden met Alain. Iets als de bootjes tijdens het Valentijns Festival, had hij speciaal gedaan voor hem en achteraf was hij blij dat hij het gedaan had. “Ik beloof wat te zeggen als ik weg wil,” zei Casimir. Maar of hij die belofte waar kon maken… Als hij zag dat Alain zich amuseerde, zou hij waarschijnlijk langer blijven dan hij zelf wilde.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Raad eens. Alain keek Cas met een frons aan en nam nog een slok van zijn thee, terwijl hij de mogelijkheden weer voor zich af liet spelen. Streetdance, breakdance, rock-n-roll, dat was het allemaal niet. Cas inbeelden in de salsa, merengue, reggaeton of iets in die richting leek hem ook… erg sterk. De tango? Onbedoeld kwam er een snort uit bij het idee. Nee, dat was het ook niet. Hij moest ook toegeven dat hij niet genoeg wist van dansen om te weten wat er precies tot welke categorie behoorde. “Iets als Rumba? Tapdans?” opperde hij. Dat telde wel of niet als ballroom, hij had geen idee. Alles wat hij wist was dat hij het iemand had zien doen en… juist. Het zou nog wel bij Cas passen.

Alain wist hoe verschillend ze waren het moment dat ze hadden besloten om te zien wat er tussen hen speelde. Er zouden altijd verschillen zijn. Ze zouden lang niet altijd hetzelfde goed of leuk vinden en soms betekende dat een compromis. Voor nu werkte de huidige manier voor hem. Wanneer de één (meestal hij) iets wel leuk vond, zou de ander het proberen. Vervolgens besloot de ander hoe lang ze er bleven en als het niets was, dan was het éénmalig. Het was het zelfde met visite uitnodigen. Alain nodigde veel minder mensen uit en veel minder vaak, maar wanneer hij het deed was het dan oké. Hij zag het niet als een probleem; je hield rekening met elkaar. Dat hoorde zo.

Ik weet zeker dat we ons ook prima kunnen vermaken als we teruggaan,” merkte Alain op, waarbij een grijns aan zijn lippen trok en hij nog een slok van zijn thee nam. Dus, hij hoopte dat Cas gewoon eerlijk zou zijn. Hij wilde hem niet forceren ergens te zijn waar hij het niet naar zijn zin had.
Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



“Tapdansen?”

De verbazing was duidelijk. Er waren zoveel opties, maar om een reden dacht Alain dat dit een mogelijkheid was. “Zie je mij al in die schoentjes?”Wat het andere was dat Alain had opgesomd was hem alweer ontgaan. Casimir schudde zijn hoofd voor hij nog eens van zijn koffie sipte. “Nee, het was uhm— ballet.” Geen erg mannelijke dans, maar misschien toch net wat beter als tapdansen. Hij had het altijd heel graag gedaan. “Daar ben ik uiteindelijk een paar jaar geleden mee gestopt.” Misschien als hij er gewoon in verder was gegaan, dat hij nooit naar Sinnoh was verhuisd.

Eén ding was zeker en dat was dat ze niet tot het einde van de avond zouden blijven. Casimir stond ervoor open om langer te blijven als het leuk was, maar zo’n zaken konden lang doorgaan. Daar had hij geen zin in. Bij Alain zijn woorden kon hij het niet laten om te grijzen en keek hij hem aan. “Daarom kunnen we het niet te laat maken,” zei hij. Het laatste beetje van zijn koffie dronk hij ineens ook leeg.

Dat ze de avond met een bang zouden afsluiten, stond al vast.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Cas leek verbaasd over tapdansen en Alain hief zijn schouders. Het beeld van Cas in die schoenen liet hem even lachen. “Er zijn twee broers op Tiktok, ziet er best leuk uit,” legde hij met een schouderophaal uit. Als hij eraan dacht zou hij het op een later punt nog wel laten zien. Wat het echter echt was liet hem direct het tapdansen vergeten.

Ballet. Alain’s wenkbrauwen vouwden samen, zijn blik verwijdde en hij wachtte even af of Cas serieus bleef, maar dat leek zo. Ballet… Alain moest toegeven dat hij er maar weinig van gezien had. Zijn beeld was dan ook meteen Cas in een roze tutu en hij moest zichzelf even herpakken. “Dat zou ik wel willen zien,” gaf hij toe. Hij was serieus, want ook hij wist dat het niet zo zou zijn als dat ongeïnformeerde beeld wat even door zijn hoofd ging. “Heb je nog iets ervan? Foto’s of video’s?” Eén wenkbrauw werd geheven. “Of kun je me een show geven?” Nou, dat zou nog eens interessant zijn.

Daarom konden ze het niet te laat maken. Alain gniffelde even en schudde zijn hoofd. “Zolang je dat maar onthoudt,” merkte hij op. Het was maar goed dat ze op één lijn zaten. Hij dronk zijn thee ook leeg en tikte even met zijn vingers op de tafel. Het gesprek over andere dingen, samen met de thee, hadden hem in elk geval terug op zijn gemak gebracht. De rest van de dag zou geen probleem moeten zijn.
Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



Het was lang geleden dat hij het hier nog maar over had gesproken. Een onderwerp dat hij niet vaak aanhaalde en een tijd die hij voor een lange tijd gewoon achter zich had proberen laten. Nadat hij gestopt was, had hij zich volledig gefocust op zijn muziekinstrumenten.

Als de kans zich voordeed, zou hij het misschien wel eens willen proberen. Tapdans was niet zo zeer iets waar hij eerder al over na had gedacht. Dat Alain het als optie gaf, had hem slechts even verbaasd. “Vooral moeilijk.” Casimir was er zeker van dat hij er ook moeite mee zou hebben. Het was een heel unieke manier van dansen.

Alleen al vanwege Alain zijn blik, was hij bij dat hij het gezegd had. Duidelijk niet wat de andere van hem had verwacht. Casimir keek echter twijfelend wanneer Alain zei dat hij het zou willen zien en zelfs vroeg of hij hem een show kon geven. “Ik uhm— weet het niet,” zei hij waarbij zijn blik even ging naar het lege kopje in zijn handen. “Het is al heel lang geleden.” En hij was gestopt met een reden. “Mijn ma heeft vast nog honderde filmpjes en duizend foto’s thuis liggen,” zuchtte Casimir enkel om toch even zwak te glimlach. Eén berichtje en ze zou ze allemaal doorsturen.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Dat tapdansen moeilijk was, was iets waar Alain zelfs nooit over na had gedacht. “Ik zou er totaal niet goed in zijn,” besloot Alain direct. Hij was wat… onhandig soms. Nee, hij zou absoluut over zijn eigen voeten struikelen.

De twijfels waren van Cas’ gezicht af te lezen toen Alain vroeg of hij ooit wat mocht zien, maar toch werd er gezegd hoeveel foto’s en video’s zijn moeder had. Alain opende zijn mond in enthousiasme en een grijns volgde al snel. “Dan wil ik dat zeker eens zien. Ah! En ik maar denken dat je totaal geen gevoel voor ritme zou hebben,” gniffelde hij. Hij was er al een klein beetje vanuitgegaan dat Cas op zijn voeten zou gaan staan op het bal, maar het leek erop dat hij zelf de minste ervaring had als het ging om dans.

Klaar om weer te gaan?” vroeg hij uiteindelijk toch, wenkbrauwen nieuwsgierig geheven. Nog een rondje over het festival, een paar dingen zien en dan konden ze de rest voor morgen bewaren en even genieten van de rust en stilte in het hotel in plaats van de drukte om hen heen. Voor hem klonk het perfect, gezien het bal ook druk en rumoerig zou zijn.
Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



“Ik weet ook niet of het echt iets voor mij zou zijn.” Waar hij normaal heel zijn lichaam bij zou gebruiken, is het bij tapdans vooral de voeten. De kans dat hij tapdans zou proberen voordat hij zich weer aan ballet zou wagen, was groot. Zelfs al zou de kriebel om weer te beginnen altijd aanwezig blijven.

Maar om de foto’s en filmpjes terug te zien? Casimir kon het niet laten om dramatisch te zuchten, vooral omdat hij wist hoe het gesprek eraan toe zou gaan als hij vroeg om ze door te sturen. “Stuur mijn ma een berichtje en ze geeft ze je met veel liefde,” zei hij klagelijk. Op deze manier moest hij het in elk geval zelf niet doorstaan. Hij glimlachte wel zachtjes toen Alain bekende dat hij dacht geen gevoel voor ritme te hebben. Tja, de wonderen waren de wereld nog niet uit. Dat hij voor een korte tijd ook Hip Hop gedaan had omdat het moest, hield hij voorlopig maar voor zich.

Om zeker te zijn dat de zijn koffie leeg was keek hij er even naar, voor hij knikte. “Is goed.” Het moest nu juist lukken dat de persoon die hen zonet geholpen naar buiten kwam en hij haar direct kon roepen voor de rekening. Deze keer gaf hij Alain niet de kans om te betalen, en hij pakte zijn eigen geld er snel bij. “Dit was op mijn kosten voor de verandering,” zei hij met een kleine glimlach. Na al het vorige, kon hij wel eens een simpele koffie en thee betalen.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Cas merkte op dat tapdansen misschien ook niets voor hem was en Alain hief zijn schouders. “Misschien ben je een natuurtalent,” grinnikte hij. Het idee dat Cas elke dinsdag-avond zou gaan tapdansen was ergens om één of andere reden erg hilarisch, maar hij zou hem altijd supporten. Zolang hij niet om negen uur ‘s ochtends begon te tappen. Wat een goed koppel zouden ze zijn, de één aan de biertap en de ander aan de tapdans.

Alain kreeg praktisch toestemming om de foto’s aan Cas zijn moeder te vragen en direct pakte Alain zijn Holo Caster erbij, gewoon zodat hij het niet zou vergeten na wat hen allemaal die dag nog te wachten stond. Dit liet hij zich geen tweede keer zeggen. “Ik ben benieuwd,” zei hij daarom met een grijns terwijl hij al begon te typen.

Hi! Cas vertelde me dat hij vroeger op ballet heeft gezeten en jullie hier nog foto’s/video’s van hebben… 🥺🥺


Alain had de Holo Caster weer weggestoken en het was tijd om weer op pad te gaan. Het leek erop dat Cas erg snel was met zijn portemonnee trekken en zijn woorden lieten Alain even lachen. “Vooruit dan,” zei hij hoofdschuddend. Het ging niet eens bewust; hem was gewoon geleerd niet te wachten met betalen, dus was hij over het algemeen degene die het eerste zijn portemonnee erbij pakte. Dit keer was Cas echter duidelijk eerst en Alain zou er niet over klagen. In plaats daarvan wachtte hij rustig af tot Cas zou betalen, zodat ze door konden naar het volgende.
Casimir Noirceur
Trainer
Casimir Noirceur

Karakterkaart
Gender: Male
Age: 21
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 AKxB6arw_o
Lisa
What a plot twist you were
87
1495
CHARACTER INFO

OOC INFO

Twilight is approaching
The hypocrite of darkness shows its face, like a nightmare, again, this repetitive pattern



Wanneer hij Alain vertelde dat zijn ma met liefde filmpjes wilde sturen, had hij niet verwacht dat de andere nu direct naar haar zou sturen. Enkele keren knikte hij verbaasd, toen hij de Holo Caster boven zag komen. Normaal als ze ergens waren, was dat enkel om een geregelde foto te nemen. Niet om— hij boog een beetje voorover en zat minder ontspannen als eerder. ”Wacht, je gaat toch niet— ga je nu al—” maar Alain was al druk aan het typen en al wat Casimir kon doen was hem geschokt aankijken tot het bericht verstuurd was. Verslagen zuchtte hij en schudde zijn hoofd. “Onvoorstelbaar.” Het zou niet abnormaal zijn voor zijn ma als het begon met ballet foto’s, en dat het uitdraaide op ganse fotoalbums. “Ik had dit nooit mogen zeggen.”

Om eens te kunnen betalen voor iets, hoe klein dan ook, voelde als een overwinning. Het maakte niet uit hoe graag Alain wilde betalen voor iets, het moet niet altijd dezelfde zijn. Casimir wilde niet het gevoel krijgen dat hij van de andere aan het profiteren was. Vaak was Alain echter al aan het betalen voor hij er ook maar aan kon denken. Nu was het zijn eigen geld dat hij kon overhandigen, voor hij recht stond zodat ze verder konden gaan. “Eerst dat shuriken schieten?” stelde hij voor. Veel zin had hij er niet in, omdat hij wist dat hij er slecht in zou zijn.

Alain Bijoux
Trainer
Alain Bijoux

Karakterkaart
Gender: Male ♂
Age: 22
Rank: 4

[CF2022 - CC/BF] Dance with me tonight - Pagina 4 2lyhc8o
Wap
Give me a few days of peace in your arms— It's all I need. After that, I can face the world.
463
1876
CHARACTER INFO

OOC INFO

Natuurlijk had Cas niet geanticipeerd dat Alain meteen op actie over zou gaan. Na het terugsteken van zijn Holo Caster hoorde hij de opmerking en kon Alain een lach niet inhouden. “Je bent vast super schattig op die foto’s,” knipoogde hij lachend naar de ander. Hij was blij dat er in elk gevoel genoeg zekerheid tussen hen was dat Cas zich niet hoefde te voelen alsof hij uitgelachen zou worden. In tegendeel, als Alain zou lachen was het enkel om hoe aandoenlijk het was.

Alain schoof zijn stoel weer netjes aan en begon weg te lopen van de tafel zodra ze de serveerster een fijne dag hadden gewenst. Cas vroeg of ze eerst het Shuriken Schieten zouden doen, waarop hij knikte. “Ik waarschuw je wel,” begon hij, “ik kan niet mikken.” Het was iets wat hij altijd al had gehad. Er was maar één balsport voor hem bedoeld en die werd niet in de gymzaal gespeeld. Om zijn gebrek aan mikken goed te maken, was hij wel heel goed in die sport.

Zolang we onszelf geen pijn doen, is het een win in mijn boek,” gaf Alain toe terwijl ze het kraampje benaderden. “Jij eerst?” Hij gebaarde even naar de ballonnen die je lek mocht schieten. Hopelijk zouden ze er minstens één raken. En geen persoon.

CHARACTER INFO

OOC INFO

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum